Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budowa domu do 80m2 - działka 7ar


Recommended Posts

Cześć wszystkim!

 

Jestem zielony w temacie, posiadam działkę budowlaną 7ar, równą oraz uzbrojoną (gaz, kanalizacja, prąd przy działce).

 

Zastanawiam się nad budową domu, bo niestety, ale aktualne ceny mieszkań mnie przerażają, chociaż nadal wolałbym mieszkanie, ale za ładne 48m2 w bloku z wielkiej płyty ceny wahają się między 230-260 tyś zł - a to tylko nadal mała klitka.

 

Moje pytanie brzmi czy da radę wybudować dom pod klucz w cenie do 300 tyś zł podany poniżej w linku? Dom maksymalnie do 80m2 pow. użytkowej, bez garażu tylko z wiatą. Oczywiście temat wykończenia raczej budżetowy.

 

Również rozumiem, że ciężko wycenić taką prace, ale chciałbym tak orientacyjnie poznać koszty, nie chce się porywać z motyką na słońce.

 

Projekt domu paretrowego (usunięcie kominków):

 

https://www.extradom.pl/projekt-domu-dom-przy-przyjemnej-2-bis-KRK1318

 

lub

 

https://www.extradom.pl/projekt-domu-kropka-WAH1244

Edytowane przez tentypmich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Na YouTube masz wiele porad odnośnie projektu domu budżetowego np. Łukasz Budowlaniec pokazuje projekt domu za 150 000 zł. około 100 m2. Dość ciekawe.

 

300 000 z wyposażeniem wystarczy, ale trzeba zrezygnować z piwnicy, schodów, ścianki kolankowej, kominka itp.

 

Najlepiej dobrać taki projekt, który nie wyklucza dobudowania np. kominka czy garażu w przyszłości.

 

Jeśli masz gaz to kotłownia nie musi być duża, ale też należy rozważyć alternatywne metody ogrzewania np. pellet lub groszek. Tak na wszelki wypadek.

Wtedy już kotłownia to min. 10 m2.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele zależy od tego w jakim rejonie kraju mieszkasz bo ceny robocizny mogą się znacznie od siebie różnić. Myślę, że za 300tyś jest szansa się wybudować przy niskim standardzie o ile część prac wykonasz sam. Jednak mowa jest o samym budynku - bez kostki, ogrodzenia, zagospodarowania ogrodu itd.

Przy działce 7ar i domku 80m2 zdecydowanie lepiej jest wybudować parterówkę - powinna być tańsza w budowie i lepsza w codziennym użytkowaniu. Będzie większa bo nie marnujesz miejsca na schody i wygodniejsza (bo nie musisz chodzić po schodach, nie masz skosów na poddaszu).

 

W projekcie, do którego link podałeś jest salon + 4 pokoje. Te sypialnie będą naprawdę bardzo małe, szczególnie, że powierzchnie ograniczają skosy. Jeśli rodzina jest tak duża to nie ma wyjścia, ale w okolicach 80m2 dobrym pomysłem jest parterówka z salonem +2-3 sypialnie po kilkanście m2 każda.

 

 

Tak, po przeczytaniu kilku wpisów na forum, raczej wolałbym faktycznie dom parterowy (odpada cena, schodów, stropu, drugiej łazienki itp).

 

Mam takie oto dwa projekty które również mi się podobają, bardziej ten z wiatą. Oczywiście chciałbym usunąć kominek, bo to tylko dodatkowe koszta.

 

https://www.extradom.pl/projekt-domu-dom-przy-przyjemnej-2-bis-KRK1318

 

lub

 

https://www.extradom.pl/projekt-domu-kropka-WAH1244

 

Mam jeszcze pytanie dlaczego drugi dom jest tańszy w budowie wg ich wyliczeń?

 

Chciałbym też to zrobić jak najtaniej , tzn wnętrze bardzo ekonomicznie (ikea itp). Mieszkam w małopolsce w małym mieście.

Wole też wcześniej dopytać , bo nie chciałbym się porywać z motyką na słońce jak to już wspominałem wcześniej.

Edytowane przez tentypmich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem też duże zainteresowanie projektem Z7 82m2. Ponoć to bardzo tani dom w budowie jak i utrzymaniu późniejszym?

 

Buduję Z7L GL z dodatkowym oknem w ścianie szczytowej i niewielkimi zmianami w środku ścianek działowych ale materiałowo tak samo jak w oryginale.

Koszt do stanu - dom na fundamentach. ściany z Ytong, okna Vetrex V90 + brama garażowa Hormann ( montaż z taśmami przez firmę) wiązary Burkietowicz (montaż przez firmę) pokrycie OSB +papa + dachówka roben piemont, kable elektryczne rozprowadzone + skrzynka, podbitka, brak kominów. Cena materiałów i montażu - 122 000zł Robocizna własna.

 

Tak na oko za robociznę do tego stanu dolicz z 50 000 - geodeta,murowanie, elektryk, podbitka, dach.

Edytowane przez Pytajnick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buduję Z7L GL z dodatkowym oknem w ścianie szczytowej i niewielkimi zmianami w środku ścianek działowych ale materiałowo tak samo jak w oryginale.

Koszt do stanu - dom na fundamentach. ściany z Ytong, okna Vetrex V90 + brama garażowa Hormann ( montaż z taśmami przez firmę) wiązary Burkietowicz (montaż przez firmę) pokrycie OSB +papa + dachówka roben piemont, kable elektryczne rozprowadzone + skrzynka, podbitka, brak kominów. Cena materiałów i montażu - 122 000zł Robocizna własna.

 

Tak na oko za robociznę do tego stanu dolicz z 50 000 - geodeta,murowanie, elektryk, podbitka, dach.

 

Czyli tak Z7 D w trybie ekonomicznym jestem w stanie wybudować za 250 tyś zł pod klucz? Oczywiście z firmą ew z ekipą.

Edytowane przez tentypmich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak Z7 D w trybie ekonomicznym jestem w stanie wybudować za 250 tyś zł pod klucz? Oczywiście z firmą ew z ekipą.

 

Tego Ci nikt nie gwarantuje, bo np za samo położenie dachówki opierzenia i rynien chciano ode mnie od 10 000 do 27 000zł. Za murowanie przy stawkach jakie na forum podawali to rozstrzał też potrafi być blisko 100% Tynki u jednych 30złm2 a u innych 45zł/m2 Później elewacja i wykończeniówka która wykańcza....

To jest jedna WIELKA niewiadoma o cenach materiałów, które mogą się zmienić nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na to pytanie odpowiedz brzmi: Strop. Ten droższy projekt ma betonowy monolit, ten tańszy ma kratownice, czyli strop drewniany.

 

A który strop jest lepszy? Bo w domu Z7 murowanym też strop jest chyba drewniany?

 

https://z500.pl/projekt/7/Z7,maly-dom-z-dachem-dwuspadowym-ekonomiczny-funkcjonalny-i-praktyczny.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buduję Z7L GL z dodatkowym oknem w ścianie szczytowej i niewielkimi zmianami w środku ścianek działowych ale materiałowo tak samo jak w oryginale.

Koszt do stanu - dom na fundamentach. ściany z Ytong, okna Vetrex V90 + brama garażowa Hormann ( montaż z taśmami przez firmę) wiązary Burkietowicz (montaż przez firmę) pokrycie OSB +papa + dachówka roben piemont, kable elektryczne rozprowadzone + skrzynka, podbitka, brak kominów. Cena materiałów i montażu - 122 000zł Robocizna własna.

 

Tak na oko za robociznę do tego stanu dolicz z 50 000 - geodeta,murowanie, elektryk, podbitka, dach.

 

czyli odpada mi garaż i brama garażowa, a geodeta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!

 

Jestem zielony w temacie, posiadam działkę budowlaną 7ar, równą oraz uzbrojoną (gaz, kanalizacja, prąd przy działce).

 

Zastanawiam się nad budową domu, bo niestety, ale aktualne ceny mieszkań mnie przerażają, chociaż nadal wolałbym mieszkanie, ale za ładne 48m2 w bloku z wielkiej płyty ceny wahają się między 230-260 tyś zł - a to tylko nadal mała klitka.

 

Moje pytanie brzmi czy da radę wybudować dom pod klucz w cenie do 300 tyś zł podany poniżej w linku? Dom maksymalnie do 80m2 pow. użytkowej, bez garażu tylko z wiatą. Oczywiście temat wykończenia raczej budżetowy.

 

Również rozumiem, że ciężko wycenić taką prace, ale chciałbym tak orientacyjnie poznać koszty, nie chce się porywać z motyką na słońce.

 

Projekt domu paretrowego (usunięcie kominków):

 

https://www.extradom.pl/projekt-domu-dom-przy-przyjemnej-2-bis-KRK1318

 

lub

 

https://www.extradom.pl/projekt-domu-kropka-WAH1244

 

A jak by ci się odechciało budowy to przeprowadź się na Śląsk to mieszkanie 60m2 kupisz za 150 tys .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak by ci się odechciało budowy to przeprowadź się na Śląsk to mieszkanie 60m2 kupisz za 150 tys .

 

w mieście którym mieszkam właśnie ceny mieszkań są chorę. Dlatego właśnie pomyślałem o budowie małego ekonomicznego domu.

 

Jest ten projekt Z7 82m2 tylko właśnie nie wiele wiem na ten temat, bo jedni piszą, że strop drewniany to lipa, inni, że jest OK

Druga sprawa w takim domu jakby zastosować grzanie piecem dwu-funkcyjnym gazowym z ogrzewaniem podłogowym będzie to duża różnica finansowa np do klasycznych kaloryferów na ścianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dach dwuspadowy jest tańszy - moim zdaniem powinien być, bo mniej roboty.

Tak - domki z z500 mają wiązary.

Geodecie zawsze trzeba zapłacić.

Czy strop drewniany to lipa ? Pytanie - chcesz mieć piętro zamieszkane? Jeśli tak, to warto rozważyć inny niż drewniany, jeśli nie, moim zdaniem nie warto.

Grzejniki w tak małym domku? Nie nie nie !

U mnie pomieszczenie gospodarcze ma wejście od sieni (więcej szafek w kuchni) i ładuję tam rekuperator, jednostkę wewnętrzną PC , zbiornik na wodę i kombinuję jak wcisnąć zapasowy kibelek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dach dwuspadowy jest tańszy - moim zdaniem powinien być, bo mniej roboty.

Tak - domki z z500 mają wiązary.

Geodecie zawsze trzeba zapłacić.

Czy strop drewniany to lipa ? Pytanie - chcesz mieć piętro zamieszkane? Jeśli tak, to warto rozważyć inny niż drewniany, jeśli nie, moim zdaniem nie warto.

Grzejniki w tak małym domku? Nie nie nie !

U mnie pomieszczenie gospodarcze ma wejście od sieni (więcej szafek w kuchni) i ładuję tam rekuperator, jednostkę wewnętrzną PC , zbiornik na wodę i kombinuję jak wcisnąć zapasowy kibelek :)

 

super, dziekuje za konkretne odpowiedzi.

Ja raczej wolałbym grzanie piecem dwufunkcyjnym + wlasnie jakis zbiornik do podgrzewania wody (o ile to faktycznie oszczednosc jest). Nie zamierzam robic poddasza.

Blachodachówka też jest sporo tańsza niż dachówka?

Co do okien i drzwi balkonowych przesuwnych to jakie sa polecane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij co buduję w stopce. Taki dom w stanie deweloperskim, ze wszystkimi instalacjami, dobrym ociepleniem, pompą ciepła, rekuperacją to 300 tyś. bez zagospodarowania działki, ogrodzeń itp. Trochę pracy własnej też było, gdybym robił wszystko firmami, raczej nie byłoby szans na taką cenę.

Sam mam strop drewniany, ale budując ponownie nie wiem czy bym nie robił lanego. Drewniany wychodzi niby początkowo taniej, ale później musisz zrobić sufity podwieszane (które tanie nie są), jak chcesz strych to musisz dać jakieś dechy albo OSB, z ociepleniem jest więcej roboty. Lany otynkujesz od spodu i tyle.

Podłogówka jest znacznie lepsza niż kaloryfery. Rozłóż samemu, weź tylko hydraulika do podłączenia w rozdzielaczu, wyjdzie jak kaloryfery albo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który strop jest lepszy? Bo w domu Z7 murowanym też strop jest chyba drewniany?

 

https://z500.pl/projekt/7/Z7,maly-dom-z-dachem-dwuspadowym-ekonomiczny-funkcjonalny-i-praktyczny.html

 

Masz napisane wiązary czyli strop na wiązarach dachowych.

To rozwiązanie jest najtańsze i najszybsze w wykonaniu.

Nie wymaga ścianki kolankowej. Na poddaszu można zrobić stryszek.

 

Stropy cięższe czyli monolit albo gęstożebrowe raczej stosuje się dla domów z piętrem / piętrami. Beton dobrze wygłusza i jest solidny.

 

Przy ilości połaci dachu warto zwrócić uwagę czym będzie taki dach kryty.

Na dwupołaciowy można zastosować tańszą i szybszą w montażu blachodachówkę. Jest wtedy mniejszy odpad w przypadku dwóch połaci. Dla 4 połaci nie opłaca się stosować blachy. Poza tym przy 2 połaciach masz więcej miejsca na strych.

W przypadku dachówki to czy będą 2 czy 4 połacie to kwestia bardziej estetyki niż ekonomii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super, dziekuje za konkretne odpowiedzi.

Ja raczej wolałbym grzanie piecem dwufunkcyjnym + wlasnie jakis zbiornik do podgrzewania wody (o ile to faktycznie oszczednosc jest). Nie zamierzam robic poddasza.

Blachodachówka też jest sporo tańsza niż dachówka?

Co do okien i drzwi balkonowych przesuwnych to jakie sa polecane?

 

Piec dwufunkcyjny to taki bez zbiornika. Ze zbiornikiem to jednofunkcyjny. To tak gwoli ścisłości.

 

PS czy tylko ja mam co rusz komunikat 503 Service Unavailable kiedy zmieniam stronę na forum ? ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij co buduję w stopce. Taki dom w stanie deweloperskim, ze wszystkimi instalacjami, dobrym ociepleniem, pompą ciepła, rekuperacją to 300 tyś. bez zagospodarowania działki, ogrodzeń itp. Trochę pracy własnej też było, gdybym robił wszystko firmami, raczej nie byłoby szans na taką cenę.

Sam mam strop drewniany, ale budując ponownie nie wiem czy bym nie robił lanego. Drewniany wychodzi niby początkowo taniej, ale później musisz zrobić sufity podwieszane (które tanie nie są), jak chcesz strych to musisz dać jakieś dechy albo OSB, z ociepleniem jest więcej roboty. Lany otynkujesz od spodu i tyle.

Podłogówka jest znacznie lepsza niż kaloryfery. Rozłóż samemu, weź tylko hydraulika do podłączenia w rozdzielaczu, wyjdzie jak kaloryfery albo taniej.

 

Przecież pompa ciepła i rekuperacja to masz ok 50 tyś zł. Piec gazowy + zbiornik na wodę to ok 10 tyś zł ? Dobrze myślę?

Dodatkowo masz 115m2, a nie 82m2, wiec to też wychodzi więcej kwotowo za każdą rzecz jaką będziesz robić niż na 82 metrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...