tnbdisco 08.11.2020 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2020 Proszę o pomoc w aktywowaniu aplikacji ViCare na smartfonie z systemem Android. Aplikacja prosi o zeskanowanie kodu QR z naklejki która została zgubiona bądź nie została naklejona wcale. Gdzie mogę znaleźć dane które trzeba wpisać w aplikacji? tj. nr fabryczny, nr id i wpa2. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 12.11.2020 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2020 bardzo proszę o wskazanie dokładnego typu kotła, czy jest to Vitodens 200-Wtyp B2HE lub B2HF z wbudowanym modułem komunikacyjnym. Czy może starszy kocioł z zewnętrznym (podpinanymna kablu) modułem komunikacyjnym? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7859447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Keycam 02.11.2021 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2021 Dzien dobry, również mam problem z piecem 200 W typ B2HE-19 niestety nie mam danych do logowania w aplikacji. Czy mógłby Pan mi pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7959242 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 03.11.2021 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2021 Dzien dobry, również mam problem z piecem 200 W typ B2HE-19 niestety nie mam danych do logowania w aplikacji. Czy mógłby Pan mi pomóc? kod QR jest naklejony na odwrocie panelu sterującego, powinny być tam 2/3 dodatkowe naklejki do nalepienia w widocznym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7959362 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Keycam 10.11.2021 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2021 Udało się odnaleźć, dziękuję. Tylko nadal próbuję rozgryźć ten piec. Próbowałem ustawiać krzywa zgodnie z podpowiedziami w aplikacji, dla nowych domów z dobra izolacja podlgowoka ok 0.2-0.5. Kaloryfery ok 1-1.2. Efekt po nocy mam taki, że na zewnątrz 0*, wg krzywej 35 na kaloryferach, a one ledwo ciepłe. W sypialni 21* czyli ok, salon przy WYLACZONEJ przez całą noc podłogówce 23.8* Wcześniej ustawiając na 19* (krzywej nie pamiętam), w ciągu dnia podłogówka grzała salon na 25-26*, a podłoga była gorąca. Czy ustawiana temperatura w obiegach ma jakiekolwiek znaczenie? Czy to jest zadana temp wewnętrzna? Na kaloryferach mam 21* ustawione. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7961101 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 10.11.2021 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2021 Po pierwsze jak jest wykonana instalacja CO, Czy grzejniki i podłgówka to oddzielne obiegi grzewcze? Jak są wykonane? Jak są sterowane?Automatyka pogodowa uzaleznia temperature zasilania obiegu grzewczego od temepratury zewnętrznej. Im chłodniej tym cieplejsza woda instalacyjna. Zalezność nazywa się krzywą grzewczą. Parametry krzywej podaje projektant w projekcie instalacji (lub się ja wylicza na podstawie tego projektu) w przypadku gdy instalacje robił "pan Henio - instalator" krzywa grzewczą nalezy ustawić doświadczalnie metoda prob i błędów. Jeżeli na sterowniku ustawiona jest wymagana temepratura pomieszcznenia na 20*C a w rzeczywistości jest więcej nalezy skorygować nastawy.Przy temp zew +10 - +5*C zmieniamy przesunięcie rownoległe, przy mrozach większych niż -10*C zmieniamy pochylenie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7961126 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Keycam 10.11.2021 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2021 Są zrobione 2 oddzielne obiegi, ustawiane za pomocą pieca.Kupiłem nowy dom z tym piecem i montował to instalator - a jaki to ciężko powiedzieć. Jest też czujnik temperatury zewnętrznej. Postaram się załatwić projekt instalacji, ew. dojdę co i jak metodą prób i błędów. Czyli na piecu/w aplikacji ustawiam temperaturę wewnątrz domu? Bo raczej żadnych czujników wewnątrz nie mam, a w kotłowni jest bardzo ciepło od pieca i rur. https://zapodaj.net/a5d0012d0c9dd.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7961233 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 15.11.2021 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 zatem pozostaje walczyć z krzywa grzewczą metoda prób i błedów. Dla Ogrzewania podłogowego zmiany nalezy robic co 2-3 dni by instalacja i budynek zdazyły odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7962249 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 24.03.2022 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2022 WItam, Mam ten sam problem co autor tego tematu. Mój kocioł to Vitodens 200 B2HF. Otrzymuję taki komunikat: kod QR jest naklejony na odwrocie panelu sterującego, powinny być tam 2/3 dodatkowe naklejki do nalepienia w widocznym miejscu. Czy ta odpowiedź dotyczy także mojego kotła? Jak to odwrocie panelu sterującego? Mam zdjąć przednią obudowę? I co dalej? Trzeba wyjąć panel? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7997931 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redox7 26.03.2022 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2022 (edytowane) jak kupujesz kocioł to panel sterujący przychodzi w oddzielnym pudelku. Na tyle panelu sa naklejki z kodem które instalator przed montażem powinien ci nakleić np jedną na boku obudowy i a drugą choćby w karcie gwarancyjnej. Wyłącz zasilanie i ściągnij panel. Swoją drogą jak instalator prawidłowo zaprogramował kocioł bez sczytywania kodu qr... bez użycia aplikacji z panelu można dokonać jedynie wybranych ustawień... Edytowane 26 Marca 2022 przez redox7 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7998070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 26.03.2022 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2022 Instalator nie mógł użyć aplikacji ViCare, bo wtedy nie było internetu w domu. Dopiero ostatnio dociągnięto mi iinternet i chciałem podłączyć się do kotła za pomocą ViCare. Niestety aplikacja woła o ten kod QR z symbolem wi-fi. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7998083 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redox7 26.03.2022 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2022 podczas uruchomienia nie potrzeba internetu. Łączysz się telefonem/tabletem bezpośrednio z kołem by go właściwie sparametryzować. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7998135 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 26.03.2022 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2022 Wyłącz zasilanie i ściągnij panel. Jak się go ściąga? Nie chcę go uszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7998137 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redox7 26.03.2022 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2022 (edytowane) złap z jednej strony i ciągnij, jest na wcisk, tu masz montaż i pokazane naklejki: Edytowane 26 Marca 2022 przez redox7 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7998143 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 26.03.2022 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2022 Udało się. Dzięki. No cóż, ten pajac instalator zostawił te naklejki za panelem zamiast je przykleić w widocznym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7998156 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 29.03.2022 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2022 Jeszcze jedno. Czy chcąc wejść do aplikacji ViCare i do ustawień kotła spoza domu, to potrzebuję mieć adres zewnętrzny w domu? Czy potrzebuję jakiegoś przekierowywania portów czy nie? W tej chwili mój router ma na porcie WAN prywatny adres 192.168.X.X. Oczywiście wszelkie urządzenia w domu uzyskują po LAN i WLAN adres z tej samej puli adresów prywatnych. Wiem, że w tej chwili sieć ma problem z przebiciem się do piwnicy, gdzie jest kocioł, i nie wiem, czy to wina słabego połączenia w piwnicy czy kwestia tego, że nie mam adresu zewnętrznego, a może jeszcze inna przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7998881 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 30.03.2022 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 zgodnie z instrukcją urządzenia: Wymagania systemowe dla routera WLAN:■ Router WLAN z aktywnym połączeniem WLAN: Router WLAN musi być zabezpieczony odpowiednio mocnym hasłem WPA2.Router WLAN musi zawsze zawierać najbardziej aktualną aktualizację oprogramowania firmowego.Nie korzystać z niezabezpieczonego połączenia kotła grzewczego z routerem WLAN.■ Przyłącze internetowe o znacznej dostępności: „Stałe łącze internetowe” (taryfa ryczałtowa bez limitu czasu i transferu danych)■ Dynamiczne przydzielanie adresów IP (DHCP, stan fabrycznym) w sieci (WLAN):Przed uruchomieniem zlecić sprawdzenie routera specjaliście IT. W razie potrzeby skonfigurować.■ Skonfigurować parametry routingu i bezpieczeństwa w sieci IP (LAN).Udostępnić dla bezpośrednich połączeń wychodzących:– Port 80– Port 123– Port 443– Port 8883 załączony slajd świadczy o pobieraniu aktualizacji, po pobraniu aktualizacji i jej zainstalaowniu aplikacja powinna podjąć ponownie pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7998977 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 30.03.2022 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 załączony slajd świadczy o pobieraniu aktualizacji, po pobraniu aktualizacji i jej zainstalaowniu aplikacja powinna podjąć ponownie pracę. OK, ale ten komunikat ViCare utrzymuje się już 3 dni. Pewnie sieć w piwnicy zdechła. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7998982 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 30.03.2022 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 proszę zainstalaować ponownie aplikację, wyłączyć kocioł z zasilania i włączyc go ponownie a następnie ponownie połączyć aplikację z kotłem, Jeśli to ni epomoże proszę o przesłanie w wiadomości prywatnej pełngo nr kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-7998996 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 18.04.2022 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2022 Mam jeszcze takie pytanie. Czy temperatura pokazywana w aplikacji ViCare (oraz na panelu kotła) na podstawie czujnika temperatury zewnętrznej to rzeczywista chwilowa temperatura czy już po jakichś uśrednieniach? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/258446-vitodens-200w-aplikacja-vicare/#findComment-8001617 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.