Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzieki za podpowiedzi, rozjaśnia mi się już bardziej :)

 

Aglar jeśli chodzi o kuchnie to jak najbardziej robi się takie z tak zwaną podkową i przez tą podkowę można grzać wodę do CO lub CWU. Pytanie tylko czy to się kalkuluje.

 

No właśnie, nawet nie wiem jak to skalkulować, bo co innego zamiary a co innego życie. Kuchnię będzie budował zdun od zera, ten nowoczesny styl mnie nie przyciąga :)

Edytowane przez aglar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dzieki za podpowiedzi, rozjaśnia mi się już bardziej :)

 

 

 

No właśnie, nawet nie wiem jak to skalkulować, bo co innego zamiary a co innego życie. Kuchnię będzie budował zdun od zera, ten nowoczesny styl mnie nie przyciąga :)

 

Może warto przed podjęciem decyzji zdecydować, czy ciepło będzie leciało rurami z ciepłym powietrzem, czy rurami z ciepłą wodą?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto przed podjęciem decyzji zdecydować, czy ciepło będzie leciało rurami z ciepłym powietrzem, czy rurami z ciepłą wodą?;)

 

A ja myslalem, ze podkowe sie podlacza pod bojler. A to dziala tak jak plaszcz wodny?

Mnie zalezy, aby moc rozpalic w takim piecu czy kominku nawet gdy nie bedzie prądu, a z tego co wiem to jest problem przy płaszczu. Narazie wiec stawiam na rury, bo i pewnie za czesto palic nie bede w tej kuchni/kominku, nawet jesli chęci będą duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozbyć się miedzi- nikłych przekrojów rur i można śmiało bez prądu grzać wodę ..

od 25 lat C.O tak chodzi na samą grawitację, to nie widzę różnicy aby kuminek z płaszczem wodnym był jakoś inny

do grzania wody niż piec C.O no może położenie tego kuminka.

 

No i ma szybkę, czyli mamy kino...Miedź tez może być w dużych przekrojach.

A do tych 25 lat dodaj 100 i masz komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że działka już prawie kupiona, a i projekt w końcu udało się wybrać, to chciałbym się was poradzić.

Budowę planuje za około 5 lat więc stwierdziłem, że można w tym czasie kupić i wysuszyć drewno na bale i tu parę pytań:

- poczytałem trochę i wychodzi, że najlepszy modrzew, bale planuje minimum 40 pełne, jest jeszcze jakiś inny gatunek się nada?

- macie namiary gdzie można by było kupić drzewo w dobrej cenie na południu?

- ja stawkę trzeba liczyć za m3?

jak przeliczyć ile m3 będzie mi potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że działka już prawie kupiona, a i projekt w końcu udało się wybrać, to chciałbym się was poradzić.

Budowę planuje za około 5 lat więc stwierdziłem, że można w tym czasie kupić i wysuszyć drewno na bale i tu parę pytań:

- poczytałem trochę i wychodzi, że najlepszy modrzew, bale planuje minimum 40 pełne, jest jeszcze jakiś inny gatunek się nada?

- macie namiary gdzie można by było kupić drzewo w dobrej cenie na południu?

- ja stawkę trzeba liczyć za m3?

jak przeliczyć ile m3 będzie mi potrzebne?

 

WItam

Nie wiem czy sam dasz to wszystko kupić przewieść magazynować dobre wybrać żeby cię nie oszukali - chyba trzeba się na tym dobrze znać żeby nie było potem niespodzianek przy budowie....?

Ja zamówiłem drzewo u górali co u mnie budowali i oni je suszyli i dbali o nie żeby było wszystko ok... więc spałem spokojnie wiedząc że wszystko jest pod fachową kontrolą...

A czy jak sam wszystko zrobisz czy będziesz miał na tyle taniej, że warto? nie wiem... kwestia dogadania się z wykonawcą myśle.

Pozdrawiam

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dydu85

Ja podobnie jak ty tez szukalem drewna z jakiego postawic, tez byem przekonany ze to bedzie modrzew, jak zobaczylem dom z plaza zbudowany 11lat temu, byl poprostu czarny z zewnacz tylko niczym byl nie impregnowany, w wewnacz tez zciemnial. Kupilem 83m3 jodly 36000zl zbieralem ja od czterech lesniczych, musiala byc jak najgrubsza i odpowiedniej klasie. Najgorsze to bylo korowanie, puzniej ciecie, ukladanie, nakrycie, i teraz schnie, na wiosne gorale maja postawic, jle taniej mnie to bedzie kosztowac to niewiadomo moze cos taniej bedzie bo gorale sobie licza 1000-1200za m3 przewaznie swierka co jest leprze jodla czy swierk tego niewiem, bynajmniej ten goral co mi bedzie stawial chcial sie zamienic na swierka,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia w wybudowaniu takiego domu, ale znam ludzi, którzy się tym zajmują. Są to górale beskidzcy z okolic Koniakowa. Stawiają prawdziwe cudeńka, ale każdy z nich powtarza, że podstawą jest porządnie wysuszony materiał. Bele niedosuszone jeszcze pracują w gotowym domu i to może być powodem różnych niespodzianek. Generalnie takie domy są dość ciepłe zimą, bardzo szybko się nagrzewają, długo trzymają temperaturę i raczej chłodne latem. Taki domek to moje prywatne marzenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia w wybudowaniu takiego domu, ale znam ludzi, którzy się tym zajmują. Są to górale beskidzcy z okolic Koniakowa. Stawiają prawdziwe cudeńka, ale każdy z nich powtarza, że podstawą jest porządnie wysuszony materiał. Bele niedosuszone jeszcze pracują w gotowym domu i to może być powodem różnych niespodzianek. Generalnie takie domy są dość ciepłe zimą, bardzo szybko się nagrzewają, długo trzymają temperaturę i raczej chłodne latem. Taki domek to moje prywatne marzenie.

Bale dosuszone czy nie i tak pracują a drewno schnie latami. Buduje się też z mokrego bala a raczej kłody i problemów nie ma, to kwestia technologi budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Witam, chicłabym wymienic doświadczenia osób ktore juz buduja badz zbudowały dom z bali. Obecnie prawo budowlane nie wymaga by projekty domów zawierały projekty instalacji (mozna sie starac o pozwolenie bez tego) i owe projekty czesto oferowane sa własnie bez w/w instalacji(instalacje sa za tz. dopłata). W moim przypadku chodzi o instalacje elektruczna i CO (wodno-kanalizacyjna jest w projekcie), pytanie czy dopłacac do projektu kilkaset PLN (700PLN w moim przypadku) za instalacje elektryczna+ CO a czy i tak te kwestie dogaduje sie z wykonawca/ elektryk / hydraulik w chwili gdy dom stoi juz w stanie surowym. Pytam tu tylko i wylącznie w kontekscie domu z bali ( ocieplany od wew.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy- czy się będziesz stosował do tego co jest w projekcie, czy nie.

Czy później i tak elektryk - zrobi po swojemu.

Izolacja od wewnątrz ? nie jestem zwolennikiem tego typu rozwiązań .. szczególnie przy wełnie.

O ile ciepło zatrzyma, o tyle z parą wodną już gorzej , wiadomo wykona się dobrą paroizolację,

nie mniej bale będą po stronie zimnej, oddzielone od energii cieplnej

super grubą szafą ( izolacją) pod szafę dostanie się para, ale nie ciepło..

Para wodna sobie działa pod ciśnieniem, dąży do wyrównania stanu z zewnętrznym środowiskiem..

 

Po za tym traci się pojemność cieplną drewna, w brew temu co się chce mówić o drewnie ..

to klasą porównawczą jest cegła/ silikat .. jeśli chodzi o ilość energii przechowanej w drewnie ..

robi się jakby sprzęgło cieplne .. nagłe wahania temp, nie powodują takiego zawirowania wewnątrz domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy- czy się będziesz stosował do tego co jest w projekcie, czy nie.

Czy później i tak elektryk - zrobi po swojemu.

Bardziej myslalem o tym czy nie powinienem pomyslec o czyms juz na etapie budowy domu. W murowanym to sie cos wykuje zaszpachluje i sladu nie ma a w takim drewnianym juz tak łatwo nie jest.

Edytowane przez wojtp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drewnianym, można ewentualnie ukryć instalacje w maskownicach, drewno - lubi drewno.

Sam niczego nie wpuszczę w ścianę, starał będę się wsio puścić na.

 

Nastawiłem się iż z zewnątrz będzie "tradycja" regionu, akurat skansen blisko, zdjęcia są.

Jak można wykonać elewację zgodnie z dawnym zwyczajem, szalunek na zewnątrz..

A pod nim izolacji ile kto che.

 

http://skansen.sanok.pl/wp-content/gallery/rynek-galicyjski/1_8.jpg a w środku goluśki bal ..

będzie mnie cieszył co ranek.. jednocześnie- przytulnie, bez jakiś zimnych przeciągów itp.

 

Szczególnie że rur z wodą ciężko by było dać pod izolacją - która jest od wewnątrz, jakoś bym się bał ..

takiego rozwiązania, po za tym cały bal jest w temp ujemnej w zimie, nici z magazynu na ciepło.

 

Owszem - są metody na puszczenie każdej instalacji po ścianach, ale nie każdy to widzi od razu, że tak można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie tak...chyba że grubość bali pozwoliła by na litą ścianę, co jest mało prawdopodobne. Szczególnie że teraz można dopracować detale - właśnie od detali będzie też zależeć sukces Twojej budowy. http://www.archiblogia.pl/ekskluzywne-wnetrza-domu-w-alpach/ miód na oczy ..

Pierwsze co jeszcze przypomnę, traci się magazyn na ciepło/ chłód w lecie.

Kolejna sprawa poszarpana izolacja- ściany nośne, działowe.

Szczególnie - trzymając się "tradycji" budownictwa drewnianego, bardo sprzyja wykonanie szalunku / elewacji jak pokazywałem ze skansenu w Sanoku.

Na moim awatarku nie wiele widać, ale zestawienie kolorystyczne coś jak tu.

 

http://static.panoramio.com/photos/large/73079201.jpg

 

http://baubiologie.at/strohballenbau/haus-simma-3/ gontem pokryta elewacja ..

Naprawdę aby być zgodnym z tradycją, mieć ładny domek.

 

Zresztą, jak bym był przeciw- drewnu to bym swojego już dawno na klocki poprzecinał, ba ciesze się bo kawał historii dość dużo bali jeszcze pamięta dom z około lat 70 XIX wieku

W środku lity - odnowiony bal- czemu tak i taniej - bo mokrej zabudowy nie robię- a i bardzo lubię drewno.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60cm - tak owszem celując w samogrzejnego jak najbardziej tyle.

W tedy nie straszne mi żadne braki w dostawie ciepła- biorę z natury-

słońce. Owszem myślę/ zastanawiam się nad wersją chudszą, ale tylko ciut ..

która kręci się koło pasywnego standardu .. 30-40 cm izolacji, ale wykorzystanie biomasy do ogrzewania ..

bo dostałem trochę "lasu" tak że był bym samo wystarczalny - 3-6 mp drewna rocznie max

Jako że "opatentowałem" haratanie drewna piłą motorową - szczególnie patyków ..

Jak by to powiedzieli na wsi - cały wóz w 15 min ..

czemu nadal bardzo grubo ? aby było bezpiecznie dla paroizolacji ..ona musi być w ciepełku..

Ale trzymając się full komfortu i spokoju .. to 60cm jest nadal w mocy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...