Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompa Konceptus


Petronelli

Recommended Posts

Jak nagrzej świadczy to o montażyście gdy montując PC w starej instalacji grzejnikowej nie płucze jej. Przecież w wodzie kotłowej po latach jest tyle syfu że każdy wymiennik się przytka. Dobrą praktyką jest płukanie instalacji 24-48 godzin specjalną pompą pod ciśnieniem aby prawie cały syf wyleciał.Obowiązkiem powinno być założenie poza filtrami skośnymi odmulacza który resztę tego syfu będzie wychwytywał zanim dostanie się on na wymiennik PC. Tak z ciekawości , Konceptus jest raczej manufakturą niż producentem PC . Czy to oni Ci ją montowali czy jakiś zewnętrzny montażysta ?

Montaż wykonywała ekipa z firmy producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 193
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Producent twierdzi, że problemu nie ma i wszystko jest w porządku.

Po informacjach jakie mu przesłałem z testów otrzymałem taką wiadomość:

 

Temperatury są prawidłowe. Kontrolna nr 5 - 29C jest niższa ot temp wody

chłodzącej - górny powrót 32C, ponieważ czujnik jest za wymiennikiem

regeneracyjnym. Przed nim temp wody i czynnika będą takie same lub

czynnik o 1C cieplejszy.

 

Wymienniki główne - skraplacz i parownik są większe niż z obliczeń

Danfoss Hexact, więc dochładzają czynnik maksymalnie

 

Jest więc problem czy go nie ma? Przecież pompa powinna dogrzać bufor do zadanej temperatury jednym ciągiem, bez żadnej przerwy wynikającej ze wzrostu ciśnienia do 32 bar.

 

To nie jest zjawisko normalne, nie powinno występować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla czynnika R407C przy 32 barach masz temperaturę skraplania coś około 70*C, prawidłowo dobrany wymiennik pracuje na delcie kilku stopni, nie ponad dwudziestu.

Nie chcę się już powtarzać ale będę nudny - według mnie to objawy za małego skraplacza lub bardzo zabrudzonego.

Powodzenia

Jeżeli sytuacja pojawiła się po 6 miesiącach pracy, a wcześniej nie występowała, to mały skraplacz raczej należałoby wykluczyć. Bo jak rozumiem byłby to problem od początku jej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy miałeś zainstalowaną pompę ciepła?

Masz dwa lata gwarancji na całość instalacji?

Problem pojawił się 6 miesięcy temu czyli w marcu 2023 ?

 

Pompa odpalona 1 października 2022. Problem pojawił się w maju. Gwarancja obejmuje całą wykonaną instalacje. Od października miałem trzy awarie pompy, wszystkie t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 takie same usterki w ciągu roku to kiepsko.

Wada materiałowa czy inny błąd ?

 

Producent na zaistniałą sytuację odpowiada o zbyt wysokiej temperaturze powrotu z bufora do pompy, co powoduje wzrost ciśnienia i załączanie się zabezpieczeń wyłączających pompę oraz, że w okresie grzewczym powrót z ogrzewania do bufora powoduje niższą temperaturę powrotu z bufora do pompy.

Czy sprzedawca i montażysta pompy uważa że jest to normalne zjawisko i u innych też występuje?

Czy jest to normalne ale tylko u Ciebie bo masz np. starą instalację albo podał inny powód takiego działania pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 takie same usterki w ciągu roku to kiepsko.

Wada materiałowa czy inny błąd ?

 

 

Czy sprzedawca i montażysta pompy uważa że jest to normalne zjawisko i u innych też występuje?

Czy jest to normalne ale tylko u Ciebie bo masz np. starą instalację albo podał inny powód takiego działania pompy?

 

Według opinii po ostatniej wizycie była to wada materiałowa.

 

Montażysta podobno już tam nie pracuje. Z tego co się dowiedziałem to mój problem, już gdzieś występował,ale nie mam tego potwierdzonego od osoby, która go miała. Na początku w rozmowach o moim problemie słyszałem, że winę za to ponosi zbyt wysoka temperatura powrotu do pompy z bufora. Teraz po przesłaniu danych z testu, dostałem odpowiedź taką jak podałem wyżej.

 

Chciałbym tak jak robiłem to w kwietniu, wykorzystać produkcję z fotowoltaiki i grzać cały bufor na CWU do 50*C, to obecnie nie mogę tego robić. W okresie zimowym wykorzystywałem okienko taniej taryfy i też grzałem bufor do 50*C, a nawet 52*C, i to wszystko w jednym ciągu załączenia pompy. A teraz co chwilę przerwa z powodu wysokiego ciśnienia, które producent powiedział, że nie stwarza problemu bo sprężarka może pracować do 45 bar .

 

Widać więc, że zjawisko jest problemem i jakąś usterką, którą wg producenta nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to było? "Po co komu serwisant blisko domu..." czy jakoś tak.

Odpowiedź zawsze przychodzi, jak pojawiają się problemy a nie wtedy, kiedy wszystko jest OK. :cool:

 

To nie w tym jest problem, bo mają do mnie 80 km. Tylko w tym, że według producenta nie ma konieczności wizyty serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie w tym jest problem, bo mają do mnie 80 km. Tylko w tym, że według producenta nie ma konieczności wizyty serwisu.

 

Jeśli od dnia instalacji nie minęło jeszcze 2 lata, wystąp do sprzedawcy z reklamacją na podstawie rękojmi.

W tej reklamacji wyszczególnij wszystko co Ci się nie podoba i zażądaj konkretnych działań ze strony producenta.

Wyślij to listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.

Jeśli w ciągu 2 tygodni od daty otrzymania Twojego listu, w Twoich rękach nie znajdzie się ich odpowiedź, oznacza to że zgodzili się ze wszystkimi Twoimi żądaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie w tym jest problem, bo mają do mnie 80 km. Tylko w tym, że według producenta nie ma konieczności wizyty serwisu.

Może i nie ma potrzeby wizyty serwisu. Może potrafią naprawić systemy online. ;)

Zrób tak jak pisze stos - zgłoś reklamację na piśmie listem poleconym ZPO.

Masz pisemną gwarancję podbitą z datą rozpoczęcia okresu gwarancyjnego?

 

Zadzwoń bezpośrednio do Adama M. mimo, że nie pracuje już w Koceptusie.

Poproś o pomoc i rozwiązanie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i nie ma potrzeby wizyty serwisu. Może potrafią naprawić systemy online. ;)

Zrób tak jak pisze stos - zgłoś reklamację na piśmie listem poleconym ZPO.

Masz pisemną gwarancję podbitą z datą rozpoczęcia okresu gwarancyjnego?

 

Zadzwoń bezpośrednio do Adama M. mimo, że nie pracuje już w Koceptusie.

Poproś o pomoc i rozwiązanie problemu.

 

Ja sugeruję wystąpić z rękojmi a nie gwarancji.

Rękojmia jest lepiej zabezpieczona prawem.

Gwarancja to tylko dobra wola producenta z której niewiele wynika.

 

Miałem problem ze swoim wykonawcą instalacji PV.

Wystąpiłem z rękojmi i w ciągu miesiąca oddali 16 tysięcy, za które naprawiłem sam ich błędy.

Gdybym wystąpił z gwarancji pewnie do dzisiaj bym się dopominał naprawy, a minęło już 5 lat.

Edytowane przez stos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...