Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Koszt naprawy drogi przylacze kanalizacyjne


Adiš1719517701

Recommended Posts

Inwestor, to chyba oczywiste. Czy masz to wkalkulowane w cene usługi (jedyne sensowne rozwiązanie) , czy wykonawca zrobił to po taniości i ZDiM przyśle ci osobna fakturę, to osobna para kaloszy. Chyba sensowniej jest aby firma wykonująca przyłacze zaasfaltowała ślad po wykopie (zamawiają sobie podwykonawcę i po problemie), niż aby osobno zamawiac wykonawcę asfaltu (nowe opłaty za zajęcie pasa drogowego, oznakowanie itd). Nie masz pojecia o co chodzi dopóki nie wydarzy sie wypadek na ulicy, który da się powiazac z twoim przyłączem. Ubezpieczyciel ofiary wypadku pomoże ci to zrozumieć. :eek:

Chyba że wykonawca to firma krzak i trzaska fuchy na cudzym sprzecie po godzinach i pewnie bez faktury.

Jak odbierasz garnitur od krawca, to potem dostajesz jeszcze faktury za nici, za flizelinę, za prąd do maszyny do szycia albo za ułamek czynszu od lokalu?????? Gdy idziesz do restauracji, płacisz rachunek a później chcesz dopłacac ułamek ZUSu za pracowników czy faktury za leasing pieca do pizzy?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest uzależnione co było w umowie i w warunkach przyłączenia.

Podpunkt dotyczący przywrócenia drogi do stanu sprzed powinien tam się znaleźć.

Kto załatwiał sprawy związane z zajęciem pasa ruchu......TY czy Firma.

 

Zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg wymaga zezwolenia zarządcy drogi, w drodze decyzji administracyjnej (art. 40 ust. 1 ustawy o drogach publicznych). Zezwolenie, o którym mowa w ust. 1, dotyczy:

 

prowadzenia robót w pasie drogowym;

umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;

umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam;

zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1-3.

Przepis art. 40 ust. 15 ustawy o drogach publicznych stanowi, iż zajmujący pas drogowy jest obowiązany zapewnić bezpieczne warunki ruchu i przywrócić pas do poprzedniego stanu użyteczności w określonym terminie.

 

Z jednej strony Ty jesteś inwestorem a firma tylko Twoim podwykonawcą.

Dlatego też sprawa naprawy drogi nie jest taka oczywista jak by się wydawało.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naruszałem nawierzchnię ulicy przy budowie przyłącza kanalizacji i faktycznie projekt oznakowania itp. ja załatwiałem. Lecz potem już wszystko było po stronie wykonawcy. Na koniec ekipa przyszła i przełączyła pion 110 do nowej instalacji poczem oznajmiła : teraz możecie państwo .....ć do oporu! Tylko ktoś kto mordował się z szambem przez prawie pół wieku, wie jaka to była ulga. Nie wiem czy słowo radość byłoby na miejscu...

Pochwała dla ekipy, byli super!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...