Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wygrzewanie wylewki - jak się powinno robic


miodas007

Recommended Posts

Mam pytanie o wygrzewanie wylewki. Wszędzie mam ogrzewanie podłogowe - w każdym pomieszczeniu regulator Salus ws30, piec kondensacyjny Vaillant Ecotec. Piec nie ma z tego co widzę jakiegoś specjalnego programu do wygrzewania wylewki. Wylewki (cementowe) mają już w 2mce - chciałabym już zacząć je wygrzewać. Nigdy tego nie robiłem i nie widać jak to zrobić. Różne czytam są metody, ale z grubsza co kilka dni podnosić temperaturę od otoczenia + 10 do 50 i potem np do 25. I tutaj moje głupie pytanie : ale czego to jest temperatura ? Zasilania ? Żądana pomieszczenia na piecu ? A może ta ustawiona na regulatorach w pomieszczeniach ?

I takie pytanie przy okazji : jak się ma ta temperatura zasilania od temperatury na termostatach ? Jaka już potem ją powinienem ustawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Na podłodze będę miał żywice - w karcie produktu nie widzę nic na ten temat. Ekipa od żywicy przed kładzeniem sprawdzi wilgotność po prostu.

1. Podczas wygrzewania rozumiem że termostaty mam mieć wyłączone tak ?

2. A jeśli chodzi już o normalne grzanie to jaka temp. zasilania powinienem ustawić przy założeniu że na termostatach będę oczekiwana temp. w pokoju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Podczas wygrzewania rozumiem że termostaty mam mieć wyłączone tak ?

 

Termostaty w ogóle wywal. Podłogówka jest tak bezwładna, że nie ma sensu na jej wysterowanie temperaturą powietrza. Znacznie lepiej sprawdzi się sterowanie tz na podstawie temperatury zewnętrznej (a może w przyszłości godzinowej prognozy pogody). O bezwładności masz w sygnaturce. Owszem, jak ktoś totalnie spartolił projekt podłogówki to może (MOŻE) sterowniki będą ciut lepsze, niż krzywa grzewcza + rotametry - ale nie zakładałbym się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne wygrzewanie nie jest koniecznie, jeśli od zrobienia wylewek do zamieszkania upłynie wystarczający czas.

6 miesięcy powinno być aż nadto, chyba że coś stale zawilgaca jastrych, np. brak wentylacji.

 

Jest konieczne, chodzi nie tylko o uzyskanie odpowiedniej wilgotności, ale przede wszystkim o likwidację naprężen które powstaną przy załaczeniu podłogówki.

Widziałem kilka nie wygrzewanych wylewek gdzie po załaczeniu ogrzewania popekały płytki w narożach. Nie wiem czy tylko dlatego anonimowo sie wypowaidamy na forum to mozemy dawac złe porady bez zadnej odpowiedzialnosci za swoje słowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne wygrzewanie nie jest koniecznie, jeśli od zrobienia wylewek do zamieszkania upłynie wystarczający czas.

6 miesięcy powinno być aż nadto, chyba że coś stale zawilgaca jastrych, np. brak wentylacji.

 

Bajki opowiadasz.

Ja wygrzewałem i po pół roku od wylania cykliniarz stwierdził, że trzeba jeszcze raz wygrzwać.

Do tego przy podłogówce trzeba wygrzać koniecznie przed płytkami, bo podgrzane mokre w głębi (a w miarę suche na wierzchu) wylewki się znacząco wyginają i płytki pękają bądź się odklejają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę miał żywice. Brak w karcie produktu specjalnych wytycznych jak wygrzewać posadzkę. Przed położeniem żywicy wykonawca będzie mierzył wilgotność, no ale rzecz jasna chce ją wcześniej wygrzać żeby mieć prawie pewność (jak wyjdzie że jest mokra to termin pewnie mi przełożą o kilka kolejnych mcy).

Tak więc jak najbardziej chce wygrzewać (mimo że od wyłania do żywicy będzie 6 mcy w tym te gorące letnie). Myślałem że jednak znajdę jakiś przykładowy plan wygrzewania i tyle - a tutaj piszecie że to ma być dostosowane do przyszłej podłogi , albo też do wylewki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc jak najbardziej chce wygrzewać (mimo że od wyłania do żywicy będzie 6 mcy w tym te gorące letnie). Myślałem że jednak znajdę jakiś przykładowy plan wygrzewania i tyle - a tutaj piszecie że to ma być dostosowane do przyszłej podłogi , albo też do wylewki ...

 

Nie wrzuciłeś jeszcze "barlinek protokół wygrzewania" w google? Masz też na FM spore wątki "wyrzewanie podłogówki" z wieloma, ale dosyć podobnymi, procedurami.

 

Może wyda Ci się to dziwne, ale łatwiej osuszyć wylewkę w mrozy. Latem masz wysoką temperaturę i wysoką wilgotność bezwzględną - niewiele pary wodnej jest w stanie przyjąć powietrze nawet przy super wentylowanym domu.

Zimą masz powietrze o bardzo niskiej wilgotności bezwzględnej.

Jak masz powietrze o temperaturze 22* i wilgotności 70% (a często mamy i więcej * i % za oknem) to ma ono 13,7 g/m3 pary wodnej i jest w stanie przyjąć zaledwie 5,9g/m3 do osiągnięcia 100%

Jak masz powietrze o temperaturze -5* i wilgotności 80% to ma ono 2,6 g/m3 pary wodnej, po ogrzaniu do 22* to ciągle 2,6g/m3 i jest w stanie przyjąć 17g/m3 do osiągnięcia 100%. Dlatego zimą mamy zazwyczaj przesuszone domy - ale też wszystko schnie błyskawicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Producent wylewki ? Czyli cementu ? Używany był polski portland plus - ale ja tam nic nie widzę osuszeniu wylewki w jego kontekście

Wygrzewać należy do czasu osiągniecia równowagi wilgotością wylewki ze średnią wilgotnością otoczenia. Samo wygrzewanie jest tylko podjęciem czynności, o jego efekcie powie pomiar wilgotności. Czasami wygrzewanie należy powtarzać, ponieważ pomiary wskazują nadmiar wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...