gilange 10.03.2025 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca (edytowane) Cześć wszystkim, przed pracami brukarskimi chcę wylać fundament pod ogrodzeni murowane (bloczki 200x504 mm) i mam następujące pytania? 1. Jaka głębokość fundamentu? 2. Jakie zbrojenie? 3. Czy pod furką (1 m w świetle), bramą wjazdową (3.5 m w świetle) i furtkami we wnęce na śmietniki (od strony ogrodu i ulicy) wylewać beton czy zostawić tam przerwę? 4. Jaki wymiar stopy fundamentowej pod wózki na bramę przesuwną i słupek ze zderzakiem po drugiej strony tej bramy? 5.Czy słupki i wózki bramy będę mógł w przyszłości montować na np pręty gwintowane i kotwę chemiczną, bo widzę wszędzie, że ludzie wtapiają słupki i wózki w świeży beton, a ja wrócę do montażu bramy furtek i murowania ogrodzenia frotowego pewnie za rok. Z góry dziękuję i pozdrawiam Edytowane 10 Marca przez gilange Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gilange 12.03.2025 06:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca Ktoś? Coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gilange 14.03.2025 08:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 08:36 To może temat ruszy jak napiszę co ja zdecydowałem. 1. Przemarzanie gruntu u mnie to 1 metr, więc fundament będzie miał wysokość 1 metr. 2. Zbrojenie to belki z 4 prętów fi 10 o wymiarach takich żeby minimum 3 cm otuliny betonowej było na nich. 3. Tutaj nie wiem - PRODUCENCI ogrodzeń murowanych UCZULAJĄ ŻEBY NIE DAWAĆ PRZERWY w fundamencie pod furtką/bramą, ale UCZULAJĄ ŻEBY DAĆ PRZERWĘ w fundamencie - dylatacja 😬 4. 50 cm x długość przeciwwagi bramy 5. Dam na kotwę chemiczną. Proszę po krytykę ww. i odp na pytanie 3. Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 14.03.2025 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 15:15 ad.1 Jeżeli nie masz gruntów wysadzinowych i nie masz wody, sączeń to nie musisz mieć głębokości posadowienia na -1,00 m p.p.t. ad.2 Otulina zbrojenia powinna wynosić 5 cm. Kiedyś wymagało się min. 3 cm. ad.2 Jaka jest całkowita długość muru / fundamentów? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gilange 17.03.2025 08:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano wczoraj o 08:56 (edytowane) @d7d dzięki za odp. całkowita długość muru to 26 metrów. Gdzieś na 5 metrze będę miał bramę i pod nią nie dał bym fundamentu, i przerwa ta będzie stanowić dylatację. Da to mniej więcej dwa fundamenty - 5 i 18 metrów. Brak fundamentu pod bramą argumentuje tym, że jak jeden fundament "przesunie/przechyli" (czy co tam może się stać jak nie są podłączone) się względem drugiego to i tak skompensuje to wszystko na słupkach i wózkach (na nich zamocowana jest brama przesuwna), które są na prętach gwintowanych. Pod furką przymocowaną do murowanych słupków wole dać lity fundament. Edytowane wczoraj o 08:57 przez gilange Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 17.03.2025 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano wczoraj o 13:10 ad.4 - przeciwwaga i jej fundament powinien wynikać z wskazań producenta bramy i z obliczeń równowagi. Możesz nie dawać ciągłej ławy pod bramą ale ciągła pewnie dała by lepszą współpracę z przeciwwagę. Masz konkretny model bramy i wytyczne montażowe? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 17.03.2025 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano wczoraj o 13:50 (edytowane) Długość przeciwwagi w bramie przesuwnej to zazwyczaj min. 1/3 długości bramy. Przy bramach cięższych z elementów kutych można to trochę zwiększyć Na obu końcach przeciwwagi musisz umocować rolki do fundamentu. Najlepsza opcją jest fundament jednolity czyli jeden pod obydwie rolki. Jeżeli masz fundament pod ogrodzenie to z jego boku od wewnętrznej strony działki wylewasz fundament najlepiej na całej długości przeciwwagi. Głębokość nie musi być poniżej strefy przemarzania ale głębokość powinna uwzględniać cieżaru bramy tak aby jej obydwa skrajne położenia nie powodowały wyrywania fundamentu z gruntu. Myślę że minimum 0,6 -0,7m będzie wystarczające. Szerokość fundamentu powinna być uzależniona od samego ogrodzenia i sposobu montażu słupka do górnej rolki prowadzącej. Osadzanie na słupka 4 kotwy zawsze będzie mniej stabilne aniżeli zatopienie go w fundamencie i będzie zależne od powierzchni płyty w słupku stykającej się z fundamentem. Na tym słupku czasem jest montowany także napęd więc czasem warto rozłożyć tak prace aby osadzić słupek razem z wylewaniem fundamentu pod rolki, ale istnieje możliwość osobnego montażu płyty napędu do fundamentu. Edytowane wczoraj o 13:57 przez Mareks77 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gilange 17.03.2025 19:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 godziny temu (edytowane) @d7d poczyniłem taki projekt bramy jak poniżej wymiar fundamentu pod wózki planowałem dać 150x50 cm (1 metr głębokości). Jeżeli dam ciągły fundament pod bramą, to jak wykonać dylatację? @Mareks77 dzięki za odpowiedź! Fundament będzie lany z gruszki na ogrodzenie+wózki i słupki bramy na raz. Głębokość powyżej strefy przemarzania - brzmi dobrze - beton z gruszki na całe ogrodzenie+wózki nie jest tani, ale jakie stoją za tym argumenty? W tym roku planowałem zrobić tylko fundamenty+brukowa, a brama+ogrodzenie chciałem robić w przyszłym roku - dla tego uparłem się na te kotwę zamiast zatapiania. Edytowane 22 godziny temu przez gilange Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 18.03.2025 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 godzin temu Jeżeli całe ogrodzenie ma 26m i na 5m zaczyna się 3,5m brama bez fundamentu to dla pozostałych 18m dylatacje są zbędne i zależne jedynie od typu ogrodzenia nad ziemią. Nie miałem na myśli fundamentu ciągłego pod bramą ale ciągłość samego fundamentu pod wózkami. Dla zwykłej podmurówki np. z klinkieru lub pustaków wysokiej na ok 0,5m i metalowych słupków z przęsłami dylatacja na takiej długości jest zbędna. Przedstawiony projekt bramy raczej będzie typu lekkiego, jeżeli jednak wziąć pod uwagę luzy kółek wózka w profilu 80 x 80 oraz wymiary wózków to z wymiaru rozbiegu 1250 punkty podparcia będą się mieściły w okolicach 1000 - 1100 To trochę mało dla bramy 3500, dlatego jeśli istnieje możliwość i miejsce na otwartą bramę w ogrodzeniu rozbieg zwiększył bym w okolice długości 1400 - 1500 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gilange 18.03.2025 08:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 godzin temu @Mareks77 Ogrodzenie planuje z bloczków joniec - słupki murowane i pomiędzy nimi przęsła metalowe. Odnośnie bramy przesuwnej, niestety to jest max co wycisnąłem - przy większe bramie musiał bym już się pytać sąsiada czy nie byłby zainteresowany przeciwwagą u siebie na działce😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 18.03.2025 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 godzin temu (edytowane) Skoro brama zaczyna się 5 mb od granicy sąsiada to 3,5m brama + ok 1,5m przeciwwagi mogło by się zmieścić. To oczywiście jest zależne od grubości ogrodzenia sąsiada. Przy zbyt krótkiej przeciwwadze zakładaj od razu wózki o większej ilości kółek. Po pierwsze jest to związane z większymi siłami a po drugie to rolki mają średnicę 68mm a profil bramy 70mm wewnątrz więc owe 4mm na obu rolkach spowoduje że czoło bramy po przejściu przez połowę będzie opadać o ok 2cm Edytowane 8 godzin temu przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.