Ratpaw 17.12.2018 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 Witam wszystkich, od razu informuję, iż jestem całkowicie zielony w kwestii wentylacji i być może zadam głupie pytanie. Proszę zatem z góry o wybaczenie. Problem jest następujący:Wybudowałem w domu gruntowy wymiennik ciepła (GWC), który stawia przepływającemu powietrzu określony opór. Do tego GWC podłączona będzie pompa ciepła, a jeśli pomiary GWC wyjdą pomyślnie, to dwie pompy ciepła takiego samego rodzaju:http://www.ariston.com/pl/NUOS_EVO_80_110 Tu jest instrukcja z parametrami tej pompy:http://www.ariston.com/pl/media/files/4 ... os_EVO.pdf Jest w niej na stronie 8 wspomniane, że maksymalny spręż wentylatora wynosi 65 Pa, a natężenie przepływu powietrza wynosi od 100 do 200 m3/h (czyli dla dwóch pomp pracujących równolegle to będzie od 200 do 400 m3/h). W okresach letnich pracować będzie tylko jedna PC, a zimą poniżej 0 st. C będą załączał drugą. GWC ma kolektory dolotowy i wylotowy zrobione z rur fi200 mm. Problem jest taki, że nie wiem, ile powietrza może przez tego GWC przepłynąć w jednostce czasu i ile potrzeba na dany przepływ sprężu wentylatora. Pytanie: jak zmierzyć spadek ciśnienia na tym GWC? Ile tak naprawdę może być maksymalnie spadku ciśnienia na GWC przy 400 m3/h, żeby wentylator we wspomnianej pompie "dał radę"??? Bardzo możliwe, że źle kombinuję, ale chcę kupić wentylator z allegro o maks. przepływie ok. 700 m3/h wraz z regulatorem obrotów i podłaczyć do wylotu z GWC, żeby wysysał powietrze. Następnie ustawic go tak, żeby anemometr na wlocie pokazywał 400 m3/h. Tylko, że dalej nie będę wiedział, jakie są opory w tym GWC. Jak sobie z tym poradzić? ps. Post zamieściłem również na Forum Budowlanym. PozdrawiamJacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania