Robaczywy 02.01.2019 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Z kołkami to się zgodzę, ale tez zależy jak trafisz, jak się wwiercisz w dziurę to lipa. Natomiast bruzd poziomych tak czy tak nie robię, tylko pionowe - dla bezpieczeństwa. Poziomo kable lecą po chudziaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kemotxb 02.01.2019 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Hm ja tam nie miałem problemu z kołkami. Zamocowałem drzwi tymczasowe zbite z desek na 4 kołkach fi 12 mm, waga drzwi ok 100 kg (ledwo dałem radę je założyć) i silikat nawet nie jęknął, wiercenie trochę zeszło ale wierciłem bez udaru. No chyba że problemem jest utrata wymiaru przez otwór bo fakt, wystarczy chwila i wiertło potrafi uciec na boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 02.01.2019 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Bruzdowanie - jeśli kujesz młotem to kiepsko, sypie się, dizury wylatują, natomiast wykorzystując grubą na ok 1cm tarczę diamentową, bruzdy robisz jak w masełku. Narzędzia szczególnie drogie nie były, szifierka za 100zł z Casto, a za dwie tarcze dałem w sumie 156zł z przesyłką z Chin. Do wiercenia pod puszki otwornica 65mm z widią za ok 45zł + dobra wiertarka SDS. Możesz zapodać jakiegoś linka do tych tarczy 1 cm? Miałem wypożyczoną bruzdownicę (na razie jeszcze nie wykuwałem bruzd - póki co są tylko ponacinane), ale zapomniałem o zasilaniu silników żaluzji fasadowych na wszelki wypadek jakbyśmy zrezygnowali z okiennic na korzyść żaluzji w przyszłości ... i zamiast nacinać i wykuwać można by Twój patent z grubymi tarczami zastosować (tylko nie wiem gdzie takie cuda kupić). Zakładałeś 2 tarcze na raz (ydyp 3x2,5 mm2 ma ok 14 mm szerokości), czy ciąłeś na 2 razy? U mnie otwornica sobie kiepsko radziła (po kilku otworach musiałem udar włączyć, bo bez udaru nie działo iść). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 02.01.2019 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Coś takiego pewnie https://pl.aliexpress.com/item/Z-LION-5-Diament-Tuck-Punkt-Blade-10mm-Grubo-ci-Do-Betonu-Marmuru-Granitu-ciany-Pod/32839605414.htmlOwczar też tym bruzdował. Tylko pyłu od cholery. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 02.01.2019 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 No i duża akumulacja nie jest zaletą w innym ogrzewaniu niż na prąd z tańszą taryfą w określonych godzinach. Skąd taka teza? Duza akumulacja jest zaletą gdyz poprzez lepsze wykorzystanie zysków słonecznych i bytowych zmniejszamy zapotrzebowanie budynku na ciepło. Stabilizacja temperatury wewnątrz to kolejna zaleta ale zwiazana z komfortem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 02.01.2019 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 (edytowane) Przy ogrzewaniu akumulacja jest fajna - najfajniejsza w grzejniku (czy to piec ważący tonę czy dwie, czy podłogówka). Ale w ścianach i stropie też się przydaje - tyle, że bardziej latem, gdzie amplitudy dobowe są ogromne. Stabilizuje to temperaturę wewnątrz bez silenia się na klimę czy ogrzewanie. Jeszcze co do zyskiwania miejsca, przez mniejszą grubość ścian. Tyle, że ściana dwuwarstwowa z BK jest grubsza od tej z silki o tym samym U o całe 1,5cm. Czyli przy 50mb obwodu domu zyskujemy 0,75m2. Za to styropian robi się drogi przy tej grubości i wypadałoby go kołkować, co powoduje mostki i koszty.Do tego bruzdowanie w cieńszej ścianie jest bardziej ryzykowne i częściej wymaga obliczeń. Edytowane 2 Stycznia 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 02.01.2019 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Zysk słoneczny i bytowy związany z akumulacją ścian , mega naciągana teoria. Słońce zimą operuje raczej słabo i do zaizolowanej ściany wiele ciepła nie wpadnie. Za to latem może tego ciepła wpaść więcej, ale paradoksalnie teoria silikatu mówi tu nam że latem silikaty chłodzą. Więc ja już nic nie rozumiem Stabilność temperatury i większy komfort ? Przecież mając pompę ciepła lub gaz, masz komfort 100% lepszego nie potrzeba. Minusem silikatu jest też gorsza izolacyjność cieplna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 03.01.2019 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Powiem tak ... Miałem nowy dom z gazobetonu (2010/2011) , teraz mam dom z silikatu i znam wady i zalety obu materiałów .. Różnica taka że poprzedni dom budował deweloper , a nie ma się co oszukiwać dla deweloperów i wykonawcy najlepszy jest gazobeton , bo lekki i duży i szybko się buduje , łatwo obrabia i dobrze na tym zarabia ... Ja przed budową drugiego domu poczytałem i porównałem różnice między materiałami , ich zalety i wady i .... wybrałem silkat. Mam duże przeszklania od południa (cały dom na południe ustawiony) i na jesień/zimę starczy jak jest słońce to dom świetnie akumuluje wtedy tą bezpłatną energię. Minus jedynie taki że akumulacja jest zaleta w sezonie grzewczym , ale wadą w lato , bo jak dom się nagrzeje to długo trzyma temepraturę , więc najlepiej go nie przegrzać ... W krajach "cieplejszych" buduje się z cegły właśnie z powodu akumulacji ciepła , bo w lato długo jest utrzymywana temperatura w domu i dom długo trzyma "chłód". Nie chce mi się nikogo do niczego przekonywać. Myślę że każdy zainteresowany tym tematem inwestor sam podejmie decyzję , bo jak ta decyzję ma podjąc wykonawcę , to wiem co wybierze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 03.01.2019 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Jeszcze co do zyskiwania miejsca, przez mniejszą grubość ścian. Tyle, że ściana dwuwarstwowa z BK jest grubsza od tej z silki o tym samym U o całe 1,5cm. Czyli przy 50mb obwodu domu zyskujemy 0,75m2. Za to styropian robi się drogi przy tej grubości i wypadałoby go kołkować, co powoduje mostki i koszty. Moje sciany stoja na skraju plyty fundamentowej. Czy mialyby 18, czy 24cm, czy bylyby z silikatu, cz z BK czy miałyby 16, 20, czy 24cm syropianu, stalyby tak samo na skraju tej samej plyty. Więc zyskuje 6cm przy każdej z nich. Styropianu 20cm nie kołkowalem. Podobnie nie kołkowalbym styropianu 16cm przy BK. Co to znaczy, ze grubszy styropian "wypadałoby" kolkować ? Jaka jest granica tego "wypadaloby" i jakie zalecenia techniczne ją wyznaczają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 03.01.2019 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Caparol od 10 czy 15cm zaleca kołkować. Styropian robi się drogi? Z trójki EPS, Silka, BK, to styropian jest najtańszy za m3. I to bez liczenia kleju do murowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 03.01.2019 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Caparol od 10 czy 15cm zaleca kołkować. Styropian robi się drogi? Z trójki EPS, Silka, BK, to styropian jest najtańszy za m3. I to bez liczenia kleju do murowania. A raczej nikt, nawet na BK nie daje już mniej, niż 15cm. Wracajac do tematu powierzchni - dzięki scianom 18cm mam 2,9m3 za "free" Liczac oszczednie 2.5tyśza m2 deweloperki zrobilem sobie prezent za 7tys. Z naddatkiem pokrywa to koszt dodatkowych cm styro.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 03.01.2019 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 (edytowane) Moje sciany stoja na skraju plyty fundamentowej. Czy mialyby 18, czy 24cm, czy bylyby z silikatu, cz z BK czy miałyby 16, 20, czy 24cm syropianu, stalyby tak samo na skraju tej samej plyty. To dokładając styropianu zwiększasz powierzchnię zabudowy i zbliżasz się do granic działki. Trzeba rozpatrywać zewnętrzne wymiary domu - bo to ich zmiana wymaga większego zachodu. Więc zyskuje 6cm przy każdej z nich. Styropianu 20cm nie kołkowalem. Podobnie nie kołkowalbym styropianu 16cm przy BK. Co to znaczy, ze grubszy styropian "wypadałoby" kolkować ? Jaka jest granica tego "wypadaloby" i jakie zalecenia techniczne ją wyznaczają? Zalecenia techniczne zwalają odpowiedzialność na projektantów i ci zazwyczaj jako rzyciochron zalecają kołkowanie. Jak inwestor bierze na klatę - to nie kołkuje. 20 cm też nie kołkowałem. U mam 0,124 dla 24cm BK + 20cm EPS. Jakbym dał silkę, to przy takim samym U ściana by miała 18cm silki + 24,75cm EPS. Czyli dokładnie to bym zyskiwał 1,25cm po obwodzie. Całe nic. Taki styropian bym już kołkował. O ile bym znalazł odpowiednie kołki. Za kołkowanie w silce przez tak gruby styropian pewnie też by mi ekipa policzyła jak za zboże. A czemu tak ciepło chciałem? A no posłuchałem kogoś, kto chyba zmienił zdanie. Bo odpisując na mój pierwszy post na forum napisał: Dla Twoich warunków, wolałbym idealnie ocieplić dom, a grzać za pomoca zastawu podlogówka + grzałka + bufor Edytowane 3 Stycznia 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 03.01.2019 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 A raczej nikt, nawet na BK nie daje już mniej, niż 15cm. Dokładnie mówiąc jest tak PŁYTY STYROPIANOWE Mocowanie płyt wyłącznie przez klejenie: Montaż wyłącznie przez klejenie jest możliwy wtedy, gdy wy- trzymałość podłoża na odrywanie jest ≥ 0,08 N/mm2. W przypad- ku podłoży w nowych budynkach (np. beton, ściany bez powłok malarskich) można założyć taką wytrzymałość bez przeprowa- dzania dodatkowej kontroli. Montaż wyłącznie przez klejenie jest dopuszczalny wyłącznie dla grubości styropianu <15 cm. Źródło Zalecenia techniczne zwalają odpowiedzialność na projektantów i ci zazwyczaj jako rzyciochron zalecają kołkowanie. Jak inwestor bierze na klatę - to nie kołkuje. 20 cm też nie kołkowałem. U mam 0,124 dla 24cm BK + 20cm EPS. Jakbym dał silkę, to przy takim samym U ściana by miała 18cm silki + 24,75cm EPS. Czyli dokładnie to bym zyskiwał 1,25cm po obwodzie. Całe nic. Taki styropian bym już kołkował. O ile bym znalazł odpowiednie kołki. Za kołkowanie w silce przez tak gruby styropian pewnie też by mi ekipa policzyła jak za zboże. Czyli projektanci każą kołkować, ale ja do BK nie kołkowałem, ale do Silki bym kołkował. Parterówkę. Czy kogoś to jeszcze dziwi? Dodam jeszcze, że będę miał 25cm styro i nikt nie chce nie kołkować, a dodatkowo za to nie liczy. Bo żeby nie kołkować trzeba przyłożyć się do klejenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 03.01.2019 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 (edytowane) To dokładając styropianu zwiększasz powierzchnię zabudowy i zbliżasz się do granic działki. Trzeba rozpatrywać zewnętrzne wymiary domu - bo to ich zmiana wymaga większego zachodu. Większość ludzi jednak nie ma problemu ze zmirszczeniem dodatkowych 8cm w bryle budynku. Zmiane zatwierdza architekt adoptujacy, w przypadku projektu indywidualnego juz w ogole nie ma "większego zachodu" Nie rozumiem, dlaczego nie moglbys postawic sciany 18 na brzegu sciany fundamentowej 24cm Oczywiscie, bylby mimosród - kwestia przeliczenia dla konstruktora. Jesli faktycznie NIE MOZNA, to kolejny raz pozwoliłes mi odkryć plus plyty fundamentowej w stosunku do ław. Blisko 3m2 , 7 tyś piechota nie chodzi. Styro 24cm tez bym nie kolkował. Przy klejeniu na grzebien, lub na pianke PU dla partrowki ? Edytowane 3 Stycznia 2019 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 03.01.2019 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Większość ludzi jednak nie ma problemu ze zmirszczeniem dodatkowych 8cm w bryle budynku. Zmiane zatwierdza architekt adoptujacy Nie rozumiem, dlaczego nie moglbys ostawic sciany 18 na brzegu sciany fundamentowej 24cm Tyle, że to przestają być m2 "za darmo" - bo zwyczajnie zwiększasz budynek. Zwiększać tak mogę też przy BK. Podobnie obniżając U. "za darmo" to jest, jak nie zmieniają się wymiary zewnętrzne ani U. Tylko, że "za darmo" i tak kosztuje, bo koszty budowania z silki będą większe. I to nie tylko murowania - ale i instalatorzy pewnie sobie krzykną więcej, bo montaż elektryki czy hydrauliki w silce jest bardziej praco i czasochłonny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 03.01.2019 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 (edytowane) Tyle, że to przestają być m2 "za darmo" - bo zwyczajnie zwiększasz budynek. Zwiększać tak mogę też przy BK. Podobnie obniżając U. "za darmo" to jest, jak nie zmieniają się wymiary zewnętrzne ani U. Tylko, że "za darmo" i tak kosztuje, bo koszty budowania z silki będą większe. I to nie tylko murowania - ale i instalatorzy pewnie sobie krzykną więcej, bo montaż elektryki czy hydrauliki w silce jest bardziej praco i czasochłonny. Jak to zwiekszam ? Czy potrzebuje wiecej prac ziemnych ? Nie. Moze musze wylać i zaizolować wieksza plyte fundamentową ? Nie. Wiecej drewna na wiezbę, dachowek na dach ? Nie. Dłuzsze rynny, wiecej styro elewacyjnego (poza tymi 8cm dlugosci elewacji) ? Oczywiscie, tynk, farba, wykonczenie podlogi jak najbardziej. No ale otrzymuję wiecej miejsca na tej samej plycie, pod tym samym dachem. Nie tworz mitow z tymi kosztami instalacji. Elektryk podal cene za punkt nie pytajac o rodzaj materialu. Hyraulik powiedzial, ze woli silikat, niz Porotherm. Slaby argument. Kiedy ja budowalem, koszt 1m2 golego muru z silikatu 18cm z Sil-Pro byl nizszy, niz BK600 Z robocizną. Zwiekszyl sie popyt na silikaty, więc chyba podrożały, ale nadal przepaści nie ma. Edytowane 3 Stycznia 2019 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 03.01.2019 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Jak to zwiekszam ? Jak masz większe wymiary zewnętrzne, to masz większy dom. Większą powierzchnię zabudowy (u mnie już to było nie do przeskoczenia, bo ma zabudowaną całą powierzchnię, którą mogłem przez zapis o min. 80% powierzchni działki biologicznie czynnej), większą powierzchnię ścian, dachu, większą kubaturę itd. A nawet jak się uprzesz, że przesunięcie ściany na zewnątrz to nie zwiększanie, to można to zrobić niezależnie od materiału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kryzys 03.01.2019 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Caparol od 10 czy 15cm zaleca kołkować. Styropian robi się drogi? Z trójki EPS, Silka, BK, to styropian jest najtańszy za m3. I to bez liczenia kleju do murowania. To budować w technologi lego , izodom,izomur,thermomur i wszystkie bolączki z dociepleniem odpadają jak ręką odjął . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 03.01.2019 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Zysk słoneczny i bytowy związany z akumulacją ścian , mega naciągana teoria. Słońce zimą operuje raczej słabo i do zaizolowanej ściany wiele ciepła nie wpadnie. Za to latem może tego ciepła wpaść więcej, ale paradoksalnie teoria silikatu mówi tu nam że latem silikaty chłodzą. Więc ja już nic nie rozumiem Stabilność temperatury i większy komfort ? Przecież mając pompę ciepła lub gaz, masz komfort 100% lepszego nie potrzeba. Minusem silikatu jest też gorsza izolacyjność cieplna. Na jakiej podstawie takie twierdzenia? rozumiem ze wykonujesz obliczenia cieplne budynków (ozc) i wg twoich obliczen tak faktycznie jest. Zechciej to poprzec kilkoma liczbami i stosownymi normami wzorami zaleceniami To ze naciągana teoria to moze napisac kazdy, czy wie o czym pisze sądze ze jednak nie. To ze silikat ma wiekszy wsp. przenikania ciepła (lambda) minusem akurat tak bardzo nie jest. To tylko materiał konstrukcyjny a nie izolacyjny. Owszem problemem jest mostek na styku fundament sciana nosna ale są metody aby ten mostek ograniczyc, W przypadku PF izolowanych problem praktycznie nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 03.01.2019 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 W krajach "cieplejszych" buduje się z cegły właśnie z powodu akumulacji ciepła , bo w lato długo jest utrzymywana temperatura w domu i dom długo trzyma "chłód". latem dom dłużej trzyma chłód? skąd? jeśli słońce nagrzewa , tak jak np u Ciebie przez te okna, to raczej dom latem jest cieplejszy niż zimniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.