Busters 05.07.2017 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 Jak wybydujesz taki dom z takimi zalozeniami za 400k to Ci pogratuluje. Troche sklomplikowane masz te zalozenia. Piec na drewno, pompa do cwu, PV do bojlera w zimie? Przeciez to non sens.Prad+pv przy dobrym ociepleniu ewentualnie klima na okresy przejsciowe i chlodzenie. Taniej i lepiej bez kombinowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 05.07.2017 21:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 (edytowane) Jak wybydujesz taki dom z takimi zalozeniami za 400k to Ci pogratuluje. Troche sklomplikowane masz te zalozenia. Piec na drewno, pompa do cwu, PV do bojlera w zimie? Przeciez to non sens. Prad+pv przy dobrym ociepleniu ewentualnie klima na okresy przejsciowe i chlodzenie. Taniej i lepiej bez kombinowania. nie do końca rozumiem ale piec ma być do ogrzewania oraz wspomagania cwu w sezonie grzewczym pompa ciepła powietrze woda ma być całorocznym głównym źródłem cwu w sezonie letnim chce mieć system wspomagający pompę -> PV (odrzuciłem solary z kilku powodów) założenie jest takie że całorocznie będe miał dostęp do taniej cwu a jeśli zechce mi się kąpać 5 razy w ciągu nocy to pompa ciepła (niezależna od słońca oraz palenia w piecu) to umożliwi Edytowane 6 Lipca 2017 przez MhUser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 05.07.2017 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 Mocno zweryfikuj założenia co do budżetu... Powiem Ci tak ja planuje 106m2 kanadyjke i 350k to mało ;( też tak zakładałem i NIE DA RADY. No chyba że sam będziesz budowa. Oczywiście zakładam że cene podałeś do zamieszkania? Trzy lata temu zamknęliśmy się w <250k, kanadyjka o podobnym metrażu, do zamieszkania. Zależy chyba mocno od tego gdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 06.07.2017 08:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 ja unikam wszelkich kosztownych dodatków nie mających żadnej funkcji poza 'architektoniczną' lub dekoracyjnąnie przewymiarowuje niczego i nie planuje dodatkowych pomieszczeń na strychu na wszelki wypadeknie zbuduje od razu garażu i nie wybrukuje podjazduspokojnie mogę chodzić po panelach za 5k, nie musze wydawać 15 za parkietdom będzie prostą bryłą o podstawie prostokąta - 4 ściany + podłoga z dachem dwuspadowymnie będzie 20 metrowego okna za 40k złna elewacji tani tynk mineralny i nie muszę mieć kamienia, drewna egzotycznego, klinkieru i podobnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 06.07.2017 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 też wyszłam z takiego założenia projektując swój dom. Ale jednak duże przeszklenie (co prawda nie za 20k) "robi" salon. Nie potrzeba nawet specjalnie mebli - okno jest podstawową dekoracją wnętrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 06.07.2017 09:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 będe miał 'duże' maksymalne ze standardowo wykonywanych rozmiarówczyli 2,5 - 3 x 1,8 metra w cenie pewnie koło 3k z roletą i montażem;robiąc 2 x większe nie będzie 6k tylko 12k+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Busters 06.07.2017 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 Duzy fiks jest tanszy niz normalne otwierane okno. Ja mam okno (jedna szyba) 2,3x2,4 i kosztowalo chyba lekko ponad 2k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 06.07.2017 10:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 zgadza się też tak zrobię; będzie duży fix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ec-Synek 06.07.2017 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 (edytowane) A czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć ile ewentualnie zaoszczędzę usuwając z poniższego projektu kominek ? https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-lucernie-g2t-mabc223176a1b6 Czy w dużym stopniu pokryje mi to całkowity koszt rekuperacji ? Ps. jest coś zawartego w tym projekcie co może mnie dużo kosztować, a ewentualne usunięcie tego z projektu mi zbytnio nie zaszkodzi ? Edytowane 6 Lipca 2017 przez Ec-Synek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 06.07.2017 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 O którym projekcie mówisz - na zdjęciach jest kilka "stylizacji".Usunięcie kominka i wykuszy da spore oszczędności i uprosić projekt (kolejna oszczędność) oraz uprości dach (kolejna oszczędność). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ec-Synek 06.07.2017 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 Mam na myśli tą podstawową wersję, czyli tak jak to wygląda na pierwszym zdjęciu chociażby. Rzut parteru i poddasza, również tak jak jest to przedstawione na zdjęciach. Czy ten dach można jeszcze jakoś uprościć ? Wybrałem chyba najbardziej prostą wersję jaka była. Oczywiście można by usunąć te drzwi balkonowe i zrobić normalny dach, ale czy dużo na tym zyskam ? Swoją drogą nie ukrywam, że takie rozwiązanie jak na zdjęciu nam się podoba. Jest mi w ogóle ktoś w stanie powiedzieć jakiego rzędu będą to oszczędności jeśli zrezygnuję z kominka, a co za tym idzie drugiego komina ? Chodzi o zupełnie orientacyjny koszt bo nie wiem o jakich kwotach w ogóle mówimy. Druga sprawa. Decydując się na rekuperację jakie mogę poczynić z tym "ograniczenia" w projekcie/budowie domu ? Nie wiem czy się dobrze wyraziłem, ale mam tutaj na myśli chociażby usunięcie, a w zasadzie nie murowanie kanałów wentylacyjnych do wentylacji grawitacyjnej. Chodzi o to aby nie robić czegoś na wstępnym etapie co nie będzie używane lub będzie niepotrzebne przy późniejszym montażu rekuperacji. Trzecia sprawa. Czy warto zastanowić się nad położeniem dachówki cementowej zamiast ceramicznej (jak to jest w projekcie) ? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że będzie taniej tylko czy warto ? Nie będę sobie pluł w brodę za 5-10 lat albo i wcześniej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 09.07.2017 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Mam na myśli tą podstawową wersję, czyli tak jak to wygląda na pierwszym zdjęciu chociażby. Rzut parteru i poddasza, również tak jak jest to przedstawione na zdjęciach. Czy ten dach można jeszcze jakoś uprościć ? Wybrałem chyba najbardziej prostą wersję jaka była. Oczywiście można by usunąć te drzwi balkonowe i zrobić normalny dach, ale czy dużo na tym zyskam ? Swoją drogą nie ukrywam, że takie rozwiązanie jak na zdjęciu nam się podoba. Jest mi w ogóle ktoś w stanie powiedzieć jakiego rzędu będą to oszczędności jeśli zrezygnuję z kominka, a co za tym idzie drugiego komina ? Chodzi o zupełnie orientacyjny koszt bo nie wiem o jakich kwotach w ogóle mówimy. Około 7-10KPLN na każdy komin przy budowie, plus późniejsza konserwacja i naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 09.07.2017 20:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 jeśli zafuguję dokładnie ściany z zewnątrz i pomaluję czymś takim albo podobnym: https://www.jumbo-shop.pl/lazienka/hydroizolacja-lazienki/folia/folia-uszczelniajaca-w-plynie/folia-w-plynie-powloka-uszczelniajaca-hydroizolacja-15-kgczy uzyskam jakies realne polepszenie szczelności powietrznej budynku (zakładając że pozostałe przegrody są szczelne i mają ciągłość izolacji ze ścianami)?czy do takiej foli w płynie da się przykleić normalnie styropian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 09.07.2017 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 jeśli zafuguję dokładnie ściany z zewnątrz i pomaluję czymś takim albo podobnym: https://www.jumbo-shop.pl/lazienka/hydroizolacja-lazienki/folia/folia-uszczelniajaca-w-plynie/folia-w-plynie-powloka-uszczelniajaca-hydroizolacja-15-kg czy uzyskam jakies realne polepszenie szczelności powietrznej budynku (zakładając że pozostałe przegrody są szczelne i mają ciągłość izolacji ze ścianami)? czy do takiej foli w płynie da się przykleić normalnie styropian? Ty jesteś chyba z tych co wierzą w oddychające ściany? To mit, wg, badań cos koło 98% powietrza uchodzi z budynku wentylacją (jeżeli jest sprawna) wiec uszczelnienie ścian na siłę mija się z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 09.07.2017 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Około 7-10KPLN na każdy komin przy budowie, plus późniejsza konserwacja i naprawy. Komin izostatyczny <1800zł z dostawą. Klinkier i zaprawa do jego obmurowania powyżej poziomu dachu - 500zł. BK do obmurowania na poddaszu... Dobre pytanie. Czy przyjąć te kilkadziesiąt złotych, czy że darmo, bo jeszcze pół palety mi zostało? Obróbka blacharska - w cenie. Robocizna liczona z m2 dachu niezależnie od ilości kominów. Robocizna - w cenie SSO. Nie dostałem zniżki, jak zrezygnowałem z jednego komina względem projektu. Ale niech będzie z 500zł. Razem przesadzasz co najmniej 2x (porównując z wersją na bogato - z klinkierem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 10.07.2017 00:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Ty jesteś chyba z tych co wierzą w oddychające ściany? To mit, wg, badań cos koło 98% powietrza uchodzi z budynku wentylacją (jeżeli jest sprawna) wiec uszczelnienie ścian na siłę mija się z celem. a czy przypadkiem wentylacja (mechaniczna) nie staje się sprawna gdy budynek jest szczelny? albo czy szczelność budynku nie jest elementem składowym instalacji wentylacji mechanicznej? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 10.07.2017 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Robocizna - w cenie SSO. Nie dostałem zniżki, jak zrezygnowałem z jednego komina względem projektu. Ale niech będzie z 500zł. Razem przesadzasz co najmniej 2x (porównując z wersją na bogato - z klinkierem). Pewnie masz rację, da się też taniej wystawić komin niż napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 10.07.2017 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Mnie zawsze zastanawia po co ludzie wybierają projekty domów które później bardzo mocno modyfikują (wygląd , konstrukcja) i tak naprawdę z tego co im się podobało i dlaczego wybrali dany projekt malo co pozostanie a sam dom będzie całkowicie inaczej wyglądał niż w wizualizacji i niestety w większości dużo gorzej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 10.07.2017 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 według http://eko.org.pl/energia/heatmaster/heatmaster.php różnica między standardową 'nieszczelnością' budynku a szczelnościa w standardzie pasywnym to ponad 2 x większe zapotrzebowanie na energię do ogrzewania w moim przypadku to ~1400zł rocznie myślę że inwestycja w szczelność zwróci się szybko komfort użytkowania trudno wycenić Wg profesjonalnych obliczen OZC ta róznica to 10-12%, oczywiscie mówimy o n50 dla budynków normowo szczelnych (n50=4) i n50=0,6 dla budynków pasywnych. nadmierna ufnosc w uzyskane wyniki z kalkulatorów które dosc zgrubnymi szacunkami powoduje liczenie opłacalnosci poszczgolnych działan/ulepszen termomodernizacyjnych jest bez sensu. Oczywiscie dom trzeba uszczelnic ale tez trzeba miec na uwadze realne zyski wynikające z tego uszczelnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 10.07.2017 06:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Wg profesjonalnych obliczen OZC ta róznica to 10-12%, oczywiscie mówimy o n50 dla budynków normowo szczelnych (n50=4) i n50=0,6 dla budynków pasywnych. nadmierna ufnosc w uzyskane wyniki z kalkulatorów które dosc zgrubnymi szacunkami powoduje liczenie opłacalnosci poszczgolnych działan/ulepszen termomodernizacyjnych jest bez sensu. Oczywiscie dom trzeba uszczelnic ale tez trzeba miec na uwadze realne zyski wynikające z tego uszczelnienia. mam rozumieć że jeśli 10-12% w moim przypadku to 100 zł rocznie to inwestycja w szczelność rzędu max 1000 - 1500 zł ma sens? czyli np. folia + taśma na styku 'dachu' i 'ścian' oraz okien i drzwi i staranne zafugowanie ścian (ale bez malowania jakimś uszczelniającym specyfikiem) jest uzasadnione ekonomicznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.