Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Daikin Altherma 3 -8kw TAKTOWANIE


areczekk83

Recommended Posts

Nie wiem jakie jest źródło pierwotne mocy minimalnej Altherm - ja przyjąłem te 1,8 kW wg wykresu znalezionego na forum, kiedyś podawałeś, że autorem wykresu był Andrzej5101.

To ten wykres: [ATTACH=CONFIG]451423[/ATTACH] - dobra już z zmienioną przeze mnie mocą minimalną PC.

 

Jeśli dysponujecie informacją jaka jest moc minimalna - to poproszę o podzielenie się wiedzą.

 

Posiadam od dwóch miesięcy Althermę 6 kW - i ta moc minimalna wydaje się być poprawna - moja PC przy temp. zbliżonych do 0*C grzeje dom w dzień +22*C i pracuje raczej stale przez cały dzień, w nocy dla +21*C robi już przerwy w pracy. Natomiast powyżej ok. +5*C zdarza jej się czasem wyłączyć w czasie dnia po osiągnięciu +22 / +22,5*C wg termostatu Madoka.

Grzeje wg krzywej + harmonogram dzień/noc.

 

Jak mozesz okreslac moc minimalna Twojej pompy na podstawie cy Ci sie wyłącza czy nie .

Daj juz spokój i skresl tą linię minimalnej a jak gdzies uzyskasz dane (nie z wykresu Andzrzeja który sobie to wymyslil jak Ty)to wtedy dorysujesz.

Jak 3 pompy 4kw,6kw i 8kw moga miec taka sama moc minimalną nawet jak beda mialy jakims cudem tą sama sprezarkę to rózne wymienniki i inne copy.

Drugie to sam popatrz na wykres i jak moc minimalna moze sie zmniejszac wraz ze wzrostem temperatury zewnetrznej toż to kazdy izytkownik pompy Ci powie ze im cieplej tym moc na najniższej modulacji jest coraz wieksza ze wzgledu na coraz lepsze copy a sprezarka juz nizej nie potrafi sie zmodulowac ma swoja granice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 425
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Zagiełeś sie na te Mitsu jakby to jakieś bustwo bylo inni producenci też różne rzeczy podaja .

 

Który producent podaje moc i COP przy obciążeniu minimalnym i maksymalnym w danych warunkach? Zafiksowałem się na Mitsubishi, bo nie znam takiej tabelki od innego producenta. Podrzucisz takie dane od innego producenta?

 

Temp. z tabelki przyjąłem wg tych zaznaczonych na czerwono.

 

No i tu jest właśnie ten problem, że nie wiadomo, dla jakich obrotów sprężarki to dane. Można przypuszczać że dla obrotów nominalnych (cokolwiek by to nie miało znaczyć). A dobierając PC tak naprawdę interesuje nas moc minimalna w ciepłych warunkach i maksymalna w największe mrozy.

 

Nie wiem jakie jest źródło pierwotne mocy minimalnej Altherm - ja przyjąłem te 1,8 kW wg wykresu znalezionego na forum, kiedyś podawałeś, że autorem wykresu był Andrzej5101.

 

No i to jest bzdura, że moc minimalna jest niezależna od temperatury zewnętrznej.

 

Jeśli dysponujecie informacją jaka jest moc minimalna - to poproszę o podzielenie się wiedzą.

 

No właśnie ten producent się tym nie chwali. Natomiast to oczywista oczywistość, że zależność jest podobna, jak w innych pompach - i moc minimalna gdy jest ciepło jest drastycznie wyższa, niż na tych wykresach i PC taktuje przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaizen

 

Pod tabelką Daikina jest taki opis - ja rozumiem, że są to wartości dla mocy maksymalnej (w tabelce HC) wg normy.

 

Daikin - tabelka - COP-opis.jpg

 

Natomiast moc nominalna, po lekturze co niektórych artykułów dochodzę do wniosku, że jest to 80% mocy maksymalnej - przy takiej PC osiąga najwyższy COP.

 

Wykres-Sprawność-a-częstotliwość-i-moc-zprężarki.jpg

 

 

codix

Dobra na razie przestanę wklejać wykres na forum.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który producent podaje moc i COP przy obciążeniu minimalnym i maksymalnym w danych warunkach? Zafiksowałem się na Mitsubishi, bo nie znam takiej tabelki od innego producenta. Podrzucisz takie dane od innego producenta?.

 

Masz np.aristona potem jak znajde wrzucę Ci jeszcze dla któregos modelu aristona pare danych na temat copu przy innej mocy nie min i max po czym fajnie widac jakie sa i to spore różnice w copie jak sie jedzie na srednich obrotach a nie jak tu niektórzy promuja walke na najnizszej modulacji.

Screenshot_2020-12-27-14-04-37-1_resize_47.jpg

Screenshot_2020-12-27-14-04-17-1_resize_14.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz powiedzieć że czysty parownik ma taką samą moc jak pokryty szronem? I że defrost nie wpływa na moc w pompie inwerterowej? Ok nie dyskutuję.

 

Dokladnie.Jak pompa np.chodzi na 3kw bo tyle jest wymagane zeby utrzymac na zasilaniu np.33st to daje te 3kw nawet 2min przed defrostem jak jest zarosniety na amen najwyżej zwiekszy sobie pobieraną moc i obroty ale dalej bedzie dawala 3kw.

Moc nie spada moze zdarzyc sie rzadka sytuacja ze cop zmaleje.Nawet w poczatkowej fazie zaszronienia odbieranie ciepla poprawia sie w stosunku do czystego wymiennika.

Czyli masz po defroscie np.cop 3,5 potem 3,7 potem znowu 3,5 i na 5min przed defrostem 3,3 co i tak na caly cykl da 3,5.

Moze sie zdarzyc sytuacja ze np.termostat wylaczy pompe na 2min przed defrostem i potem pompa po jakims postoju startuje z zaszronionym wymiennikiem i musi tak przechulac do pierwszego defrostu czyli w przypadku panasa 35min wtedy ma juz kiepski cop rzedu 2,5 i tu moze miec problem z osiagnieciem mocy szczególnie jak system bedzie wymagal akurat bardzo duzej mocy ,ale jest to sytuacja jedna na 100 a u niektórychoze sie wogóle nie przytrafić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalog reklamowy modelu Daikin Altherma LT - starsza generacja na czynniku R410a

- https://www.daikin.pl/content/dam/document-library/catalogues/heat/air-to-water-heat-pump-low-temperature/ehbh-c/Daikin%20Altherma%20low%20temperature%20split_ECPPL12-724_Catalogues_Polish.pdf

 

- Gamę systemów o niskiej wydajności 4-8 kW wyposażono w sprężarkę typu swing;

- Gamę o wysokiej wydajności 11-16 kW wyposażono w sprężarki spiralne;

 

 

Wykres dla Althermy 6 kW - R410a

wykres_Altherma06.jpg

tu moc minimalna wygląda na 1,8 kW przy -7*C do 2 kW przy +2*C.

 

I wykres dla Althermy 4 kW - R410a - niestety tylko dla temp. -7*C do +7*C

wykres_Altherma04.jpg

 

Andrzej Mógł jeszcze odczytać minimalną moc grzewczą z tabelki Daikina- tu jest minimum 1,8 kW dla 4, 6 i 8 kW:

tabela_Altherma.jpg

 

Dla nowszej wersji na czynniku R32 już się takimi danymi nie chwalą :(

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalog reklamowy modelu Daikin Altherma LT - starsza generacja na czynniku R410a

- https://www.daikin.pl/content/dam/document-library/catalogues/heat/air-to-water-heat-pump-low-temperature/ehbh-c/Daikin%20Altherma%20low%20temperature%20split_ECPPL12-724_Catalogues_Polish.pdf

 

- Gamę systemów o niskiej wydajności 4-8 kW wyposażono w sprężarkę typu swing;

- Gamę o wysokiej wydajności 11-16 kW wyposażono w sprężarki spiralne;

 

 

Wykres dla Althermy 6 kW - R410a

[ATTACH=CONFIG]451430[/ATTACH]

tu moc minimalna wygląda na 1,8 kW przy -7*C do 2 kW przy +2*C.

 

I wykres dla Althermy 4 kW - R410a - niestety tylko dla temp. -7*C do +7*C

[ATTACH=CONFIG]451431[/ATTACH]

 

Mógł jeszcze odczytać minimalną moc grzewczą z tabelki Daikina- tu jest minimum 1,8 kW dla 4, 6 i 8 kW:

[ATTACH=CONFIG]451432[/ATTACH]

 

To takie wykresiki z jednego wynika ze moc jest stala co jest bzdurą. Nadrugim jiz lepiej bo widac ze cały czas spada czyli tak jak ma byc.

Wszystkie pompy inwerterowe dzialaja na takiej samej zasadzie różnice nie są wielkie.

Pisalem wyżej dla aristona konkretne dane od producenta to mozesz sobie zobaczyc jak wyglada krzywa tej mocy minimalnej u mnie panas zachowuje sie tak samo.

Jedynie w różnych pompach ta krzywa bedzie nizej albo wyżej ale przebieg bedzie podobny.

Jest to mniejwiecej mnozenie najnizszej mocy pobieranej przez sprezarke(u mnie ok.450w) razy cop(jaki Twoja pompa osiaga w danej temp.zewnetrznej i przy danym zasilaniu.

Podziel sobie w tych danych aristona moc przy min obrotach przez cop przy minimalnych obrotach i zobaczysz ze wynik jest zawsze podobny i jest rowny mocy pobieranej przy najmniejszych obrotach spreżarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZOCRowałem tabelkę najsłabszej pompy z tego posta i wziąłem do wykresu pozycje zaznaczone na czerwono.

 

attachment.php?attachmentid=451391

 

Ważna też uwaga co do obciążenia. W najgorszym miesiącu (grudzień) zyski bytowe i słoneczne w moim domu dają ŚREDNIO moc 9,22W/m2. Zyski bytowe i słoneczne nie powodują, że przy -20 trzeba dostarczać 100% a przy +16 0% zapotrzebowania systemem grzewczym - lecz że cała linia obciążenia jest obniżona.

 

Dlatego przyjąłem, że dom 150m2 o teoretycznym obciążeniu 4,5kW ma realne obciążenie przy -20* nieco ponad 3kW. Uśrednianie jest jak najbardziej dopuszczalne przy podłogówce, bo chwilowy niedobór mocy będzie niezauważalny na termometrze. I też uwaga - te stopnie na osi wykresu należy rozpatrywać jako ŚREDNIĄ DOBOWĄ.

 

Teoretycznie trzeba by odjąć z godzinkę (czyli "podnieść" krzywą obciążenia o 1/24) na CWU. Ale w praktyce i tak zostaje zapas mocy.

 

Tak to wygląda przy grzaniu 24/7

 

 

attachment.php?attachmentid=451392

 

A tak wyglądałoby po "przetłumaczeniu" na grzanie w taniej strefie czyli gdy w czasie 10 godzin potrzebujemy wyprodukować tyle ciepła, co dom zużywa przez 24h (podniosłem odpowiednio krzywą obciążenia).

 

 

attachment.php?attachmentid=451393

 

 

Oczywiście każdy dom ma inne zyski słoneczne (zależne od powierzchni okien, lokalizacji, orientacji i zacienienia), różne są faktyczne temperatury i obciążenie "teoretyczne" też jest różne - więc ta żółta linia będzie u każdego przebiegała trochę wyżej/niżej. Różna też będzie potrzebna tz - więc i pozostałe linie mogą wyglądać trochę inaczej (ale przy podłogówce raczej wyżej, niż niżej). Ale wykresy pokazują, dlaczego PC zazwyczaj są dobierane mocno przewymiarowane. Przy podłogówce IMO trzeba patrzeć nie na obciążenie przy temperaturze obliczeniowej (-20 czy innej, w zależności od trefy klimatycznej) a przy realnie występującej średniej temperaturze dobowej i do tego z uwzględnieniem średnich zysków słonecznych. I tylko dodać drobny zapas na CWU. Bo nawet kilkudniowe duże zachmurzenie nie idzie w parze z siarczystymi mrozami, więc mniejsze od średnich zyski słoneczne "wynagrodzi" wyższa temperatura. Albo wziąć nawet słabszą troszeczkę niż z tego by wychodziło sprężarkę a zapas posiadać w formie grzałek.

 

Pozostaje tylko poszukać statystyk ze średnimi dobowymi historycznymi temperaturami w swojej okolicy.

 

A jak już ktoś ma przewymiarowaną jak w sytuacji na wykresach, to pozostaje dalej zawężać czas pracy w największe mrozy pozwalając pompie pracować z 5h na dobę na CO a w okolicach zera ze dwie-trzy godziny a jak cieplej to jeszcze mniej (zwłaszcza w miesiącach, gdzie słonko jest znacząco wyżej nad horyzontem i zyski słoneczne i bytowe łącznie to nie minimalne 9,22W/m2 jak przyjąłem dla uproszczenia, a 12,81 w październiku czy 15 w marcu).

 

BTW. Widać w tej tabelce pewną anomalię - dziwnie wygląda moc minimalna w niskich temperatura, gdzie seryjnie pojawia się 6,4kW i jest to moc wyższa, niż minimalna w wyższych temperaturach. Ktoś ma pomysł, z czego to może wynikać?

 

Tu tak pięknie odpowiadasz . I wykresy i zyski sloneczne.

Ja ciebie prosilem abyś ogrzał wodę 200L ( 200kg) o 5*C podał wynik i następnie podzielił na COP=3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu tak pięknie odpowiadasz . I wykresy i zyski sloneczne.

Ja ciebie prosilem abyś ogrzał wodę 200L ( 200kg) o 5*C podał wynik i następnie podzielił na COP=3

 

Nie mam warunków. I nie tylko dlatego, że nie mam tak dużego zasobnika ale przede wszystkim dlatego, że uważam, że nie da się ogrzać dokładnie 200l dokładnie o 5*. Tak to Ty potrafisz. Podobno.

Pamiętasz jednak co napisałeś w tamtym wątku?

Ale co tu robisz? Kolejny raz łamiesz obietnicę daną w tamtym wątku:

Głupi jesteś i nie dyskutuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam warunków. I nie tylko dlatego, że nie mam tak dużego zasobnika ale przede wszystkim dlatego, że uważam, że nie da się ogrzać dokładnie 200l dokładnie o 5*. Tak to Ty potrafisz. Podobno.

Pamiętasz jednak co napisałeś w tamtym wątku?

Ale co tu robisz? Kolejny raz łamiesz obietnicę daną w tamtym wątku:

 

OK skoro to popierasz . Uwagi umiesz stawiać innym i podważać to co napisałem kilka dni temu. Zaprzeczasz lecz udowodnić nie chcesz. Dlaczego ponieważ WYJDZIE NA MOJE a ty z tym pogodzic się nie możesz. TO nie jest moje tak wychodzi ze wzoru i tak mi wyszło grzejąc wodę. Więc po co bodziesz się z fizyką

Mając takie zadanie z termodynamiki też byś napisał że tego się dokładnie policzyć nie da?

Jaką ocenę byś dostał? Innej osobie to tak pięknie straty wody policzyłeś i się DAŁO?

Edytowane przez -voymar-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
dmdaikin - prześledziłem wszystkie Twoje wpisy i doradców z forum i włos mi się na głowie jeży, jak nieprofesjonalnie zostałeś obsłużony, ale niestety jesteś jednym z wielu, którzy zdali się na fachowość instalatorów i wyszli na tym podobnie.

 

Jestem instalatorem pomp Daikina, ale głównie projektantem i wykonawcą instalacji (z uprawnieniami budowlanymi), więc jestem trochę zorientowany w temacie. Podstawowa pułapka czyhająca na inwestorów jest taka, że autoryzacja na instalacje pomp danej marki znaczy tylko tyle, że ten ktoś był na szkoleniu i miał okazję nabyć wiedzę, ale nie wiadomo czy ją nabył i czy ma ochotę ją zastosować, nie ma egzaminów sprawdzających. Równie dobrze może być profesorem filozofii jak i przygłupem po kilku klasach podstawówki, rzadko będzie inżynierem a już prawie nigdy po adekwatnym do zagadnienia kierunku studiów. Poza tym nie wiesz nawet czy Twój "instalator" w ogóle miał autoryzację (widziałeś papier?). Piszesz, że schemat instalacji dostałeś z Daikina i kazałeś tak to wykonać hydraulikowi - to się kupy nie trzyma, a kto wystawił Ci fakturę lub paragon na pompę, Daikin? Wątpię, bo Daikin nie sprzedaje w detalu "konsumentom" o ile wiem, nie zatrudnia też instalatorów, to są wszystko firmy zewnętrzne z autoryzacją lub bez (nie ma znaczenia odnośnie fachowości). Fachowcy w tej branży są zrzeszeni w izbie inżynierów budownictwa (można to sprawdzić na stronie Izby), autoryzowani instalatorzy mogą się na tym znać ale nie muszą i często tak niestety jest.

Sądzę, że padłeś ofiarą firmy "krzak", która podała się za instalatora Daikina, ale nawet instalatorem nie była i nie umiała tego zainstalować, tylko skasowała marżę i poleciła Ci, żebyś sobie hydraulika zatrudnił na montaż. Zabrakło też kogoś, kto umiałby to skonfigurować. to jest częste niestety, nawet dziś konfigurowałem pompę, której nie instalowałem, a instalator nie mógł sobie poradzić i się wypiął na klienta.

 

Co mi się nie podoba w tej instalacji?

 

Przede wszystkim sprzęgło, jest niepotrzebne. W przypadku pomp ciepła jest tylko jeden przypadek uzasadniający zastosowanie sprzęgła - starsza instalacja grzejnikowa nie przystosowana do pracy na małej delcie (za duże opory przepływu, za małe średnice rur). Wtedy pompa ciepła pracuje na swojej ulubionej delcie i dużym przepływie na sprzęgle, a instalacja na większej delcie i mniejszym przepływie. To nie obniża też temperatury zasilania obiegu wtórnego, bo woda z powrotu instalacji (chłodniejsza) nie ma szans dostać się na zasilanie instalacji, woda nie przepływa do góry sprzęgła, bo pompa ciepła daje większy przepływ ciepłej wody skierowany w dół, który podnosi temperaturę powrotu na pompę do jej ulubionej wartości.

Wszystkie inne instalacje (bez dodatkowych pomp obiegowych) podłącza się bez sprzęgła, a jeżeli mają zawory termostatyczne to montuje się zawór nadmiarowo upustowy, który zresztą jest dostarczany w zestawie razem z pompą. Ewentualnie na potrzeby defrostu można zamontować niewielki bufor szeregowo.

 

Kolejna sprawa to siłowniki na każdym obwodzie w domu mieszkalnym, gdzie nie ma potrzeby zmian temperatury pomieszczeń a jedynie utrzymywanie stałej temperatury (przez cały sezon tej samej). Pompa ciepła siłowników nie lubi, a jak chcemy mieć możliwość nieznacznej korekty temperatury w pomieszczeniu, to wystarczy założyć siłownik na jednej z pętli, a jeszcze lepiej zrobić tam dodatkowo ścianę grzewczą, która będzie pełniła funkcję regulacji i tylko na niej będzie siłownik. Czyli podłogówka samodzielnie daje np. te 20*C, a regulowana ściana o mniejszej bezwładności i szybszej reakcji może podbić temperaturę o kilka stopni jak i ją po prostu utrzymywać, reagując na nadmierne zyski lub straty ciepła. Nie jest potrzebna regulacja 100% mocy w pomieszczeniu, wystarczy regulować moc w zakresie 20-30%. W praktyce jest to potrzebne w mocno przeszklonych salonach i w łazienkach, bo te na sterowaniu pogodowym nie "chodzą" idealnie, ze względu na duży udział strat do sąsiednich pomieszczeń, które nie zależą od pogody. Pozostałe "zwykłe pokoje" pięknie trzymają temperaturę na samej pogodówce, bo nie mają zwykle dużych okien i niespodziewanych zysków lub strat ciepła. Taki system - wszędzie podłogówka bez siłowników na pogodówce oraz dodatkowe regulowane ściany grzejne w salonie i łazienkach nie jest w stanie istotnie ograniczyć przepływu na pompie ciepła, podłącza się go bezpośrednio do pompy i jest OK.

 

Pisałeś coś o zaworze mieszającym i że go odciąłeś - kompletnie nie rozumiem jakim prawem i w którym miejscu mógł się tam znaleźć zawór mieszający.

 

Pisałeś również, że pod panele kupiłeś jakiś specjalny drogi podkład z ekranem. Z jakim ekranem do cholery? Kupiłeś podkład pod elektryczne maty grzewcze? Bo przy wodnym ogrzewaniu podłogowym podkład ma przewodzić ciepło a nie odbijać czy ekranować.

 

Kolejna sprawa - słuchasz rad przypadkowych osób, np. monter rekuperacji powiedział, że pompa za słaba, ktoś inny doradził model sterownika pompy obiegu wtórnego, który już kupiłeś i zamierzasz montować. Za chwilę z bólem dupy pójdziesz do szewca zamiast do lekarza. Wydajesz pieniądze a efekt coraz gorszy, zastanów się nad tym.

 

Pytasz o pompę obiegową w Daikinie, w Twoim modelu ma wysokość podnoszenia 6m i pogoniła by to wszystko znacznie lepiej niż 4m, którą masz za sprzęgłem, ale nie w tym rzecz, bo nie jest potrzebna taka mocna wcale. Kolejny problem z tym sprzęgłem jest taki, że na obiegu wtórnym ustawiłeś większy przepływ niż jest na pierwotnym. To powoduje obniżenie temperatury zasilania instalacji, bo woda z powrotu instalacji przepływa do góry sprzęgła i obniża temperaturę zasilania instalacji. Tak się robi na kotłach gazowych, które mają za słabe pompy obiegowe a podniesienie temperatury zasilania nie robi na nich wrażenia, ale nie na pompach ciepła.

 

Moje rady?

Tak na szybko bez przeróbek instalacji:

1. Sprawdź konfigurację grzałek, a przede wszystkim temperaturę punktu równowagi (poniżej tej temperatury załączają się grzałki). Mam wrażenie, że masz to ustawione wysoko (okolice 0*C) i dlatego w chłodniejsze noce bierze więcej prądu. A powinno być ustawione w okolicach -7 do -15*C.

2. Jeśli kupiłeś nieodpowiedni podkład pod panele, to go wymień.

3. Zdejmij siłowniki i wyreguluj poprawnie przepływy i krzywą grzewczą, więcej o tym napisałem tutaj https://www.facebook.com/Instal.Expert.Pompy.Ciepla/posts/152529476576707

4. Przestań sobie zaprzątać głowę tym, że chłodniejsza woda podczas defrostu wpływa w podłogę, tak ma być. Jaka ona chłodniejsza, jak ma 25*C a w pomieszczeniach masz mniej? Ile tej wody jest w odniesieniu do kilkunastu ton rozgrzanej wylewki? To jest pikuś, nie jesteś w stanie wychwycić zmian temperatury powierzchni podłogi po takim defroście, więc nie szukaj tutaj przyczyny problemów, to jest nieistotne.

 

Chcesz przerabiać? - jest co:

1. Wywal sprzęgło i pompę obiegu wtórnego, połącz to na sztywno na pompie obiegowej w Daikinie, ale z zaworem nadmiarowo-upustowym, który kupiłeś w zestawie z pompą, choć pewnie nie widziałeś go na oczy.

2. Bufor (sprzęgło), który masz, można wpiąć szeregowo między pompą ciepła a zaworem nadmiarowo-upustowym, przyda się na potrzeby defrostów jeżeli zamierzasz ponownie zakładać wszystkie siłowniki.

 

Witam po dłuższej przerwie

co zrobiłem: usunąłem całkowicie z układu bufor

efekt: po usunięciu i ponownym włączeniu (żadnych zmian nastaw) po 3h w domu zrobiło się za ciepło. Obniżałem co dzień o 1st do uzyskania komfortu dolny parametr krzywej z 29 na 27.

Przepływy: przy przepływie pompy ok 15l/min na rotametrach osiągam w okolicach 1-2l/min gorzej jak pompa zmniejszy moc i w okolicach 7-8l wówczas przepływ 0,5l/min. Maszyna po zmianie pracuje w miarę stabilnie nie dodaje mocy nie ujmuje / wyłącza pracuje spokojnie cały czas lecz niestety maszyna jak brała prąd tak bierze 30kwh doba grzejąc 148m2 podłogi. Po zmianie przy każdym defroście włącza obie grzałki na około 10-20 sekund pobiera wówczas 0,12 - 0,15kwH. Delta 5. Macie jeszcze jakieś pomysły podpowiecie coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzejesz cały czas czy czasowo czy z termostatem ?

 

Bardzo małe przepływy ...

15l to max ?

 

U mnie w LG minimalny przepływ pompy 9KW (książkowy) to chyba coś koło 27l.

U mnie mam przepływ prawie 40L ...

 

Przy tak małym przepływie sądzę że moc pompy ograniczona a i COP pompy też kiepski i stąd te wysokie zużycie energii ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzejesz cały czas czy czasowo czy z termostatem ?

 

Bardzo małe przepływy ...

15l to max ?

 

U mnie w LG minimalny przepływ pompy 9KW (książkowy) to chyba coś koło 27l.

U mnie mam przepływ prawie 40L ...

 

Przy tak małym przepływie sądzę że moc pompy ograniczona a i COP pompy też kiepski i stąd te wysokie zużycie energii ..

 

maszyna sama moduluje moc pompy obiegowej największy przepływ jaki widziałem to było w okolicach 20L nie wiem ile może najwięcej może i 30L. Deltę trzyma wszystko ok ale przez dobę na puka kWh jak wyżej. Dom jakoś dziurawy nie jest u sąsiadów z dachu śnieg znikł u mnie nie! wiec trzyma jakoś to ciepło pod dachem.

COP =3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usunąłem całkowicie z układu bufor

efekt: po usunięciu i ponownym włączeniu (żadnych zmian nastaw) po 3h w domu zrobiło się za ciepło.

Obniżałem co dzień o 1st do uzyskania komfortu dolny parametr krzywej z 29 na 27.

Przepływy:

- przy przepływie pompy ok 15l/min na rotametrach osiągam w okolicach 1-2l/min,

- gorzej jak pompa zmniejszy moc i w okolicach 7-8l wówczas przepływ 0,5l/min.

- Maszyna po zmianie pracuje w miarę stabilnie nie dodaje mocy nie ujmuje / wyłącza pracuje spokojnie cały czas

- lecz niestety maszyna jak brała prąd tak bierze 30 kWh / doba grzejąc 148 m2 podłogi.

- Po zmianie przy każdym defroście włącza obie grzałki na około 10-20 sekund pobiera wówczas 0,12 - 0,15kwH. Delta 5.

- Macie jeszcze jakieś pomysły podpowiecie coś jeszcze?

Kolega michancia i ja ;

- proponowali abyś zamontował bufor na powrocie ( bo go masz ),

- wówczas z pewnością nie włączałyby się grzałki przy defroście,

Dom jest świeży czy wygrzany???

Jaki jest zład wodny ?

- przy pompie 8 kW -powinien być ok; 160 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega michancia i ja ;

- proponowali abyś zamontował bufor na powrocie ( bo go masz ),

- wówczas z pewnością nie włączałyby się grzałki przy defroście,

Dom jest świeży czy wygrzany???

Jaki jest zład wodny ?

- przy pompie 8 kW -powinien być ok; 160 litrów.

 

A dlaczego maja sie niby nie zalaczyc?

Moze byc jak w Panasoniku z podlogi wlatuje do pompy caly czas podczas defrostu np.28st a za wymiennikiem robi sie 18st i grzalki sie zalaczaja nie zeby wspomagac defrost bo sa umieszczone nie przed wymiennikiem tylko za i zalaczaja sie juz defakto po defroscie aby wspomagac pompe w powrocie do parametrow z przed defrostu(biufor na powrocie nic by tu nie zmienil)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega michancia i ja ;

- proponowali abyś zamontował bufor na powrocie ( bo go masz ),

- wówczas z pewnością nie włączałyby się grzałki przy defroście,

Dom jest świeży czy wygrzany???

Jaki jest zład wodny ?

- przy pompie 8 kW -powinien być ok; 160 litrów.

 

Około 1200mb rurki 16mm z tego 35m2 jest wyłączone ogrzewanie (garaż kotłownia i tam rurki są co 20cm) więc około 90 -100l grzeje). Po usunieciu 100l sprzegła defrostow jest mniej ale załącza obie grzałki. Bez bufora grzeje 100l wody mniej Nie wiem co lepsze grzanie 200l wody i defrost co 15-20min czy 100l i defrostu co 45-60min z grzałka i poborem 0.12kwh. Pan co dobieral pompę pracownik daikin polecił zmienić mi bufor na 40l tu widział problem. Hydraulik jak miał wycięty bufor dorobił 2 kolanka rurka w miejsce pompki i próba i tak to chodzi chwilowo na prowizorce.

Grzeje pierwszy sezon dom zbudowany w 24mc

Nieszczęśliwy znów wróciłem tu do Was ;)

Edytowane przez dmdaikin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...