Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie ogrzewanie domu klimatyzatorem od splita po kanałówkę


oszczednyGrześ

Recommended Posts

Jak praca klimy non-stop może obniżać zużycie energii? I to jeszcze sam piszesz ze hotelarze wyłączaja klimy zeby oszczedzac. To nie podlogowka (ktora niektorzy tez wylaczaja na noc). Podniesienie komfortu tak ale nie oszczędzanie.

 

Mycie filtrow i calej reszty z tlusczu to watpliwa przyjemnosc. Powodzenia z czyszczeniem wiatraka w fuji.

Edytowane przez marvinetal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://mitsubishi-electric.teklim.com/obrazki/file/cennik/cennik_ata_od_1-10-2023.pdf

 

Coś mi tu nie gra. Na Fuji ogarnąłeś sobie bardzo dobry rabat aż byłem zaskoczony. Co prawda byłem ciekaw ile skasują Cię za montaż ale chyba odpuściłeś. Na ME na samo urządzenie przy dobrych wiatrach rabat powinien być minimalnie niższy a widać, że chłop chce Cię skasować po katalogu i do tego doliczyć montaż. W cenniku 22/23 AP20VGK kosztuje 1035 euro. Innego cennika nie widzę, dopiero ten 23/24 gdzie już AP nie ma. Chyba, że jest jeszcze coś czego nie wiem.

Cenę za Fuji podawał mi sklep internetowy, a cenę za ME instalator, który jeszcze nie wycenił montażu. Cały czas czekam na instalatorów, aż któryś do mnie dotrze. Obawiam się, że moze mi się nie udać dostać ceny u instalatora takiej, jak w sklepie, bo oni na sprzęcie swoje zarabiają. Na razie minęły trzy dni robocze, więc uzbbrajam się w w cierpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIR po to żeby się samo wyłączyło jak dom pusty. Dla jednych przydatne dla innych nie. klima w kuchni to tak średnio bo może zaciągać syf, ja do gotowania wyłączam albo nie włączam wcale.

Nike tyle w kuchni, co w salonie, połączonym z kuchnią. O syf się nie boję. Ta czujka obecności nie jest mi do niczego potrzebna - z nią to dopiero by zestaw taktował :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że obecna pogoda jest wręcz idealna do grzania klimą, COP pewnie w granicach 5 lub wyżej. Uważam też, ze przy obecnej pogodzie komfort miedzy grzaniem klimą a kablami będzie bardzo podobny a im zimniej tym przewaga kabli będzie rosła. Ja bym się wstrzymał z tymi testami i narazie grzał samą klimą. Masz maty grzewcze pod płytkami czy panelami czy kable w wylewce?

 

kable w wylewce 8-9cm, wiec powinno nagrzane w nocy troche trzymac. Tez mam wrazenie ze to podbijanie temperatury klima jest jakos bajecznie tanie w porownaniu do tego co mi podlogowka w czasie jej wygrzewania pradu zarla, ale to moze tylko wrazenie, bo grzeje bezporednio powietrze a nie beton wiec jest natychmiastowy efekt ale i ulotny jak dom nie nagrzany. Jak mi sie potwierdzi ze podlogowka duzo wiecej zre w trybie podtrzymania temp. docelowej to moge ta czesc eksperymentu po jednym dniu abortowac:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym oszczędzał.

Mitsubishi MSZ-AP20VGK

Klasa efektywności energetycznej (chł. / grz.): A+++ / A+

Zakres temperatur zewnętrznych dla grzania: -15 ~ +24 oC

Nie wiem co chcesz mi powiedzieć. Przy -15 ta klima będzie musiała grzać na maks. 1000 W, przy typowej dla Gdyni temperaturze +3 w ogóle jej nie uruchomię. Po co mi walka o wysoki COP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak praca klimy non-stop może obniżać zużycie energii? I to jeszcze sam piszesz ze hotelarze wyłączaja klimy zeby oszczedzac. To nie podlogowka (ktora niektorzy tez wylaczaja na noc). Podniesienie komfortu tak ale nie oszczędzanie.

 

Mycie filtrow i calej reszty z tlusczu to watpliwa przyjemnosc. Powodzenia z czyszczeniem wiatraka w fuji.

Mam wrażenie ze Ty nie czytasz tego co jest napisane i w życiu nie byłeś w hotelu z klimatyzatorem. Ogrzewasz ( nie chłodzisz) dom klimatyzatorem?

Jakbyś poczytał trochę ten wątek to byś przestał trollowac bo jak inaczej nazwać to co robisz? Nie jeden użytkownik ogrzewający klima już dawno udowodnił ze utrzymywanie stałej pracy i temperatury znacznie wpływa na wzrost komfortu i ograniczenie zużycia energii. Wiesz co to modulacja? Podpowiem Ci ze grzejnik elektryczny tego nie ma. Wydaje się ze ogrzewanie klima jest dla Ciebie zbyt skomplikowane.

 

A czyszczenie klimy z tłuszczu pozostawię już bez komentarza.

Edytowane przez swierol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) czy cos kombinowac z taryfami: aktualnie G11 i moglbym przejsc na G12(as). Wtedy grzalbym nie non stop 16st tylko w taniej strefie np. 17st.

 

Jak nie wzrasta Ci zużycie względem poprzedniego roku o tyle, co zużyjesz w nocy, to G12as nie ma sensu.

Prąd w G12 wg cen ponad limit jest w tym roku u mnie (PGE) w drogiej strefie tylko 6 groszy od G11. Za to tania strefa jest o 34gr tańsza.

Ale w takim miejscu pewnie mieścisz się w limicie, i wtedy u mnie ceny wyglądają G11=0,6831 a G12=0,7804/0,3807 zł/kWh. Przelicz:

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?334458-Nowa-taryfa-dla-ogrzewaj%C4%85cych-si%C4%99-pr%C4%85dem-mo%C5%BCe-wejdzie-w-%C5%BCycie&p=7598233&viewfull=1#post7598233

przy jakim % taniej strefy G11 będzie tańsze. IMO tu bez szans, jak możesz przez 4 dni w tygodniu mieć 0 zużycia w drogiej strefie.

 

2) czy trzymac temp docelawa (to u mnie 19st, rodzina zimnolubna), generalnie domek nie najgorzej trzyma cieplo, bez ogrzewania w 24h spadek z 19 do 17st przy 5-10st na zewnatrz. Ale juz podbicie o te 2 stopnie to 5kwh i 8h czasu (termometer na parterze jakies 5m od klimy i nie w zasiegu bezposredniego nadmuchu) a utrzymanie tych 19st to 15kwh na dobe, bo wszystkie betony itp wychlodzone.

 

Przy takiej temperaturze bardzo istotne są zyski słoneczne i bytowe Jak jest te 10* na zewnątrz ale słońce wali po oknach, to pewnie te 19* utrzyma się bez grzania. Jak masz domek w lesie albo jest pochmurnie to opuszczony domek będzie się wychładzał do temperatury niewiele większej od tych 10*.

 

Przetestuj, na ile przed przyjazdem trzeba odpalić klimę na maksa, żeby dogrzała. Nie ustawiaj temperatury komfortowej - a właśnie na maksa. Bo ogrzanie przegród komfortową temperaturą powietrza trwa baaaardzo długo. Klima musi zdążyć podnieść temperaturę z 16°C (a jeszcze lepiej, jak masz opcję antyzamrożeniową 8°C - sprawdź w instrukcji) znacznie powyżej komfortowej, żeby ogrzać przegrody.

 

Jak masz podłogówkę - też odpal na maksa przed przyjazdem (testowanie zacząłbym od 2 godzin na koniec ostatniej taniej strefy przed przyjazdem, po przyjeździe przestawił na znacznie niższą temperaturę albo i wyłączył a na pewno wyłączyłbym ze 24 godziny przed wyjazdem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kable w wylewce 8-9cm, wiec powinno nagrzane w nocy troche trzymac. Tez mam wrazenie ze to podbijanie temperatury klima jest jakos bajecznie tanie w porownaniu do tego co mi podlogowka w czasie jej wygrzewania pradu zarla, ale to moze tylko wrazenie, bo grzeje bezporednio powietrze a nie beton wiec jest natychmiastowy efekt ale i ulotny jak dom nie nagrzany. Jak mi sie potwierdzi ze podlogowka duzo wiecej zre w trybie podtrzymania temp. docelowej to moge ta czesc eksperymentu po jednym dniu abortowac:-)

 

Bajecznie tanio to jest przerobienie tej klimy na pompę ciepła wtedy grzejesz cały dom a nie pewną część i po wygrzaniu posadzki co trwa dobę potem leci na luzie zżerając minimalne ilości i najlepiej nastawić minimalną temp np 27 stopni i niechaj cały sezon tak idzie a dyskomfortu nie odczujesz nigdy , koszt minimalny bo dokupisz tylko wymiennik gaz/woda ok 1 tys dasz zlutować końcówki kosz ok 2 stówki wołasz gazownika co ci to zepnie i tyle ,masz pompę ciepła za ułamek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry na papierze zajebiste, pytanie czy takie są w rzeczywistości?

 

Na bank się zgadzają bo ten bydlak w 1 godzinę potrafi zagrzać moją podłogówkę z zimnego co kotłowi na ekogroszek 10 kw zajmowało 2 godziny pracy na full potem spadało ale czas pompy zdecydowanie szybszy. ona przy minus 30 stopniach ma jeszcze 80 proc mocy więc na bank jest okrutnie mocna , ja co prawda doczekałem się tylko minus 19 ale zero wrażenia to nie robiło na pompie i nie mam żadnych grzałek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank się zgadzają bo ten bydlak w 1 godzinę potrafi zagrzać moją podłogówkę z zimnego co kotłowi na ekogroszek 10 kw zajmowało 2 godziny pracy na full potem spadało ale czas pompy zdecydowanie szybszy. ona przy minus 30 stopniach ma jeszcze 80 proc mocy więc na bank jest okrutnie mocna , ja co prawda doczekałem się tylko minus 19 ale zero wrażenia to nie robiło na pompie i nie mam żadnych grzałek .

Ale mi bardziej chodzi o moc minimalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry na papierze zajebiste, pytanie czy takie są w rzeczywistości?

 

Mam GAP 3,5kW od dwóch lat. I faktycznie jest to potwór przy tej wielkości. Jej parametry są porównywalne ze standardowymi 5kW, a w wielu przypadkach nawet lepsze. Przynajmniej na papierze:)

Ja jestem zadowolony. Ogrzewa bezawaryjnie (nawet razu nie odwiedzał mnie serwisant) i bardzo dobrze mieszkanie 85 m2, niezależnie od tego, jaka jest temp na zewnątrz. Nie zauważyłem jakiegokolwiek spadku komfortu przy -10 czy -15. O to bym się nie martwił. W karcie wpisane było zejście minimalne do 130W, ale nie wiem na jakiej podstawie. Nigdy nie zaobserwowałem wartości niższej niż ok. 450W. I to też przy określonych warunkach.

- U mnie chodzi cały czas na 3-cim biegu (środkowy) i mi szum nie przeszkadza, choć oczywiście jest słyszalny.

- Przy auto chodzi prawie zawsze na 1, chyba że wejdą naprawdę większe mrozy to zwiększy obroty, ale tutaj nie schodzi poniżej 600W (jest w zasadzie nie słyszalna)

 

Trzymam na trójce, ponieważ komfort jest lepszy i mniej taktuje. Ma również wydłużony czas pracy między defrostami. Obserwowałem dokładnie również zużycie prądu i choć nie ma kolosalnych różnic, to odnoszę wrażenie że przy lepszym komforcie zużycie jest może nawet odrobinę mniejsze.

 

Jeśli chodzi o zużycie - w tym roku sezon grzewczy zacząłem 12.10. Mam ją ustawioną na 21* i działa wyłącznie w godzinach taniego prądu, czyli 10 godz. dziennie. Do tej pory zjadła 58kWh, czyli 4,8kWh na dobę/ średni pobór 480W

Z tego względu, że startuje po kilku godzinach postoju każdego wieczora, początkowo bierze nawet ponad 2000W, ale trwa to ok 1-2 minut, po czym już jest ciepło. i tak sobie schodzi do tych ok 500-550W, w zależności oczywiście od tego jakie warunki na dworze. Przy takim działaniu praktycznie nie taktuje. Ostatnio zauważyłem że zrobiła sobie przerwę ok 2 w nocy, ale było po prostu cieplej na zewnątrz i dogrzała do zadanej.

 

W momencie, kiedy zacznie nie wyrabiać się w tych 10 godzinach, czyli odpowiednio dogrzewać i spadnie komfort, odpalę ją już na całą dobę i będzie przez zdecydowana większość czasu chodziła w okolicach 500W. Taktowań wielkich nie będzie i nie martwię się o to. Tym bardziej że i tak poniżej 3* będą defrosty więc przerwy mimo wszystko będą wymuszone przez to zjawisko.

 

Ty, jeśli masz budynek pasywny, powinieneś jeśli już oglądać się za najmniejszą wersją, czyli chyba 2,5kW, nie pamiętam już jaka to jest. Jeśli pytasz czy klima się sprawdza, to muszę powiedzieć że u mnie jest ok, nie narzekam. Tylko broń cię Panie Boże korzystać z czujnika temperatury w pilocie. Działa wtedy dramatycznie beznadziejnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ale dobrze byłoby złapać kogoś, kto posiada tą najmniejszą 2,5kW. Tamta na bank zejdzie niżej, ale ile?...

 

Monterów nie ma co pytać o takie sprawy, oni tak na prawdę nie mają zielonego pojęcia o rzeczach, o których tu rozmawiamy (takie przynajmniej odnoszę wrażenie po kilku kontaktach i odpowiedziach na pytania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gree amber gold prestige 3 gwiazdki w grzaniu 3 gwiazdki w chłdzeniu.

 

Ale dobrze wiemy, że jego "osiągi" katalogowe można włożyć miedzy bajki. Gdyby w przyznawaniu tych gwiazdek brali pod uwagę ilość godzin, w których działają obie grzałki obawiam się, że na nawet na jednego plusa na grzaniu by się nie załapali. Taka jest prawda a Ty wciskasz tą kiche wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ale dobrze byłoby złapać kogoś, kto posiada tą najmniejszą 2,5kW. Tamta na bank zejdzie niżej, ale ile?...

 

Monterów nie ma co pytać o takie sprawy, oni tak na prawdę nie mają zielonego pojęcia o rzeczach, o których tu rozmawiamy (takie przynajmniej odnoszę wrażenie po kilku kontaktach i odpowiedziach na pytania)

 

Co do tych instalatorów masz racje. A to bardzo dziwne bo mogliby sobie przedłużyć sezon o klimy do grzania gdy kończy się sezon na klimy do chłodzenia:) RATPAW patrzyłeś na ten katalog, który Ci wysłałem?Jakbyś miał instalatora to może udałoby się ogarnąć coś na dobrym rabacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie ze Ty nie czytasz tego co jest napisane i w życiu nie byłeś w hotelu z klimatyzatorem. Ogrzewasz ( nie chłodzisz) dom klimatyzatorem?

Jakbyś poczytał trochę ten wątek to byś przestał trollowac bo jak inaczej nazwać to co robisz? Nie jeden użytkownik ogrzewający klima już dawno udowodnił ze utrzymywanie stałej pracy i temperatury znacznie wpływa na wzrost komfortu i ograniczenie zużycia energii. Wiesz co to modulacja? Podpowiem Ci ze grzejnik elektryczny tego nie ma. Wydaje się ze ogrzewanie klima jest dla Ciebie zbyt skomplikowane.

 

Tak, ogrzewam klimatyzatorem i dlatego się wypowiadam o własnych doświadczeniach, nie piszę bajek o tym ze klima chodzi pol roku non-stop bez ani jednego taktowania przy nastawie 16C w co i tak nikt nie wierzy.

 

Powyżej masz dobry przykład - klima chodzi 10h na dobę ze średnim zużyciem 4.8kWh/doba i minimalnym poborem 450W. Pokaz swoje wyliczenia wg których zużycie energii byłoby mniejsze gdyby klima chodziła 24/7 zgodnie z wymyślona przez ciebie teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ogrzewam klimatyzatorem i dlatego się wypowiadam o własnych doświadczeniach, nie piszę bajek o tym ze klima chodzi pol roku non-stop bez ani jednego taktowania przy nastawie 16C w co i tak nikt nie wierzy.

 

Powyżej masz dobry przykład - klima chodzi 10h na dobę ze średnim zużyciem 4.8kWh/doba i minimalnym poborem 450W. Pokaz swoje wyliczenia wg których zużycie energii byłoby mniejsze gdyby klima chodziła 24/7 zgodnie z wymyślona przez ciebie teoria.

 

Jakbyś przeczytał wyżej to byś wiedział. Właśnie przy ustawieniu 16* przez styczeń i luty (czyli zima a nie październik, który przywołujesz w przykładzie) moja klima działając cały czas pobierała średnio 5kwh/dobę. I co ważne, nigdzie nie napisałem, że nie taktowała wręcz napisałem w jakich warunkach się wyłączała. Zanim zaczniesz się wypowiadać na czyiś temat cofnij się kilka stron do tyłu żeby zrozumieć kontekst. A tak poza tym, w takich temperaturach (czyli mocno dodatnich) i nastawie 21* średni pobór 480W wydaje mi się dość wysoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...