Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pompa ciepła monoblok 8kW oraz piec na ekogroszek razem


zenko112

Recommended Posts

Witam,

 

kupiłem monobloka 8kW i myślę jak zrobić układ hybrydowy czyli stary piec na eko + pompa.

 

Mam grzejniki przewymiarowane. typowa temp. na zasilaniu z reguły była na poziomie 50-52 C.

 

Wpadłem na plan aby aby w układzie zamkniętym wpakować boiler z wężownicą na powrocie do pompy a do wężownicy podłączyć sam piec na ekogroszek.

 

Piec ( pozostanie nadal w układzie otwartym) i będzie dogrzewał wodę w buforze przez wężownicę na powrocie do pompy.

 

Czy to rozwiązanie ma sens ?

 

Myślałem o również wpięciu pieca na eko przez wymiennik do układu z pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem na plan aby aby w układzie zamkniętym wpakować boiler z wężownicą na powrocie do pompy a do wężownicy podłączyć sam piec na ekogroszek.

 

Podgrzewać powrót do pompy? Żeby jej automatyka uznała, że dom przegrzany bo powrót ciepły? Czy żeby zmniejszyć jej sprawność?

 

Zrozumiałbym, jakbyś obawiał się, że w największe mrozy pompa nie uzyska tych 50* na zasilaniu - ale wtedy dogrzewaj zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

1) Mam grzejniki przewymiarowane. typowa temp. na zasilaniu z reguły była na poziomie 50-52 C.

 

2) Wpadłem na plan aby aby w układzie zamkniętym wpakować boiler z wężownicą na powrocie do pompy a do wężownicy podłączyć sam piec na ekogroszek.

 

3) Piec ( pozostanie nadal w układzie otwartym) i będzie dogrzewał wodę w buforze przez wężownicę na powrocie do pompy.

 

...

 

ad 1) Przeciętnie, czyli -5*C do 0*C masz 50*C - 52*C. To żadne przewymiarowanie, raczej standard pod kocioł gazowy do +55*C.

Jak przeciętnie tyle potrzebujesz, to przy -20*C będziesz potrzebował ze +60*C - dla PC to już wysoka temp.

Dla większości PC PW woda +50*C to jest max. jakie mogą wyciągnąć przy -20*C z kompresora. A są takie co max. +45*C wyciągną przy tych -20*C.

 

Ad 2) Brzmiał sensownie, dopóki nie zamieszałeś z pkt 3.

Sensownie byłoby kocioł przez wężownicę podłączyć do bufora. A PC z grzejnikami i buforem dać w obieg zamknięty.

PC powinna być w obiegu zamkniętym i pracować pod ciśnieniem 1 do 1,5 bara.

Ciśnienie przy PC nie powinno być niższe niż 1 bar, a to przy układzie otwartym może być trudno uzyskać.

Tym samym eliminuje to podpięcie PC i kotła zasypowego w jednym obiegu - szeregowo.

 

Gdyby to był kocioł gazowy, to można by się pokusić o szeregowe podpięcie, ale tak jak Kaizen pisze w odwrotnej kolejności. PC grzeją niskotemperaturowo to 1 w kolejności, a za nią kocioł gazowy podnoszący temp. do wyższej po PC.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mi się tylko wydaje że MONOBLOK 8kW to Haier który nie ma nawet grzałki i aby to zrobić aby działało to ktoś musi mieć pojęcie o montażu i efektach pracy tej pompy? To takie coś za 13k zł które zwane jest pompą ciepła a jej charakterystyka temperaturowa leci na łeb na szyje i nie da rady z grzejnikami - tego nie wiemy. Gdyby to było Rotenso, Sevra, Galmet, czy Kasai - spałbym raczej spokojnie a martwił się tylko przy -18*C.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mi się tylko wydaje że MONOBLOK 8kW to Haier który nie ma nawet grzałki i aby to zrobić aby działało to ktoś musi mieć pojęcie o montażu i efektach pracy tej pompy? To takie coś za 13k zł które zwane jest pompą ciepła a jej charakterystyka temperaturowa leci na łeb na szyje i nie da rady z grzejnikami - tego nie wiemy. Gdyby to było Rotenso, Sevra, Galmet, czy Kasai - spałbym raczej spokojnie a martwił się tylko przy -18*C.

 

Jak by panasonic nie miał grzałek to wydajność miałby podobną do haiera a druga sprawa sprawdź pobór panasonica i haiera na pełnej mocy i zobaczysz rużnicę to po primo a po drugie primo jaki problem podłączyć grzałkę w haier ? toć to dwa druciki tylko wpiąć w moduł ATW i tyle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by panasonic nie miał grzałek to wydajność miałby podobną do haiera a druga sprawa sprawdź pobór panasonica i haiera na pełnej mocy i zobaczysz rużnicę to po primo a po drugie primo jaki problem podłączyć grzałkę w haier ? toć to dwa druciki tylko wpiąć w moduł ATW i tyle .

 

Takie bajki opowiadasz na temat Haiera, że bezpieczniej dla innych kupujących byś już zamilknął.

 

Haier 5-8-11-16 i Panas 5-7-9.jpg

 

- trochę za dużo danych, przez co trzeba się przypatrywać kolorom na wykresie.

Dane są podawane bez grzałek, to i wykres przedstawia pracę kompresora.

A to że Panasonic ma grzałkę, to jego dodatkowa przewaga.

 

Haier model 11 kW jest w stanie jako tako konkurować mocowo z Panasonic'iem 5 lub 7 kW.

Wow. To 5 kW Panasonic zdecydowanie uzyska niższą moc modulacji i nie będzie taktował w temp. dodatnich.

Gdy Haier 11 kW będzie taktował już od +3,5*C.

 

Nie podniecaj się tym, że Haier 8 kW ma maksymalną moc 11,4 kW.

To tylko przy +20*C - przy tej temp. na dworze, to domu wcale nie trzeba dogrzewać. Starczy otworzyć okno i wpuścić nieco słońca.

 

Gdy OZC budynku ma 8 kW - to po co w nim PC aż 11 kW :confused:

Dom 8 kW przy 0*C będzie potrzebował dostarczenia mocy 3,6 kW.

 

 

 

Chcesz porównania Haiera i Panasonica ?!?

Gdybyś miał problemy z czytaniem wykresu, to rozpisuję:

 

Haier 8 kW przy OZC 8 kW złapie temp biwalentną przy temp. -4,5*C (a grzałki nie ma by uzupełnić moc). Tak, można dołożyć przepływowy podgrzewacz wody (taki od CWU), ale jak rozwiążesz automatykę by kontrolować pracę podgrzewacza ???

Dam Haierowi fory i porównam go z Panasoniciem 7 kW.

Panasonic 7 kW przy OZC 8 kW złapie temp biwalentną przy temp. -9,5*C.

 

Przy -15*C dom z OZC 8 kW będzie potrzebował ciągłego dostarczania 6,5 kW mocy.

Haier 8 kW dostarczy 3,45 kW mocy i braknie mu 3,05 kW mocy by utrzymać stałą temp. w domu.

Przy -15*C Panasonic 7 kW dostarczy 4,7 kW mocy i brakujące 1,8 kW uzupełni z grzałki.

 

Przy max. mrozie -20*C (oby się nie trafiło) Haier 8 kW dostarczy zawrotne 1,35 kW mocy, gdy dom z OZC 8 kW będzie potrzebował 8 kW. Braknie 6,65 kW mocy grzewczej.

Panaconic 7 kW przy -20*C dostarczy 3,75 kW i z mocy z grzałki uzupełni 3 kW, braknie 1,25 kW mocy.

 

Taki przykład.

Oczywiście te PC bardziej nadają się do domów z OZC poniżej 6,0 kW.

A przy OZC 7 kW czy 8 kW lepszy będzie Panasonic 9 kW.

 

Haier jest dobry bo tani, ale do układu biwalentnego, do współpracy z innym kotłem, węglowym bądź gazowym, który przejmie funkcję grzania poniżej -5*C.

Chyba że dom będzie miał OZC 5 kW to wtedy Haier 8 kW da radę grzać do -10*C i poniżej -10*C trzeba będzie przejść na Gaz lub węgiel.

 

Haier to nie świecące złoto, ma swoje rogi.

Trzeba znać jego wady, by rozsądnie wykorzystać jego możliwości.

 

Plus dla Ciebie, że sam sobie Haiera podpiąłeś.

Pytanie, jak nie posiada grzałki - to czy w ogóle jest przystosowany do współpracy z grzałkami?

Jeśli nawet jest - to nie można grzałki 3 , 6 czy 9 kW podpinać do płyty, bo go usmażysz.

Trzeba pofatygować się do hurtowni elektrycznej i podpiąć grzałkę przez stycznik odpowiedni do grzałki 1 lub 3 fazowy. PC może co najwyżej sterować stycznikiem.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...