Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czym ogrzać mojego Groszka 80m2?

miciaj86

Recommended Posts

Witam. Jestem tu nowy i zielony w temacie. Mój projekt https://www.tooba.pl/projekt-domu-Groszek-2-TEA-495?gclid=Cj0KCQiAhP2BBhDdARIsAJEzXlFDKwcjTtYlSOTKdltPmdboQ48P58GEWZLIoIze8j9Tz8dIalcoLp8aAqS-EALw_wcB# dom z poddaszem ok 80m2. Ep 24kwh. W projekcie gazowe lub paliwo stałe. Myślimy o elektrycznym maty panele lub Pc pw plus solary. Co byście mi polecił? W 2023 będę miał gaz jest opcja żeby 1 zime przepekac na elektryce a potem gaz. Ewent wstawić pięć na pelet a po latach zagazowac. Oczywiście nie chce wydać 50k na pompę i pv. Dzieki za pomoc.

Za dwa lata gaz uwolnią i dawaj 100% do góry.

I ludzie seryjnie przerzucą się na gaz w butlach mniejszych i większych, zmienią sprzedawcę (jak z prądem) albo zmienią kuchenki na elektryczne a ogrzewanie na PC, pellet czy kocioł elektryczny. Więc spółki gazowe sobie na to nie mogą pozwolić, bo stracą klientów a przy znacznych kosztach stałych utrzymania sieci będą wtedy musieli dalej podnosić ceny, kolejni klienci odejdą i w końcu jeszcze przed zakazem palenia wszelkimi paliwami kopalnymi zbankrutują.

Widzę kolega ma podobny problem do mojego. :) Metraż podobny, tylko u mnie garaż w bryle.

Możesz opisać przegrody?

Witam no właśnie nie mogę hehe bo jeszcze jestem zielony a projektu nie kupiłem. Ogólnie sporo jest opinii że do tak małego domu dobrze zaizolowanego nie ma sensu pompy ciepła. Mógłbym nawet się przemeczyc na pelecie z 3 4 lata. Albo cały na prąd tylko boję się trochę rachunków. 2 taryfy odpadają raczej mam małe dzieci. Wiele ludzi z wiochy na gaz czekaja i biorą butlę na rok 2 żeby potem zagazowac. Także nie wiem czy to do 24kwh/m2 rok jest realne takie podaje architekt na projekcie.

A dlaczego nie?

Dlaczego nie na cześciowe pokrycie w drogiej taryfie?