Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czy warto ocieplać strop drewniany wełną z marketu


kulfi82

Recommended Posts

Dzień dobry wszystkim, w jednym z zielonych marketów rzucili w ciekawej cenie wełna szklaną URSA HOME 37 150 mm. Ja akurat stoję przed ociepleniem 100m stropu poddasza nieużytkowego wełną 2x15cm i trochę nad tym zakupem zacząłem dumać. Nie chciałbym wyjść na ostatniego Janusza ale...

 

- Czy ktoś z forumowiczów miał styczność z tym produktem i jest w stanie się wypowiedzieć czy to konkret czy zwykła marketowa szmata?

- Do okola wszyscy trąbią, że w przypadku takiego poddasza (dach nieocieplony/drewniany strop) szukać tylko lambdy 0.033 - mit czy kit?

 

wiem, że są kalkulatory.. że można sobie policzyć tyle, że trzeba wiedzieć jak :)

 

z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Do okola wszyscy trąbią, że w przypadku takiego poddasza (dach nieocieplony/drewniany strop) szukać tylko lambdy 0.033 - mit czy kit?

 

Wydaje mi się ze wręcz przeciwnie - jeśli ocieplasz strop i poddasze masz nieużytkowe, to bardziej opłaca się dać więcej wełny o gorszej lambdzie. 30 cm wełny 0.40 będzie znacznie cieplejsze niż 15 cm wełny 0,33 a cena podobna, jak nie niższa. Wełnę o wyśrubowanych parametrach daje się w połacie dachowe, gdzie masz ograniczoną ilość miejsca.

 

Co do konkretnej wełny - kup najpierw rolkę i zobacz jak wygląda na żywo. Ostatnio przymierzałem się do Knaufa insulation 15cm w bardzo atrakcyjnej cenie, ale jak zobaczyłem na żywo to zrezygnowałem - zamiast 15 cm było ok 10 i jakość też taka sobie

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Do okola wszyscy trąbią, że w przypadku takiego poddasza (dach nieocieplony/drewniany strop) szukać tylko lambdy 0.033 - mit czy kit?

 

Ważne U. Jak nie masz ograniczonego miejsca, to wybieraj najtańszy sposób osiągnięcia jak najlepszego U.

 

Tak to wyglądało, jak sobie analizowałem:

attachment.php?attachmentid=432980

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze wręcz przeciwnie - jeśli ocieplasz strop i poddasze masz nieużytkowe, to bardziej opłaca się dać więcej wełny o gorszej lambdzie. 30 cm wełny 0.40 będzie znacznie cieplejsze niż 15 cm wełny 0,33 a cena podobna, jak nie niższa. Wełnę o wyśrubowanych parametrach daje się w połacie dachowe, gdzie masz ograniczoną ilość miejsca.

 

Co do konkretnej wełny - kup najpierw rolkę i zobacz jak wygląda na żywo. Ostatnio przymierzałem się do Knaufa insulation 15cm w bardzo atrakcyjnej cenie, ale jak zobaczyłem na żywo to zrezygnowałem - zamiast 15 cm było ok 10 i jakość też taka sobie

 

A dlaczego forumowicz zrezygnował z waty Knauf'a? Co ma wygląd do nalepki z lambdą? To są jakieś inne parametry niż lambda deklarowana przez producenta? Jak dla mnie: wygląd to na samym końcu brałbym pod uwagę jeżeli już przełknąłem znacznie poważniejsze wybory.

Pozdrav

SM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego forumowicz zrezygnował z waty Knauf'a? Co ma wygląd do nalepki z lambdą? To są jakieś inne parametry niż lambda deklarowana przez producenta? Jak dla mnie: wygląd to na samym końcu brałbym pod uwagę jeżeli już przełknąłem znacznie poważniejsze wybory.

Pozdrav

SM

 

Właśnie - deklarowana. Jeśli producent deklaruje mi, ze wełna ma 15 cm, a po rozwinięciu z rolki ma max 10 albo i mniej i konsystencję waty cukrowej to mam wierzyć w resztę deklaracji?

Żeby była jasność - to była super tania wełna w cenie 7.5 zł/m2, wiec jak za tą cenę nie było źle. Ale, żeby wypełnić 15 cm miedzy wiązarami musiałbym dać dwie warstwy, a to wychodziło już 15 zł/m2 - w podobnej wolałem wziąć wełnę w płytach, o zupełnie innej sztywności (nie wymagała sznurkowania) i lepszej lambdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie - deklarowana. Jeśli producent deklaruje mi, ze wełna ma 15 cm, a po rozwinięciu z rolki ma max 10 albo i mniej i konsystencję waty cukrowej to mam wierzyć w resztę deklaracji?

Żeby była jasność - to była super tania wełna w cenie 7.5 zł/m2, wiec jak za tą cenę nie było źle. Ale, żeby wypełnić 15 cm miedzy wiązarami musiałbym dać dwie warstwy, a to wychodziło już 15 zł/m2 - w podobnej wolałem wziąć wełnę w płytach, o zupełnie innej sztywności (nie wymagała sznurkowania) i lepszej lambdzie.

 

Skoro ktos cie oszukal z welna to trzeba bylo zlozyc reklamacje. Dziwne tylko ze ile razy ta welna byla badana w wyrywkowej kontroli nadzoru budowlanego w sklepach to spelniala wszystkie parametry deklarowane przez producenta. Dziwne, ze u mnie rozprezyla sie sie do ok.18 cm i tak sobie juz lezy od 3 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze wręcz przeciwnie - jeśli ocieplasz strop i poddasze masz nieużytkowe, to bardziej opłaca się dać więcej wełny o gorszej lambdzie. 30 cm wełny 0.40 będzie znacznie cieplejsze niż 15 cm wełny 0,33 a cena podobna, jak nie niższa. Wełnę o wyśrubowanych parametrach daje się w połacie dachowe, gdzie masz ograniczoną ilość miejsca.

tak jak wspomniałem na początku u mnie będą dwie warstwy po 15 centów. Klasyka - jedna między belkami stropu, druga poniżej między GK a stropem. Przyjąć można, ze różnica miedzy 0.033 a 0.037+ to jakieś 10zł na metrze i ja najzwyczajniej w świecie nie potrafię tej dopłaty uzasadnić :confused:

 

Co do konkretnej wełny - kup najpierw rolkę i zobacz jak wygląda na żywo. Ostatnio przymierzałem się do Knaufa insulation 15cm w bardzo atrakcyjnej cenie, ale jak zobaczyłem na żywo to zrezygnowałem - zamiast 15 cm było ok 10 i jakość też taka sobie

 

no tak metoda dość logiczna tyle, że trzeba wiedzieć jak wygląda dobra wełna.. struktura, kurczliwość to dla kogoś kto nigdy wełny w ręku nie trzymał abstrakcja. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ktos cie oszukal z welna to trzeba bylo zlozyc reklamacje. Dziwne tylko ze ile razy ta welna byla badana w wyrywkowej kontroli nadzoru budowlanego w sklepach to spelniala wszystkie parametry deklarowane przez producenta. Dziwne, ze u mnie rozprezyla sie sie do ok.18 cm i tak sobie juz lezy od 3 lat.

 

Po to kupiłem rolkę za 60 zł dla sprawdzenia żeby takich rzeczy uniknąć. Jaki jest sens kupowania wełny za kilka tyś. zł i potem bujania się z reklamacjami i wstrzymywania budowy? Nie wiem czy i jak jest badana, ale jak poczytasz opinie o tej wełnie na stronach marketu to wiele jest podobnych do mojej.

 

no tak metoda dość logiczna tyle, że trzeba wiedzieć jak wygląda dobra wełna.. struktura, kurczliwość to dla kogoś kto nigdy wełny w ręku nie trzymał abstrakcja. :rolleyes:

Dobra wełna powinna się rozprężyć na tyle ile deklaruje producent i nie rozrywać pod własnym ciężarem. Nie trzeba do tego doktoratu...

Edytowane przez Nurek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna tabelka, rozumiem, że tu najlepiej wypadła URSA Gold i Super TOPROCK..

 

Niekoniecznie. Im niższy współczynnik U tym lepsza przegroda zatrzymująca przenikanie ciepła :)

 

Jak przeliczać - https://kb.pl/porady/co-jest-i-jak-obliczyc-wspolczynnik-przenikania-ciepla/#

 

Najlepszy opór cieplny (wełny) z tabelki ma supermata. Pytanie co chcemy osiągnąć - większy opór przegrody czy więcej kasy w portfelu ;)

Edytowane przez Pytajnick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Im niższy współczynnik U tym lepsza przegroda zatrzymująca przenikanie ciepła :)

 

Jak przeliczać - https://kb.pl/porady/co-jest-i-jak-obliczyc-wspolczynnik-przenikania-ciepla/#

 

Najlepszy opór cieplny (wełny) z tabelki ma supermata. Pytanie co chcemy osiągnąć - większy opór przegrody czy więcej kasy w portfelu ;)

 

nie chce mieć sopli w nosie jak będę siedział w salonie.. a tak na poważnie tak jak wspomniałem wcześniej laik taki jak ja nie do końca potrafi zrozumieć co w rzeczywistości da mu dołożenie 2 tyś do większego oporu. Będzie cieplej... rachunki teoretycznie powinny być niższe? Pewnie jedno i drugie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?342951-Dom-kanadyjski-Docieplenie&p=7578034#post7578034

#11 i #13

Wyrobiłem całą paletę kupioną na składzie budowlanym (nie sieciowym) , wiem co piszę. Tylko rękawiczki, okulary i maska były zbędne, miałem ale odłożyłem.

 

Ciepło zawsze kosztuje. W postaci opału lub w postaci pieniążków wydanych na ocieplenie. Na opał wywalasz kasiorkę co sezon (plus robocizna), na ocieplenie raz i dlatego należy je wydac mądrze.

Edytowane przez Bertha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna tabelka, rozumiem, że tu najlepiej wypadła URSA Gold i Super TOPROCK..

 

Najważniejsze, co kupujesz to U. Przy cenach jakie dostałem najtaniej wychodzi uni-mata. Można też uwzględnić gęstość/tłumienie dźwięków, pylenie czy wiarę w producenta albo technologię - ja dopłaciłem odrobinę do megarocka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?342951-Dom-kanadyjski-Docieplenie&p=7578034#post7578034

#11 i #13

Wyrobiłem całą paletę kupioną na składzie budowlanym (nie sieciowym) , wiem co piszę. Tylko rękawiczki, okulary i maska były zbędne, miałem ale odłożyłem.

 

Ciepło zawsze kosztuje. W postaci opału lub w postaci pieniążków wydanych na ocieplenie. Na opał wywalasz kasiorkę co sezon (plus robocizna), na ocieplenie raz i dlatego należy je wydac mądrze.

 

Najważniejsze, co kupujesz to U. Przy cenach jakie dostałem najtaniej wychodzi uni-mata. Można też uwzględnić gęstość/tłumienie dźwięków, pylenie czy wiarę w producenta albo technologię - ja dopłaciłem odrobinę do megarocka.

 

koledzy, dzięki za konkret i rozwianie wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś z Państwa zadał sobie trud postawienia pytania a następnie dotarcia do odpowiedzi jak wyglądają rzeczywiste parametry po dajmy na to 5 latach? Jaki jest wpływ zawilgocenia? Zawilgocenia które w naturalny sposób, zwłaszcza w miejscach o podwyższonej wilgotności pojawi się w izolacji? Jaki wpływ mają nieszczelności montażu izolacji z waty, zwłaszcza w przypadku bardziej skomplikowanych układów dachu?

Tabelka rajdowa U/koszt ma tyle wspólnego z rzeczywistością co chińskie lakierki na weselu nad ranem z prawdziwym, solidnym i wygodnym butem. W markecie, na półce wyglądają tak samo a któż się oprze różnicy w cenie?!

Pozdrav,

SM

Edytowane przez mat3006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawilgocenia które w naturalny sposób, zwłaszcza w miejscach o podwyższonej wilgotności pojawi się w izolacji?

 

Jak wygląda ta naturalna droga wilgoci przez folie paroizolacyjna?

Zakładając, że jakimś sposobem tam się dostanie, to czemu kumuluje się przez lata, zamiast ulotnić przez wentylację poddasza i membranę?

 

 

Jaki wpływ mają nieszczelności montażu izolacji z waty, zwłaszcza w przypadku bardziej skomplikowanych układów dachu?

 

Przeczytaj temat wątku w którym piszesz i odpowiedz sobie na pytanie, jakie znaczenie ma układ dachu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

laik taki jak ja nie do końca potrafi zrozumieć co w rzeczywistości da mu dołożenie 2 tyś do większego oporu. Będzie cieplej... rachunki teoretycznie powinny być niższe? Pewnie jedno i drugie..

 

Użyj http://bdec.builddesk.pl/

Będziesz mógł do woli sobie przeliczać różne warianty i sprawdzać, jak przełożą się na kWh.

Jak przełoży się wymiana okna otwieranego (jednego konkretnego) na fix na ilość kWh. Jak przełoży się wybranie rekuperatora o sprawności 80% zamiast 76% itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...