Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cześć!

W tym roku będę rozpoczynał budowę domu piętrowego o pow. 147 m^2.

[ATTACH=CONFIG]468133[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]468134[/ATTACH]

 

Będę chciał zrobić płytę fundamentową, jednak zastanawiam się nad materiałami budowy ściany. Przyznam się szczerze, że jestem zielony w tym temacie i im więcej o tym czytam tym większy mentlik mam w głowie. Może ktoś coś doradzić?

Chciałem podpytać dodatkowo o panele SWE. Podoba mi się fakt, że mogę bardzo szybko postawić ściany

W internecie ciężko jednak coś znaleźć o tej metodzie budowania, parametrach i wadach.

Czy ktoś budował z tego materiału i byłby w stanie podzielić się swoimi spostrzeżeniami, polecić/odradzić?

Czy idąc w tego typu materiał dużo tracę względem np. pustaków ceramicznych lub zwykłych bloczków?

Będę wdzięczny za każdą radę

Edytowane przez valentine28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co człowiek to opinia.

Ytong sam w sobie jest ok. Choć ja bym szedł w 500-600setke z uwagi na kwestie akumulacyjnosci.

oczywiscie zmierzajac w ta strone tracisz to, na czym ci najbardziej zalezy, czyli szybkosc, bo material ciezszy.

 

zapewne panele swe sa drogie/drozsze niz standardowy bloczek.

 

Co do minusow, to uwazam, ze nic nie tracisz do ceramiki, gdyz ta na tle silki czy ytonga wypada wg mnie najgorzej. Dyskusji "czemu?" było od groma i nie ma co wywoływać kolejnej burzy.

Edytowane przez Dzeus86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt- panele są droższe, ale jak odejmę cenę robocizny przy zwykłym bloczku to powinno wyjść porównywalnie/trochę drożej (nie wspominając o czasie, ale nie o tym.

 

Bardziej by mnie interesowało samo zestawienie parametrów i jakie ewentualnie wady, o których nie wspomina producent może mieć to rozwiązanie względem innych materiałów/ zwykłych bloczków. Póki co mam w projekcie obliczenia przyjęte dla ceramiki 25 cm, więc w moim przypadku mogłyby być panele w wersji 24 cm.