Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Drzwi garażowe


Recommended Posts

Planuję wymienić drzwi garażowe i ponieważ mam większe auto, to w grę nie wchodzi brama segmentowa, ponieważ montowana wewnątrz zabierze mi zarówno miejsce na długość oraz na wysokość. Pozostaje mi więc brama rolowana oraz dwuskrzydłowa. Garaż jest w piwnicy, pod pokojem, więc zależy mi na szczelnym wykonaniu. Którą spośród tych dwóch bram lepiej wybrać? Dwuskrzydłowa mogłaby zostać zamontowana bez żadnych zmian, ale trzeba często odśnieżać. Natomiast rolowana mi się nie zmieści pod daszkiem. Chyba, żeby ten daszek zlikwidować. Nie jestem tylko pewien, czy mogę się go ot tak poprostu pozbyć i czy lepiej go wybić młotem, czy lepiej wyciąc? Podejrzewam, że jest to przedłużenie stropu.

 

IMG-20210818-181555134.jpg

IMG-20210818-181420441.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje mi więc brama rolowana oraz dwuskrzydłowa. Garaż jest w piwnicy, pod pokojem, więc zależy mi na szczelnym wykonaniu. Którą spośród tych dwóch bram lepiej wybrać? Dwuskrzydłowa mogłaby zostać zamontowana bez żadnych zmian, ale trzeba często odśnieżać. Natomiast rolowana mi się nie zmieści pod daszkiem.

 

Z daszkiem nic nie doradzę.

Bramy z założenia nie są szczelne, producenci nie deklarują żadnej klasy szczelności. W mojej ocenie - przez roletę dobrze dmucha. Przez bramę rozwierną pewnie niewiele lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na daszku jest rynna, która odprowadza z niego wodę, więc ta nie stoi przy samej bramie. Pod daszkiem na środku jest jeszcze lampa. Garaż jest w podpiwniczeniu domu, autem zjeżdza się w dół. Jeżeli daszek bym usunął, to w jego miejsce zrobiłbym nowy, tylko ładniejszy i wyżej. Zasadniczo, to mam tutaj 2 pytania. Po pierwsze chciałbym się dowiedzieć czy i jak pozbyć się takiego daszku. Po drugie chciałbym prosić o pomoc w wyborze odpowiedniej bramy. Na początku chciałem segmentową, ale na pomiarze okazało się, że montuje się ją w środku, czyli strace na długości garażu, obniży mi także sufit. Następnie pojawił się pomysł na bramę rolowaną, ale przeszkadza daszek. Ostatnio pomyślałem o bramie dwuskrzydłowej z automatyką, ale później przeczytałem, że to raczej mało trwałe rozwiązanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokość garażu 2.014m

Wysokość do nadproża: 1.867m

Długość garażu: 4.720m

Długość garażu z wnęką do drzwi: 5.108m

Głębokość wnęki: 0.330m

Szerokość wjazdu: 2.270m

 

Tyle mi wyszło dalmierzem. Zatem wymiar o który pytasz powinien wynosić 147mm, natomiast mierząc klasyczną metrówką wychodzi mi 157mm, prawdopodobnie ze względu na krzywizny.

 

 

Auto ma 4.550m długości i 1.645m wysokości.

 

 

IMG-20210819-170821981.jpg

IMG-20210819-171448193.jpg

IMG-20210819-171517883.jpg

IMG-20210819-171003868.jpg

IMG-20210819-171106716.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotny wymiar to wysokość nadproża. Przy ok 15cm bez problemu da się zmieścić bramę z prowadzeniem tylnym/niskim. Automat wyciągnie bramę na pełne światło przejazdu. Szedłbym w tym kierunku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i z tymi wymiarami idziesz do różnych sprzedawców i pytasz. Ja mam bramę Beditom (chwalę sobie), segmentową. Mają rozwiązanie pod takie małe nadproża:

Oferujemy kilka rozwiązań prowadzeń kurtyny bramy. Standardowo wymagane jest 30 cm wolnego nadproża. W tym wariancie sprężyny skrętne mocowane są do nadproża i nie ma problemów z wyposażeniem bramy w dowolny wystarczający dla niej napęd elektryczny. W przypadku kiedy zachodzi taka potrzeba możemy wykonać bramę w systemie dla obniżonego nadproża nawet do 10 cm. i ciągle będzie można użyć napędu elektrycznego do jej otwierania i zamykania.

Nie mam niestety doświadczeń z bramami rolowanymi.

 

ps. Naprawdę nie chcesz zadaszyć zjazdu do garażu konstrukcją na słupach opartych na murkach po bokach? Mnóstwo problemów Ci zniknie, włącznie z mostkami cieplnymi, śniegiem i deszczem wlewającym się go garażu. Ten mały stary daszek oczywiście lepiej usunąć, ale trzeba uważać na przewód światła, bo przyda się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zadaszenie może się nie udać, bo musiałoby być pod skosem, tzn im bliżej ulicy tym wyżej, ze spadkiem w stronę budynku. Nad garażem jest pokój i okno. Zamontowanie takiego daszku oznaczałoby, że z okna byłby widok jedynie na zadaszenie. Od dwóch firm sprzedających bramy segmentowe słyszałem, że brama nigdy nie jest wciągana do końca i będzie zwisać ok. 5cm poniżej nadproża dodatkowo zmniejszając wysokość. Poza tym, taka brama zamyka się w środku, więc tracę 388mm na długości. Od ściany do glifu mam 4.720m, a do drzwi 5.108m. Te prawie 39cm to jednak dużo i sprawia, że nie muszę podjeżdzać autem prawie do samej ściany - mniejsze ryzyko że w nią wjadę. Gdybym zamontował bramę segmentową, to z 4720mm muszę jeszcze odjąć kilka cm na samą bramę, zakładając że ta ma 5cm, to zostałoby mi 4670mm a auto ma 4550mm. Zostaje wówczas 12cm, po 6 z przodu i z tyłu samochodu. Wjechać się niby da, ale troche słabo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wygody. Jak już wysiąde z samochodu żeby otworzyć bramę, to pójdę do domu, a auto zostanie na chodniku.

Leniuszek ;)

Przyszło mi jeszcze do głowy małe druciarstwo: moze pogadać z kumatym instalatorem od bram wjazdowych o montażu napędu do bram dwuskrzydłowych? Zobacz taki Faac 414.

Edytowane przez Ratpaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie jesteś pierwszy:

Ciekawe rozwiązanie, planuję takie wykorzystać do bramy wjazdowej w płocie, może gdyby użyć dwóch takich samych napędów, to może 1 pilotem dałoby się jednocześnie sterować bramą wjazdową i garażowa?

 

Wiesz jak wygląda w praktyce taki napęd? Po zamknięciu można drzwi/bramę otworzyć ręcznie, np. przy braku zasilania? Taki napęd może jakoś blokować bramę, żeby nie dało się jej otworzyć bez klucza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym pilotem możesz sterować kilkoma bramami bez problemu (nie muszą byc nawet tego samego producenta). Można też dodać moduł komórkowy i dzwonić do bramy :)

Można oczywiście otwierać ręcznie, nie raz zdarzało się to na naszym osiedlu. O kluczu nie wiem, to chyba raczej zamek na klucz powinien blokować napęd, a nie odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...