Ana789 14.10.2021 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2021 Witam , Dom powiat rzeszowski , typu stodoła 160 m2 parterowy , ściany porotherm dryfix 25 , dobrze ocieplony - ściany 20 cm styropian , dach 20 cm wełna , podłoga 20 cm , okna 3 szybowe, rekuperacja , wszędzie podłogówka, wg ciepłowłasciwe zapotrzebowanie 6,1kw https://cieplo.app/wynik/jygd , nie mam projektu tego domu z wyliczonym zapotrzebowaniem , pewnie będę musiała zlecić instalator lokalny , który potem zrobi przeglądy proponuje pompę ciepła : Hyunday HHPS-M8TH + moduł hydrauliczny 8 kW , proszę o opinię , nie jestem znawcą a właściwie laikiem w tej sprawie ale czytając rożne fora myślę ze pompa może być przewymiarowana , choć różnie to jest i może będzie ok tylko , proszę też o opinie o pompie jak ktoś ją zna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 14.10.2021 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2021 (edytowane) wszędzie podłogówka, wg ciepło własciwe zapotrzebowanie 6,1kW https://cieplo.app/wynik/jygd , instalator lokalny proponuje pompę ciepła : Hyunday HHPS-M8TH + moduł hydrauliczny 8 kW , Potrzebujesz pompę, która przy -20 C na zewnątrz; - jest w stanie uzyskać ok; 6,0 kW mocy; - np ;Panasonic 9kW/1f; Samsung 9kW/1f; LG 7kW ; Daikin 6kW, - marka Hyunday - raczej mało znana tu na forum, oraz istotne jakie ma zaplecze; - aby za chwilę nie zwinęła interes, - brak możliwości fachowej podpowiedzi forum w razie potrzeby, Jak grube masz wylewki??? Edytowane 14 Października 2021 przez Andrzej5101 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania