Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie do podbitki czy do membrany?


Recommended Posts

Hej

 

Mam identyczny projekt jak poniżej na zdjęciu.

Czy wykonana tutaj podbitka przed ociepleniem jest ok?

Czy mogę teraz ocieplić styropianem na zewnątrz od dołu do podbitki a potem zasypać wieniec od środa celulozą wychodząc aż na podbitkę?

Widzę że 1 cm (grubość płyty osb) będzie nieocieplone. Czy to mostek terminczy?

Chciałbym tak wykonać - wydaję się to bardzo proste rozwiązanie.

 

Czy trzeba dojechać najpierw styropianem aż do membrany i dopiero na późniejszym etapie podbitka?

Cięcie styropianu i układanie między wiązarami będzie czasochłonne stąd pomysł jak na załączonym zdjęciu

.

Co sądziecie?

 

ocieplenie podbitka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ściany szczytowe to najpierw ocieplenie a następnie podbitka. Jeżeli natomiast chodzi o normalne ściany to jest ona założona przedwcześnie i najlepiej aby rozebrać podbitkę bez stelarza a po ociepleniu dociąć do nowych warunków i położyć.

Jeśli to dla Ciebie za dużo to dojedź styropianem delikatnie do podbitka aby jej nie zachlapać itp. Następnie można zasypać za wieńcem i murłatą lukę i wypełnić podbitkę tylko że najlepiej aby były ro chrupki styropianowe a nie wełna.

Jeśli istnieje jakakolwiek wilgoć lub przecieki to wątpliwie położona więźba dachowa i pokrycie może doprowadzić do zawilgocenia wełny

Jeśli ręczysz za dekarzy i cieśli to rób jak uważasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma wewnątrz termoizolacji, to ciepły strop będzie rogiem stykał się z z przestrzenią nieogrzewaną. Będzie to duży mostek. A to nie tylko uciekające złotówki, ale duża szansa że wewnątrz, w tym wychłodzonym rogu będzie skraplać się para wodna i z czasem pojawi się pleśń i grzyb.

Jak chcesz zasypać od góry, to jakie tam masz dojście? Nawet, jak jakoś wymęczysz wsypanie, to jak to rozgarniesz?

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

................Jak chcesz zasypać od góry, to jakie tam masz dojście? Nawet, jak jakoś wymęczysz wsypanie, to jak to rozgarniesz?

 

Poddasze i dach chyba ocieplone nie są więc pomiędzy krokwiami, murłatą a membraną dachową miejsca jest dość. Poza tym ocieplenie dzisiaj wdmuchuje się w gorsze miejsca i wchodzi ono w każdy kąt.

 

Oczywiście że jest to durne rozwiązanie i lepiej rozebrać ale jeśli podbitka jest drewniana mocowana nie tylko na piórach i poprzybijana gwoździkami to takie działanie grozi przynajmniej w połowie materiału jej dewastacją.

 

Poza tym pytający dziwnie zadaje pytanie twierdząc ze posiada inentyczny projekt w którym podbitkę też już wykonali. Coś mi tu pachnie deweloperem który sprzedaje klientom Stan Surowy Zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, chyba źle się wyraziłem. Załączone zdjęcie to tylko inspiracja. Ja jeszcze podbitki nie mam. Domek buduję sam i aktualny etap wygląda tak:

306038328_1163527481184689_7196642129787918080_n.jpg

 

Dzięki za odzew. Myślę, że kupię jakąś gilotynę i będę docinał i wklejał między wiązary aż do deskowania z zachowaniem 2 cm szczeliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poddasze i dach chyba ocieplone nie są więc pomiędzy krokwiami, murłatą a membraną dachową miejsca jest dość

 

U mnie między murłatą a membraną było może z 5cm.

Wdmuchnąć może i się da - ale jak to potem rozłożyć, żeby nie dotykało do membrany? A jak będzie dotykało, to wsiąknie w to woda która w pewnych sytuacjach będzie skraplała się na spodzie membrany i będzie nią spływała. Tu powinna być szczelina wentylacyjna.

attachment.php?attachmentid=454224

 

Inaczej może skończyć się tak (tylko przy takiej podbitce długo nie będzie widać, co się dzieje):

attachment.php?attachmentid=451499

 

[...]

 

attachment.php?attachmentid=451501

 

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=450993

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie między murłatą a membraną było może z 5cm.

Wdmuchnąć może i się da - ale jak to potem rozłożyć, żeby nie dotykało do membrany? A jak będzie dotykało, to wsiąknie w to woda która w pewnych sytuacjach będzie skraplała się na spodzie membrany i będzie nią spływała. Tu powinna być szczelina wentylacyjna.

 

https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=450993&d=1607461941

Inaczej może skończyć się tak (tylko przy takiej podbitce długo nie będzie widać, co się dzieje):

 

@Kaizen ja wiem że lubisz pisma z dużą ilością obrazków ale fotka cieknącej membrany dachowej akurat przeczy zjawisku o którym się tu wypowiadamy.

 

Zaciągnąłeś ją z innego postu więc przeanalizuj go całego szczególnie to o czym pisał Kol. @ Andrzej Wilchelmi oraz porównaj właściwie teorię z praktyką .

Rozumiem argumenty dla poparcia słusznej teorii o wentylacji ale nie te za wszelką cenę.

 

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?368029-Problem-ze-skroplinami-w-podbitce-dachowej/page2

 

Membrany dachowe są paroprzepuszczalne więc para i jakaś wilgoć resztkowa jeśli pochodziła by z pomieszczenia uciekła by do góry nad dachówkę, natomiast wilgoć z dachówki nie przedostała by się na dół.

Tak działa membrana dachowa paroprzepuszczalna

 

W poście masz także zdjęcie pajęczyny z kropelkami wody więc jeśli po deszczu w ciepły słoneczny dzień nocą nastąpiło obniżenie temperatury to nad ranem parująca wilgoć z ziemi może po prostu osiadła na membranie tak samo jak na owej pajęczynie.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciągnąłeś ją z innego postu więc przeanalizuj go całego szczególnie to o czym pisał Kol. @ Andrzej Wilchelmi

 

Masz na myśli to:

Wełny się nie upycha a powinno się ją starannie układać. I tak np. jeżeli krokwie ma wysokość 18 cm to pomiędzy krokwiami układamy wełnę nie gruszą niż 15 cm. Wełna skalna powinna być szersza od rozstawu krokwi o 0,5~1cm. Włożona zaciśnie się pomiędzy krokwiami szczelnie się z nimi stykając. Żadne sznurki nie są potrzebne. Żadna "wiatroizolacja" nie jest potrzebna bo tam żadne wiatry nie wieją. Jest tam przepływ laminarny a nie burzliwy a do tego dławiony długością szczeliny wentylacyjnej. Pozdrawiam.

 

Tak, Andrzej też twierdzi, że nad termoizolacją ma być szczelina wentylacyjna.

 

Membrany dachowe są paroprzepuszczalne więc para i jakaś wilgoć resztkowa jeśli pochodziła by z pomieszczenia uciekła by do góry nad dachówkę, natomiast wilgoć z dachówki nie przedostała by się na dół.

 

Wyższą paroprzepuszczalność ma pajęczyna. A jednak bywają warunki, gdy para wodna się na niej skrapla.

 

https://fachowydekarz.pl/kondensacja-pary-wodnej-na-membranie-zjawisko-naturalne-lecz-niezrozumiale/

 

Zbiorą się duże krople (albo zawieje wiatr i poruszy membraną) - spłyną do dołu i trafiając na termoizolację wsiąkną w nią. Jak jest wentylacja pod membraną, to przede wszystkim rzadziej się skropli, mniej, a nawet jak spłynie, to do końca. Ale jest też duża szansa, że zanim spłynie, to odparuje. Tak czy inaczej nie zamoczy termoizolacji.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłeś z kontekstu mojej wypowiedzi jakieś fragmenty i komentujesz. Czy czegoś nie rozumiesz? Czy dla Ciebie moje uzasadnia są niejasne? Pozdrawiam.

 

Fachowydekarz........czyli dziennikarz autor tekstów któremu płacą producenci pokryć dachowych, membran systemów rynnowych i innych akcesoriów ............nie rozśmieszaj mnie.

 

 

Już raz ten gość tak podsumowano Twoją radosną twórczość na forum. Ja nie będę powtarzał.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowydekarz........czyli dziennikarz autor tekstów któremu płacą producenci pokryć dachowych, membran systemów rynnowych i innych akcesoriów ............nie rozśmieszaj mnie.

 

Nie dziennikarz. Producent i dystrybutor. Kwestionujesz zalecenia i wyjaśnienia producenta? Bo? Czy może kwestionujesz możliwość pojawiania się skroplin na spodzie membrany (chociaż masz to na zdjęciach)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent i dystrybutor, czyli jeden produkuje a drugi który sprzedaje ma takie gadane że wciśnie nawet wtedy gdy tego nie potrzebujesz.

 

Producent jeśli uznana firma to OK......zwracam honor ale dystrybutor.

Równie dobrze po poradę na temat remontu można iść do Casto lub Leroya.

 

Nie spotkałeś się nigdy z namolną telemarketerką po kilkumiesięcznym szkoleniu której w rozmowie przez telefon trudno a nawet nie można się pozbyć,........... lub że w marketach zmieniają stałe miejsce artykułów na regałach tak aby specjalnie szukając produktów z listy zakupów przejść przez wszystkie pozostałe bo może przy okazji coś dodatkowo kupisz.

 

Oni mają za zadanie sprzedać, a czy akurat nadaje się to do danego celu likwidując problem to całkiem inna bajka.

 

 

Zrozum że w tamtej sytuacji powodem są warunki pogodowe zewnętrzne oraz brak wentylacji pod membraną.

Na fotce jest widoczne iż. ocieplenie jest dociągnięte szczelnie do membrany..

Widoczny jest biały styropian a siatka z klejem kończy się 2 - 4cm przed.

Ziemia paruje i gromadzi się przed najwyższym punktem przeszkody czyli pod skosem dachu i membrany oraz nadmiar skrapla.

 

Zauważ ze poniżej połowy a nawet 1/3 na membranie kropel już nie ma.

 

Widuję dachy w których kolejne pasy membrany są na poziomie kalenicy przykryte kolejnym pokrywającym obie połacie bez jakiejkolwiek szczeliny.

Ale na poziomie okapu i owszem,,,,,,wentylacja jest :) tylko po co?

 

W sytuacji pytającego i identycznych warunkach pogodowych skąd ona ma się pojawić skoro będzie przysłonięta podbitką dachową np. PVC ( to samo skropli się na podbitce ), a wewnątrz na poddaszu jest folia paroszczelna która nie dopuści do przedostania się wilgoci do wełny i membrany.

Jedynym powodem pojawienia się wody pod membraną w podbitce może być błąd wykonawstwa, konstrukcyjny przez który na poziomie okapu z membrany robi się nieckę bez spadku w której stoi woda.

To jest dość częsty powód.

Drugim powodem jest punkt rosy i opór jaki jednak stanowi membrana ale z tego to są pojedyncze krople a nie takie jakie tu pokazujesz.

Trzecim powodem jest wilgoć przedostająca się przez ściany zewnętrzne.

 

Z punktów 2 i 3 nie ma tyle wilgoci aby wewnątrz podbitki z wełny zrobiła się szmata.

Wełna np. skalna jest hydrofobowa więc kilka kropel na powierzchni membrany nie wsiąknie w wełnę i zostanie na jej powierzchni ulatniając się z czasem przez membranę nawet wtedy gdy lekko dotyka ona membrany........( czytaj lekko )

W necie można pokazać wszystko nawet fotkę na ocieplanym poddaszu i wełnę wyciągniętą przed chwilą z wiadra z wodą, lecz w normalnych warunkach to się nie zdarza.

 

Dlatego przykład nie trafny wypaczający osąd i wprowadzający w błąd pytającego.

 

Zamiast fachowego dekarza poczytaj to:

 

https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/

 

Też fachowcy, ba nawet eksperci.......na tym samym poziomie bo na dachu nigdy nie byli i naoglądali się prac pokazowych na hali targowej gdzie jest przygotowany maszynowo każdy detal z dokładnością co do 0,5 cm i składa się go jak klocki znanego producenta.

Rzeczywistość to zupełnie inna para kaloszy a każda 1/3 dachów ma jakiś problem, czasem szczególik, bo termin się nie spiął i się spieszyło na następne zlecenie.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Hej

 

Mam identyczny projekt jak poniżej na zdjęciu.

Czy wykonana tutaj podbitka przed ociepleniem jest ok?

Czy mogę teraz ocieplić styropianem na zewnątrz od dołu do podbitki a potem zasypać wieniec od środa celulozą wychodząc aż na podbitkę?

Widzę że 1 cm (grubość płyty osb) będzie nieocieplone. Czy to mostek terminczy?

Chciałbym tak wykonać - wydaję się to bardzo proste rozwiązanie.

 

Czy trzeba dojechać najpierw styropianem aż do membrany i dopiero na późniejszym etapie podbitka?

Cięcie styropianu i układanie między wiązarami będzie czasochłonne stąd pomysł jak na załączonym zdjęciu

.

Co sądziecie?

 

[ATTACH=CONFIG]460814[/ATTACH]

 

Jeżeli masz membranę wysokoparoprzepuszczalną to zdecydowanie lecisz z ociepleniem ściany do samej membrany. Ewentulanie do izolacji dachu która została wyciągnięta poza obrys ścian. NAjważniejsze by izolacja dachu łączyła się z izolacją ścian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...