szczukot 30.03.2017 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2017 O ludzie. Nie zauważyłem.Nie kupuj takich bzdur. Jak można zaprojektować układ, używający sieci 1wire, i podłączając każdy czujnik osobnym kanałem. Ale bzdura.Kup sobie lepiej najtańsze nawet RPI, pociągnij do niego wszytskie kable w jakiej chcesz kombinacji (jeden kabel rozgałęziany w dowolnym miejscu) i wpinaj sobie w niego ile chcesz czujek itp. A wyniki możesz oglądać na każdym komputerze/telefonie w domu i poza nim. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tom1000k 02.04.2017 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 Budowa wymiennika z polipropylenu kanalikowego 2mm w toku.. Pytanie do zorientowanych w temacie. Jaka powierzchnia wymiany będzie wystarczająca dla 160m3/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adasko_l 03.04.2017 23:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Pytanie do zorientowanych w temacie. Jaka powierzchnia wymiany będzie wystarczająca dla 160m3/h? Nie wiem czy jestem zorientowany, ale popełniłem wymiennik z polipropylenu tyle że 3mm grubości. Mój ma wymiary 1400x330x330. Tak mi wyszło. Ale z powierzchnią wymiany nie należy przeginać. Mój ma docelowo obsługiwać ok. 800m3 a obecnie obsługuje 400. I dopóki nie zakleiłem połowy wymiennika to była lipa ze sprawnością. Chodziło o to, że przepływ był za mały (za niska prędkość powietrza) i przy mrozach część kanalików się obladzała a powietrze szło innymi bo było ich na tyle, natomiast w drugą stronę zimne pow. szło w miarę równomiernie ale od ciepłej strony nie cały wymiennik brał udział w wymianie. Większy przepływ nie bardzo wchodził w grę gdyż nie chciałem sobie zbytnio przesuszyć powietrza. Podsumowując nie przesadzaj z przekrojem, to musi być pewien kompromis pomiędzy pow. wymiany, oporami przepływu i prędkością powietrza w wymienniku. Ja zakładałem przy 20% wymiany prędkość powietrza >0,5m/s. Jakie wyszły opory? Tego się chyba już nigdy nie dowiemy Ale nie jest żle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tom1000k 04.04.2017 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Dzięki za info. Czyli obliczam że masz mniej więcej 49 m2. Ja mam płyty o wymiarach 1500x300 i skleiłem ich już 43 szt, co daje pow. wymiany około 35m2, to chyba wystarczy. Powierzchnia wlotu(kanalików) wychodzi mi 22950mm2 co przy przepływie standardowym dla 3 osób czyli w sumie 90m3/h daje prędkość w wymienniku 1,1 m/s. Dla wydajności 160m3/h (zakładana maksymalna) prędkość w wymienniku 1,93 m/s, w rurze głównej fi 150 2,5m/s, w 2 rurach fi100 , 2,8m/s w każdej więc instalacja powinna być cicha, a prędkości w wymienniku prawidłowe dla przepływu turbulentnego. Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez Tom1000k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 11.04.2017 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2017 Pytanie do osób które sterują swoimi EBM-mami za pomocą zwykłych potencjometrów : Używacie 10 kohm czy może ktoś uzywa np 47 kohm lub 100 kohm ? Wg schematu widzę 10 kohm, a posiadam elektroniczny potencjometr który ma 100 kohm. Nie wiem czy prąd który tam popłynie wysteruje wejście. Fantom ps. Tak swoją drogą już ustaliłem sobie jak zrobię to sterowanie. Mam domoticza z siecią 1wire, w to wepnę właśnie potencjometr elektroniczny (wczoraj dopisałem moduł do domoticza) i 2 wyjsćiowy switch. Potencjometr będzie sterował obrotami, pierwszy switch załączał będzie napięcie na wentylatorach (aby nie podawac jak rekup nie pracuje) a drugi będzie otwierał bypassa. Cała logika realizowana będzie w domoticzu (jakieś godziny i warunki załaczania i mocy wentylatorów itd). No i mój plan nie działa Nie wiem gdzie leży problem, ale po połączeniu EBMa z potencjometrem elektronicznym, maksymalny zakres napięć jaki mogę osiągnąc jest w zakresie 0-2V. A od 2-10v mogę pomarzyć tylko. Nie mam pojęcia czemu się tak dzieje. Coś ten potencjometr wprowadza jakieś swoje prądy/napięcia czy coś Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 23.04.2017 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 W końcu odpaliłem wczoraj swoje sterowanie rekuperatorem. Tak jak pisałem wcześniej, sterowanie idzie przez 1wire, załączanie wentyli, płynna regulacja obrotów i sterowanie bypassem.No i teraz pytanie: jaka poiwnn być logika otwierania/zamykania bypassa ? Nie wiem za bardzo co mam ustawić aby było logicznie. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 24.04.2017 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Jak rozwiazales problem z poprzedniego posta?Sterownie obrotami reczne czy auto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 24.04.2017 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Okazało się, że muszę ustawić flagę chargepump w tym potencjometrze. Po jej ustawieniu działa idealnie. I sterowanie napięciem co 256 kroków jest - czyli w sumie płynnie. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 24.04.2017 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Okazało się, że muszę ustawić flagę chargepump w tym potencjometrze. Po jej ustawieniu działa idealnie. I sterowanie napięciem co 256 kroków jest - czyli w sumie płynnie. Fantom Warto podzielic sie szczegolami twojego rozwiazania. Ale jeszcze raz - plynna regulacje masz, ale automatyczna, na podstawie jakichs odczytow czy recznie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 24.04.2017 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 No właśnie teraz mam pole do popisu, aby to jakoś fajnie zautomatyzować. Całość sterowania na razie to 4 czujniki temperatury, dwa potencjometry elektroniczne, podwójny moduł przekaźników. Całość - może z 50 zł. To podpięte do Raspberry PI.Na razie ustawiłem sobie tylko czasowe włączanie/wyłączanie z jakimiś tam mocami wentyli. Ale chce to zrobić lepiej, czyli po pierwsze obsłużyć bypass, po drugie podłączyć do tego czujnik wilgoci (kolejne kilkanaście pln). I na podstawie między innymi odczytów z tych czujników, zrobić pełen automat. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adasko_l 26.04.2017 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2017 A czy masz jakiś pomysł na zrównoważenie systemu z regulacją nadążną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.05.2017 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Ciekawy układ do wpakowania w reku: http://zpasgroup.pl/ahp-35-ti-powietrzna-pompa-ciepla.html Tylko pewnie przepływy znacznie większe od tych jaki można spotkać w typowym domu no i cena pewnie kosmiczna Może pojawi się w przyszłości coś mniejszego co można byłoby zaadoptować pod wentylację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 16.05.2017 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 (edytowane) Ciekawy układ do wpakowania w reku: http://zpasgroup.pl/ahp-35-ti-powietrzna-pompa-ciepla.html Tylko pewnie przepływy znacznie większe od tych jaki można spotkać w typowym domu no i cena pewnie kosmiczna Może pojawi się w przyszłości coś mniejszego co można byłoby zaadoptować pod wentylację. Wolałbym do nawiewu dołożyć nagrzewnicę i "łamać" temperaturę w największe mrozy. Kabelki i PV załatwią resztę. EDIT: Przy okazji chętnie dowiedziałbym się jak taki układ z nagrzewnicą pracuje. Dogrzewanie za reku w nawiewie powoduje, iż wyciąg z domu też ma wyższą temperaturę, może to być niezła alternatywa jako ogrzewanie awaryjne (generator 2KW, nagrzewnica 1 KW i dom się kilka dni spokojnie beż prądu z sieci obroni...). Edytowane 16 Maja 2017 przez miloszenko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 17.05.2017 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 Czy ktos zainteresowany bylby samym wymiennikiem rs160. Nowy nieuzywany. Mam ich kilka. Jak nikt niebedzie chcial to pojdapojda w kosz. Wiadomosc na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poni 18.05.2017 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Czy ktoś mógłby mi polecić gotowy sterownik do rekuperatora, nie mam wiedzy że by zrobić sobie samemu taki sterownik. (Tak jak niektórzy w tym wątku.)Może ktoś skorzystał z gotowego rozwiązania? Jakiego producenta warto wybrać?Wentyle mam EBM sterowane 0-10V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 18.05.2017 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Kiedyś miałem Alresa ..... Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poni 19.05.2017 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 W tym wątku Arles to chyba jedyny gotowiec jak można nabyć, szkoda że ta cena...Nie zależy mi wi-fi itp chcę tylko płynie sterować i dostrajać wentylatory żeby mieć możliwość zrównoważenia ciśnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pblo 29.05.2017 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Witam!Kiedyś troche tu zaglądałem, czasu bylo jakos wiecej, wstyd sie przyznać utknąłem z budową WM, kanały mam poprowadzone i tak czas zasuwa, wentylki EBM-y leżą w kartonie, i tak sobie mieszkamy juz 6 rok.... Chciałbym to ustrojstwo w koncu jakos dokończyc, ale to pewnie we wrześniu, bo teraz znowu będe miał ciezki okres w pracy przez pare miesięcy...Powiedzcie gdzie teraz kupujecie wymienniki Klinenburga? Nadal to wychodzi najkorzystniej? Jakość / Cena? Czy moze ktos poradzic mi dodatkowo w takiej kwesti? : Mam zrobiony częściowy drenaż wokół domu, który pewnie nie jest zbytnio potrzebny, ale jest, rury idą do studni, około 6-7 betonowych okrąglaków. W studni zapewne panuje fajny "chłodek". Studnia oddalona jest od domu ok 30-40 metrów. Jest non stop sucha, nie ma w niej wody.Pomyslałem o wykorzystaniu jej jako czerpni do GWC. Tzn chciałbym poprowadzic nitkę lub dwie rur 200mm. Czy ma to sens takie wykorzystanie istniejącej studni, mnie sie wydaje ze to nie było by głupie rozwiązanie?Chciałbym zacząc temat wlasnie od tego , aby miec latem lekko schlodzone powietrze, spiąc wentyle a do reku powrócic po wakacjach , zeby na jesień to wszystko pomału poskladacCo wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.05.2017 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Powiedzcie gdzie teraz kupujecie wymienniki Klinenburga? Nadal to wychodzi najkorzystniej? Jakość / Cena? W "popularnym serwisie aukcyjnym" są wystawione do sprzedania wymienniki recair'a. Niby lepsze od Klingenburga i tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 03.06.2017 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Mam samorobne reku na EBM R3G-220-AD11-02, sterowanie tymczasem na potencjometrze. Wczoraj (w nocy) nawiew "sam z siebie" wszedł na max obroty (usłyszałem i odczułem z anemostatu). Aby nie łazić po strychu (BTW, nieizolowanym) po nocy odłączyłem reku całkiem na rozdzielnicy, dziś wszedłem aby sprawdzić co jest grane, włączyłem i hmm... działa normalnie (potencjometr na 1/4, kręcenie reguluje prędkość jak powininno). Ktoś się spotkał z czymś takim, co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.