Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie ogrzewanie domu klimatyzatorem od splita po kanałówkę


oszczednyGrześ

Recommended Posts

Rozumiesz słowo profilaktycznie?

Jeśli bezkosztowo można zmniejszyć jakieś ryzyka to dlaczego nie. Ile energii zjadły by bezcelowo kable przez 3.5 sezonu?

Takie urządzenia mają wkładać pieniądze do portfela a nie odwrotnie.

 

Doskonale rozumiem słowo profilaktyczne chyba tylko nie zauważyłeś na końcu zdania > :) < .Skąd mam wiedzieć ile miałeś u siebie dni na minusie przez 3,5sezonu ?Pewnie wiertarka z otwornicą się jeszcze nie zwróciły chyba ,że takie z biedronki :)Zresztą mając panele to już cedzisz komara przez sito a po ostatnim zdaniu można odnieść wrażenie,że pracujesz na montażu skoro klima wkłada pieniądze do portfela bo moja za ciula nie chce tylko wyciąga i jedynie może coś zaoszczędzić względem innego źródła ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd ta informacja?

 

Dobra powietrzna do 2,5 to schodzi dopiero w okolicach A-15W35. A takie (lub gorsze) warunki ma przez niewiele godzin w roku. Przy bliższym średnim warunkom A2W35 (bo W30 nie ma w tabelce) już przekracza 3,5. Więc przyjęcie średniego COP na CO=3 w przypadku PC PW jest zbyt pesymistyczne w naszym klimacie i jest całkowicie osiągalne dla PC PP.

 

attachment.php?attachmentid=379154

 

Kaizen, jesteś perfekcjonistą, ale podając tabelki sprawności pompy ciepła Zubadan, dałeś się nabrać na marketingowy kit. Oczywiście mitsubishi nie ma sobie nic do zarzucenia, bo podał prawdę, ale jaką prawdę? Prawdę dla samej jednostki zewnętrznej PUHZ-SHW80VHA. A by mieć z niej korzyść, to trzeba zamontować jeszcze w domu jednostkę wewnętrzną tzw hydrobox. A producent sprawnością całego układu już się nie chwali. I teraz dalej piszę z pamięci bo to sprawdzałem w ub roku. Gdy na zewnątrz było 0 stopni i w grzejniki szła woda +41 wg tabelek miało być COP ok 3,3, a wg porównania pobranej i wyprodukowanej energii jaka jest wyświetlana na panelu sterującym wychodziło około 2,2. Sąsiad miał problem z COP-em i zaczęło się szukanie strat. Zamontowałem czujniki temperatury włożone pod izolacje rurek, miernik jeden, który może mierzyć z kilku sond i wyszło na wymienniku w hydroboxie jest strata 15 stopni. Poprosiłem by sąsiad zgłosił dla firmy montującej by w ustawieniach zmienić tą dT. Firma zadzwoniła do serwisu Mitsu i dostała odpowiedź, że jest to wartość stała i tego nie można zmienić. To teraz jak w tą marketingową tabelkę sprawdzisz jaki COP dla temp zew 0C i wody 55,6C wyniesie COP jednostki zewnętrznej czyli będzie w okolicy 2,2

 

Jeszcze sobie przypomniałem, że na panelu sterującym wg krzywej grzania dla temp zewn. = 0C Zubadan miał w grzejniki dostarczać 41C.

temperatury.jpg

Edytowane przez Nie ma końca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 jednostki Gree Amber prestige, 5kw, od początku grudnia, jednostki zewnętrzne duże i ciężkie postawiłem na gruncie, ostani mróz - 10 nie stanowił żadnego problemu. Dom 225 m ogrzewane 190 parter + poddasze użytkowe , temperatura 21.5 zużycie w ostatnie mrozy - 10 ° to 58kw teraz gdy zrobiło się ciepłej około +3 zużycie 37kw dodam tylko ze do końca listopada dom nie był niczym ogrzewny więc w te 58 kw wchodziło też wygrzanie murów. Mam dodatkowo kocioł na ekogroszek lecz klimatyzatorem wychodzi taniej przy obecnych cenach węgla. Na dachu oczywiście Pv więc klima zużyje ile musi i nie latam jak sąsiad z popiołem. Pozdrawiam i zdrowych wesołych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale rozumiem słowo profilaktyczne chyba tylko nie zauważyłeś na końcu zdania > :) < .Skąd mam wiedzieć ile miałeś u siebie dni na minusie przez 3,5sezonu ?Pewnie wiertarka z otwornicą się jeszcze nie zwróciły chyba ,że takie z biedronki :)Zresztą mając panele to już cedzisz komara przez sito a po ostatnim zdaniu można odnieść wrażenie,że pracujesz na montażu skoro klima wkłada pieniądze do portfela bo moja za ciula nie chce tylko wyciąga i jedynie może coś zaoszczędzić względem innego źródła ogrzewania.

 

Zawsze lubiłem rozmowy z takimi ludzi jak Ty.

1. Wiesz czym jest bilans? Niema znaczenia czyja zarobię więcej czy zaoszczędzę na koniec roku zwiększy to mój zysk lub zmniejszy stratę.

2. Wybierając urządzenie do grzania musisz wiedzieć ile tej energii mniej więcej potrzebujesz. Dwa najtańsze urządzenia pobierają umnie ok 2000kWh. Biorąc urządzeni 2-2,5 raza droższe zaoszczędził bym 500-700kWh(taniej taryfy) i miąłbym dylemat czyje serwisować.

3,Ja nie pracuje a narzędzia w jakiś sposób na siebie zarobiły jeśli dziki nim postawiłem budynek gospodarczy, altanę grilową i sporo drobiazgów w domu.

4.Tego nie rozumiem "...Zresztą mając panele to już cedzisz komara przez sito a po ostatnim zdaniu...."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 jednostki Gree Amber prestige, 5kw, od początku grudnia, jednostki zewnętrzne duże i ciężkie postawiłem na gruncie, ostani mróz - 10 nie stanowił żadnego problemu. Dom 225 m ogrzewane 190 parter + poddasze użytkowe , temperatura 21.5 zużycie w ostatnie mrozy - 10 ° to 58kw teraz gdy zrobiło się ciepłej około +3 zużycie 37kw dodam tylko ze do końca listopada dom nie był niczym ogrzewny więc w te 58 kw wchodziło też wygrzanie murów. Mam dodatkowo kocioł na ekogroszek lecz klimatyzatorem wychodzi taniej przy obecnych cenach węgla. Na dachu oczywiście Pv więc klima zużyje ile musi i nie latam jak sąsiad z popiołem. Pozdrawiam i zdrowych wesołych.

 

Ja z ambera 7ki mam zrobioną pompę ciepła i ona nawet przy minus 18-tu stopniach była za mocna jeszcze ,sprzęt super wydajny ale ma problem z modulacją na niskich mocach i mowa tu o jako pompie ciepła nie klimatyzatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki problem z modulacją?

 

Moduluje dopiero przy ok 35 stopniach a wtedy w domu mam 28 stopni , mnie trzeba zasilać od 26-30 stopni max w duże mrozy a ten dziad nie lubi zejść z mocą tylko buje jak głópi , czujniki room na powrocie czy zasilaniu czy nawet 4 szer-równ połączone nic to nie daje , za mocny dziad czy co choć grzeje 130m2 podłogówki plus dod 50m2 trochę kaloryferami ale tą samą temp , w domu ciepło ale pompa taktuje miast modulować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduluje dopiero przy ok 35 stopniach a wtedy w domu mam 28 stopni , mnie trzeba zasilać od 26-30 stopni max w duże mrozy a ten dziad nie lubi zejść z mocą tylko buje jak głópi , czujniki room na powrocie czy zasilaniu czy nawet 4 szer-równ połączone nic to nie daje , za mocny dziad czy co choć grzeje 130m2 podłogówki plus dod 50m2 trochę kaloryferami ale tą samą temp , w domu ciepło ale pompa taktuje miast modulować .

Jaki wybrałbyś klimatyzator, gdybyś miał go dziś kupować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki wybrałbyś klimatyzator, gdybyś miał go dziś kupować?

 

Taki który moduluje z mocą najniżej jak się da. Mój Mitsubishi AP50 schodzi do 157W na grzaniu. Jak inni na wiosnę narzekają na taktowania to ten chodzi cały czas, jak już temperatura na zew. wzrosła, że czas wyłączyć klimę, to wtedy zaczyna taktować. Przy wyborze ta cecha nie jest może priorytetowa, ale ta właściwość bardzo miła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podasz źródło tej informacji?

 

Powiedz mi, jak można zmierzyć sprawność samej jednostki zewnętrznej? Przecież nie ciepłomierzem, jak energię niesie zmiana fazowa czynnika chłodniczego.

 

Na Twoje pytanie Kaizen odpowiadam: To ja jestem tym źródłem :)

 

To co wklejałeś to jest już stary niedostępny w PL model, w ofercie jest podobny model 8kW PUHZ-SHW80VAA. Tabelkę (w zał.) z wydajnościami do tego nowszego modelu pozyskałem z tego forum:

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?377254-Mitsubishi-Zubadan-czy-Daikin-Altherma-3&highlight=Zubadan

różnice wydajnościowe marginalne pomiędzy oboma modelami

Gdy chcesz kupić taką PC (wklejane niżej linki to to co google podstawia na początku wyszukiwania) np. na

https://caloric.pl/produkt/puhz-shw80yaa-ehsc-ym9c-mitsubishi-zubadan/

Oferują ten produkt połączony z hydroboxem i ma oznaczenie PUHZ-SHW80YAA / EHSC-YM9C. Samej jednostki zewnętrznej nie kupisz by to działało, trzeba dwa człony, a co to jest EHSC-YM9C?, google mówi że to jest hydrobox (m.in przekazuje ciepło z czynnika Rxx do wody co/cwu na wymienniku płytowym):

https://499.pl/Hydrobox-Mitsubishi-Split-od-8kW-do-14kW-400V-9kW-grzalki-EHSC-YM9C-/7631

Czyli „Kowalski” by mieć ciepło w domy potrzebuje kupić zestaw PUHZ-SHW80YAA / EHSC-YM9C (PC + Hydrobox) i z hydroboxu ma cwu i co. A plik z wykazanymi wydajnościami dotyczy tylko PUHZ-SHW80YAA, czyli samej jednostki zewnętrznej. Brakuje testu wydajności zestawu PUHZ-SHW80YAA / EHSC-YM9C.

Zadajesz pytanie jak można zmierzyć wydajność samej jednostki zewnętrznej – mierzysz całość a podajesz tylko co ci pasuje – to można nazwać manipulacją marketingową, podajemy te lepsze plusy, czyli prawda inaczej. Wychodzi że Mitsu wykonał pomiary dokładnie dla układu PUHZ-SHW80YAA / EHSC-YM9C, który był obciążony odbiorem wodnym, inaczej ni jak by nie wykonali pomiarów. Sondy pomiarowe były w różnych miejscach i podjęto decyzję, że publikują tylko dane dla PUHZ-SHW80YAA, czyli podane temperatury nie dotyczą wody jaką pozyskuje Kowalski Hydroboxu, ale podają temperatury czynnika Rxx jaki wychodzi z jednostki zewnętrznej, czyli dochodzi do wymiennika płytowego w EHSC-YM9C. Moce się zgadzają, COP doskonały marketingowo. Kowalski ma zagwarantowaną moc cieplną na wyjściu z Hydroboxa, a że mu się COP nie zgadza, to już nie Mitsu zmartwienie.

 

Jak przeczytasz ponownie mój wcześniejszy post, to wykazałem, że robiąc pomiary temperatury na rurce z czynnikiem dochodzącym do wymiennika w hydroboxie, uzyska się COPy bardzo zbliżone jak w tabelce.

Zubadan 8kW.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeczytasz ponownie mój wcześniejszy post, to wykazałem, że robiąc pomiary temperatury na rurce z czynnikiem dochodzącym do wymiennika w hydroboxie, uzyska się COPy bardzo zbliżone jak w tabelce.

 

Nie ma większego znaczenia temperatura czynnika, bo gros energii niesie nie temperaturą, a przemianą stanu skupienia (tam, gdzie paruje chłodzi, tam gdzie się skrapla grzeje). Więc nie, nie ma możliwości osiągnięcia takich COPów, jak z uwzględnieniem przemiany fazowej. Tylko powiedz, jak mierzysz przepływy? Bo żeby określić ilość energii niesionej przez czynnik, to trzeba jego ciepło właściwe pomnożyć przez przepływ i różnicę temperatur. Tylko przy Twojej teorii (rozumiem, że tak gdybasz, bo nie zmierzyłeś) robi się problem, bo w jednej rurce płynie ciecz, a w drugiej gaz.

 

Edyta.

Pierwszą zasadę termodynamiki znasz?

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki wybrałbyś klimatyzator, gdybyś miał go dziś kupować?

 

Na bank byłby to haier tayga on idealnie moduluje i już od 260 watt normalnie pracuje więc można go nawet i przewymiarować , amber dobry jako klima lub pompa ciepła ale pod warunkiem grzania kaloryferami to tak , miałem haiera monobloka i złego słowa bym na niego nie dał powiedzieć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank byłby to haier tayga on idealnie moduluje i już od 260 watt normalnie pracuje więc można go nawet i przewymiarować , amber dobry jako klima lub pompa ciepła ale pod warunkiem grzania kaloryferami to tak , miałem haiera monobloka i złego słowa bym na niego nie dał powiedzieć .

A czemu już nie masz hajera monobloka? Popsuł się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...