Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

przy zadaszeniu nie będzie raczej miał skąd pić tej wody. Z innej beczki jest sens dawania tego isomuru w celach lepszej izolacji czy raczej sztuka dla sztuki

 

U mnie nie było sensu, bo mam płytę fundamentową odizolowaną styrodurem od gruntu, ale przy fundamencie tradycyjnym pewnie bym się zastanowił nad wyeliminowaniem potencjalnego mostka termicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
  • 4 weeks później...
witam. nie czytałem całego wątku od początku i może to było już poruszane. jako że wątek o silce to chcę zapytać konkretnie o silkę z xelli. niby ich bloczki mają 33,3cm długości i 3 bloczki dają 1m wiec można z tego morować modułem? ja planuję z silki o grubości 18cm. znalazłem taką propozycję aby w narożnikach wysunąć o te 14mm bloczek i modułem druga warstwę się pociągnie. silka.jpg moduł chciałbym bo można wykorzystać pod instalacje kanały i po drugie wykorzystując połówki nie trzeba zbyt dużo docinać. ekspert mówił że na długości te bloczki są raczej powtarzalne i jak się zdarzy jakiś za mały o 2mm to będzie taki który będzie dłuższy o te 2mm w sąsiedztwie na palecie. raczej większym problemem jest wysokość niż długość. gościu twierdził że nie mają reklamacji że długości się nie zgadzają. mówiłem że chcę z tego materiału robić i pytałem czy praktycznie da się wykorzystać moduł to twierdził że są te bloczki robione właśnie z myślą o module. jak to wygląda z waszego praktycznego punktu widzenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z praktycznego punktu, to bez porzadnej pily nie podchodz do tematu. Akurat moja ekipa byla tak wyposazona i byla gotowa sie przylozyc, ale po analizie za i przeciw - czas nagli, czas kosztuje. I poszlo bez zwracania uwagi. Natomiast gadki o tym ze ten bloczek jest robiony poid te moduly wlozylbym na polke obok Misia Uszatka.Co do trzymania wymiarow pod katem wykorzystania kanalow to ci nie powiem, ale ogolnie wygladalo to dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym, ż nie zawsze buduje się podręcznikowo prostą ścianę - chociażby musisz przewiązać działówki. Jak będziesz chciał aby się kanały nachodziły, będziesz miał sporo odpadów.

Poza tym czasami przewiązujesz elementy betonowe - nadproża, wieńce - wówczas też leci beton do dziur i je zapycha.

 

To fajnie wygląda na ulotce reklamowej albo w domu projektowanym pod ten system, gdzie się po prostu bawisz w pilnowanie szczelin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Elfir, akurat działówek nie powinno się chyba przewiązywać z nośnymi, no chyba że nośne wewnętrzne.

 

Jeśli chodzi o narożniki, to ta Silka 18 jest super (nie potrzeba docinek ani dokupywania bloczków "połówkowych"), byle wysokości bloczków były równe (bo to jest prawdziwa zmora przy silikatach na cienką spoinę). PS. @kamil, to przewiązanie to chyba nie "propozycja" ale rysunek z zeszytów Xelli. Grupa silikaty też ma dłuższe bloczki "osiemnastki" (50cm), ale robią je chyba tylko w zakładach Pisz. Po wymurowaniu całości, należałoby chyba wszystkie narożniki wyrównać zaprawą (te kieszenie i wcięcie 14mm) pod docieplanie.

 

Jeśli chodzi o zapychanie kanałów, to rzeczywiście nażałoby tego pilnować, choć jeśli murowane będzie dozownikiem do zapraw, to on (przynajmniej ten który ja mam) ma taką "wstawkę" po środku, więc chyba zostawiał środkiem taki "ślad" bez kleju.

 

Po kątem betonu (wieńce) można np. ostatnią warstwę przejechać pianką i nie powinno zapaćkać.

 

Z tą "porządną piłą" to bez przesady, ja obleciałem całość tanią (200zł) kątówką 230mm, także (szczególnie jak odpadną docinki w narożnikach w tej Silce 18 ) powinna wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tak marudzicie na wysokości bloczków?

U mnie z Grupy Silikaty miałem kilka palet o różnej wysokości dochodzącej do 3 mm.

Murowałem 3 lata temu.

Kątownik do ręki, szybki pomiar każdej sztuki przed wzięciem do ręki. Później podział na określoną ścianę. Wiadomo, muruje się kilka ścian jednocześnie. Problem znika.

Bez docinek, murowania zaprawą, nerwów itd.

Jest to trochę upierdliwe, jednak gorszym rozwiązaniem jest docinanie czy murowanie na zaprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś kilka palet z oznaczeniem "uwaga nierówne bloczki", czy ze wszystkich palet uzbierałeś kilkaset nierównych cegieł?

 

O docinaniu z wysokości to chyba nikt nawet nie myślał (to by było dopiero "trochę upierdliwe") :D

 

Bo chyba nie chcesz nam powiedzieć że nie miałeś "zwykłych" docinek (z długości bloczka)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z praktycznego punktu, to bez porzadnej pily nie podchodz do tematu. Akurat moja ekipa byla tak wyposazona i byla gotowa sie przylozyc, ale po analizie za i przeciw - czas nagli, czas kosztuje. I poszlo bez zwracania uwagi. Natomiast gadki o tym ze ten bloczek jest robiony poid te moduly wlozylbym na polke obok Misia Uszatka.Co do trzymania wymiarow pod katem wykorzystania kanalow to ci nie powiem, ale ogolnie wygladalo to dobrze.

 

kątówkę 230mm i tak sobie kupię bo się zawsze przyda a na docięcia tak będzie potrzebna bo nie da się zbudować bez docinek. choćby przewiązanie ściany zewnętrznej z wewnętrzną nośną. ale może uda się tak aby było jak najmniej docinek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Elfir, akurat działówek nie powinno się chyba przewiązywać z nośnymi, no chyba że nośne wewnętrzne.

 

Jeśli chodzi o narożniki, to ta Silka 18 jest super (nie potrzeba docinek ani dokupywania bloczków "połówkowych"), byle wysokości bloczków były równe (bo to jest prawdziwa zmora przy silikatach na cienką spoinę). PS. @kamil, to przewiązanie to chyba nie "propozycja" ale rysunek z zeszytów Xelli. Grupa silikaty też ma dłuższe bloczki "osiemnastki" (50cm), ale robią je chyba tylko w zakładach Pisz. Po wymurowaniu całości, należałoby chyba wszystkie narożniki wyrównać zaprawą (te kieszenie i wcięcie 14mm) pod docieplanie.

 

Jeśli chodzi o zapychanie kanałów, to rzeczywiście nażałoby tego pilnować, choć jeśli murowane będzie dozownikiem do zapraw, to on (przynajmniej ten który ja mam) ma taką "wstawkę" po środku, więc chyba zostawiał środkiem taki "ślad" bez kleju.

 

Po kątem betonu (wieńce) można np. ostatnią warstwę przejechać pianką i nie powinno zapaćkać.

 

Z tą "porządną piłą" to bez przesady, ja obleciałem całość tanią (200zł) kątówką 230mm, także (szczególnie jak odpadną docinki w narożnikach w tej Silce 18 ) powinna wytrzymać.

 

rozumiem że murowałeś silką 18 więc będę wdzięczny za link do dziennika jak prowadziłeś. mnie akurat moduł może się przydać bo miałbym wiele miejsc co się nada bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...