karolek75 05.10.2014 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 niepotrzebne ale chyba wsadzenie po dwoch drutów z żebrówki pod każde okno chyba kieszeni nie urwie.. W betonie komorkowym bruzdowanie jest latwe, w silce juz niekoniecznie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 06.10.2014 05:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 To chyba jasne. Inna twardość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vega1 06.10.2014 05:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 należy zbroić mimo wszystko. Koszt znikomy. Dwie szychty pod otworami należy zazbroić tak, aby po dwa pręty np. żebrowane fi6 wchodziły w ścianę po pół metra za otwory. Zapobiegnie to tworzeniu rys w późniejszym czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 06.10.2014 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Przy okazji na Twojej 2 fotce widac jak silka pije wode, isomur jednak sie sprawdza. mam Basen w salonie a silka sucha przy zadaszeniu nie będzie raczej miał skąd pić tej wody. Z innej beczki jest sens dawania tego isomuru w celach lepszej izolacji czy raczej sztuka dla sztuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam-p 08.10.2014 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 przy zadaszeniu nie będzie raczej miał skąd pić tej wody. Z innej beczki jest sens dawania tego isomuru w celach lepszej izolacji czy raczej sztuka dla sztuki U mnie nie było sensu, bo mam płytę fundamentową odizolowaną styrodurem od gruntu, ale przy fundamencie tradycyjnym pewnie bym się zastanowił nad wyeliminowaniem potencjalnego mostka termicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mnocon 04.11.2014 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Czy isomur naprawde odcina mostek, narazie nie wiem. W sumie to nie wiem czy sie dowiem nawet jak juz bedziemy mieszkali Napewno widoczne jest to ze silka nie podciaga wody, u mnie troche mokrawy teren wiec to byl jeden z tematow do ograniecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 26.11.2014 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 witam. nie czytałem całego wątku od początku i może to było już poruszane. jako że wątek o silce to chcę zapytać konkretnie o silkę z xelli. niby ich bloczki mają 33,3cm długości i 3 bloczki dają 1m wiec można z tego morować modułem? ja planuję z silki o grubości 18cm. znalazłem taką propozycję aby w narożnikach wysunąć o te 14mm bloczek i modułem druga warstwę się pociągnie. moduł chciałbym bo można wykorzystać pod instalacje kanały i po drugie wykorzystując połówki nie trzeba zbyt dużo docinać. ekspert mówił że na długości te bloczki są raczej powtarzalne i jak się zdarzy jakiś za mały o 2mm to będzie taki który będzie dłuższy o te 2mm w sąsiedztwie na palecie. raczej większym problemem jest wysokość niż długość. gościu twierdził że nie mają reklamacji że długości się nie zgadzają. mówiłem że chcę z tego materiału robić i pytałem czy praktycznie da się wykorzystać moduł to twierdził że są te bloczki robione właśnie z myślą o module. jak to wygląda z waszego praktycznego punktu widzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 27.11.2014 04:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Z praktycznego punktu, to bez porzadnej pily nie podchodz do tematu. Akurat moja ekipa byla tak wyposazona i byla gotowa sie przylozyc, ale po analizie za i przeciw - czas nagli, czas kosztuje. I poszlo bez zwracania uwagi. Natomiast gadki o tym ze ten bloczek jest robiony poid te moduly wlozylbym na polke obok Misia Uszatka.Co do trzymania wymiarow pod katem wykorzystania kanalow to ci nie powiem, ale ogolnie wygladalo to dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.11.2014 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 kanały pod instalacje i tak zalepisz sobie klejem, więc bez sensu IMHO. Chyba, że będziesz się bawił przy nanoszeniu kleju, ale wówczas jak długo chcesz budować stan SSO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 27.11.2014 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Bez przesady z tym zaklejaniem - ten otwor ma x cm srednicy a warstwa kleju to 1-2 mm. Spadnie na dol kanalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.11.2014 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 wcale nie - budowałam silką i przewód się blokuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 27.11.2014 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Ok, rozumiem ze probowalas uzyc tych kanalow, ja nie.Ale nie dalo sie ich udroznic? Te 1-2mm kleju nadal obowiazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.11.2014 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 problem w tym, ż nie zawsze buduje się podręcznikowo prostą ścianę - chociażby musisz przewiązać działówki. Jak będziesz chciał aby się kanały nachodziły, będziesz miał sporo odpadów.Poza tym czasami przewiązujesz elementy betonowe - nadproża, wieńce - wówczas też leci beton do dziur i je zapycha. To fajnie wygląda na ulotce reklamowej albo w domu projektowanym pod ten system, gdzie się po prostu bawisz w pilnowanie szczelin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 27.11.2014 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 @Elfir, akurat działówek nie powinno się chyba przewiązywać z nośnymi, no chyba że nośne wewnętrzne. Jeśli chodzi o narożniki, to ta Silka 18 jest super (nie potrzeba docinek ani dokupywania bloczków "połówkowych"), byle wysokości bloczków były równe (bo to jest prawdziwa zmora przy silikatach na cienką spoinę). PS. @kamil, to przewiązanie to chyba nie "propozycja" ale rysunek z zeszytów Xelli. Grupa silikaty też ma dłuższe bloczki "osiemnastki" (50cm), ale robią je chyba tylko w zakładach Pisz. Po wymurowaniu całości, należałoby chyba wszystkie narożniki wyrównać zaprawą (te kieszenie i wcięcie 14mm) pod docieplanie. Jeśli chodzi o zapychanie kanałów, to rzeczywiście nażałoby tego pilnować, choć jeśli murowane będzie dozownikiem do zapraw, to on (przynajmniej ten który ja mam) ma taką "wstawkę" po środku, więc chyba zostawiał środkiem taki "ślad" bez kleju. Po kątem betonu (wieńce) można np. ostatnią warstwę przejechać pianką i nie powinno zapaćkać. Z tą "porządną piłą" to bez przesady, ja obleciałem całość tanią (200zł) kątówką 230mm, także (szczególnie jak odpadną docinki w narożnikach w tej Silce 18 ) powinna wytrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 27.11.2014 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Co tak marudzicie na wysokości bloczków?U mnie z Grupy Silikaty miałem kilka palet o różnej wysokości dochodzącej do 3 mm.Murowałem 3 lata temu.Kątownik do ręki, szybki pomiar każdej sztuki przed wzięciem do ręki. Później podział na określoną ścianę. Wiadomo, muruje się kilka ścian jednocześnie. Problem znika.Bez docinek, murowania zaprawą, nerwów itd.Jest to trochę upierdliwe, jednak gorszym rozwiązaniem jest docinanie czy murowanie na zaprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 27.11.2014 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Miałeś kilka palet z oznaczeniem "uwaga nierówne bloczki", czy ze wszystkich palet uzbierałeś kilkaset nierównych cegieł? O docinaniu z wysokości to chyba nikt nawet nie myślał (to by było dopiero "trochę upierdliwe") Bo chyba nie chcesz nam powiedzieć że nie miałeś "zwykłych" docinek (z długości bloczka)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 27.11.2014 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Ja uzywalem bloczkow Silka E18 z Xelli z zakladu Trzciniec i ekipa nie miala zastrzezen co do trzymania wymiarow, a przynajmniej nic nie raportowala. Ale sie jeszcze dopytam, to zostanie dla potomnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.11.2014 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Z praktycznego punktu, to bez porzadnej pily nie podchodz do tematu. Akurat moja ekipa byla tak wyposazona i byla gotowa sie przylozyc, ale po analizie za i przeciw - czas nagli, czas kosztuje. I poszlo bez zwracania uwagi. Natomiast gadki o tym ze ten bloczek jest robiony poid te moduly wlozylbym na polke obok Misia Uszatka.Co do trzymania wymiarow pod katem wykorzystania kanalow to ci nie powiem, ale ogolnie wygladalo to dobrze. kątówkę 230mm i tak sobie kupię bo się zawsze przyda a na docięcia tak będzie potrzebna bo nie da się zbudować bez docinek. choćby przewiązanie ściany zewnętrznej z wewnętrzną nośną. ale może uda się tak aby było jak najmniej docinek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.11.2014 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 @Elfir, akurat działówek nie powinno się chyba przewiązywać z nośnymi, no chyba że nośne wewnętrzne. Jeśli chodzi o narożniki, to ta Silka 18 jest super (nie potrzeba docinek ani dokupywania bloczków "połówkowych"), byle wysokości bloczków były równe (bo to jest prawdziwa zmora przy silikatach na cienką spoinę). PS. @kamil, to przewiązanie to chyba nie "propozycja" ale rysunek z zeszytów Xelli. Grupa silikaty też ma dłuższe bloczki "osiemnastki" (50cm), ale robią je chyba tylko w zakładach Pisz. Po wymurowaniu całości, należałoby chyba wszystkie narożniki wyrównać zaprawą (te kieszenie i wcięcie 14mm) pod docieplanie. Jeśli chodzi o zapychanie kanałów, to rzeczywiście nażałoby tego pilnować, choć jeśli murowane będzie dozownikiem do zapraw, to on (przynajmniej ten który ja mam) ma taką "wstawkę" po środku, więc chyba zostawiał środkiem taki "ślad" bez kleju. Po kątem betonu (wieńce) można np. ostatnią warstwę przejechać pianką i nie powinno zapaćkać. Z tą "porządną piłą" to bez przesady, ja obleciałem całość tanią (200zł) kątówką 230mm, także (szczególnie jak odpadną docinki w narożnikach w tej Silce 18 ) powinna wytrzymać. rozumiem że murowałeś silką 18 więc będę wdzięczny za link do dziennika jak prowadziłeś. mnie akurat moduł może się przydać bo miałbym wiele miejsc co się nada bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.11.2014 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Ja uzywalem bloczkow Silka E18 z Xelli z zakladu Trzciniec i ekipa nie miala zastrzezen co do trzymania wymiarow, a przynajmniej nic nie raportowala. Ale sie jeszcze dopytam, to zostanie dla potomnych prowadziłeś dziennik? będę wdzięczny za link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.