Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompa ciepła od samego początku stwarza problemy- jak ugryźć temat?


choody91

Recommended Posts

Witam,

Od tego sezonu a dokładniej na przełomie sierpnia/września stałem się "szczęśliwym" posiadaczem pompy ciepła. Budynek nowy według projektu "Dom w Jaskierkach G2E" i generalnie niby zrobione wszystko jak trzeba... Do pierwszego ostrzeżenia pompa potrzebowała 1 dnia grzania CWU i już zamrygała ostrzeżeniem "czujnik przepływu D6", kontakt z serwisantem Viessmanna i temat zlany.. miałem się nie przejmować a kiedyś podjedzie zaktualizować oprogramowanie. Po niecałym miesiącu (06.10) chyba dzień czy dwa po tym jak zacząłem grzać podłogówkę, pompa wali błędem A9 i wyłącza sprężarkę i generalnie klapa. Znowu telefon do serwisanta i przekazane dodatkowe info że wcześniej znowu były dwa ostrzeżenia "AA - przerwa w odmrażaniu" oraz ten sam "D6 - czujnik przepływu" na przemian kilka razy. Ale że pompa już wstała bo w miedzy czasie wyłączyłem prąd i włączyłem (na potrzeby prac wykończeniowych) to serwisant znowu temat zlał i usilnie tłumaczył że prądu nie było -.- mimo że to nieprawda.

Dalej jest już tylko gorzej, zrobiło się nieco zimniej i już historia komunikatów z "AA - przerwa w odmrażaniu" oraz "D6 - czujnik przepływu" zrobiła się bardzo bujna. Kolejne błędy A9, kolejne wyłączenie pompy ciepła (w miedzy czasie stwierdził serwisant że pewnie sitko zatkane na obiegu wody grzewczej wiec wyczyszczone i pompa zresetowana). Tak czy siak serwisant nawet się nie pofatygował a telefony zbywał coraz to bardziej banalnymi sposobami rozwiązaniami "homemade".

Mamy 06.11 i 5 awarii i komunikatów "pompa ciepła uszkodzona". Równy miesiąc i 5ta awaria... Bardzo zazdroszczę wszystkim którzy montują pompe ciepła i nie muszą wiedzieć o niej nic bo po prostu działa. Ja to urządzenie mam przeklęte i bardzo bym chciał zmienić je albo na inna markę... jakaś bezawaryjną

Urządzenie to Viessman Vitocal 100-S. Montowane przez sporawy serwis i normalnie odebrane przez serwisanta Viessmanna.

Jak ugryźć temat by pozbyć się tego bubla? Czy jest to wgl realne zmusić ich by zabrali swoje zabawki i oddali pieniądze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę bronić Viessmana, ale to może być po prostu skopana instalacja budynkowa, skoro krzyczy błędem przepływu. Pierwsze dwie rzeczy to odpowietrzenie i prawidłowo dobrane średnice rur oraz inne elementy instalacji, stawiające odpowiednio niski opór. Generalnie będziesz musiał wezwać innego serwisanta, przedstawić mu projekt o spytać zgodność wykonania z nim. Póki co wierzyłbym jednak pompie ciepła i wątpił, czy cyt. "generalnie niby zrobione wszystko jak trzeba", bo może być faktycznie "niby".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ratpaw napisał:

Nie chcę bronić Viessmana, ale to może być po prostu skopana instalacja budynkowa, skoro krzyczy błędem przepływu. Pierwsze dwie rzeczy to odpowietrzenie i prawidłowo dobrane średnice rur oraz inne elementy instalacji, stawiające odpowiednio niski opór. Generalnie będziesz musiał wezwać innego serwisanta, przedstawić mu projekt o spytać zgodność wykonania z nim. Póki co wierzyłbym jednak pompie ciepła i wątpił, czy cyt. "generalnie niby zrobione wszystko jak trzeba", bo może być faktycznie "niby".

W sensie instalacja wykonana przez sporą firme a nie mirka czy przez mnie ;) no i odebrana przez serwisanta Viessmanna. Sam podejrzliwy się zrobiłem i przestudiowałem instrukcje montażu by wyłapać czy coś się nie zgadza. Obdzwaniam wszystkich i proszę o pomoc ale bez skutku, zgłosiłem awarie nawet dodatkowo i przez strone i infolinie Viessmanna i dalej cicho i głucho. Więc jak ich bronić skoro nawet nie przyjechali zobaczyć ? 

tylko odpowiadają że zgłoszenie odebrane i się skontaktują.. a ty siedź i marznij...

Edytowane przez choody91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Ratpaw napisał:

Hmm, mój teść miał taką metodę, że jak polska firma nie reagowała, to dzwonił do producenta, np w niemieckiego Buderusa. Reakcja była szybka :-)

Pytanie, co rozumiesz przez instalację? To, co jest w kotłowni czy cały system grzewczy w domu?

A co ma system grzewczy w domu skoro pompa ma swój bufor a potem sobie daje na podłogowe lub nie. Poza tym nawet jakbym grzał CWU to ten sam problem jest, wiec to co jest za rozdzielaczami na podłogówkę nie ma nic do pompy ciepła. Skoro własnego buforu sobie ogrzać nawet nie potrafi (z buforu spokojnie ciepło pobiera nawet jak jest awaria)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, d7d napisał:

@Ratpaw może mieć rację.

Serwisant Viessmann wykonał pierwsze uruchomienia a duża firma wykonała instalacje PV Viessmann, Może instalacja podłogowa lub inne element źle współpracują z PC?

Jestem laikiem ale co ma podłogówka do tematu skoro nie ważne czy będę grzał podłogówke czy CWU to ta sama sytuacja? Pompa ma bufor i to bufor grzeje a nie podłogówke, potem sie miesza po poprostu to co z buforu. Przynajmniej jak tak rozumiem. Tak czy siak serwisant Viessmanna wszystko widział przy uruchomieniu bo wszystko było wtedy już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, d7d napisał:

@choody91

Przykład z instrukcji serwisowej - A9 Pompa ciepła i D6 Czujnik przepływu - czytałeś ?

https://www.hb-kotly.pl/files/1508656449/6150036vsa000021.pdf

 

Oczywiście i łącząc to jeszcze z kodem AA czyli przedwczesnym zakończeniem odmrażania łatwo dojść do wniosku że pompa się zamraża sama i nie daje rady odmrozić. Dodatkowo pompa się wysypuje tylko z rana i widać oczywistą korelacje z temperaturą na zewnatrz i to że zmienia się program z 17stopni w nocy na 21 stopni dzień.

Tyle że co mnie, przeciętnego Kowalskiego powinno to obchodzić? Cały temat nie powstał w celu nauczenia mnie jak naprawić tą pompe a bardziej szukam odpowiedzi na pytanie czy realnie mam opcje by całą szopkę oddać na gwarancje bym zmienił urządzenie i firme instalacyjna bo obecna przez miesiać mnie olewa, zarówno serwis Viessmanna jak i firma instalacyjna. Nikt nie raczy przyjechać, obadać i zobaczyć czy właśnie może coś zostało zle wykonane a mozę jakiś czujnik się wysypał. Tylko wróżenie z fusów możemy sobie tutaj robić. Te błędy sugerują bardzo dużą rozpiętość problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miej słuszne pretensje do swojego serwisanta i do firmy Viessmann która autoryzuje słabego serwisanta i nie chce usunąć usterek.

Pytanie było tez czy masz projekt podłogówki i projekt instalacji PC w swojej kotłowni. Czy duża firma zrobiła projekt czy tylko wykonała instalację wg własnego uznania? Może jest gdzieś jakiś błąd w instalacji PC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, d7d napisał:

Miej słuszne pretensje do swojego serwisanta i do firmy Viessmann która autoryzuje słabego serwisanta i nie chce usunąć usterek.

Pytanie było tez czy masz projekt podłogówki i projekt instalacji PC w swojej kotłowni. Czy duża firma zrobiła projekt czy tylko wykonała instalację wg własnego uznania? Może jest gdzieś jakiś błąd w instalacji PC.

Oczywiście że biorę pod uwagę błąd w instalacji. Projekt pod pompe ciepła i reszte instalacji specjalnie wykonałem wcześniej ale instalatorzy tego projektu nie chcieli nawet :) stwierdzajac że w tak prostej instalacji (100% podłogówki) to nie ma potrzeby a CWU i reszte wykonywali razem z instalacją pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update:
Jako że dalej nic się nie zadziało ze strony Viessmanna to zadzwoniłem i zażądałem potwierdzenia że wgl przyjęli jakieś zgłoszenie. No i wygląda to tak jakby dopiero teraz je przyjęli... Nadal nie wiem kiedy się ktoś u mnie pojawi ale Pan na infolini mnie straszył że jeżeli przyjedzie serwis a awaria to wynik czynninków zewnetrznych to zapłace za przyjazd i to dużo etc etc. Jak można straszyć konsumenta żeby tylko zrezygnował z serwisu/naprawy? Niepoważne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, d7d napisał:

Może straszą a może grzecznie (lun mało grzecznie) informują, że nieuzasadniony przyjazd serwisu kosztuje ? Jak by Pani na infolinii nie poinformowała to mógłbyś mieć słuszne pretensje o ewentualną zapłatę.

No tyle że sami zwrócili uwagę że błędy od miesiąca się przewijają :) a do tego serwisant się nie chciał zameldować dlatego uderzałem wyżej i do skutku to będę robił. Jak Ci w dupe zimno to nikogo nie kochasz... 

Mam teraz propozycje terminu serwisu na wtorek i to innego serwisanta więc trzymam za to kciuki

Edytowane przez choody91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...