Kaizen 13.01.2020 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Cały czas zastanawiam się o jakim parowaniu wewnątrz gruntu piszesz, przecież tam nie ma przepływu powietrza. Jakie jest tam ciśnienie powietrza? Bo chyba o to chodzi w dyfuzji pary wodnej. Na dodatek styropian ma dosyć duży opór dyfuzyjny. Zdecyduj się, czy piszesz o dyfuzji czy o konwekcji. Para do dyfuzji nie potrzebuje ruchu powietrza. Niezależnie od tego, po której stronie przegrody będzie większe ciśnienie pary wodnej, będzie ona wędrowała przez styropian i go nawilżała. Opór styropian stawia nie tak duży, żeby go traktować jako paroizolację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 13.01.2020 08:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 No akurat jest to bardzo ważne w którą stronę nastąpi dyfuzja, jeżeli dasz folię(papę) od spodu to cały proces od środka na zewnątrz się zatrzyma się na niej i co wtedy?A jak nie dasz folii to masz dyfuzję pary wodnej do gruntu i co wtedy, lepiej? Gorzej? A w drugą stronę jeszcze coś innego. Styropian samodzielnie jest najlepszym izolatorem jeżeli chodzi o dyfuzję pary wodnej. Mocno blokuje, łatwo oddaje. Tak czy siak wszelkie rozważania będą mało ważne jeżeli ma to znikome znaczenie na opór cieplny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 13.01.2020 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Rzut fundamentu, podłogi i ścian prezentuje się następująco: Na ten moment skłaniam się ku fundamentom tradycyjnym. Jeden bloczek komórkowy eliminuje w dużym stopniu mostek w tym miejscu, odrobina (15cm) styropianu na ścianie fundamentowej pomaga, temperatura długofalowo pod domem jest dosyć wysoka jak pisał @Rec. Realny mostek w tym miejscu powinien być rzędu 20W (uwzględniająć korektę na stabilną, podwyższoną temperaturę gruntu zgodnie z jakąś tam aktualną normą obiczeniową). Z tego samego powodu zmniejszyłem grubość styropianu do 20cm. ACCel jeszcze raz zapytam, nie myślałeś o ociepleniu styropianem od środka? Tym bardziej, że chcesz robić tradycyjne fundamenty. Jestem ciekaw Twojej opinii w tej sprawie. Zwłaszcza argumentów za i przeciw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 13.01.2020 08:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Wracając do badań naukowych tym razem materiały opłacane przez producenta XPS: http://www.owenscorning.com/NetworkShare/EIS/10018681-FOAMULAR-XPS-Performs-Better-EPS-Tech-Bulletin.pdf Niestety najlżejszy EPS jaki testowali miał 22kg/m3. Przypadek średni (EPS 22kg/m3): Przypadek kiepski (EPS 29kg/m3): 40F = 4,4 st. C 70F = 23,8 st. C Jak widać w zależności od rodzaju styropianu mamy długoterminową nasiąkliwość nie większą niż 4% oraz utratę*do 20% izolacyjności. Nasiąkanie następuje tylko do przestrzeni między kuleczkami styropianu. 20% utraty dla moich 24cm styropianu w gruncie to jakieś*6cm styropianu. Przeżyję. Zastanawiam się teraz nawet nad tym czy warto brać styropian Aqua/Hydro no pionową izolację fundamentów. Taniej oraz łatwiej wziąć taki sam jak do podłogi cięty z bloku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 13.01.2020 08:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 ACCel jeszcze raz zapytam, nie myślałeś o ociepleniu styropianem od środka? Tym bardziej, że chcesz robić tradycyjne fundamenty. Jestem ciekaw Twojej opinii w tej sprawie. Zwłaszcza argumentów za i przeciw. Argumenty przeciw to brak akumulacji ciepła na którym mi zależy oraz mostek termiczny pod ścianami, pewnie też kwestia akustyki między pomieszczeniami wewnątrz. Chociaż może dobrze że jeszcze raz o tym wspomniałeś, bo jakby zrobić kombinację podłoga na styropianie + ocieplenie od wewnątrz? Wyszłoby takie pudełko ze styropianu, płyta wewnątrz, ze ścianami na zwykłym fundamencie na zewnątrz. Ściany wewnętrzne na płycie bez mostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 13.01.2020 10:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Nasiąkanie bardziej długoterminowo: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214509514000060 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 13.01.2020 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Argumenty przeciw to brak akumulacji ciepła na którym mi zależy oraz mostek termiczny pod ścianami, pewnie też kwestia akustyki między pomieszczeniami wewnątrz. Chociaż może dobrze że jeszcze raz o tym wspomniałeś, bo jakby zrobić kombinację podłoga na styropianie + ocieplenie od wewnątrz? Wyszłoby takie pudełko ze styropianu, płyta wewnątrz, ze ścianami na zwykłym fundamencie na zewnątrz. Ściany wewnętrzne na płycie bez mostka. Najlepiej zajrzyj do dziennika Barth3za, bo on właśnie tak robił. Mostka pod ścianami nie ma, bo i jak? Ściany działowe z silikatów i akustyka nie taka straszna, a i akumulacja budynku się zwiększa, poza tym jak chcesz wylewkę 15cm zrobić, to już spora akumulacja. Jedyny problem, który się pojawia, to dobra paroizolacja od środka, żeby skroplenie nie wyszły pomiędzy styropianem i BK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 13.01.2020 11:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Fakt on tak ma;)Styropian powinien wystarczająco zahamować parę wodną aby nie szkodzić BK. Zresztą podobno BK jest odporny i na wilgoć i na zamarzanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 13.01.2020 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Fakt on tak ma;) Styropian powinien wystarczająco zahamować parę wodną aby nie szkodzić BK. Zresztą podobno BK jest odporny i na wilgoć i na zamarzanie. Myślę, że nie o samą odporność BK tu chodzi, a bardziej o rozwój pleśni pomiędzy styropianem a BK. Styropian jest za słaby. Tak czy siak trzeba go pokryć czymś. Propozycje: - zaciągnąć go siatką i klejem oraz pomalować jakąś farbą paroizolacyjną. + dość tanio, nie wiem jak cena takiej farby / - ciężko cokolwiek powiesić na takiej ścianie - płyta GK . + dość tanio / - słaba paroizolacja, trzeba szpachlować - płyta MgO + dobra paroizolacja / - cena, trzeba szpachlować Myślałem żeby jeszcze pod płytę GK dać folię paroizolacyjną, ale jak przymocować wtedy płyty. Może masz jeszcze jakiś inny pomysł, który jest dobry paroizolacyjnie i nie podnosi zbytnio ceny tego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 13.01.2020 13:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Ale beton komórkowy ma opór dyfuzyjny rzędu 5/10 a styropian 40-200. Jak by tam miała się pojawić pleśń skoro beton komórkowy wchłonął by tą wilgoć od razu i oddał na zewnątrz? Zobacz jaka jest różnica w przepuszczalności tych materiałów. To prędzej problemem byłoby ocieplanie betonu komórkowego z zewnątrz styropianem 5cm Bo wilgoć by była zamknięta styropianem. Ale nie jest (problemem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JD1719512917 13.01.2020 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Fakt on tak ma;) Styropian powinien wystarczająco zahamować parę wodną aby nie szkodzić BK. Zresztą podobno BK jest odporny i na wilgoć i na zamarzanie. Dobrze myślisz, ja tak właśnie zrobiłem jak planujesz, styro na gruncie, cienki chudziak na to ściany działowe z BK (i to był błąd) plus posadzka z rurkami. Teraz mam na parterze posadzkę o pojemności 18,4 kWh i jest zarąbiście. W listopadzie ktoś z domowników niechcący przestawił sterownik z grzałek i dopiero po dwóch dniach się zorientowałem że coś nie tak z ogrzewaniem. A grubość tego ustrojstwa to łącznie 25 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 13.01.2020 15:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Ścian wewnętrzne będą częściowo z silki, takie mniej akustyczne zrobię z BK pewnie. A takie do spiżarni albo garderoby z KG aby ukryć drzwi przesuwane. Dostałem kilka lokalnych wycen na BK 24 P+W TLMB (dokładny) z dostawą, 10,20 - 10,60 zł. Do ludzi sprzedających na allegro za 8.19 brutto nie mogę się dodzwonić, a chciałbym się dowiedzieć ile transport TIRem kosztuje. Do tego rozładunek. Różnica bez transportu i rozładunku to jakieś 1500zł, pewnie nie będzie taniej niż te 10,20 brutto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JD1719512917 13.01.2020 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Szkoda kombinować, lokalny pewnie z HDS-em jest, a te za 8-9 zł to za cały zestaw z firankami i własnym rozładunkiem.To są groszowe sprawy w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 14.01.2020 07:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 Pewnie tak. Ale wiesz na każdym etapie kilkaset złotych... Popytać nie zaszkodzi. Ciekawi mnie tylko czy ten BK jest aktualnie tańszy niż w sezonie. Ktoś wie po ile był w lecie BK24 P+W? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 14.01.2020 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 Ale beton komórkowy ma opór dyfuzyjny rzędu 5/10 a styropian 40-200. Jak by tam miała się pojawić pleśń skoro beton komórkowy wchłonął by tą wilgoć od razu i oddał na zewnątrz? Zobacz jaka jest różnica w przepuszczalności tych materiałów. To prędzej problemem byłoby ocieplanie betonu komórkowego z zewnątrz styropianem 5cm Bo wilgoć by była zamknięta styropianem. Ale nie jest (problemem). Ja tam nie wiem jak z tą pleśnią, ale na stronie http://www.ubakus.de można sobie policzyć wskaźniki U ściany oraz wilgotność jej. Dla ściany BK od zewnątrz i 20 cm styropianu i płyta GK na to. Wychodzi, że kondensat będzie wysychał 38 dni w LECIE (22 st. i 50% i wilg. w środku i -20st. - 50% wilg. na zewnątrz). Wydaje mi się to długo, czyli raczej nie jest tak jak piszesz, że BK wchłonie tą wilgoć i odda na zewnątrz. Styropian ma 20/100 opór dyfuzyjny (choć to pewnie zależy od rodzaju). Najlepiej sobie sam policz i podziel się spostrzeżeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 14.01.2020 09:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 (edytowane) Fajna strona. Zgodnie z instrukcją tam chyba powinno się*wstawić średnią*temperaturę (piszą o -5°C i jakiejś*normie DIN). Ostatnio sprawdzałem, w moich warunkach średnia temperatura wynosiła statystycznie +2,9°C. Teraz na pewno będzie jeszcze wyższa. Widzę, że gromadzenie wilgoci zaczyna się przy +24°C/-11°C. Nawet jeżeli wystąpią ekstremalne temperatury to tylko przez jakiś krótki okres. Przy +24/-20 i ociepleniu od wewnątrz punkt rosy będzie na styku z BK, ale BK wchłonie tą wilgoć. Każdy wie, że BK pije wodę jak szalony i co więcej mu to nie szkodzi;) Potem odparuje.BK mokry traci tylko lambdę. 24cm BK to równowartość jakichś 5 cm styropianu, więc chwilowa utrata prawie żadna. Edit:Ale jeszcze jedną ciekawostkę*tam można zobaczyć w przypadku podłogi, beton 15cm - EPS 24cm - folia/papa. Na folii/papie wytrąca się*wilgoć aż do temperatury gruntu +11°C. Choć pewnie długofalowo będzie tam więcej. Edytowane 14 Stycznia 2020 przez ACCel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 14.01.2020 19:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 Projekt ścian działowych: Chciałem część zrobić z silki aby polepszyć akustykę oraz akumulacyjność, np. te ściany po prawej przy pokojach. Te po lewej mogłyby być z BK. Te po prawej przy korytarzu zresztą też bo tam są drzwi więc akustyka i tak ucierpi. Tylko problem z silką jest taki że trudniej w niej robić instalacje, a ja np puszczam kable poziomo od gniazdka do gniazdka a nie w pionie. Ściany koło spiżarni, przy garderobie (takie po środku na górze) pewnie będą z karton gipsu, bo fajnie byłoby zrobić ukryte przesuwane drzwi. Albo ukryte drzwi w formie półek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Miror 14.01.2020 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 Hej ja kupowałem w tamtym roku jakoś w kwietniu i był problem z dostępnością. U mnie w Mielcu w niektorych skladach nie było w ogóle bk lub było mało po 9,6 zł Solbet TLMA. W końcu znalazłem w okolicy termobet TLMB PW po 9 zł z transportem. Pozniej był nawet po 10,5 zł za szt. Nie wiem czy w tym roku też bedzie taka akcja ale lepiej kup wcześniej. Tylko tyle zebygo go gdzieś blisko skladować jak nie masz chudziaka.Jeśli chodzi o ten termobet to nie polecam fakt że są super równe i pięknie się kładą ale są też super kruche i dużo popękało w transporcie. Ponadto przy zalewaniu stropu jedna sciana pękła od naprężeń, także lipa. Później na poddasze wziąłem Sobet 600 TLMB bez PW i były solidniejsze choć już nierówne po 2-3 mm odchyłki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 15.01.2020 07:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2020 Dzięki za info, myślałem że teraz trochę potaniały, ale chyba niezbyt. Ciekawe czy to składy trzymają cenę czy producenci. Mam H+H P+W TLMB po 10,40-10,60 brutto z dostawą i z tego co piszesz i co piszą inni ludzie to chyba będzie najlepszy wybór. Dokładne i wytrzymałe. Solbet TLMB po 10,20. Tylko myślę czy nie poczekać jeszcze miesiąc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dulin7 15.01.2020 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2020 Nie czekaj bo bedzie tylko drozej i zacznie sie klopot z dostepnoscia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.