Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

myślę o czymś takim [ATTACH=CONFIG]440217[/ATTACH], sam okap osłoni mnie w największe upały przed bezpośrednim słońcem. W upały nie będę otwierać niepotrzebnie drzwi tarasowych. Chyba wszyscy tak robią by nie wpuszczać przez okna tego skwaru do domu.

 

Przecież takie przeszklenia będą ci przegrzewać dom już w kwietniu/maju, kiedy słońce będzie jeszcze stosunkowo nisko.

Masz dzieci, które będę biegały do domu na ogród ze swoimi znajomymi, jak jeszcze będą miały psa, to tym bardziej musiałbyś non-stop otwierać i zamykać te drzwi.

Bezsens.

Ja mam od strony południowej tylko jedno okno, mógłbym spokojnie obronić salon/kuchnię przed przegrzaniam, ale nawet, kiedy je zacienie roletą, temperatura w salonie rośnie na skutek otwartej suwanki.

 

Ale taras latem to przedłużenie salonu, mam go zamykać za każdym wchodzącym/wychodzącym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 583
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Przecież takie przeszklenia będą ci przegrzewać dom już w kwietniu/maju, kiedy słońce będzie jeszcze stosunkowo nisko.

Masz dzieci, które będę biegały do domu na ogród ze swoimi znajomymi, jak jeszcze będą miały psa, to tym bardziej musiałbyś non-stop otwierać i zamykać te drzwi.

Bezsens.

Ja mam od strony południowej tylko jedno okno, mógłbym spokojnie obronić salon/kuchnię przed przegrzaniam, ale nawet, kiedy je zacienie roletą, temperatura w salonie rośnie na skutek otwartej suwanki.

 

Ale taras latem to przedłużenie salonu, mam go zamykać za każdym wchodzącym/wychodzącym ?

 

Zanim słońce przejdzie na zachód dzieciaki wychodzą wejsciem głównym. Rolety są spuszczone dość mocno. JAksłońce przechodzi na zachód rolety w górę a drzwi tarasowe po wyjściu zatrzaskiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wystarczy zrobić podcień w dowolnej formie (okap, pergola, zadaszenie tarasu). Rolety niewiele dają bo pochłaniają i oddają ciepło wewnątrz, chyba że są zewnętrzne.

 

Temperaturę w lecie mamy ostatnio około 30°C w cieniu więc żadna różnica z której strony będzie wejście (o ile nie macie tarasu z kostki bez zadaszenia).

 

Ja mam aktualnie duże przeszklenia od południa i będę miał w nowym domu, ale zaprojektowałem pergolę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko o takich pisze.

 

Tak jak już nie raz o tym pisałem, nie wykluczam rolet zewnętrznych, ale najwyżej w późniejszym czasie. Będę miał okap który jest równie ważny i zrobię sobie przesłonę do balkonu, może coś w rodzaju pergoli tyle że pionową. Może zamontuję zasłony do balkonu, tyle że będzie więcej z nimi zabawy bo ręcznie trzeba zasłaniać, a rolety można na pilot (o ile się tak to zrobi). Najważniejsze jest to aby słońce nie wchodziło bezpośrednio do domu, tylko by je okap zatrzymywał. Jak pada cień na okna to jest zupełnie inaczej niż gdy tego cienia nie ma. Wiem że w okresie wiosennym i jesiennym słońce też wpada, ale dzięki dobremu okapowi jest go bardzo mało w zależności od okresu. Już kiedyś pokazywałem ile słońca wchodzi w zależności od pory roku i od czerwca do sierpnia nie wchodzi wcale. W okresie maj/wrzesień na niecały metr więc to jest nic tym bardziej że wielkich upałów wtedy nie ma na zewnątrz. Kwiecień/październik wchodzi na jakieś 1,3m co jest korzystne gdyż w tych okresach zdarza się że trzeba się dogrzewać, a tak to słoneczko w tym pomoże. Marzec/listopad to już ponad 2,5m więc słoneczko ładnie może dogrzewać. Gdy słonko jest najniżej to wchodzi na ponad 4m do pomieszczeń przy okapie na 1,5m od okna. Przy krótszym okapie będzie się to przesuwać, ale okap na 1,5m jest optymalny w 100% bo wtedy gdy trzeba słońce zatrzymać to zatrzymuje, a gdy ma dogrzewać to jest na tyle nisko by dogrzewało. Słońce głównie powoduje dogrzewanie, a nie temperatura zewnętrzna. Przed temperaturą zewnętrzną mroźna lub upalną chroni nas domek i jego stan ocieplenia i szczelności. Domek ma nas chronić przed niskimi temperaturami i wysokimi, okap jest od tego by wtedy gdy jest upalne słońce to je zatrzymać by nie podgrzewało domu, a gdy jest zimno a ono świeci to by dogrzewało. Przecież nie będzie się miało opuszczonych rolet gdy wszyscy domownicy będą w domu, bo nikt w ciemnościach nie będzie siedział. Więc rolety przy okapie uważam że są zbędne. Co innego na elewacji wschód-zachód bo tam okapy tracą sens i na tych oknach rolety jak najbardziej planuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu zdjęcie z innej strony [ATTACH=CONFIG]439825[/ATTACH] a to poprzednie tyle że z oknami tarasowymi [ATTACH=CONFIG]439826[/ATTACH]. Z początku myślałem aby zrobić jedne okno tarasowe na środku a resztę południowych z parapetem ale żonie wyglądało to jak szkoła i na to się nie zgodziła. Byłoby trochę taniej ale jak nie chcę t trudno. I tak dobrze że jakoś przebolała ten projekt, a nie dom z poddaszem, więc nie mam co narzekać.

Następnym krokiem będzie już strop, więc chyba zacznę od oczepu stropu z belek 6x24cm [ATTACH=CONFIG]439827[/ATTACH] temu właśnie uważam że podwójna górna podwalina ścian jest bez sensu, bo i tak jest oczep stropu. Potem belki stropowe dwuteowe 9x24cm [ATTACH=CONFIG]439828[/ATTACH] z dodatkowymi belkami pod ściany działowe i miejsce na schody, ale te z belek 6x24cm, lub wszystkie beli stropowe 6x24 bo raczej wylewki robić nie będę więc nie będzie takich obciążeń. W obliczeniach przyjąłem 9x24cm bo jeszcze się zastanawiam czy na stropie nie zrobię wylewki z wodnym ogrzewaniem podłogowym do ogrzewania przy okazji domu i cwu pompą ciepła. Zawsze to jest mniejsze zużycie prądu, a najwięcej pójdzie na cwu. Jeszcze to muszę przemyśleć. Jak macie jakieś swoje przemyślenia to śmiało piszcie.

Co by to nie było to na belkach stropowych musi być poszycie z płyt o gr.22mm kręconych i klejonych [ATTACH=CONFIG]439829[/ATTACH]. Na kolejnym stropie będzie kręcenie ścian piętra na podobnej zasadzie co parteru tyle że będzie trochę wyżej. Jak macie jakieś uwagi co do ścian to piszcie. Pierwszy raz to będę robić więc być może jeszcze coś powinno być a tego nie uwzględniłem. Wydaje się to takie proste, że można powiedzieć aż za proste. Co bym nie oglądał jakieś filmy na YT jak budują domy szkieletowe to wygląda to bardziej skomplikowanie. Co prawda nie widziałem by ktoś budował tak prosty dom, tylko zawsze jakieś fikuśne bryły, ale mimo wszystko mam wrażenie że to mi pójdzie zbyt pięknie aby było prawdziwie.

Kontynuacja zdjęciowa za parę dni jak będę miał czas i chęci.

 

Kontynuując stawianie szkieletu to mając strop nad parterem jest na czym skręcać ściany piętra. Więc analogicznie jak na parterze najpierw narożnik 60.jpg62.jpg i widok z drugiej strony 64.jpg65.jpg66.jpg fajnie się to zapowiada i nie mogę się doczekać jak fizycznie będę to robił. Wydaje się to takie proste, nie wiem czemu ludzie są do tego tak sceptycznie nastawieni. Na pewno stawianie domu szkieletowego jest dużo przyjemniejsze od murowanego. Szybciej widać efekty pracy co powinno bardziej przekonywać, gdyż szybciej się zamieszka. Domek szkieletowy szybszy w budowie, cieplejszy, a jak dobrze zrobiony to i bardzo trwały nawet na kilka pokoleń. Ale aby się o tym przekonać to będziecie to musieli zobaczyć u mnie jak już zacznę fizycznie to robić. Choć wiele się to nie będzie różnić od tego co w tych ilustracjach. Widzę też że nikt nie zgłasza jakiś uwag co do błędów technicznych więc wnioskuje, że raczej to będzie dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu chcesz to robić kawałkami a nie całymi ścianami?

 

Bo taki element będzie lżejszy, przez co łatwiejszy do samodzielnego wykonania i nawet postawienia z jakimś jednym pomocnikiem. jakoś nie wyobrażam sobie stawiania cale 11m ściany. Tak jeden moduł będzie ważył ok.110kg i we dwóch bez problemu się go postawi. Chętnie bym to zlecił jakiejś firmie by gotowe ściany przyjechały na budowę, ale pewnie skasują za to jak za zboże, a taka przyjemna jest to robota z tworzeniem ścian. Sam też chcę sobie to poskręcać, by fizycznie to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz jak możesz jakie masz ocieplenie i w jakich grubościach.

Ściana BK 500 24cm na cienkiej spoinie, bez spoin pionowych+30cm dobrego grafitu

Płyta fundamentowa -30cm beton zbrojony na 3x10cm XPSa i opaska 10cm na 1m szerokości

Dach- 15+20cm grafitu między i nad wiązarami o przekroju 15x4,5cm

Ściana północna część wspólna z nieocieplonym garażem BK 24cm +grafit 30cm+BK 18cm

W większości okna trzyszybowe wysunięte 10cm na zwykłych konsolach, dwa małe fixy czteroszybowe od północy i wschodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana BK 500 24cm na cienkiej spoinie, bez spoin pionowych+30cm dobrego grafitu

Płyta fundamentowa -30cm beton zbrojony na 3x10cm XPSa i opaska 10cm na 1m szerokości

Dach- 15+20cm grafitu między i nad wiązarami o przekroju 15x4,5cm

Ściana północna część wspólna z nieocieplonym garażem BK 24cm +grafit 30cm+BK 18cm

W większości okna trzyszybowe wysunięte 10cm na zwykłych konsolach, dwa małe fixy czteroszybowe od północy i wschodu.

 

Wydaje się ze solidnie ocieplony domek. Masz jakiś system grzewczy? A w lecie jak sobie radzisz z upałami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując stawianie szkieletu to mając strop nad parterem jest na czym skręcać ściany piętra. Więc analogicznie jak na parterze najpierw narożnik [ATTACH=CONFIG]440259[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]440260[/ATTACH] i widok z drugiej strony [ATTACH=CONFIG]440261[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]440262[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]440263[/ATTACH] fajnie się to zapowiada i nie mogę się doczekać jak fizycznie będę to robił. Wydaje się to takie proste, nie wiem czemu ludzie są do tego tak sceptycznie nastawieni. Na pewno stawianie domu szkieletowego jest dużo przyjemniejsze od murowanego. Szybciej widać efekty pracy co powinno bardziej przekonywać, gdyż szybciej się zamieszka. Domek szkieletowy szybszy w budowie, cieplejszy, a jak dobrze zrobiony to i bardzo trwały nawet na kilka pokoleń. Ale aby się o tym przekonać to będziecie to musieli zobaczyć u mnie jak już zacznę fizycznie to robić. Choć wiele się to nie będzie różnić od tego co w tych ilustracjach. Widzę też że nikt nie zgłasza jakiś uwag co do błędów technicznych więc wnioskuje, że raczej to będzie dobre.

 

69.jpg72.jpg74.jpg75.jpg83.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]440298[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]440299[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]440300[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]440301[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]440302[/ATTACH]

 

90.jpg91.jpg następnie na wizualizacjach będzie stawianie ścian garażu czyli podwalina 92.jpg potem pierwsza ściana która będzie łączona do ściany domu 93.jpg a potem kolejna 94.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]440303[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]440304[/ATTACH] następnie na wizualizacjach będzie stawianie ścian garażu czyli podwalina [ATTACH=CONFIG]440305[/ATTACH] potem pierwsza ściana która będzie łączona do ściany domu [ATTACH=CONFIG]440306[/ATTACH] a potem kolejna [ATTACH=CONFIG]440307[/ATTACH]

 

95.jpg96.jpg następnie oczep 97.jpg i poszycie zewnętrzne garażu 98.jpg99.jpg

Edytowane przez kamilb1987b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]440308[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]440309[/ATTACH] następnie oczep [ATTACH=CONFIG]440315[/ATTACH] i poszycie zewnętrzne garażu [ATTACH=CONFIG]440311[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]440312[/ATTACH]

 

Następnie czas na dach. Albo to będą wiązary, albo sam zrobię nie/typowy dach. Czyli mamy sobie ściany 9902.jpg i następnie postawię wewnętrzną ścianę nośną 9903.jpg potem belki stropowe o wysokości 40cm, ale tak aby po bokach wystawały po 15cm 9904.jpg oczywiście z miejscem na wyłaz dachowy. Następnie postawię ściany szczytowe które w ten sposób będą wystawały poza typowy obrys budynku 9905.jpg, co po przykręceniu poszycia będzie można przykleić 5cm białego styro pod tynk. Dzięki temu nie będę musiał dawać na to 20cm styropianu jak na ściany zewnętrzne. Ściany szczytowe zrobię z słupków takich co wewnętrzną nośną ścianę czyli 4x14cm.

Jak wam się to widzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnie czas na dach. Albo to będą wiązary, albo sam zrobię nie/typowy dach. Czyli mamy sobie ściany [ATTACH=CONFIG]440316[/ATTACH] i następnie postawię wewnętrzną ścianę nośną [ATTACH=CONFIG]440317[/ATTACH] potem belki stropowe o wysokości 40cm, ale tak aby po bokach wystawały po 15cm [ATTACH=CONFIG]440318[/ATTACH] oczywiście z miejscem na wyłaz dachowy. Następnie postawię ściany szczytowe które w ten sposób będą wystawały poza typowy obrys budynku [ATTACH=CONFIG]440319[/ATTACH], co po przykręceniu poszycia będzie można przykleić 5cm białego styro pod tynk. Dzięki temu nie będę musiał dawać na to 20cm styropianu jak na ściany zewnętrzne. Ściany szczytowe zrobię z słupków takich co wewnętrzną nośną ścianę czyli 4x14cm.

Jak wam się to widzi?

 

Potem postawię taką oto konstrukcję 9907.jpg którą ustabilizuję odpowiednio, potem z podwaliny zrobię coś w rodzaju murłaty 9908.jpg i następnie będę przykręcać krokwie najpierw skrajne 9909.jpg potem jedną stronę 9910.jpg i drugą 9911.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem postawię taką oto konstrukcję [ATTACH=CONFIG]440326[/ATTACH] którą ustabilizuję odpowiednio, potem z podwaliny zrobię coś w rodzaju murłaty [ATTACH=CONFIG]440327[/ATTACH] i następnie będę przykręcać krokwie najpierw skrajne [ATTACH=CONFIG]440328[/ATTACH] potem jedną stronę [ATTACH=CONFIG]440329[/ATTACH] i drugą [ATTACH=CONFIG]440330[/ATTACH]

 

Widok z jednej strony 9912.jpg i drugiej 9913.jpg potem dach garażu ale najpierw ściany szczytowe 9914.jpg9915.jpg i coś w rodzaju kratownicy na dach plaski, dokładniej mówiąc o kącie nachylenia 5stopni 9916.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwile mam tyle wizualizacji tego co bym chciał zrobić. Oczywiście żeby nie było to wszystko obgadane mam z architektem. Najwięcej o tym dachu gadałem z tym wysunięciem ściany szczytowej. Taki mam do tego rysunek pomocniczy szczegół 01.jpg. Architekt tak mi to zrobił rzut boczny 01.jpg ale musiał jeszcze dorobić przedłużenie dachu na okap okien południowych oraz inaczej z więźbą aby nie było tej belki poziomej przez która na strychu nie szło by się poruszać. Wtedy chciał abym dał kolejne płatwie na tej wysokości na których by się opierały krokwie, ale mi się to nie widziało i zaproponowałem co przyjął, że postawię jakby ściankę kolankową na której oprze się krokwie i tak by to wyglądało rzut boczny 02.jpg. Dzięki temu zyskam trochę miejsca na stryszku, a miejsce zawsze się przyda. I jeszcze jeden rzut boczny rzut boczny 04.jpg. Wszystkie papiery są w urzędzie od tygodnia i się zobaczy na kiedy będzie PnB.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się ze solidnie ocieplony domek. Masz jakiś system grzewczy? A w lecie jak sobie radzisz z upałami?

W obu łazienkach mam grzejniki konwektorowe po 1000W w każdej oraz 3 małe klimatyzatory (salon i 2x sypialnie) - klima daje rade w upały a zimą dogrzewa. Osiągam szybko zadane temperatury w pomieszczeniach (do 15 min) bo nie mam ścian ciężkich- akumulujących.

W małym domku który planuje wybudować w technologi szkieletowej tez planuje klimatyzator zamiast kozy bo będzie szybko nagrzewał/chłodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...