Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Modernizacja ogrzewania w remontowanym domu.


ewon

Recommended Posts

Doradźcie, proszę, bo nie wiem, w którym kierunku iść.

Remontuję dom z lat 70'tych.

Obecnie: piec gazowy 24 kW, stara instalacja z żeliwnymi kaloryferami.

Zamarzyła mi się podłogówka. Z racji tego, że nie wymieniam okien i nie mogłem podnieść podłogi wyżej niż do poziomu drzwi balkonowych, rozważałem suchą podłogówkę (na panelach styropianowych) lub frezowanie w istniejącej wylewce rowków na rurki.

 

Wczoraj w końcu zajrzałem pod parkiet i okazało się, że mam pod nim subit, który niestety trzeba będzie usunąć. Tym samym pomysł frezowania rowków upadł bo musiałbym frezować podłogę na 2 razy. Raz żeby usunąć subit, drugi raz żeby zrobić rowki pod rurki.

W tej chwili na placu boju pozostał tylko suchy system podłogówki, który jest chyba najdroższym rozwiązaniem jeśli chodzi o ogrzewanie podłogowe.Wycena Sander System opiewa na 17 tyś. zł.

Od wczoraj chodzi mi jednak po głowie pewna myśl. Czy zamiast frezować podłogę w celu usunięcia subitu, lepszym rozwiązaniem nie będzie skucie obecnej posadzki i zrobienie podłogówki tradycyjnie?

Pytanie tylko ile może kosztować taki zabieg na powierzchni 100 m2 i czy 17 cm od płyty do poziomu drzwi balkonowych wystarczy? Pod całą powierzchnią parteru jest nieogrzewana piwnica.

Jest sens przy takiej wysokości pchać się w ogrzewanie podłogowe czy może lepiej zedrzeć subit i zamontować kaloryfery?

Ile orientacyjnie może kosztować skucie posadzki i położenie podłogówki na powierzchni ok. 100 m2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dom z lat 70'tych. Za izolację robiła wówczas płyta pilśniowa.

Warstwy posadzki wg projektu: płyta pilśniowa 2,5 cm, papa smołowa klejona na zakładach 0,3 cm, jastrych gipsowy 3,9 cm. Na tym wszystkim, zakładając, że jest tak jak w projekcie, jest parkiet grubości ok. 1,5 cm.

W sumie od powierzchni stropu do spodu drzwi balkonowych powinienem mieć ok. 17 cm. Gdybym zdecydował się na podłogówkę i skuwanie posadzki, położyłbym nową warstwę izolacji. Nie wiem tylko czy zmieszczę się ze wszystkimi warstwami w 17 cm?

2 cm panele z podkładem, 4,5 cm wylewka anhydrytowa, 1,6 cm rurki i na styropian pozostaje zaledwie 8,9 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dom z lat 70'tych. Za izolację robiła wówczas płyta pilśniowa.

Warstwy posadzki wg projektu: płyta pilśniowa 2,5 cm, papa smołowa klejona na zakładach 0,3 cm, jastrych gipsowy 3,9 cm. Na tym wszystkim, zakładając, że jest tak jak w projekcie, jest parkiet grubości ok. 1,5 cm.

W sumie od powierzchni stropu do spodu drzwi balkonowych powinienem mieć ok. 17 cm. Gdybym zdecydował się na podłogówkę i skuwanie posadzki, położyłbym nową warstwę izolacji. Nie wiem tylko czy zmieszczę się ze wszystkimi warstwami w 17 cm?

2 cm panele z podkładem, 4,5 cm wylewka anhydrytowa, 1,6 cm rurki i na styropian pozostaje zaledwie 8,9 cm.

 

Jakim to sposobem liczysz 16mm na rurki? Chcesz rozłożyć OP, na to położyć blachę/szybę i dopiero wykonać wylewkę? Rurki OP zatapia się w wylewce i nie liczy się ich w grubości.

Grubość 9cm dobrego styro, to już może wystarczyć do OP. Ważna jest grubość termoizolacji innych przegród. Jeśli na ścianach i w dachu nie ma żadnej izolacji, to i 20cm styro na podłodze może być mało. Po prostu temp zasilania OP musiałaby być zbyt wysoka dla OP.

Jaką izolację masz na pozostałych przegrodach-ile mocy potrzebuje Twój dom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim to sposobem liczysz 16mm na rurki?

Z tego co się zorientowałem, standardowo stosuje się rurki o średnicy 16 mm.

Chcesz rozłożyć OP, na to położyć blachę/szybę i dopiero wykonać wylewkę? Rurki OP zatapia się w wylewce i nie liczy się ich w grubości.

Wszędzie podają, że nad rurkami, w przypadku wylewki anhydrytowej, minimalna wysokość wylewki to 4,5 cm. Stąd warstwa ułożenia rurek ok 1,6 cm i nad nią warstwa wylewki 4,5 cm.

 

Grubość 9cm dobrego styro, to już może wystarczyć do OP. Ważna jest grubość termoizolacji innych przegród. Jeśli na ścianach i w dachu nie ma żadnej izolacji, to i 20cm styro na podłodze może być mało. Po prostu temp zasilania OP musiałaby być zbyt wysoka dla OP.

Jaką izolację masz na pozostałych przegrodach

Dom jest w trakcie remontu. W tej chwili jest nieocieplony ale będzie ocieplony albo 15 cm grafitu albo 20 cm białego styropianu.

Odnośnie poddasza sprawa jest jeszcze w toku. Albo będzie ocieplany dach pianką OK albo pójdzie 30 cm styropianu na strop.

ile mocy potrzebuje Twój dom?

Po zastosowaniu planowanych izolacji, wg. strony cieplowlasciwe.pl : http://cieplowlasciwie.pl/wynik/5dvx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5cm płyty pliśniowej + 4cm jastrych gipsowy + 1,5cm parkiet daje sumę 8cm.

Nie wiem jak to liczysz ale jeżeli do drzwi balkonowych masz 17 cm to spokojnie rób podłogówkę.

Jeśli dane z ciepło-właściwe są miarodajne to:

10 cm porządnego styropianu i na to 5,5cm anhydrytu, jeśli opcja z jastrychem betonowym to z izolacją zejdź do 8 - 9 cm płyty XPS.

5 cm + 3 cm gotowego styropianu systemowego z folią aluminiową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...