pol2pol 12.06.2007 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 http://www.uciechowski.com.pl Nawet sensownie wyglądają (na zdjęciu) ich pustaki, parametry też mają dobre. Jak 10zł brutto sztuka to nawet nawet. Dollicz cenę transportu oraz rozładunku i będziesz miał realną cenę na m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szron 12.06.2007 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 Transport jest gratis przynajmniej do mojego miasta. A skoro maja transport to i rozladunek pewnie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 29.10.2013 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 na ściany dwuwarstwowe kupuje się najtańszy dostępny materiał o parametrach wytrzymałościowych podanych w projekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_unnamed 29.10.2013 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Artykuł w MG Projekt bardzo niesolidny. Jak w większości takich publikacji temat lekko liźnięty z wierzchu plus materiały promocyjne kilku producentów.Przy wyborze materiału na ściany wskazałbym 3 czynniki:1. Cena: cena samego materiału, cena materiału na spoiny, wzrost ceny robocizny (ułatwienia w murowaniu, czasochłonność układania), wzrost kosztów tynków (przy nierównych powierzchniach), wzrost kosztów instalacji (w przypadku materiału trudnego w obróbce), koszty dodatkowej izolacji termicznej (do osiągnięcia zamierzonego współczynnika K ścian), wzrost kosztów w przypadku konieczności wzmocnienia konstrukcji budynku2. Wytrzymałość - to najprostsze, projektant może określić parametry materiału (lub wprowadzić modyfikacje w konstrukcji budynku)3. Komfort - izolacyjność akustyczna, łatwość w instalacji mebli wiszących itp. W mojej subiektywnej ocenie z punktu widzenia czynnika 1 najkorzystniejszy jest beton komórkowy (o odpowiedniej gęstości) na pióro-wpust i zaprawie cienkowarstwowej. Wg. czynnika 3 - bloczki silikatowe (też pióro-wpust i zaprawa cienkowarstwowa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 29.10.2013 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 silikat załapuje się też pod nr 2 - jest najtwardszym materiałem.Ja mam bloczki 18 cm - przy BK musiałabym mieć min 24 cm.Niby niewiele, ale mam tak maleńką działkę, że liczył się każdy cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_unnamed 29.10.2013 23:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Ale przy bloczku silikatowym 18cm należy doliczyć ok 6cm styropianu więcej aby dorównać parametrom termicznym BK. Czyli i tak wychodzi ok 24cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 30.10.2013 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Jak masz tyle miejsca na działce, że możesz mieć dowolnie grubą ścianę i ocieplenie, to faktycznie. Ja mam maleńką działkę i liczył się każdy cm. Dla ściany o łącznej grubości 38 cm: silikat 18 cm + 20 cm czarnego styropianu daje 0,15W/m2K beton komórkowy typ 500 24 cm + 16 cm czarnego styropianu daje 0,17 W/m2K Kalkulator stąd: http://www.arbet.com.pl/ Więc nie do końca jest tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_unnamed 30.10.2013 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Porównywałem BK 24cm bez styro z silikatem 17 + standardowy styro fasadowy. Wychodzi że aby dorównać, trzeba dołożyć ok 5cm styro.Oczywiście pod względem izolacji zawsze lepszym rozwiązaniem będzie cieńsza ściana i więcej styropianu.Jeśli rozważamy te sprawy tak szczegółowo, to należy też zwrócić uwagę na "zimne" pomieszczenia w bryle domu (np. nieogrzewany garaż) gzie nie zawsze jest możliwość dodania izolacji do ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 30.10.2013 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Garaż powinen być zawsze izolowany termicznie od częsci ogrzewanej. Wiem, że kiedyś, w dobie taniej energii, ludziom było "wsio jedno", ale teraz brak ocieplenia ścian garaż-dom jest IMHO blędem projektowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marek_czeczot 10.11.2013 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 Też jestem na etapie zastanawiania się właśnie z czego budować. Mam kilka typów, ale jeszcze nie na 100%- ktoś pewnie mógłby moje poglądy diametralnie zmienić. Znalazłem ciekawy artykuł, który w prosty sposób wyjaśnił kilka nurtujących pytań: http://www.mgprojekt.com.pl/blog/porownanie-materialow-budowlanych lecz nadal jeszcze nie jestem zdecydowany...Zastanawiam się głównie ze względu na fundusze- czy otrzymam dofinansowanie od rodziny czy raczej sam będę działał. Ten artykuł jest nierzetelny. Wynika z niego, że nie ma ścian ceramicznych jednowarstwowych... Otóż są - Porotherm 44 na zaprawie z tynkiem termo to U ściany na poziomie 0,27!! Proponuję nie sugerować się przy wyborze materiału tym tekstem - jest tam jest kilka takich kwiatków :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 12.11.2013 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Ten artykuł jest nierzetelny. Wynika z niego, że nie ma ścian ceramicznych jednowarstwowych... Otóż są - Porotherm 44 na zaprawie z tynkiem termo to U ściany na poziomie 0,27!! ta... na papierze to może i ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.