Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Reklamacja płytki


Recommended Posts

Oczekiwania: Chcesz wymienić tę jedną płytkę na nową?

 

To ją wykuj, zawieź i poczekaj na badania stwierdzające, że to nie naprężenia ściany a wada materiału spowodowały pęknięcie.

 

Oczekiwania: Chcesz zwrotu pieniędzy za tę jedną płytkę?

 

To napisz, że chcesz kasę.

Edytowane przez Elfir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa...to ja remontuję prysznic za 7 tysi, po krótkim czasie "z niczego" pęka mi płytka i ja się mam tą "pierdołą" nie przejmować. A czego może oczekiwać klient od sklepu i przyklejonej płytki? Przecież nie wiem jak wygląda procedura, czy przyjadą oglądnąć, kto ma ponieść koszty wymiany jeśli by była zasadna reklamacja. Z wymianą nie ma problemu, ale można się chyba delikatnie mówiąc zdenerwować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa...to ja remontuję prysznic za 7 tysi, po krótkim czasie "z niczego" pęka mi płytka i ja się mam tą "pierdołą" nie przejmować. A czego może oczekiwać klient od sklepu i przyklejonej płytki? Przecież nie wiem jak wygląda procedura, czy przyjadą oglądnąć, kto ma ponieść koszty wymiany jeśli by była zasadna reklamacja. Z wymianą nie ma problemu, ale można się chyba delikatnie mówiąc zdenerwować?

Kogo to obchodzi za ile remontujesz. Czemu nie winisz np glazurnika albo producenta tylko sklep?:lol2:

Z tym, że ktoś przyjedzie oglądnąć to mam nadzieję że to tylko słaby żart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogo to obchodzi za ile remontujesz. Czemu nie winisz np glazurnika albo producenta tylko sklep?:lol2:

Z tym, że ktoś przyjedzie oglądnąć to mam nadzieję że to tylko słaby żart.

Bo od 8 lat mamy takie prawo,by ułatwić dochodzenie roszczeń względem producenta / importera. Działa to tak, że składasz roszczenie u ostatniego ogniwa, a on dochodzi od poprzedniego ogniwa. Wprowadzono to m.in. po to by cwaniaki sprowadzający kontener sprzętu, potem go sprzedając, a potem znikając nie robili na tym kokosów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa...to ja remontuję prysznic za 7 tysi, po krótkim czasie "z niczego" pęka mi płytka i ja się mam tą "pierdołą" nie przejmować. A czego może oczekiwać klient od sklepu i przyklejonej płytki? Przecież nie wiem jak wygląda procedura, czy przyjadą oglądnąć, kto ma ponieść koszty wymiany jeśli by była zasadna reklamacja. Z wymianą nie ma problemu, ale można się chyba delikatnie mówiąc zdenerwować?

 

Oglądać powinien przede wszystkim glazurnik, który daje gwarancję na swoją robotę i bezkosztowo wymienić (zakładam, że z reguły zostawia się jakiś zapas płytek na takie sytuacje). Dałeś 7 tys. za cały prysznic a nie za jedną płytkę, więc to powinna być broszka majstra.

Czy pod prysznicem jest ogrzewanie podłogowe?

Kto jest winny ostatecznie, to zależy. Najwięcej potencjalnych błędów po stronie majstra: brak lub za małe dylatacje obwodowe, za wąskie fugi w stosunku do rozmiaru płytek i niedobrany rodzaj materiału, nieprawidłowo dobrany klej, równanie podłoża klejem, który nie jest do tego przeznaczony, etc.

Po stronie sklepu/producenta, jeśli wada fabryczna płytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem odpowiedź, i o to mi chodziło, bo nie wiedziałem jaka jest procedura.

"Podana przyczyna to: „pęknięciu uległa położona w prysznicu płytka 25x60, odprysk długości ok 5cm. Płytka nie została w żaden sposób uderzona, uszkodzenie nastąpiło samoistnie”.

Do zgłoszenia zostały dołączone zdjęcia.

Z załączonej faktury zakupu wynika, że płytki zostały zamontowane przy użyciu Zaprawy Klejowej

Uelastycznionej firmy Atlas.

W odniesieniu do przesłanego zgłoszenia reklamacyjnego:

Klient nie podaje na jakim rodzaju podłoża zostały zamontowane przedmiotowe płytki, czy użyty został grunt na podłoże, jaka była technika montażu płytek.

Tym niemniej uprzejmie wyjaśniam, że załączone przez klienta zdjęcia nie wskazują na wadę płytek.

Przyczyną pękania płytek są najczęściej błędy popełniane podczas montażu:

- niewłaściwe przygotowanie podłoża,

- niewłaściwy dobór kleju, gruntu, fug,

- niestosowanie się do instrukcji producenta zaprawy klejowej (wyrównywanie powierzchni przy

pomocy zaprawy, zbyt gruba warstwa zaprawy)

- nieprawidłowa technika montażu,

- oszczędzanie na materiałach i narzędziach, zwłaszcza w przypadkach, gdy płytki są układane

domowym sposobem a nie przez profesjonalistów.

Inną przyczyną w przypadku w nowych budynków lub ścian z wielkich płyt betonowych

jest osiadanie ścian budynku co prowadzi do ruchu ścian działowych i pękania ich okładziny.

Wyżej wskazane przyczyny pokrywają się z naszym doświadczeniem w sprzedaży płytek.

Jednoznacznej odpowiedzi co do przyczyny pęknięcia przedmiotowej płytki można udzielić po jej odkuciu.

Uprzejmie sugerujemy klientowi skontaktowanie się z wykonawcą, który bierze na siebie odpowiedzialność za jakość swojej pracy i winien dokonać niezbędnych napraw."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji - reklamację w sklepie załatwicie tylko w dużych marketach, które mogą płytki wymienić lub je oddacie. W sklepach/salonach gdzie są one na zamówienie, to droga przez mękę i trwa, co w dzisiejszych czasach, gdzie fachowcy raczej czasu na przestoje nie mają, jest nieciekawe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...