wibart 09.11.2012 23:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Jaki konkretnie klej proponujecie na ogrzewanie podłogowe - parkiet lite drewno lakierowny , dąb, 16mm grubości, szerokość 7cm dł. 42. lakierowany na pióro-wpust , delikatna fazka - producent - Wiśniewski.Jednoskładnikowy czy dwu? Jaka konkretnie firma?Myślę o 1k Poliuretanowy - np SikiCo myślicie o klejach firmy carver np Evercol? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 13.11.2012 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 Jaki konkretnie klej proponujecie na ogrzewanie podłogowe - parkiet lite drewno lakierowny , dąb, 16mm grubości, szerokość 7cm dł. 42. lakierowany na pióro-wpust , delikatna fazka - producent - Wiśniewski. Jednoskładnikowy czy dwu? Jaka konkretnie firma? Myślę o 1k Poliuretanowy - np Siki Co myślicie o klejach firmy carver np Evercol? Pozdrawiam ewidentnie naraza sie Pan na kłopoty..jakiby klej nie był deska taka nie nadaje sie na ogrzewanie posadzkowe..z litego debu..zeschnie sie i to bardzo mocno.. dab lity tylko w mozaice sztorcowej..badz w warstwowkach z 6mm warstwa drewna uzytkowego..inny z moich doswiadczen wynika sie nie nadaje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 15.11.2012 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 ewidentnie naraza sie Pan na kłopoty..jakiby klej nie był deska taka nie nadaje sie na ogrzewanie posadzkowe..z litego debu..zeschnie sie i to bardzo mocno.. dab lity tylko w mozaice sztorcowej..badz w warstwowkach z 6mm warstwa drewna uzytkowego..inny z moich doswiadczen wynika sie nie nadaje.. witam Kosultowałem to z kilkoma osobami na forum (jarekkur). Opinia była pozytywna. Drewno lite jest batrdziej stabilne, klejone tylko od spodu -nie ma kleju na piurach i wpustach. W Austrii, Szwjacarii, kłada na podłogówkę nawet 22mm i doswiadczenia sa takie ze jest to nawet bardziej stabilne. W kwestii przewodzenia ciepła się nie boje - bedzie sie wolniej nagrzewało ale wczesniej czy pozniej nagrzeje... mam dom dobrze ocieplony 20+20+30, potrojne szyby - tak wiec bedzie sie powoli wychładzał i podłogówka nie bedzie chodziła na 100% 24h Podlogówka bedzie zasilana PCi- woda na wejsciu bedzie miało srednio ok 30-33 stopnie. Klepka ma fazki - wiev wizulanie zniweluje minimalne szpary.... Mam teraz problem z klejem. Czekam na propozycje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 15.11.2012 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 ewidentnie naraza sie Pan na kłopoty..jakiby klej nie był deska taka nie nadaje sie na ogrzewanie posadzkowe..z litego debu..zeschnie sie i to bardzo mocno.. dab lity tylko w mozaice sztorcowej..badz w warstwowkach z 6mm warstwa drewna uzytkowego..inny z moich doswiadczen wynika sie nie nadaje.. Ghost mowisz 6mm drewna uzytecznego czyli jakie grubości muszą miec pozostałe 2 elementy deski 3-warstwowej bo grubośc całej deski to 15 mm konkretnie mowię tu o Paradorze gdzie warstwa użytkowa ma 3-4 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 15.11.2012 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 (edytowane) witam Kosultowałem to z kilkoma osobami na forum (jarekkur). Opinia była pozytywna. Drewno lite jest batrdziej stabilne, klejone tylko od spodu -nie ma kleju na piurach i wpustach. W Austrii, Szwjacarii, kłada na podłogówkę nawet 22mm i doswiadczenia sa takie ze jest to nawet bardziej stabilne. W kwestii przewodzenia ciepła się nie boje - bedzie sie wolniej nagrzewało ale wczesniej czy pozniej nagrzeje... mam dom dobrze ocieplony 20+20+30, potrojne szyby - tak wiec bedzie sie powoli wychładzał i podłogówka nie bedzie chodziła na 100% 24h Podlogówka bedzie zasilana PCi- woda na wejsciu bedzie miało srednio ok 30-33 stopnie. Klepka ma fazki - wiev wizulanie zniweluje minimalne szpary.... Mam teraz problem z klejem. Czekam na propozycje wszystko fajnie ale drewno musi miec 6-8 % wilgotnosci nie wiecej i jak ci 3-4 mm szpary nie przeszkadzaja, problemow nie widze ja mialbym na takiej posadzce zaraz reklamacji ..w kwestii ciepla nie bałbym sie wogóle sprawdzone..bilans cieplny to bilans cieplny ile energii wpompujesz tyle odzyskasz. Pozdro. Co do kleju ..dowolny dwuskladnik dobrej jakosci...artelit 890 czy mapei 9022k..czy uzin 92 czy spartan 420 Edytowane 15 Listopada 2012 przez ghost34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 15.11.2012 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 f5. napisał -"Ghost mowisz 6mm drewna uzytecznego czyli jakie grubości muszą miec pozostałe 2 elementy deski 3-warstwowej bo grubośc całej deski to 15 mmkonkretnie mowię tu o Paradorze gdzie warstwa użytkowa ma 3-4 mm."Tu jest dosc duza roznorodnosc a ja takich desek niepolecam..poszedł priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 15.11.2012 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 f5. napisał - "Ghost mowisz 6mm drewna uzytecznego czyli jakie grubości muszą miec pozostałe 2 elementy deski 3-warstwowej bo grubośc całej deski to 15 mm konkretnie mowię tu o Paradorze gdzie warstwa użytkowa ma 3-4 mm." Tu jest dosc duza roznorodnosc a ja takich desek niepolecam.. poszedł priv A co TY byś zaproponował w sytuacji podłogówki i checi posiadania podlogi drewnianej??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 22.11.2012 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 dziś gruntowałem tytanem posadzkę po ilu godzinach/dniach można zakładać parkiet [merbau 15mm]po ilu dniach ten smród od gruntu zniknie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wjaz 06.12.2012 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 Witam, mam sprawę: Planuję położyć u siebie dwuwarstwową deskę 11mm - na podłogówce oczywiście.Moja żona umówiła się na pomiar z parkieciarzem polecanym przez dwie niezależne osoby.Ale przy okazji napomknęła o czym rozmawiali przez telefon - że między drewnem a terakotą będzie korek, że trzeba zrobić dylatację, itd. itp. a dodatkowo że parkieciarz nie klei desek całą powierzchnią, tylko w niektórych miejscach, co daje dodatkowe korzyści bo jest mniejszy opór dla ciepła ..... Hę???Żona nie potrafiła wyjaśnić o co dokładnie chodziło, a nawet trochę się obraziła za moją nagłą dociekliwość... Czy ktoś z was słyszał o czymś takim? Żeby deski dwuwarstwowe nie były klejone do podłoża całą powierzchnią?Według mojego (niewielkiego) stanu wiedzy dechy powinny być przyklejone w całości i nie mogę zgadzać się na jakieś punktowe klejenie. Dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 09.12.2012 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Chyba WIĘKSZY opór dla ciepła będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 09.12.2012 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Chyba WIĘKSZY opór dla ciepła będzie. Opor wiekszy ale energia ta sama na ogrzanie zadanej powierzchni. Zadnych strat. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 10.12.2012 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Większy opór = większa różnica temperatur = niekoniecznie ta sama energia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 10.12.2012 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 tak tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wjaz 11.12.2012 00:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Dzięki - tak właśnie myślałem.W międzyczasie pogadałem też z parkieciarzem i już wiem o co chodzi. Tak to jest jak się człowiek bawi w głuchy telefon z żoną, której nie interesują techniczne szczegóły.Chodziło mu po prostu o to, że proponuje położyć deskę dwuwarstwową, w której dolna warstwa przeciwprężna jest ponacinana co kilka centymetrów. Do podłoża klei się całą powierzchnię, ale nacięcia (w których oczywiście jest powietrze) mają pomagać w transporcie ciepła z posadzki do warstwy wierzchniej i do pomieszczeń.Pewnie można z tym dyskutować, ale przynajmniej wiem, że facet klei podlogi jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 11.12.2012 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 wszystko ok ale dlaczego 11stka(z 3-4mm warstwa drewna) przecie okres jej uzytkowania do jakies max 15-25lat przy dobrych wiatrach..wez ze 13-14mm z 6 mm warstwa drewna nie przezyjesz takiej podlogi twoj syn dopiero sie bedzie o to martwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 11.12.2012 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Większy opór = większa różnica temperatur = niekoniecznie ta sama energia. co sie wiec dzieje z tą energia dematerializuje sie czy idzie przez ..wylewke-styropian -strop-chudziaka w ziemie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 12.12.2012 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 co sie wiec dzieje z tą energia dematerializuje sie czy idzie przez ..wylewke-styropian -strop-chudziaka w ziemie??? Pewnie zamienia sie w kurz albo mrowki faraona,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 12.12.2012 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 co sie wiec dzieje z tą energia dematerializuje sie czy idzie przez ..wylewke-styropian -strop-chudziaka w ziemie??? Pewnie zamienia sie w kurz albo mrowki faraona,,, Koledzy, tu się nie ma z czego śmiać, chyba, że tak żartobliwie podchodzicie do braków własnej wiedzy. Wyższy opór cieplny = do przekazania tej samej ilości ciepła potrzebna jest wyższa różnica temperatur między powierzchnią podłogi (bez zmian) a temperaturą rurki w podłodze = wyższa temperatura czynnika grzewczego = w niektórych przypadkach (kondensat, pompa ciepła) gorsza sprawność źródła ciepła = większe zużycie energii (pod postacią gazu czy prądu). Oczywiście wyższa temperatura rurki to też większe straty w drugą stronę (przez styropian własnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekoheat 12.12.2012 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Jeżeli już drewno, to nie grubsze niż 15mm i najlepiej dąb. Sugerowałbym dokładnie to policzyć, gdyż należy zorientować się najpierw jakie jest całkowite zapotrzebowanie na ciepło pomieszczenia, w którym drewno ma zostać użyte, po czym można sprawdzić czy z m2 powierzchni podłogi uzyskamy odpowiednią ilość ciepła, aby pomieszczenie otrzymało odpowiednią ilość energii z całej powierzchni podłogi dla wartości brzegowych (najniższej temperatury dla jednej z 5 stref klimatycznych Polski - w zależności od tego gdzie znajduje się budynek). Nie bez znaczenia jest też optymalny i odpowiedni układ rur OP.Dodatkowo trzeba też uwzględnić dodatkowe źródła ciepła, wentylację itp. 40mm to zdecydowanie za dużo. Aby dogrzać pomieszczenie przy takim parkiecie temperatura zasilania OP będzie musiała być zbyt wysoka co spowoduje nadmierna "pracę drewna" doprowadzając z dużym prawdopodobieństwem do pęknięć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 14.12.2012 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 (edytowane) Koledzy, tu się nie ma z czego śmiać, chyba, że tak żartobliwie podchodzicie do braków własnej wiedzy. Wyższy opór cieplny = do przekazania tej samej ilości ciepła potrzebna jest wyższa różnica temperatur między powierzchnią podłogi (bez zmian) a temperaturą rurki w podłodze = wyższa temperatura czynnika grzewczego = w niektórych przypadkach (kondensat, pompa ciepła) gorsza sprawność źródła ciepła = większe zużycie energii (pod postacią gazu czy prądu). Oczywiście wyższa temperatura rurki to też większe straty w drugą stronę (przez styropian własnie). Masz racje jesli chcesz rozgrzac szybko..nikt nie twierdzi ze drewno bedzie sie szybciej nagrzewac niz inna okladzina posadzkowa..ale ze ci cieplo ucieknie do ziemi(lzejsze od powietrza ..zreszta wiesz swoje to co tam bede..)przez tyle warstw izolacji no to pojechałes.. Wiedza powiadasz..w 2000r. Rozmawialem na ten temat z automatykiem wlascicielem firmy z tradycjami trudniącej sie ogrzewaniem wtedy jeszcze raczkujacym posadzkowym i sciennym....i drugim panem tez oczywiscie po studiach ..dokonywali niezbednych obliczen..i twierdzili ze sie nie da:((zwołałem swoiste małe sympozjum bo w niemczech widziałem na własne oczy że się da..i zaczołem gryźć temat..wiec udałem sie do fachowców i podałem niezbędne dane rzecz jasna..)Podobnie rzecz sie ma w niemczech i w czechach z wylewkami na bazie anchydrytów.U nas dopiero lafarge zaczoł to robić systemowo i konkretnie...my zas miedzy innymi na tym forum również wyważamy często drzwi już dawno otwarte.. Dwa lata później zaprosilem obu na budowe gdzie to uczynilem -lita jatoba grubość 15mm gestość drewna uśredniona połtora raza wieksza od debu około 900kg na metr sześcienny ... Co prawda tylko na 30m/kw ale od czegos trzeba było zacząć..porobili pomiary spojrzeli na wykresy z pieca..i od tej pory..polecaja mnie w swoich regionach..na kartce nie wychodzi ni cholery..albo wychodzi nietęgo ale tutaj ..dziala znana anegdota "Rosyjscy naukowcy obliczyli że pszczoły maja za dużą mase ciała w stosunku do powierzchni skrzydeł..aby latać a pszczoły o tym nie wiedzą i latają..Pozostan przy swoim zdaniu nie widze problemu..i mam nadzieję , że nie uraziłem..Pozdrawiam serdecznie Ghost34 Edytowane 14 Grudnia 2012 przez ghost34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.