Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Pozwolenie na ten dom musiała być co najmniej z 2013-12-31 jak nie wcześniej inaczej- Polska to dziwny kraj ..

na żyletki chcą aby spełniać Uc max 0,25 W/m2K i EP 120 kWh/m2,

bez izolacji ten dom nie spełnia przepisów od 2014-01-01 w sprawie charakterystyki energetycznej i to jest cały Polski bigosik ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Pozwolenie na ten dom musiała być co najmniej z 2013-12-31 jak nie wcześniej inaczej- Polska to dziwny kraj ..

na żyletki chcą aby spełniać Uc max 0,25 W/m2K i EP 120 kWh/m2,

bez izolacji ten dom nie spełnia przepisów od 2014-01-01 w sprawie charakterystyki energetycznej i to jest cały Polski bigosik ..

 

A skąd wiesz, że wewnątrz ocieplenia nie będą mieli?

 

Poza tym, moim zdaniem, to wybór każdego z nas w czym chce mieszkać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano pozwolenie wydane przed 31.12.2013 więc w tym akurat przypadku teza o bigosiku nietrafiona :) A Polska to rzeczywiście dziwny kraj - lobby styropianowe razem z urzędasami doszli do wniosku, że przeciętny Kowalski jest za głupi, żeby wiedzieć jak chce mieszkać i trzeba mu to narzucić z góry :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolenie na ten dom musiała być co najmniej z 2013-12-31 jak nie wcześniej inaczej- Polska to dziwny kraj ..

na żyletki chcą aby spełniać Uc max 0,25 W/m2K i EP 120 kWh/m2,

bez izolacji ten dom nie spełnia przepisów od 2014-01-01 w sprawie charakterystyki energetycznej i to jest cały Polski bigosik ..

 

Pozwolenie otrzymalismy w maju 2013. Wewnatrz nie bedzie zadnego ocieplenia, wszedzie sciany drewniane. Na pewno podziele sie na forum (jak juz zamieszkamy), czy zamarzamy, czy jednak nie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo źle się dzieje, ponieważ to powinno działać oddolnie, nie od górnie.

Mi nawet nie potrzeba żadnych zapisów, aby dojść do wniosku, ale nikogo inaczej jak na własnym przykładzie nie chciał bym

pod § stawiać pod ścianą.

http://www.baubiologie.at/wp/projekt/?pr=427&na=fuenfstoeckiges_huis_van_stro_in_amsterdam,_niederlande zawsze sytyropianowców można postraszyć...

Już taki jestem że lubię sobie sam nakazywać pewne wymagania, stąd trochę potu trzeba będzie wylać, aby doprowadzić mojego balowca do stanu świetności. Jezu, jak słyszę podpowiedzi- aby pokryć środek płytą GK to mnie kręci.:mad:

 

http://www.magazindomov.ru/wp-content/uploads/2011/09/Haus-Simma-7.jpg wolę chwilę pomęczyć się i skleić sobie odpowiednią deskę i zrobić coś w ten deseń... oczywiście ściana będzie z bali, sufit ? 2 -3 ściany można by było tak zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy link.

 

I tak żartem trochę - ciekawy jaki jest współczynnik przenikania dla słomy...

 

P.S. - Oddolnie - też nie będę ocieplała bala, ani od wewnątrz ani od zewnątrz (nie mieści się to w moich granicach pojmowania słów - spełnienie marzeń). Wolę spełnić marzenie i zamarznąć (umrę szczęśliwy) :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest o tyle ciekawa, że po 2014-01-01 spełnienie wymagań- potrzeba by było 70cm drewna.

To jest wskazówka dla przyszłych balowiczów, którzy będą chcieli mieć dom z drewna.

Pozwolenie otrzymalismy w maju 2013. Wewnatrz nie bedzie zadnego ocieplenia, wszedzie sciany drewniane. Na pewno podziele sie na forum (jak juz zamieszkamy), czy zamarzamy, czy jednak nie
źle nie będzie na pewno, jak by nie było

to ekwiwalent 1,3m ceglanej ściany, trzeba mieć tego świadomość..

jakoś "ludzie" ogrzewają gołego ceglaka, zresztą rodzice mają z maxów bez mała 2x gorszą przegrodę jak Twój, tak że ogrzać się to da tym bardziej, szczególnie że drewno jest dość pojemne na ciepło.. kwestia racjonalnego doboru źródła ciepła.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich.

Wiosna za oknem więc trzeba się zabierać do roboty.

Jestem na etapie poszukiwania ekipy do postawienia niewielkiego domu z połówki bala i mam pytanie do szanownych forumowiczów tego działu.

Czy ktoś z was miał okazje korzystać z usług " DACH GONT" lub " LOG HOUSE "

Czy możecie podzielić się opiniami na temat tych firm ?

Ze wszystkich zapytań jakie wysłałem do różnych firm wybrałem te dwie ze względu na przejrzystość wyceny.

U pierwszej już byłem z wizytą jeszcze w tamtym roku, dziś jadę do drugiej .

Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, drewno to sama natura, klimat, teraz tylko bigos jest z wymaganiami technicznymi.

Idealnie było by mieć bale z izolacją w środku, cóż - warunki techniczne.

Koszt ? dobrze przygotowana budowa, trwa krótko, nie latasz z kielnią.

Nawet jak robisz instalacje, to możesz już pić kawę i cieszyć się ładnym wnętrzem.

Drewno jest bardzo ciekawym materiałem, ma pojemność cieplną niczym cegła, przy 4 x lepszej izolacyjności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo źle się dzieje, ponieważ to powinno działać oddolnie, nie od górnie.

Mi nawet nie potrzeba żadnych zapisów, aby dojść do wniosku, ale nikogo inaczej jak na własnym przykładzie nie chciał bym

pod § stawiać pod ścianą.

http://www.baubiologie.at/wp/projekt/?pr=427&na=fuenfstoeckiges_huis_van_stro_in_amsterdam,_niederlande zawsze sytyropianowców można postraszyć...

Już taki jestem że lubię sobie sam nakazywać pewne wymagania, stąd trochę potu trzeba będzie wylać, aby doprowadzić mojego balowca do stanu świetności. Jezu, jak słyszę podpowiedzi- aby pokryć środek płytą GK to mnie kręci.:mad:

 

http://www.magazindomov.ru/wp-content/uploads/2011/09/Haus-Simma-7.jpg wolę chwilę pomęczyć się i skleić sobie odpowiednią deskę i zrobić coś w ten deseń... oczywiście ściana będzie z bali, sufit ? 2 -3 ściany można by było tak zrobić...

 

Tak to można "buazeriom" zrobić a chatę sklecić z suporka. Po kiego grzyba bala męczyć?! Wiem, ze u Ciebie inna idea z pomysłem związana, ale w tym wątku chyba o coś innego chodzi...

 

Przy okazji...Zaciekawił mnie Twój wpis wpis: "Drewno jest bardzo ciekawym materiałem, ma pojemność cieplną niczym cegła, przy 4 x lepszej izolacyjności."

 

Jakieś dane na temat pojemności cieplnej drewna? Najlepiej w zestawieniu z cegłą....

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy okazji...Zaciekawił mnie Twój wpis wpis: "Drewno jest bardzo ciekawym materiałem, ma pojemność cieplną niczym cegła, przy 4 x lepszej izolacyjności."

 

Jakieś dane na temat pojemności cieplnej drewna? Najlepiej w zestawieniu z cegłą....

 

Piotrze - kiedys pisał o tym W. Nitka. Nie chce mi się teraz szukać linka, ale dotyczyło to izolacyjności domów z bali. Amerykanie wybudowali obok siebie kilka domów z różnych materiałów i badali ich właściwości cieplne w pewnym okresie czasu. Okazało się, że w praktyce, wbrew obiegowym opiniom, pojemność cieplna drewna jest zaskakująco duża. Nie pamiętam czy w artykule jest zestawienie drewno-cegła, ale w bilansie okresowym, dom z bali wypadał korzystnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tu nowa, chciałabym się dowiedzieć czegoś więcej na temat firmy Pana Biernackiego. Budował ktoś z nimi? Wiem, że są dwie firmy, Pana S.Biernackiego i niedaleko jest też Kamil Biernacki. Miał ktoś z nimi styczność? Byłabym wdzięczna za odpowiedź. W Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj Piotrze wsadziłeś kij w mrowisko teraz się zacznie , będzie wykład ,wykresy i liczby czołgista zapisze się na śmierć
aż tak źle nie będzie ;) pokazałem na zdjęciu że można tak wykonać ścianę, co nie znaczy że trzeba nią zaklejać wszystko jak popadnie, działówkę ?

fragment .. obróbkę wnęk okiennych itp..

Co do pojemności .. wg danych drewno ma 2,5 kJ/kg pojemności cieplnej ..cegła 0,8 kJ/kg .. cegła jest bardziej masywna ..

przyjmuje się 1800kg/m3 drewno 450-550 kg/m3zależy od przyrostów itp..

bierzmy 500kg x2,5 = 1250 kJ

cegła 1800x0,8=1440 kJ

co daje odpowiednio 0,4 kWh / na stopień K/C

i dla drewna 0,34 ..kWh/C oczywiście w 1m3 przegrody ..

dla drewna dębowego licząc 700 kg 1750 kJ i 0,48 kWh /C czyli dąb rządzi ..

 

a i to co jest w artykule ma też odzwierciedlenie w obliczaniu charakterystyki energetycznej budynku ..

pod hasłem stała czasowa ..

Jest prosta zależność

mając już dane odnośnie ilości kWh w przegrodzie

i mając U przegrody .. można policzyć jak długo będzie się chłodzić ..

przy odpowiedniej izolacji i naszych warunkach kimatycznych .. wychłodzenie nie nastąpi nigdy ..

czytaj standard samogrzejnyj

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jak to się ma

mamy U izolacji =0,2 W/m2K przy powierzchni 100m2 daje 20W/K

mamy teraz tak

20cm cegły 0,08 ( kWh/m2)/C co daje 8kWh / 100m2 na 1stC.

20cm drewna 0,068 (kWh/m2 )/stC co daje 6,8 kWh na 100m2 /stC

20cm BK( 500 odmiany)→ daje to 0,8x500= 400kJ =0,11 kWh /m3 co daje 0,022 /1m2 i 2,2kWh /stC na 100m2

 

ile czasu będzie ściana stygnąć do +10st ..

cegłą ? 8kWh * 10 stC = 80 kWh

drewno 68 kWh

BK 22 kWh

Na zewnątrz jest -20 ..

różnica dt =40st

20W/K * 40K = 800 Wat

co daje 0,8 kW i

cegła 80 kWh/0,8 kW =100 godzin

85 godzin dla drewna

i 27,5 godziny dla BK..

oczywiście bez wpływu samego materiału na wartość U.. przyjmowałem że tylko EPS/Wełna broni przed ucieczką ciepła

dodać izolacyjność drewna do bilansu i mamy efekt równy było by U = 0,16 ( 0,2 /0,16 = 1,25 .. na 0,2U potrzeba 5m2K/W tzw oporu cieplnego tu mamy dodatkowo 1,25 oporu łącznie 6,25 co daje 1/6,25 = 0,16..

co daje 16W/K 640 Wat straty przy -20(dt 40)

i daje 68 kWh/0,64 kW =106,25 .. cegła została obalona z tronu materiału trzymającego ciepło :p

Teraz ładne jodły z północnego lasu ..gęste jak dęby i mamy totalną klęskę ..

jak widać dom drewniany jest w stanie trzymać tak długo ciepło że mróz się skończy...

 

ba zobaczmy co daje ekstremalna izolacja ?

niech będzie U 0,05W/m2K co daje 5W/K na 100m2 i

200 Wat na dt 40st

340 godzin .. tyle trzeba by było na rozładowanie ściany o 10st ..

bez żadnego ogrzewania.

Teraz może golasek bal ..mamy 1,25 m2K/W co daje U 0,8 W/m2K

co daje 80 W/K i 2,4 kW na 40dt

mamy zatem 68/ 2,4=28,3 godziny na ostygnięcie do +10st

Tylko pod warunkiem że cała ściana z drewna będzie mieć w momencie startu

+20 stC w całym przekroju .. co jest nie możliwe ..

Z rozkładu temperatur widać że +10st jest 4cm pod powierzchnią bala ..

co jest 1/5 wartości z 68 kWh i mamy tylko 13,6 kWh możliwe do zagospodarowania

co przy stracie 2,4 kW daje 5,6 godziny na osiągnięcie temp +10 na powierzchni ściany ..

W przypadku bardzie bliski naturze, mamy jeszcze ściany wewnętrzne posadzkę itp

obudowę kominka .. stąd ten czas się wydłuża..

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...