R0bson 12.03.2021 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 Witam, Mam ogrzewanie podłogowe w całym mieszkaniu 66m2 jako jedyne źródło grzania. Kocioł gazowy z zasobnikiem CWU Immergas. Problem jest taki, że pomieszczenia się bardzo długo nagrzewaja do temperatury zadanej a przy niższych temperaturach na zewnątrz nie da się osiągnąć zadanej temperatury. Niektóre pokoje są bardziej niedogrzane. Do utrzymania temperatury ok 21 stopni zużywam 150m3 gazu miesięcznie. Wykonawca był u mnie bo na 1 pętli w ogóle nie grzało to pokręcił rotametrem i coś zaczęło grzać. Mówił też że jest mozliwosc podłączenia podłogówki bezpośrednio do kotła, żeby zwiększyć wydajność. Szczerze nie bardzo się orientuję jeszcze w temacie więc proszę o opinie na podstawie zdjęć instalacji. Dodam jeszcze, że różnica temperatur między zasilaniem a powrotem wynosi często 15-20 stopni. Sterowanie termostatem Tybox. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pandzik 12.03.2021 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 150m3 to chyba niewiele jak na developerskie mieszkanie. Po ile jest metr, 1zł? Inna sprawa, lejesz w podłogę 55stopni? Nie parzy? Po co ta pompa jest na rozdzielaczu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
R0bson 12.03.2021 23:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 2,60 za m3 po wszystkich opłatach. Ja przy piecu nie grzebe tylko przez termostat zmieniam więc piec sam podnosi, obniża między 30-55. Nie jest w ogóle gorąca, przy rozgrzaniu to tak 22-24 stopnie max a w dłuższych pętlach 19-20. Na powrocie jest zawsze koło 20 stopni. No wlasnie nie wiem po co ta pompa, miały być grzejniki na pół ściany i zmieniłem na podłogówkę i taka instalacje zrobili. Wykonawca powiedzial że może wywalić pompę, rozumiem że wtedy podłoga się będzie szybciej nagrzewac przy niższej temperaturze na piecu to chyba zdecydowanie lepiej? Może się coś tutaj pogorszyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbig_wwl 13.03.2021 00:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Masz zdecydowanie zbyt dużą różnicę pomiędzy zasilaniem i powrotem. Taka różnica może być na początku pracy, ale po ustabilizowaniu się nie powinna przekraczać pojedynczych stopni. Wskazuje to na zbyt małe przepływy, a te z kolei mogą być powodowane: - mały bieg pompy (tej od podłogówki) lub jej zabrudzenie powodujące duże opory wirnika, - duże opory opory przepływu spowodowane błędami instalacyjnymi, złymi nastawami, lub też zabrudzeniem, - zapowietrzenie Patrząc na te rotametry, na których prawie nic nie widać, to zacząłbym od sprawdzenia, co za "szuwaksu" ktoś tam napuścił do tej instalacji - na tym zdjęciu, które zamieściłeś, to ile pokazują te rotametry? zero? Co do wyrzucenia pompki, to pochponie jej nie wyrzucaj, bo dla kotła gazowego nie jest to najgorsze rozwiązanie z takim układem mieszającym do podłogówki - o ile działa prawidłowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 13.03.2021 03:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 (edytowane) Ktoś tu namieszał z instalacją. 66m2 to powinien opędzić kocioł wbudowaną pompą - więc grupa mieszająca tylko przeszkadza. I jeszcze dodatkowy sterownik i pompa ustawiona na minimum (tak pokazują diody na niej).Ten zawór trzydrogowy nie ma siłownika? Ręcznie ustawiasz na nim temperaturę? Doraźne rozwiązanie - wrzuć wyższy bieg na pompie (stopniowo, i sprawdzaj sytuację po kilkunastu godzinach, bo podłogówka ma dużą bezwładność - to generalna zasada, długo czekaj na efekt, zanim podejmiesz dalsze działania). Docelowo ściągnij speca, niech wywali zbędne klamoty - kocioł powinien to ogarnąć zdecydowanie lepiej. A dodatkowa grupa mieszająca i sterowanie (przede wszystkim zaworem mieszającym, a nie obrotami pompy) potrzebne może być przy ze 3x większej powierzchni i nie ma sensu tego pchać przy 66m2. Do tego sprawność kotła kondensacyjnego jest tym wyższa, im niższa temperatura zasilania. Więc grupa mieszająca to obniżanie sprawności kotła - zresztą widzisz, że w podłogę idzie 40* (co i tak jest kosmiczną temperaturą - ale wynika ze zbyt małych przepływów) a z kotła wychodzi 55. Zdecydowanie za dużo. Przy dobrych przepływach będziesz pewnie miał maks zasilanie 30* a powrót z 5* zimniejszy. I rachunki znacznie niższe (w tym za prąd, bo nie trzeba zasilać dodatkowej pompy jak wszystko ogarnie kocioł). Edytowane 13 Marca 2021 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
R0bson 13.03.2021 05:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Rotametry pokazują 0 albo 0.5 ale faktycznie ciężko coś dostrzec na nich i odkręcanie nie powoduje zmiany wskaźnika. Zawór trójdrożny jest z zakresem regulacji 20-43 i nastawione na 40. Wrzuciłem wyższy bieg pompy i zobaczymy czy coś ruszy na rotametrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbig_wwl 13.03.2021 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Rotametry pokazują 0 albo 0.5 ale faktycznie ciężko coś dostrzec na nich i odkręcanie nie powoduje zmiany wskaźnika. Zawór trójdrożny jest z zakresem regulacji 20-43 i nastawione na 40. Wrzuciłem wyższy bieg pompy i zobaczymy czy coś ruszy na rotametrach. Ewidentnie nie masz przepływu w podłogówce. Zakładając "przesadne" minimum, co ta pompa pownna tłoczyć np. 600l/h, to wychodzi 10l/min, tzn, że na każdym rotametrze powinieneś mieć wskazanie 10/6rotametrów ~2l/min. Jak zmieniasz bieg pompki, to wskazanie powinno się zmieniać natychmiast - w przepływie nie ma opóźnień. Jeżeli jest inaczej - jak pisałem wyżej, przyblokowana pompka, i/lub zasyfiona instalacja. Co do tej pompki - jak pisze Kaizen, nie jest ona niezbędna, a wręcz w taiej małej instalacji ekonomicznie nieuzasadniona, ale na tę chwilę pomoże Ci zdiagnozować przyczynę braku przepływów, bo nawet bez włączonego kotła ta pompka powinna "mieszać" wodę w podłogówce i rotametry powinny pokazywać te min. 2l/min przepływu każdy. Co do dużego zużycia gazu, to moja diagnoza jest następująca - ponieważ nie ma odbioru ciepła przez podłogówkę, to kocioł Ci "taktuje", a to powoduje, że bez przerwy grzeje i studzi komorę spalania wraz ze znajdującą się tam wodą. Studzenie, to czyste "wydmuchanie" energii w komin i stąd ten "przepał". W porównaniu z tą stratą, drobna różnica sprawności pomiędzy kondensacją w 40 czy 50*C jest pomijalna. Szukaj przepływu w podłogówce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stos 13.03.2021 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 (edytowane) . Edytowane 24 Kwietnia 2021 przez stos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
R0bson 14.03.2021 21:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2021 Wrzuciłem 2 bieg dla pompki i rotametry nie drgnęły. Odkręciłem jeszcze 1 z 2 odpowiadających za pokoje gdzie najsłabiej działało ogrzewanie i temperatura podłogi podniosla się o 3 stopnie po kilku godzinach. Ogólnie wydajność się widocznie zwiększyła tylko w sobotę - niedzielę było sporo na plusie temperatura. Jeżeli chodzi o wodę to faktycznie jest bardzo twarda i myślałem nawet nad zmiękczaczem ale na razie oddam próbkę do analizy co tam siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
R0bson 19.04.2021 11:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2021 Wracam z informacją zwrotną po wizycie hydraulika i demontażu pompy. Rotametry od razu zaczęły pokazywać przepływy, także dzieki wszystkim za porady. Mam nadzieję że w przyszłym sezonie grzewczym ta zmiana wpłynie też na mniejsze zużycie gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.