Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wykończenie łazienki w stanie deweloperskim bez tynków.


Recommended Posts

Cześć.

Mam łazienkę odebraną w stanie deweloperskim. Na dwóch ścianach jest czerwony pustak i proszę o radę co powinienem teraz zrobić.

Struktura pustaka i łączenia nie są prostę, dodatkowo przewody nie są wpuszczone w ścianę.

 

W tej sytuacji nie mogę ani pociągnąć hydroizolacji, bo powierznia nie jest spójna i prosta. Czy się mylę?

 

A może można kłaść glazurę bezpośrednio na taką powierzchnię?

 

Bardzo proszę o pomoc, jestem kompletnym amatorem, a bardzo mi zależy żeby samodzielnie wykończyć tą łazienkę.

 

Dziękuję!

qub1tcb.jpg

Edytowane przez lukaszdev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie odbierałeś mieszkanie lub dom.

To jakieś ALTERNATYWY 8 część

Co z instalacją wodną skoro idzie tylko jedna rura ciepła lub zimna nie wiadomo a odpływ kanalizacyjny jest na ścianie z lewego boku.

Stan deweloperski z regóły obejmuje tynki i instalacje gotowe do przyłaczenia.

Jest jakaś dokumentacja planowania łazienki, gdzie umywalka, WC, wanna lub brodzik.

 

Dopuki nie ogarniesz tych rzeczy dalsze nie mają sensu.

 

Po tym otynkować.i poszpachlować same sufity + 20 cm ścian od sufitu.

 

Wkuć rury i przewody w ścianę a następnie położyć glazurę.

Hydroizolacja na samej podłodze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z instalacją wodną skoro idzie tylko jedna rura ciepła lub zimna nie wiadomo a odpływ kanalizacyjny jest na ścianie z lewego boku.

Stan deweloperski z regóły obejmuje tynki i instalacje gotowe do przyłaczenia.

Jest jakaś dokumentacja planowania łazienki, gdzie umywalka, WC, wanna lub brodzik.

.

 

Wrzuciłem zdjęcie tylko jednej ściany więcej nie mogłem nie wiem czemu. Instalacje są na swoim miejscu odpoowiednio wyprowadzone.

 

Moje pytanie bardziej dotyczyło:

 

Czy mogę kłaść hydroizolację na taką powierzchnię?

(wiem jak)

 

Czy mogę kłaść glazurę na taką powierzchnie?

 

 

Jeśli nie, to czym to zaciągnąć? Jakiś tynk? Masa szpachlowa?

 

Mimo to dziękuję za odpowiedzi :)

 

@edit

W umowie mam jasno napisane, że tynków w łazience nie będzie. Wszystko jest ok zgodne z umową i dokumentacją.

Edytowane przez lukaszdev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan deweloperski z regóły obejmuje tynki i instalacje gotowe do przyłaczenia.

 

Jak odbieralem mieszkanie 14 lat temu, byly tynki w lazience, przylacza wod-kan podciagniete w miejsca przewidywanych urzadzen sanitarnych, drzwi wewnętrzne i plytki na balkonie.

Kilka miesiecy temu brat odbieral swoje mieszkanie i zadnych z ww rzeczy nie bylo.

Deweloperzy oszczedzaja na czym sie da. Takie czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurę na wierzchu i przewody zabuduj w bruździe. Inaczej klejem do płytek to wyjdą ogromne ilości i nie równo.

Jeśli glazura nie będzie do samego sufitu to resztkę ściany musisz zatynkować. Najpierw przeszpachluj i wyszlifuj sufit aby fyf związany z pyłem nie zapaćkał płytek i reszty.

Skoro zdecydowałeś się na wariant bez tynków to OK.

Hydroizolację zrób na posadzce ale najpierw zatop taśmę na łączeniach ścian z posadzką. Taśmę puść prosto nawet na ceramice która jest ryflowana. Ścian i tak nie pokryjesz no chyba że koło brodzika lub wanny trafi się beton komórkowy lub silka z gładką powierzchnią którą pokryj do wysokości wanny lub do sufitu przy brodziku. Na taśmie przytwierdzonej do ceramiki wyjdą nieszczelności którymi się nie przejmuj tylko całość taśmy po wyschnięciu pokryj jeszcze jedną warstwą hydroizolacji.

Tu chodzi tylko o to aby przy małym wycieku wody na podłogę całość nie poszła od razu do sąsiada poniżej bo bez ubezpieczenia się nie wypłacisz.

 

Jeśli chcesz tynkować to kup Rotbanda tynk gipsowy firmy Knauf.

Masa szpachlowa Dolina Nidy lub inna dowolna.

 

Faktycznie rura na wierzchu jest jedynie do spłuczki WC więc przed płytkowaniem zabuduj tam stelaż w rogu ściany lub na wprost z 15 - 20 pólka.

Akurat stelarzem do WC zabudujesz część ściany z ceramiki.

Stelarz obuduj płytą OSB pomalowaną hydroizolacją a na niż przykleisz płytki kontrastujące ze ścianami.

Edytowane przez Mareks77
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mareks77 dziękuję za odpowiedź!!!

Czyli przewody schować do bruzdy i mogę jechać hydroizolację, a później glazurę bez tynku? Dobrze rozumiem? Bo jadę płytki do samego sufitu.

Wanna będzie w narożniku ścian z pustaka ceramicznego i betonu komórkowego.

 

Czyli:

1. Szpachlowanie sufitu

2. Hydroizolacja na podłogę i strefy mokre

3. Przewody do bruzd

4. Glazura

 

Jeszcze pytanie - czym zagruntować te pustaki ceramiczne i beton komórkowy przed hydroizolacją i glazurą? Wszystko szczepnym czy głęboko penetrującym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze przeczytaj w umowie czy zostały w niej wykluczone tynki w łazience ?

 

Rozumiem, że ewentualnie mogły być wpisane tynki 2 kategorii ale całkowicie bez tynków, jeszcze się nie spotkałem z takim standardem.

A gniazdka wtyczkowego też nie zamontowali ? W takim stanie instalacja elektryczna jest niezakończona i nie nadaje się do uzytkowania.

 

Czy na suficie są tynki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko unigruntem głęboko penetrującym ale rozcieńczonym 1:5. Sam unigrunt oprócz wiązania tworzy gumowatą wierzchnią powłokę która jest potem trudna do pokrycia szczególnie przez farbę. Rozcieńczony tak jak woda wejdzie głębiej w strukturę materiału i wzmocni tak samo nie psując roboty przy następnych warstwach.

Specjalnie nie kupuj ale jeśli masz ten szczeny możesz nim pomazać ceramikę która jest śliska.

 

Dobrze przeczytaj w umowie czy zostały w niej wykluczone tynki w łazience ?

 

Rozumiem, że ewentualnie mogły być wpisane tynki 2 kategorii ale całkowicie bez tynków, jeszcze się nie spotkałem z takim standardem.

A gniazdka wtyczkowego też nie zamontowali ? W takim stanie instalacja elektryczna jest niezakończona i nie nadaje się do uzytkowania.

 

Czy na suficie są tynki ?

 

 

Też jestem zdziwiony. Brak gniazda? Może akurat w łazience ktoś zapindolił ale jeśli wszędzie jest tak to jest to niezgodne z żadnym standardem.

Tynki akurat możliwe że ich brak zażyczył sobie inwestor obniżając cenę.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze przeczytaj w umowie czy zostały w niej wykluczone tynki w łazience ?

 

Rozumiem, że ewentualnie mogły być wpisane tynki 2 kategorii ale całkowicie bez tynków, jeszcze się nie spotkałem z takim standardem.

A gniazdka wtyczkowego też nie zamontowali ? W takim stanie instalacja elektryczna jest niezakończona i nie nadaje się do uzytkowania.

 

Czy na suficie są tynki ?

 

Brak tynków tylko w łazience i instalacja elektryczna bez osprzętu. Na suficie tynk gipsowy - tak jak w pozostałej części mieszkania. Mam to wpisane w umowę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie występuje takie zjawisko jak instalacja elektryczna bez osprzętu :jawdrop:

 

Czy budynek posiada decyzję o pozwoleniu na użytkowanie bez zakończonej instalacji elektrycznej ?

W razie porażenia prądem elektrycznym kto będzie brał za to odpowiedzialność ?

Czy ubezpieczyciel w ewentualnej polisie, oraz ZUS dopuszczą przyjęcie na siebie odpowiedzialności za wypadki przy niezakończonej instalacji elektrycznej ?

W razie uszkodzenia odbiorników elektrycznych tzw szkoda przepięciowa rozumiem że instalacja może być niezakończona ?

Kto podpisał protokół odbioru i dopuszczenia do użytkowania instalacji elektrycznej dołączony do wniosku o pozwolenie na użytkowanie budynku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeszcze pytanie - czym zagruntować te pustaki ceramiczne i beton komórkowy przed hydroizolacją i glazurą? Wszystko szczepnym czy głęboko penetrującym?

Tak jak pisał Mareks77, uważaj żeby nie przedobrzyć z gruntowaniem, nie zostawiać zacieków, itp. co obniży przyczepność. Dodatkowo gruntować wałkiem z długim włosiem, które ułatwia wnikanie gruntu w powierzchnię - pędzel bardziej marze po powierzchni, pod spodem mogą zostać niezwiązane z podłożem pyły przez co efekt gruntowania będzie gorszy.

 

Goła ściana z pustaków mimo wszystko jest nierówna, więc polecam zainwestowanie w dobry klej grubowarstwowy (warstwa np. do 15mm, zwykłe mają 3-5mm), którym od razu będziesz mógł trochę podrównać bez ryzyka, że warstwa kleju popęka.

Nie mam doświadczenia, robiłem tylko trochę u siebie ceresitem CM17 Pro. Bardzo miło się pracowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał Mareks77, uważaj żeby nie przedobrzyć z gruntowaniem, nie zostawiać zacieków, itp. co obniży przyczepność. Dodatkowo gruntować wałkiem z długim włosiem, które ułatwia wnikanie gruntu w powierzchnię - pędzel bardziej marze po powierzchni, pod spodem mogą zostać niezwiązane z podłożem pyły przez co efekt gruntowania będzie gorszy.

 

Z tym wałkiem tym bardziej z długim włosiem to sobie go podaruj bo zachlapiesz pół łazienki.

Gruntuj pędzlem dobrze rozcierając na ścianie.

 

Co do sciany z ceramiki to radzę wyrównać ją zalepiając tynkiem np. wspomnianym Rotbandem te wklęsłości w pustakach. Kleju przez nie pójdzie 7 worków zamiast czterech na cała łazienkę.

To samo z wystającą zaprawą murarską, całość wyprostować tak jak tylko się da, w przeciwnym razie o klejeniu ceramiki pacą zębatą można pomarzyć na rzecz placków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wałkiem tym bardziej z długim włosiem to sobie go podaruj bo zachlapiesz pół łazienki.

Gruntuj pędzlem dobrze rozcierając na ścianie.

 

Co do sciany z ceramiki to radzę wyrównać ją zalepiając tynkiem np. wspomnianym Rotbandem te wklęsłości w pustakach. Kleju przez nie pójdzie 7 worków zamiast czterech na cała łazienkę.

To samo z wystającą zaprawą murarską, całość wyprostować tak jak tylko się da, w przeciwnym razie o klejeniu ceramiki pacą zębatą można pomarzyć na rzecz placków.

 

Mi nic nie chlapało poza odrobinę na podłogę a podłogę i tak zawsze się zabezpiecza.

Wiem z doświadczenia jak ludzie pracują z pędzlem, z początku dokładnie rozciera się we wszystkich kierunkach, a im dalej w las tym jakby zapał spada. W tym przypadku powierzchnia ścian nie jest zbyt duża, więc może się uda.

 

Można i tak, najpierw wyrównać tynkiem. Różnica tylko taka, że to dodatkowy etap i przerwy technologiczne. Jak jest czas to można wybrać wariant, który wyjdzie taniej. I kwestia co będzie łatwiej, komuś kto będzie robił to pierwszy raz bez doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa to sprawdzenie pionów scian. Jak nie w pionie to tynkowanie. Oprócz tynku typu mp lub rotband, goldband mozna przykleic płytę g-k zieloną na klej gipsowy. Czasem uzywa się pianokleju, ale to w ekstremalnych sytuacjach.

Jesli planujesz miskę klozetową podwieszaną to akurat przyłącza wody nie trzeba bruzdować, jedynie moze przesunąć, wygiąć, uwazając przy tym, aby nie zgiąć za mocno.

Hydroizolacji na narozach się nie robi w całej łazience, a tylko przy prysznicu z odpływem w posadzce. W narozach będzie silikon lub fuga ceramiczna, takze przepuszczalnosc wody znikoma.

Gruntowanie - bez przesady unigrunt wystarczy bez wielkiej penetracji. Chodzi o to, aby nie było na scianie wolnego pyłu. I naniesć zwykłym pędzlem, ławkowcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałeś się zrobić w wała. Nie wiem jakie standardy obowiązują w deweloperce, ale instalacja elektryczna powinna być odebrana, tj. powinny zostać wykonane pomiary i dopuszczenie isntalacji do użytku. Pomiarów nie da się wykonać bez gniazdek. Jeżeli masz protokół z pomiarów, to pokaż go, chętnie zobaczę, jeśli nie masz, to deweloper powinien takie pomiary przeprowadzić. Jeżeli powie, że może je wykonać jak zamontujesz gniadka, to zastanów się co w sytuacji kiedy powie że pomiar nie wyszedł i zwali to na nieprawidłowe podłączenie gniazd? Jak myślisz kto za to będzie odpowiadał? Będziesz się bujał po sądach udowadniając że nie jesteś jeleniem, czy może dla świętego spokoju wynajmiesz elektryka który poprawi wszystko za dewelopera?

 

 

Ten fragment ściany z ytonga poprawnie wmurowany raczej też nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałeś się zrobić w wała. Nie wiem jakie standardy obowiązują w deweloperce, ale instalacja elektryczna powinna być odebrana, tj. powinny zostać wykonane pomiary i dopuszczenie isntalacji do użytku. Pomiarów nie da się wykonać bez gniazdek. Jeżeli masz protokół z pomiarów, to pokaż go, chętnie zobaczę, jeśli nie masz, to deweloper powinien takie pomiary przeprowadzić. Jeżeli powie, że może je wykonać jak zamontujesz gniadka, to zastanów się co w sytuacji kiedy powie że pomiar nie wyszedł i zwali to na nieprawidłowe podłączenie gniazd? Jak myślisz kto za to będzie odpowiadał? Będziesz się bujał po sądach udowadniając że nie jesteś jeleniem, czy może dla świętego spokoju wynajmiesz elektryka który poprawi wszystko za dewelopera?

 

 

Ten fragment ściany z ytonga poprawnie wmurowany raczej też nie jest.

Mądrego to aż miło posłuchać :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...