Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzień dobry,

W połowie ubiegłego roku zainstalowałem nowy piec - Vitodens 100, zasobnik Vitocell 200V z grzałką (Viessmann dedykowaną do tego zasobnika), która właśnie odmówiła posłuszeństwa - nie grzeje. Całość jest oczywiście objęta gwarancją.

Teraz najciekawsze.

Dokonałem zgłoszenia na infolii - tu skierowano mnie do wykonawcy instalacji, że to niby on realizuje gwarancje.

Wyjonawca z kolei poinformował, że owszem może przyjąć zgłoszenie gwarancyjne, ale będzie ono ODPŁATNE!

Proszę o informację, jak jest z realizacją gwarancji na grzałkę w szczególności i dlaczego mam ponosić koszty z tego tytułu.

Pozdrawiam,

Edytowane przez pafnucy27
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Szanowany Panie,

Ale tu nie chodzi o zasobnik!

Chodzi o grzałkę.

 

A jeśli już mowa jest o "dostawcy" to dostawcą jest Viessmann

 

Dlaczego też Państwo unikacie wyczerpujących odpwowiedzi.

 

To wygląda na to, że firma Viessmann unika wykonania uprawnień gwarancyjnych przysługujących klientowi

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7991072
Udostępnij na innych stronach

Grzałka jako element zasobnika podlega pod gwarancję zasobnika, a jak pisałem w przypadku zasobników, zgodnie z zaspisaem w karcie gwarancyjnej gwarantem jest sprzedawca (czyli firma która podstęplowała kartę gwarancyjną w polu "sprzedawca").
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7991684
Udostępnij na innych stronach

Grzałka jako element zasobnika podlega pod gwarancję zasobnika,

 

Na jakiej podstawie Pan to twierdzi?

Grzałka stanowi element opcjonalny. Bardzo proszę o szczegółowe wyjaśnienie stanowsika, które Pan przedstawił.

 

a jak pisałem w przypadku zasobników, zgodnie z zaspisaem w karcie gwarancyjnej gwarantem jest sprzedawca (czyli firma która podstęplowała kartę gwarancyjną w polu "sprzedawca").

 

Myli się Pan.

Zgodnie z zapisem w karcie gwarancyjnej gwarantem jest, cytuję: "dostawca", a nie sprzedawca. O sprzedawcy nie ma ani słowa.

A dostawcą jest Viessmann Polska, który robi co może aby uniknąć realizacji przysługujących uprawnień z tytułu gwarancji.

 

Dodatkowo, biorąc pod uwagę zapisy z gwarancji, proszę o wyjaśnienie, skąd interpretacja jakoby

gwarantem jest sprzedawca (czyli firma która podstęplowała kartę gwarancyjną w polu "sprzedawca").

Raz jeszcze zwracam uwagę to jest wbrew temu co napisano w gwarancji.

 

Liczę na rzeczowe wyjaśnienia i uznanie przysługujących uprawnień z tytułu gwarancji.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7991868
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie Pan to twierdzi?

Grzałka stanowi element opcjonalny. Bardzo proszę o szczegółowe wyjaśnienie stanowsika, które Pan przedstawił.

 

 

 

Myli się Pan.

Zgodnie z zapisem w karcie gwarancyjnej gwarantem jest, cytuję: "dostawca", a nie sprzedawca. O sprzedawcy nie ma ani słowa.

A dostawcą jest Viessmann Polska, który robi co może aby uniknąć realizacji przysługujących uprawnień z tytułu gwarancji.

 

Dodatkowo, biorąc pod uwagę zapisy z gwarancji, proszę o wyjaśnienie, skąd interpretacja jakoby

 

Raz jeszcze zwracam uwagę to jest wbrew temu co napisano w gwarancji.

 

Liczę na rzeczowe wyjaśnienia i uznanie przysługujących uprawnień z tytułu gwarancji.

 

Przebardzo proszę o przeslanie skanu dokumentu na adres [email protected]

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7991917
Udostępnij na innych stronach

bardzo proszę o przesłanie w wiadomości prywatnej jakiegoś kontaktu do siebie.

 

Kontakt został wysłany w zeszłym tygodniu. Niestety, pomimo deklaracji ze strony Viessmanna, od tego czasu nie nastąpił kontakt ze strony serwisu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7994064
Udostępnij na innych stronach

Kontakt został wysłany w zeszłym tygodniu. Niestety, pomimo deklaracji ze strony Viessmanna, od tego czasu nie nastąpił kontakt ze strony serwisu.

 

proszę nie wprowadzać w błąd, gdyż prowadzona jest z Panem korespondencja e-mail

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7994174
Udostępnij na innych stronach

To pan wprowadza w błąd.

Prosił pan o kontakt telefoniczny, który został udostępniony.

Zapewniał pan, że serwisant kontaktował się ze mną wielokrotnie - nic takiego nie miało miejsca.. I kto tu kłamie i zwodzi klienta?

Czy tak zachowuje się poważna firma?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7994185
Udostępnij na innych stronach

prosiłem o kontakt w wiadomości prywatnej, przesłał Pan nr telefonu który przekazałem do działu serwisu z opisem problemu i prośbą o kontakt

W informacji zwortnej dostałem informację, że telefonu nikt nie odbiera ale kontaktowali się pisemnie. Niewiedząc, że pisał Pan e-maile przyjąłem, ze koledzy z serwisu wysłali Panu wiadomości smsem - i tu przyznaję mój błęd nie dopytałem o szczegóły.

Wprowadza Pan jednak w błąd uczestników forum, gdyż od 14.02 kiedy przysłał nam Pan pierwszą wiadomość dostaje Pan odpowiedzi przeważnie jeszcze tego samego dnia na każdą przesłaną wiadomość.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7994218
Udostępnij na innych stronach

prosiłem o kontakt w wiadomości prywatnej, przesłał Pan nr telefonu który przekazałem do działu serwisu z opisem problemu i prośbą o kontakt

Skoro otrzymał pan kontakt telefoniczny czy nie należało odpowiedzieć, telefonicznie, SMS-em? To ewidentnie źle świadczy o praktykach stosowanych przez Viessmann Polska. Nie mówiąc o dobrym wychowaniu…

 

Niewiedząc, że pisał Pan e-maile przyjąłem, ze koledzy z serwisu wysłali Panu wiadomości smsem - i tu przyznaję mój błęd nie dopytałem o szczegóły.

Należało się upewnić. To też może świadczyć o braku profesjonalizmu... Od chwili mojego zgłoszenia serwisowego nieustannie widzę brak dobrej woli ze strony Viessmanna. Powiem więcej mam wrażenie, że jest to działanie rozmyślne w nadziei, że klient jednak się zmęczy i odstąpi od dochodzenia swoich praw.

Od początku posiadania instalacji grzewczej Viessmann pojawiają się problemy techniczne z piecem, wymagające kontaktów infolinią serwisową Viessmann, która niezbyt ochoczo podejmuje zgłoszenia. A le o tym relacja niebawem...

 

Wprowadza Pan jednak w błąd uczestników forum, gdyż od 14.02 kiedy przysłał nam Pan pierwszą wiadomość dostaje Pan odpowiedzi przeważnie jeszcze tego samego dnia na każdą przesłaną wiadomość.

Nic takiego. Próbuję wyegzekwować należne mi uprawnienia gwarancyjne. To infolinia Viessmann próbuje za wszelką cenę zniechęcić klientów do dochodzenia swoich praw.

Zwracam uwagę, że pierwsze zgłoszenie serwisowe zostało dokonane w połowie stycznia 2021 r. za pośrednictwem strony https://moj.viessmann-serwis.pl/ i zostało ono kompletnie zignorowane, nikt z Viessmanna nie podjął zlecenia.

Z tego względu dokonałem zgłoszenia przez e-mail, które też było ignorowane. Dopiero po moich kilkukrotnych naciskach, ktoś niechętnie udzielał zbywających odpowiedzi.

W międzyczasie powstał ten temat (o przedstawieniu sprawy w mediach społecznościowych wspominałem na początku korespondencji emailowej) - warto aby obecni i potencjalni klienci wiedzieli Viessmann traktuje klientów chcących naprawić zepsute urządzenia. Tak zachowuje się klient, który jest notorycznie ignorowany.

 

Raz jeszcze proszę o podanie definicji dostawcy, o której mowa w dokumencie gwarancyjnym. I jednocześnie proszę o realizację gwarancji z tytułu niedziałającej grzałki to Viessmann dostarczył urządzenie do obrotu w Polsce.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7994640
Udostępnij na innych stronach

Człowieku skoro nie zgadzasz się z ich odpowiedziami to skieruj sprawę do sadu i po kłopocie, tylko zastanów się czy na pewno masz rację.

Nie jestem prawnikiem ale zgodnie z KC

Art. 577. § 1. Udzielenie gwarancji następuje przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu. Oświadczenie gwarancyjne może zostać złożone w reklamie.

§ 2. Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz zapewnieniu innych usług.

§ 3. Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym.

§ 4. Jeżeli nie zastrzeżono innego terminu, termin gwarancji wynosi dwa lata licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

Art. 5771

§ 1. Gwarant formułuje oświadczenie gwarancyjne w sposób jasny i zrozumiały, a gdy rodzaj informacji na to pozwala – w powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Jeżeli rzecz jest wprowadzana do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej, oświadczenie gwarancyjne sporządza się w języku polskim. Wymagania używania języka polskiego nie stosuje się do nazw własnych, znaków towarowych, nazw handlowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz zwyczajowo stosowanej terminologii naukowej i technicznej.

§ 2. Oświadczenie gwarancyjne zawiera podstawowe informacje potrzebne do wykonywania uprawnień z gwarancji, w szczególności nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej, uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady, a także stwierdzenie, że gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.\\

 

wg mnie zgodnie z powyższym to w ogóle nie masz gwarancji (w posiadanym przez Ciebie dokumencie niema nic z wymaganych zapisów) i lepiej skorzystać z rękojmi.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7994669
Udostępnij na innych stronach

Skoro otrzymał pan kontakt telefoniczny czy nie należało odpowiedzieć, telefonicznie, SMS-em? To ewidentnie źle świadczy o praktykach stosowanych przez Viessmann Polska. Nie mówiąc o dobrym wychowaniu…

 

 

Należało się upewnić. To też może świadczyć o braku profesjonalizmu... Od chwili mojego zgłoszenia serwisowego nieustannie widzę brak dobrej woli ze strony Viessmanna. Powiem więcej mam wrażenie, że jest to działanie rozmyślne w nadziei, że klient jednak się zmęczy i odstąpi od dochodzenia swoich praw.

Od początku posiadania instalacji grzewczej Viessmann pojawiają się problemy techniczne z piecem, wymagające kontaktów infolinią serwisową Viessmann, która niezbyt ochoczo podejmuje zgłoszenia. A le o tym relacja niebawem...

 

 

Nic takiego. Próbuję wyegzekwować należne mi uprawnienia gwarancyjne. To infolinia Viessmann próbuje za wszelką cenę zniechęcić klientów do dochodzenia swoich praw.

Zwracam uwagę, że pierwsze zgłoszenie serwisowe zostało dokonane w połowie stycznia 2021 r. za pośrednictwem strony https://moj.viessmann-serwis.pl/ i zostało ono kompletnie zignorowane, nikt z Viessmanna nie podjął zlecenia.

Z tego względu dokonałem zgłoszenia przez e-mail, które też było ignorowane. Dopiero po moich kilkukrotnych naciskach, ktoś niechętnie udzielał zbywających odpowiedzi.

W międzyczasie powstał ten temat (o przedstawieniu sprawy w mediach społecznościowych wspominałem na początku korespondencji emailowej) - warto aby obecni i potencjalni klienci wiedzieli Viessmann traktuje klientów chcących naprawić zepsute urządzenia. Tak zachowuje się klient, który jest notorycznie ignorowany.

 

Raz jeszcze proszę o podanie definicji dostawcy, o której mowa w dokumencie gwarancyjnym. I jednocześnie proszę o realizację gwarancji z tytułu niedziałającej grzałki to Viessmann dostarczył urządzenie do obrotu w Polsce.

 

rozumiem, że ma Pan odmienne zdanie ale głownym tematem była prośba o interpretacje zapisow i takowe Pan otrzymał.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7994748
Udostępnij na innych stronach

Człowieku skoro nie zgadzasz się z ich odpowiedziami to skieruj sprawę do sadu i po kłopocie, tylko zastanów się czy na pewno masz rację.

Człowieki - skoro nie wnosisz wartości dodanej to po co się odzywasz - to się nazwya trollowanie? A może ci płacą.

 

Codzi o uśiwadomienie klientom w jaki sposób działa rzekomo renomowana firma. To jest nabijanie ludzi w butelkę. W ten sposób to powinni prowadzić działność na Białorusi, albo w sąsiednim kraju.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7994825
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że ma Pan odmienne zdanie ale głownym tematem była prośba o interpretacje zapisow i takowe Pan otrzymał.

 

To wy dostarczyliście i sprzedajecie urządzenie na rynku polskim (a nie instalator). Sposób działania Viessmann Polska wygląda na drwinę z klientów.

 

Zwracam uwagę, że cały czas dostaję ze strony Viessmann Polska wymijające i pokrętne odpowiedzi - żadnych rzeczowych argumentów.

 

Czy mogę dostać kontalkt do kogoś kompetentnego kto kieruje / nadzoruje serwis urządzeń w Polsce.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7994826
Udostępnij na innych stronach

To wy dostarczyliście i sprzedajecie urządzenie na rynku polskim (a nie instalator). Sposób działania Viessmann Polska wygląda na drwinę z klientów.

 

Zwracam uwagę, że cały czas dostaję ze strony Viessmann Polska wymijające i pokrętne odpowiedzi - żadnych rzeczowych argumentów.

 

Czy mogę dostać kontalkt do kogoś kompetentnego kto kieruje / nadzoruje serwis urządzeń w Polsce.

 

Właściwym adresem do kontaktu z serwisem jest: [email protected]

Sprzedawcą i dostawcą jest dla Pana osoba która Panu dokonała sprzedaży i wystwiła fakturę za tą usługę.

Edytowane przez Konsultant Viessmann
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/267284-viessman-problem-z-realizacj%C4%85-gwarancji/#findComment-7994908
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...