Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocena projektu i namiary na sprawdzonych wykonawców.


Przemek89g

Recommended Posts

będziesz się wkurzał jak

Ci strop popeka, zastanawiał się czy to rysy skurczowe czy coś poważnego, itp. przy Parterowkach tylko wiązary.

 

A GK nie popęka, czy wtedy się nie wkurzasz? Że prawidłowo wykonany nie pęka? To tak jak ze stropem monolitycznym.

Wiązary razem ze stropem mają tylko jedną zaletę - cena. Funkcjonalnie pod każdym względem gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Narysowane w paincie ale troszkę wyobraźni i wiadomo będzie o co mi chodzi:)

[ATTACH=CONFIG]420613[/ATTACH]

 

Niebieskie ramki to okna (tarasowe w jadalni i salonie)

 

Im mniej załamań - tym lepiej. Więc garaż lepiej zrównać. Nie tylko ze względów energetycznych, ale też kosztów wykonania i ryzyka błędów wykonawczych.

 

Arosa II, o której wspominałem, ma sporo zalet. W tym blisko siebie punkty poboru wody. Tutaj musisz gonić przez cały dom. To długie oczekiwanie na ciepłą wodę albo duże straty na cyrkulacji. Analogicznie z wentylacją.Na siłę chcesz dopiąć garaż do domu - widać, że sporo jesteś poświęcić aby to osiągnąć. Łazienka bez okna, duża przestrzeń na komunikację, (bo "pomieszczenie gospodarcze" to na dobrą sprawę korytarz, niewiele tam się zmieści żeby dało się wygodnie przejść).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A GK nie popęka, czy wtedy się nie wkurzasz? Że prawidłowo wykonany nie pęka? To tak jak ze stropem monolitycznym.

Wiązary razem ze stropem mają tylko jedną zaletę - cena. Funkcjonalnie pod każdym względem gorzej.

 

GK jak pęka to wiem że to estetyka. Wiem, że to dziwne podejście ale jak widze te wszystkie ekipy na budowach to wiem, że trzeba im maksymalnie wszystko upraszczać bo tam gdzie trzeba pomyśleć to napewno spierd... będzie. Sorry, takie moje doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku chyba będzie to widać równiez na scianach i wiencu ?

Nie zrozum zle, nie chce się z niczym wymadrzac. Jak dasz mi gwarancje, że przyjdzie porządna ekipa i zrobi ten strop tak jak jest w projekcie bez żadnej inwencji twórczej to biorę w ciemno. Ale teraz takie ekipy, że z teriva mają problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć przede wszystkim mapkę i orientacyjne wymiary działki co by można coś dywagować nad umieszczeniem budynku i orientacją.

Co do projektu to spój na mój:https://forum.muratordom.pl/showthread.php?344209-Wst%C4%99pne-za%C5%82o%C5%BCenia-koncepcyjne-do-planowanego-projektu-domu-jednorodzinnego&p=7712133&viewfull=1#post7712133

Jakiś czas po tym gdy zrobiłem swoją koncepcję wpadł mi do rąk katalog Lipińskich i tam ujrzalem Arosa II i coś mi to przypomniało :)

Wtedy przez chwilę nawet chciałem adaptować Arose ale stwierdziłem że to bez sensu i stąd projekt indywidualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dasz mi gwarancje, że przyjdzie porządna ekipa i zrobi ten strop tak jak jest w projekcie bez żadnej inwencji twórczej to biorę w ciemno.

 

Od tego jest kierbud. Ma sprawdzić zbrojenie przed zabetonowaniem. Beton bez dodawania wody z fakturą i deklaracją (nie zaszkodzi na postrach zrobić kilka kostek do sprawdzenia na postrach). I pielęgnować.

 

A że wieńce zepsują, które przy braku monolitu są nie do przecenienia, to się nie boisz? Monolit wybaczy więcej błędów, niż wieńce przy stropie lekkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć przede wszystkim mapkę i orientacyjne wymiary działki co by można coś dywagować nad umieszczeniem budynku i orientacją.

 

Proszę bardzo tak wygląda działka:

Plan działki.jpg

 

Działka nr. 1 to działka na której będzie stał dom a działka nr. 2 to działka teściów. Ja chciałem tą nr. 2 ale żona się uparła na pierwszą bo przy drugiej płynie strumyk i kiedyś podobno było lekko mokrawo.

Jak widzicie okno tarasowe w salonie byłoby od południowego wschodu z naciskiem na wschód.

 

1. Co do tej ciepłej wody i jej cyrkulacji to tak na prawdę tylko w kuchni trzeba byłoby spuścić troszkę zanim popłynie ciepła.

2. Co do korytarza i pomieszczenia gospodarczego to nie mam nic przeciwko nad zwężeniem korytarza ale dalej będzie długi.

3. Co do garażu w bryle to za tym jedynie przemawia wygoda przejścia do auta no i chyba dużo niższy podatek za garaż w bryle niż taki oddzielny.

4. Wiązary vs monolit - trudna sprawa, każdy ma swoje zalety. Rozumiem, że stawiając na monolit muszę przepusty do wentylacji mechanicznej zrobić od razu w szalunku aby potem nie wiercić dziur w betonie?

5. Wyrównanie ścian garażu z domem - nie wiem jakby wyglądał na takim domu dach 4 spadowy, chcę taki gdyż planuję w przyszłości PV więc przydałaby się jakaś połać dachu od południa.

 

Mam dzisiaj spotkanie z projektantką, zobaczymy, co ona nam doradzi.

Edytowane przez Przemek89g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GK jak pęka to wiem że to estetyka. Wiem, że to dziwne podejście ale jak widze te wszystkie ekipy na budowach to wiem, że trzeba im maksymalnie wszystko upraszczać bo tam gdzie trzeba pomyśleć to napewno spierd... będzie. Sorry, takie moje doświadczenia.

 

Ale zrobić porządnie regipsy to też nie jest wcale taka prosta sprawa. Plus na pewno taki, że opłytować strop można we własnym zakresie oszczędzając sporo na robociźnie. Zbrojenie na monolicie jak pisał Kaizen, musi zaklepać KB, GK nie przechodzi takiej weryfikacji, były przypadki (chyba nawet tu gdzieś na forum) że sufit podwieszany obwisł - jak na głowę leci GK to już nie jest estetyka.

Ja do swojego domu chciałbym monolit (choć ostatecznie to kwestia kosztów, na razie projekt mam w produkcji, więc nie mam jeszcze oszacowanych kosztów), m.in. dlatego że to trwalsze i mimo wszystko mniej potencjalnych "points of failure".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Projekt już się rysuje, jak będę miał już jakiś konkretny rzut to wstawię. Mam kilka pytań.

1. Czy jak buduję z silki to na ściany wewnętrzne w domu wystarczy grubość 12cm?

2. Jeśli tak to lepiej dać cegłę pełną czy drążoną?

3. Czy garaż dwustanowiskowy wystarczy 7m szerokości wewnętrznej?

3. Lepiej dać na elewację 25cm grafitu czy już 30cm? Gdzie jest granica opłacalności?

4. Czy fixy w garażu to dobry pomysł?

5. Przy podłogówce w całym domu czym macie wyłożone podłogi? Rozumiem, że najlepiej przewodzi ciepło ceramika a co z panelami? Chyba nikt nie ma w całym domu ceramiki na podłodze?

6. No i cały czas biję się z myślami w sprawie tego stropu i dachu.... wiązary czy beton i zwykła wierzba. Jeśli wybrałbym monolit to co z przepustami do wentylacji mechanicznej? Robić już na etapie zalewania stropu żeby później nie kuć dziur?

Edytowane przez Przemek89g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wystarczy nawet 8 cm, ale jeśli planujesz bruzdować pod instalacje to lepiej 12.

2. Chyba bez znaczenia, poza ceną.

3. Nie miałem nigdy garażu, więc się nie wypowiem o ergonomii

3...3. Dla mnie 20cm grafit to granica opłacalności. Chyba, że planujesz pasywny to 30cm, ale wówczas grubość styro to nie wszystko... ogólnie dom pasywny to przerost formy nad treścią jak dla mnie, ergo nieopłacalna zabawa.

4. Do czego przyda się otwierane okno?

5. Tak, niektórzy mają w całym domu płytki. Ja u siebie chciałbym mieć w większości deski (panele drewniane) i podłogówka po całości - wiele osób też tak ma bez problemów. Choć nie każda deska będzie dobra na podłogówkę.

6. Zrobić przepusty przed zalewaniem stropu. Koniecznie.

Edytowane przez maaszak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. moje działówki to 12 silki.

 

4. okno w garażu, przy planowaniu cięcia kosztów jest nieopłacalne. Koszt okna + parapety + dodatkowa obróbka ociepleniem dookoła. W dobie LEDów czy jest konieczne światło dzienne w garażu z które korzysta się z reguły po kilka minut dziennie?

 

5. W sypialniach mam panele na podłogówce.

 

6. wsadzić styropian w miejsce przyszłych przepustów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. okno w garażu, przy planowaniu cięcia kosztów jest nieopłacalne. Koszt okna + parapety + dodatkowa obróbka ociepleniem dookoła. W dobie LEDów czy jest konieczne światło dzienne w garażu z które korzysta się z reguły po kilka minut dziennie?

 

5. W sypialniach mam panele na podłogówce.

 

W sumie racja z tymi oknami, tym bardziej, że znajdowałyby się od północy.

Czy przy panelach nie odczuwasz tego, że pomieszczenie jest chłodniejsze? Rozstaw pętli masz identyczny w pomieszczeniu z panelami i ceramiką?

 

 

Szerokość garażu 7m jest wystarczająca pod warunkiem, że jest też dość głeboki.

Garaż 7m szeroki, 6m długi do ścianki pomieszczenia gospodarczego, w sumie 8,5m długości wewnątrz.

 

1. Wystarczy nawet 8 cm, ale jeśli planujesz bruzdować pod instalacje to lepiej 12.

Dla mnie 20cm grafit to granica opłacalności. Chyba, że planujesz pasywny to 30cm, ale wówczas grubość styro to nie wszystko... ogólnie dom pasywny to przerost formy nad treścią jak dla mnie, ergo nieopłacalna zabawa.

 

O działówkach 12cm myślałem pod kątem akustyki, akumulacji ciepła jak i tym, że zapewne będę w nich bruzdował. Nie idę w pasywność ale myślę, że te 25cm byłoby odpowiednie, 30cm rzeczywiście to już sporo.

Edytowane przez Przemek89g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy panelach nie odczuwasz tego, że pomieszczenie jest chłodniejsze? Rozstaw pętli masz identyczny w pomieszczeniu z panelami i ceramiką?

 

1. To się reguluje przepływami na rotametrach w razie czego. Gdybyś gdzieś miał faktycznie za zimno, to podnosisz temperaturę czynnika np. o stopień i w pozostałych pomieszczeniach nieco przykręcasz rotametry. Oczywiście przy poprawnie zrobionej podłogówce, a nie że dwie pętle na kondygnację.

 

2. Nowoczesny, dobrze ocieplony dom z wentylacją mechaniczną tak trzyma ciepło, że różnice w rozstawie pętli, materiale na podłodze itd są praktycznie niezauważalne. Dom ma tak małe straty, że wszystko się wymiesza w trakcie użytkowania. Ja właśnie w tym sezonie usiłuję zrobić chłodniejszą sypialnię i nie da się. Już przykręciłem rotametry niemal do zera i jedyny efekt jest taki, że jest nieco chłodniejsza podłoga. Temperatura pomieszczenia w zasadzie identyczna jak sąsiedniego. :) Uparłem się i na noc zamykam sypialnię. Wtedy sypialnia... jest najcieplejszym pomieszczeniem, bo jest relatywnie mała i dwie osoby nagrzewają ją ponad resztę domu... Może powinienem zamykać na dzień, żeby się nie ogrzewała od sąsiedniego pomieszczenia, ale za często tam chodzę i byłoby to niewygodne. Obawiam się, że na jakiś wymierny efekt w tym względzie będę musiał poczekać do mrozów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Mam pytanie dotyczące pozwolenia na budowę. Czy w projekcie muszę mieć uwzględnioną instalację wentylacji mechanicznej? Jeśli tak czy potrzebny jest gotowy projekt tej instalacji dołączony do PnB? To samo pompa ciepła, czy muszę mieć to uwzględnione?

Czy może lepiej na etapie składania pozwolenia na budowę "narysowac" kominy i wentylacje grawitacyjna a potem zmienić to w trakcie budowy aby było mnie papierologii?

 

Wstępny zarys rozmieszenia pomieszczeń. Czy jest cos co można byłoby poprawić waszym zdaniem?

 

3c59177dbba0686d.png

Edytowane przez Przemek89g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...