Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Viessmann Vitodens 200W problem z taktowaniem (ciągłe włączanie/wyłączanie)


reiner

Recommended Posts

Szanowni Państwo od ponad 100 lat ideą firmy Viessmann jest dostarczanie użytkownikom urządzeń o najwyższej jakości z rozwiązaniami wskazującymi kierunek rozwoju dla całej branży. Nigdzie nie mówimy, że taka praca to wina klienta gdyż wiemy, ze tak prawidłowo powinno się zachowywać jedno z wielu zabezpieczeń w które wyposażyliśmy nasze urządzenie by było bezawaryjne i gwarantowało bezpieczeństwo użytkownikowi.

Oczywiście jeśli ktoś z Państwa potrafi zaprojektować kocioł o tak dużym zakresie modulacji a jednocześnie niewrażliwy na zmiany przepływu mieszanki paliwowo powietrznej przez palnik, wywołane czynnikami zewnętrznymi, w całym zakresie mocy to myślę, że chętnie porozmawiamy o współpracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 596
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Co niektórzy poplecznicy próbują ratować skórę tej firmie poprzez doszukiwania się czegoś co nie ma miejsca i zarzucając mi że pisze nie prawdę która łatwo można sprawdzić że ma miejsce i jej stan tak wygląda. Co do Panów z Vieska jak ich nazwałeś jest o nich bardzo dużo informacji w necie i portalach branżowych tylko trzeba czytać lub umniejętnie szukać informacji jeśli kogoś interesują te tematu . Instalatorem nie byłem i nie będę choć przyznam że co nieco dowiadywałem się jak to wygląda i nie na infolinii tylko u żródła i wnioski można samemu wyciągnąć. Rozumiem postawę konsultanta ale dalej użytkownicy kotłów vitodens którzy borykaja sie z tym problemem bo nie byli świadomi takiej pracy kotła nie uzyskali odpowiedzi dotyczącej w jaki sposób wiatr przyczynia się na układ spalinowo-powietrzny że automatyka wymusza taka pracę urządzenia.Mimo wielu wklejonych atrykułów mówiące o tym procesie to nie ma odpowiedzi w jaki sposób można temu przeciwdziałać lub może jest to winna kominów , układów koncentrycznych czy samych końcówek kominowych czy tez konstrukcji dachu ,budynku jedynie jaka odpowiedz dostajemy że uzytkownicy którzy cos z tym próbują zrobić jest to niezgodne z przepisami lub nie poprawi to jego pracy. Z czego można wnioskować że firma Viessmann ma tego świadomość i próbowała temu zaradzić ale na czym to sie skończyło ty tylko Oni sami o tym wiedzą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Oczywiście jeśli ktoś z Państwa potrafi zaprojektować kocioł o tak dużym zakresie modulacji a jednocześnie niewrażliwy na zmiany przepływu mieszanki paliwowo powietrznej przez palnik, wywołane czynnikami zewnętrznymi, w całym zakresie mocy to myślę, że chętnie porozmawiamy o współpracy.

 

Super, że Wam się to udało, tylko warto w materiałach poinformować, że najniższa modulacja mocy dostępna tylko w trakcie bezwietrznej/ mało wietrznej pogody ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co niektórzy poplecznicy próbują ratować skórę tej firmie poprzez doszukiwania się czegoś co nie ma miejsca i zarzucając mi że pisze nie prawdę która łatwo można sprawdzić że ma miejsce i jej stan tak wygląda. Co do Panów z Vieska jak ich nazwałeś jest o nich bardzo dużo informacji w necie i portalach branżowych tylko trzeba czytać lub umniejętnie szukać informacji jeśli kogoś interesują te tematu . Instalatorem nie byłem i nie będę choć przyznam że co nieco dowiadywałem się jak to wygląda i nie na infolinii tylko u żródła i wnioski można samemu wyciągnąć. Rozumiem postawę konsultanta ale dalej użytkownicy kotłów vitodens którzy borykaja sie z tym problemem bo nie byli świadomi takiej pracy kotła nie uzyskali odpowiedzi dotyczącej w jaki sposób wiatr przyczynia się na układ spalinowo-powietrzny że automatyka wymusza taka pracę urządzenia.Mimo wielu wklejonych atrykułów mówiące o tym procesie to nie ma odpowiedzi w jaki sposób można temu przeciwdziałać lub może jest to winna kominów , układów koncentrycznych czy samych końcówek kominowych czy tez konstrukcji dachu ,budynku jedynie jaka odpowiedz dostajemy że uzytkownicy którzy cos z tym próbują zrobić jest to niezgodne z przepisami lub nie poprawi to jego pracy. Z czego można wnioskować że firma Viessmann ma tego świadomość i próbowała temu zaradzić ale na czym to sie skończyło ty tylko Oni sami o tym wiedzą

 

myślałem, że udajesz ale widzę że naprawdę jesteś wyjątkowo ograniczony. Gosciu wyraźnie ci napisał, że falowanie moze występować i dla tego własnie zastosowali takie zabezpieczenia a ty swoej: jak to naprawić. NIC NIE NAPRAWISZ TAK MA BYĆ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, że Wam się to udało, tylko warto w materiałach poinformować, że najniższa modulacja mocy dostępna tylko w trakcie bezwietrznej/ mało wietrznej pogody ;)

 

a jak kupisz samochód który w papierach będzie miał prędkość max 200 km/h i któregoś dnia jadąc pod mocny wiatr i pod górę osiągniesz "ledwie" 190 to też będziesz psioczył na producenta??? Ludzie zastanówcie się bo jak patrze na te forum to sa tu 3 grupy: 1- stali bywalcy co nie ważne w jakim temacie ale musza się wypowiedzieć ( i nie ważne czy z sensem czy bez), druga grupa to ludzie którzy spieprzyli swoje instalacje, np żałując na projekt i teraz szukają winnych wszędzie tylko nie u siebie i trzecia grupa ludzie którzy mają wiedzę i chcą pomóc poświęcając swój czas ale Ci jak zobaczą jaki tu gnój to szybko znikają....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko widzisz - przeciętny użytkownik samochodu wie, ż pod górkę nie osiągnie prędkości maksymalnej.

Przeciętny użytkownik kotła nie wie, że instalując ten kocioł w wietrznej okolicy nie osiągnie mocy minimalnej.

A wielu (np ja) wyboru kotła dokonuje patrząc na moc minimalną. Maksymalna mnie średnio interesuje. Czy to 12kW, czy 19, czy 26kW - ja różnicy nie odczuję.

Dlatego rozumiem rozgoryczenie użytkowników, którym kocioł przez spora część czasu nie chce zejść poniżej np 4kW

 

jak patrze na te forum to sa tu 3 grupy: 1- stali bywalcy co nie ważne w jakim temacie ale musza się wypowiedzieć ( i nie ważne czy z sensem czy bez), druga grupa to ludzie którzy spieprzyli swoje instalacje, np żałując na projekt i teraz szukają winnych wszędzie tylko nie u siebie i trzecia grupa ludzie którzy mają wiedzę i chcą pomóc poświęcając swój czas ale Ci jak zobaczą jaki tu gnój to szybko znikają

 

Ja bym powiedział - nawet cztery.

Czwarta, to grupa związana z jednym producentem, wiernie go wspierająca , uważająca wyroby konkurencji za:

jedno i drugie to taki sam włoski szajs
Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WLTP i RDE i nie mówimy tu o skrajnościach(huragan) bo zawsze można sie czegoś uczepić.Niestety nie jestem w żadnej w tej grupie i nie raz pisałem że możemy udowodnić taką prace ale nie podjełeś się tego. Fakty o których piszemy próbujesz atakować czymś innym nie podejmując się tematu mieszając ludzi z błotem i robiąc z nich głupich i dając do zrozumienia że to ich winna ta praca kotła oraz wiele innych rzeczy Gdzie zapalnik wyciągnięty tam wkracza przeciwieństwo konsultanta ciekawe dlaczego pewnie i On ma swoje w tym interesy. Przyjmijmy że tak to ma działać więc tylko prosimy o taka wzmiankę i oczywiście nie językiem marketingowym mówiącym dookoła co dla przysłowiowego Kowalskiego nic to nie będzie mówiło tylko że podczas wiatru kocioł pracuje z wyższa stałą mocą w celu nie zgasnięcia płomienia co skutkuje brakiem modulacji do momentu ustąpienia wiatru. A jeśli mam żle zrobioną instalacje i ma się to przyczynić do ustąpienia problemu jaki występuje u mnie jeśli chodzi o wiatr i barku modulacji kotła podczas wiatru to może zaproszę po raz kolejny do siebie Viessmanna żeby wyżyli się na mnie za to co to piszę i odwrócą kota ogonem ? To co obecnie widzę polityka firmy jest taka żeby najlepiej winę zwalić na instalatorów i o kant d... instalatorzy z listy Viessmanna bo co niektóra osoba napisała że firma nie bierze za nich żadnej odpowiedzialności za nich a pierwsze uruchomienie nie świadczy że wszystko będzie dobrze pracowało na całym osprzęcie Viessmanna więc nie warto przepłacać.Może jeszcze coś o gwarancji i pakietach serwisowy ? I DLACZEGO INFOLINIA JEST PŁATNA. Jeśli cos żle pisze to proszę sprostować mnie przytaczając fakty a nie atakując Nas innymi rzeczami na tym polega dialog a nie obrona bez pokrycia.Osoby które śledzą ten temat oraz nowe zainteresowane tym problemem na pewno odnoszą wrażenie że ktoś się tu coraz bardziej pogrąża. i rozumiem że ma tak świetnie zrobiona instalację jak i jego znajomi oraz osoby powiązane że kocioł pracuje z pełna modulacją 1.9-32kw (bo on jest najlepszy) w każdych warunkach atmosferycznych bo jest zrobiona zgodnie z założeniami projektanta tego kotła. Zastanawiam się dlaczego w to się angażuję bo to jak walka z wiatrakami ale jak widzę odpowiedzi to sami oliwy do ognia dolewają choć jak wspominałem Konsultant musi rozważnie podchodzić do tematu żeby marce nie narobić problemów taka Jego rola i nie daje sie wyprowadzic z równowagi i za to Konsultanta szanuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo za wspaniały pomysł by pomóc teraz naszym braciom z Ukrainy. Super gdyby firma Viessmann chociażby z płatnej infolinii przekazywała środki na pomoc Ukrainie w końcu to My płacimy za to by wsparła Nas firma Viessmann w rozwiązaniu problemu lub innych przyczyn związanych z ich produktami dzwoniąc do nich.Sądzę że idea jest słuszna i wielu użytkowników produktów Viessmann podpisze się pod tą inicjatywą. Proszę o zajęcie stanowiska dotyczącej tej kwestii przez Konsultanta lub firmę Viessmann. Proszę innych użytkowników o propagowanie tego pomysłu wklejając na inne wątki tej inicjatywy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety, jeśli fabrycznie niema otworu to nie przewidujemy jego robienia w późniejszym czasie. Zasobniki serii 100 zabezpieczane są przez korozja powłoka ceramiczną i każde wiercenie spowoduje jej nieodwracalne uszkodzenie.
Panie Konsultant Viessmann, Panowie czy to dobry szkic Vitocell 100-W CUGA 120L? Chodzi mi szczególnie o króćce dolotowe/wlotowe wody zimnej/ciepłej/cyrkulacji. B. proszę o link/info.

1- dolot wody zimnej (sięga do dna)

2- króciec poboru wody ciepłej? (od samej góry)

3- rura powrotu cyrkulacji? (1/3 wysokości zasobnika)

 

Niestety nie mogę nijak dodać załącznika -spróbuję później -proszę o potwierdzenie położenia z nawiasów.

Edytowane przez daniel.w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam, ale tam nie ma tego o co pytałem - wymiaru/głębokości rurki cyrkulacji - czy to prawda, że sięga ok. 1/3 wysokości zasobnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej wytłumaczyć tak jeśli kupujemy rower producenta x firmie sprzedającej y to wyniku zaistaniałej wady, zepsucia podczas trwania gwarancji udajemy się do firmy sprzedającej y. Tak się przyjeło że dzwonimy do Viessmanna jak jest gwarancja i po niej taki ukłon w naszą stronę choć drugi raz im za to podziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...