Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

PC - czy to problem


Rivelv

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 71
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Specjalnie dla ciebie podkreśliłem fragment, na którym się musisz skupić.

 

Agb - wyczuwam fachowca ;) a kolega Marcin chyba nie złapał Twojego wyjaśnienia. 70% ciepła ucieka dachem wiec codziennie 70% kW wale w niebo i słychać jak złotówki wala o beton. Trzeba kontrolować tylko żeby nic nie zamarzło i można ogarnąć to najniższym parametrem potrzebnym do defrostu a przy ujemnej temp nie moze być tez zbyt niska temp powrotu. Wiec zadać PC jakieś 20 i niech wraca 12-13 powinno chyba pomoc przy odszranianiu bez zbyt dużego wysilenia sprężarki (pewnie częściej się włączy??) tym sposobem będzie ekonomicznie a instalatora muszę przeprosić ze wątpiłem w jego wyjaśnienie ale tyle przygód już spotkało na budowie ze wykształciłam dość ograniczone zaufanie, szczególnie do drogich fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agb - wyczuwam fachowca ;) a kolega Marcin chyba nie złapał Twojego wyjaśnienia. 70% ciepła ucieka dachem wiec codziennie 70% kW wale w niebo i słychać jak złotówki wala o beton. Trzeba kontrolować tylko żeby nic nie zamarzło i można ogarnąć to najniższym parametrem potrzebnym do defrostu a przy ujemnej temp nie moze być tez zbyt niska temp powrotu. Wiec zadać PC jakieś 20 i niech wraca 12-13 powinno chyba pomoc przy odszranianiu bez zbyt dużego wysilenia sprężarki (pewnie częściej się włączy??) tym sposobem będzie ekonomicznie a instalatora muszę przeprosić ze wątpiłem w jego wyjaśnienie ale tyle przygód już spotkało na budowie ze wykształciłam dość ograniczone zaufanie, szczególnie do drogich fachowców.

 

Musisz poczytać, albo zapytać fachowca, bo nie pamiętam dokładnie. Jest jakaś temperatura minimalna. Inaczej grzałka się włączy. Jak mnie pamięć nie myli, to jak przez X czasu powrót będzie poniżej Y stopni, to włączy się grzałka.

 

Tu jest skarbnica wiedzy. Niestety tylko bardzo długa.

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?192315-Panasonic-Aquarea

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz poczytać, albo zapytać fachowca, bo nie pamiętam dokładnie. Jest jakaś temperatura minimalna. Inaczej grzałka się włączy. Jak mnie pamięć nie myli, to jak przez X czasu powrót będzie poniżej Y stopni, to włączy się grzałka.

 

Tu jest skarbnica wiedzy. Niestety tylko bardzo długa.

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?192315-Panasonic-Aquarea

 

Mam trudności z zasypianiem wiec przeczytam :) dziękuje bardzo, poszukam jeszcze info o tych przepływach mierzonych na pompie myśle, ze u mnie uzyskać więcej niż 28-30l/min będzie ciężko obecnie większość oscyluje w granica 1l/min (na tych magnetycznych słabo widać potrafią się zawiesić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz w 4 literach mam, co Ty o tym myślisz:) Chłop zaufał twoim wyjaśnieniom a czy będzie jak piszesz co mnie to. W najgorszym przypadku będzie miał pretensje do Ciebie:).

 

Przemawia do mnie argument ze rozbiór temp jest tak duży przez brak izolacji ze te 22 stopnie na wszystkich pętlach to i tak w cholerę za dużo ;) poza tym jest pozno i nie wiem czy dobrze odczytałem zamysł agb ale wyjaśnił Ciebie zdrowo ;) dodatkowo pierwsze akapity w manualu a szczególnie opis uruchomienia w zimę trochę rozjaśniły mi w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dla Ciebie przemawia rozbiór temperatur. Dla mnie to że pompa przez 22 dni wali w ^*&A i nie może dogrzać, Mój monoblok Galmet potrafi przy i -16*C jechać z zasilaniem na poziomie 50*C nie testowałem wyżej. a tu Panasonic nie potrafi przez 20 dni podnieść temperatury na zasilaniu o kilka stopni... Jakca jak berety.

A mamy temperatury na +2*C a nie jakaś -20*C gdzie ta pompa też dawałaby radę nawet bez grzełki.

Edytowane przez marcinbbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z wiedza w tym temacie proszę o pomoc. Mam zainstalowana PC od początku stycznia, dom ocieplony z zewnątrz bez ocieplenia stropu (wiazary, sufity się robią zasyp planowany w ciągu miesiąca). Obecnie pompa dobija max do temp 21 stopni (mimo zadanej na prostej 40 od prawie miesiąca codziennie takie samo zużycie prądu w granicach 70-75 kW/h) instalator mówi, ze to normalne i ze jak strop będzie ocieplony to pompa poleci na tyle na ile się ja ustawi - niestety podchodzę sceptycznie do jego słów. Na logikę pompa powinna dobić do zadanej temp jedynie strata ciepła będzie większa ale nie jestem znawca. Temp zasilania opisana ponizej temp powrotu w granicach 4-5 stopni mniej. Zakręcając obiegi przy 6 z 24 obiegów (równe pętle po ok. 60-70mb) jestem w stanie osiągnąć 32-33 stopnie - dla zadanych 40, po otwarciu 12 już max 26 po otwarciu wszystkich max 22. Czy tak powinno być? Instalacja split 180 mb podłogówki garaż w bryle, izolacja podłogi 15cm izolacja ścian 20cm. PC bez bufora (instalator twierdzi ze pompa w PC da radę) przepływy max jakie mogę uzyskać 1-1,25 l. Obawiam się co będzie jak temp spadną poniżej 5-10 stopni a pompa nie da rady. Pompa 12kV split. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

 

Woda technologiczna robi robotę . Jak Wygrzejesz podłogi powinno być dobrze.

Zły moment wybrałeś na wprowadzenie się do domu Te 22*C będzie np. przez 1 tydz. następnie dobije ci PC 28*C itd, Jak wszystko będzie suche to będzie OK

Trzeba czasu . Ludzie tu po 1 mies. lub nawet 2 mies. wygrzewają

Prawidłowo powinieneś grzać z tą 22*C przez tydz. następnie 2-gi tydz z 25-26*C itd. Ważne by wietrzyć aby tej wody nie zamykać wewnątrz budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kibel - może nowa chałupa nie wygrzana.

A może pompa jakiś Haier że przy 3*C nie ogarnia rzeczywistości. ale jeśli teraz zadanej nie osiągasz to po zaizolowaniu dachu też jej nie osiągniesz.

Na tzw: "pałę" ktoś dobierał pompę u mnie pół chałupy z 1952r. izolacja do %*@ nie podobna a przy 3*C wiem że pompa da i 65*C na zasilaniu

Ten to umie pocieszyć :)

 

Uważam, że w takich warunkach jakie zostały przedstawione przez autora tematu nie jest możliwe osiągnięcie zadanej temperatury zasilania (40st).

Składają się na to dwa fakty.

Pierwszy jest taki, że nie ma możliwości zatrzymywania temperatury oddawanej przez posadzki w budynku ponieważ dach nie jest zaizolowany. W takiej sytuacji w dużej części oddawana przez nie energia jest wypromieniowywana w "eter", budynek nie nagrzewa się w środku. Nie znamy konstrukcji tego budynku (być może nie doczytałem) ale zakładam, że pewnie jest w stylu parterowego domu czyli pomieszczenia na jednym poziomie a nad nimi dach (lub ewentualnie jeszcze strop). Jeśli tak jest a dach nie posiada ocieplenia to ozc takiego budynku sporo się różni od docelowego.

A drugi - pompa ciepła obecnie nie oddaje energii w sposób ciągły. Nie jest to nawet praca przerywana - taką jaką znamy z praktycznie każdego innego źródła ciepła typu kotły na paliwa stałe czy ciekłe. Mam tu na myśli defrosty. Jeśli one w cyklu półgodzinnym trwają połowę tego czasu i jak podaje autor tematu "na 480h odpalone sprężarki defrostow około 390" to martwiłbym się na jego miejscu, gdyby temperatura zasilania doszła do 40st.

Edytowane przez Dolce1313
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z wiedza w tym temacie proszę o pomoc. Mam zainstalowana PC od początku stycznia, dom ocieplony z zewnątrz bez ocieplenia stropu (wiazary, sufity się robią zasyp planowany w ciągu miesiąca). Obecnie pompa dobija max do temp 21 stopni (mimo zadanej na prostej 40 od prawie miesiąca codziennie takie samo zużycie prądu w granicach 70-75 kW/h) instalator mówi, ze to normalne i ze jak strop będzie ocieplony to pompa poleci na tyle na ile się ja ustawi - niestety podchodzę sceptycznie do jego słów. ......

Zwróciłbym uwagę na to co jest pogrubione. Można prowadzić dyskusję czy przepływ prawidłowy, jak wygląda temperatura powrotu, czy delta jest prawidłowa etc. Ale jak nie masz żadnej izolacji stropu to wszystko jak krew w piach. Grzejesz dom i całą okolicę. Wyłącz PC i poczekaj aż zamkniesz dom od góry. Chyba nie zapowiadają srogich mrozów które spowodowałyby że temperatura wewnątrz budynku spadnie poniżej 0*C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dla Ciebie przemawia rozbiór temperatur. Dla mnie to że pompa przez 22 dni wali w ^*&A i nie może dogrzać, Mój monoblok Galmet potrafi przy i -16*C jechać z zasilaniem na poziomie 50*C nie testowałem wyżej. a tu Panasonic nie potrafi przez 20 dni podnieść temperatury na zasilaniu o kilka stopni... Jakca jak berety.

A mamy temperatury na +2*C a nie jakaś -20*C gdzie ta pompa też dawałaby radę nawet bez grzełki.

 

Wyłącz ogrzewanie na 2 tygodnie i otwórz okna w domu. Potem nie zamykając okien włącz PC i pokaż te 50C. Może wtedy zrozumiesz. Pokaż wszystkim niedowiarkom jak twoja pompa z 17C na powrocie robi 50C na wyjściu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO:

tanio - obniżyć temp. zasilania do minimum (aby woda nie zamarzła)

szybko - grzać na okrągło. Jeśli nie pozbyto się wilgoci wcześniej, to ten etap sporo potrwa. Tanio też nie będzie. Można ograniczyć powierzchnię ogrzewaną, by zaobserwować czy posadzka się nagrzewa szybciej. Pomysł z rozłożeniem styropianu na posadzce też jest dobry. Jeśli w środku jest sporo wilgoci, to włączenie reku na wysoki bieg powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro teraz (w okolicach zera za oknem) pompa bierze 3kW 24/7 to przy COP=3,5 wychodzi, że straty na wentylacji i przenikaniu masz 10,5kW - strasznie dużo nawet gdy nie ma ocieplenia stropu. Ile wg OZC powinno być przy -20*? Zweryfikowałeś, czy/ile z tych kWh wzięły grzałki? Jak duży dom? Na jaką wydajność jest ustawiona rekuperacja?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem to obecnie pompa pracuje 15min po czym następuje defrost, który trwa tyle samo czasu i jest on związane faktycznie z zaszranianiem się wymiennika (u mnie różnie z tym bywa, czasem przy takiej samej temp zewn nie ma szronu ale defrost i tak się załącza ponieważ mam niezbyt wyrafinowaną pc).

To, że trwa stosunkowo długo to kolega już wytłumaczył, mianowicie temperatury zasilania oraz powrotu są niskie.

Natomiast mam pytanie - czym może być spowodowane tak szybkie zaszranianie się wymienika pc? Wiem, ze temp zewn ok 0st sprzyja zaszranianiu, być może też w miejscu lokalizacji pompy jest duża wilgotność.

Jakie jeszcze mogą być powody szybkiego zaszraniania się wymiennika?

Edytowane przez Dolce1313
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem to obecnie pompa pracuje 15min po czym następuje defrost, który trwa tyle samo czasu i jest on związane faktycznie z zaszranianiem się wymiennika (u mnie różnie z tym bywa, czasem przy takiej samej temp zewn nie ma szronu ale defrost i tak się załącza ponieważ mam niezbyt wyrafinowaną pc).

To, że trwa stosunkowo długo to kolega już wytłumaczył, mianowicie temperatury zasilania oraz powrotu są niskie.

Natomiast mam pytanie - czym może być spowodowane tak szybkie zaszranianie się wymienika pc? Wiem, ze temp zewn ok 0st sprzyja zaszranianiu, być może też w miejscu lokalizacji pompy jest duża wilgotność.

Jakie jeszcze mogą być powody szybkiego zaszraniania się wymiennika?

 

Nie co 15 minut. Minimum to 32 minuty, czy jakoś tak. Szronieniu sprzyjają temperatura, wilgotność i moc jaką PC próbuje osiągnąć. Co innego jak chce osiągnąć max mocy, a co innego jak moduluje i z niską mocą sobie pyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...