Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jak wybydujesz taki dom z takimi zalozeniami za 400k to Ci pogratuluje.

Troche sklomplikowane masz te zalozenia. Piec na drewno, pompa do cwu, PV do bojlera w zimie? Przeciez to non sens.

Prad+pv przy dobrym ociepleniu ewentualnie klima na okresy przejsciowe i chlodzenie. Taniej i lepiej bez kombinowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jak wybydujesz taki dom z takimi zalozeniami za 400k to Ci pogratuluje.

Troche sklomplikowane masz te zalozenia. Piec na drewno, pompa do cwu, PV do bojlera w zimie? Przeciez to non sens.

Prad+pv przy dobrym ociepleniu ewentualnie klima na okresy przejsciowe i chlodzenie. Taniej i lepiej bez kombinowania.

 

nie do końca rozumiem ale piec ma być do ogrzewania oraz wspomagania cwu w sezonie grzewczym

pompa ciepła powietrze woda ma być całorocznym głównym źródłem cwu

w sezonie letnim chce mieć system wspomagający pompę -> PV (odrzuciłem solary z kilku powodów)

 

założenie jest takie że całorocznie będe miał dostęp do taniej cwu a jeśli zechce mi się kąpać 5 razy w ciągu nocy to pompa ciepła (niezależna od słońca oraz palenia w piecu) to umożliwi

Edytowane przez MhUser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno zweryfikuj założenia co do budżetu... Powiem Ci tak ja planuje 106m2 kanadyjke i 350k to mało ;( też tak zakładałem i NIE DA RADY. No chyba że sam będziesz budowa. Oczywiście zakładam że cene podałeś do zamieszkania?

 

Trzy lata temu zamknęliśmy się w <250k, kanadyjka o podobnym metrażu, do zamieszkania. Zależy chyba mocno od tego gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja unikam wszelkich kosztownych dodatków nie mających żadnej funkcji poza 'architektoniczną' lub dekoracyjną

nie przewymiarowuje niczego i nie planuje dodatkowych pomieszczeń na strychu na wszelki wypadek

nie zbuduje od razu garażu i nie wybrukuje podjazdu

spokojnie mogę chodzić po panelach za 5k, nie musze wydawać 15 za parkiet

dom będzie prostą bryłą o podstawie prostokąta - 4 ściany + podłoga z dachem dwuspadowym

nie będzie 20 metrowego okna za 40k zł

na elewacji tani tynk mineralny i nie muszę mieć kamienia, drewna egzotycznego, klinkieru i podobnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć ile ewentualnie zaoszczędzę usuwając z poniższego projektu kominek ?

 

https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-lucernie-g2t-mabc223176a1b6

 

Czy w dużym stopniu pokryje mi to całkowity koszt rekuperacji ?

 

Ps. jest coś zawartego w tym projekcie co może mnie dużo kosztować, a ewentualne usunięcie tego z projektu mi zbytnio nie zaszkodzi ?

Edytowane przez Ec-Synek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli tą podstawową wersję, czyli tak jak to wygląda na pierwszym zdjęciu chociażby.

Rzut parteru i poddasza, również tak jak jest to przedstawione na zdjęciach.

 

Czy ten dach można jeszcze jakoś uprościć :) ? Wybrałem chyba najbardziej prostą wersję jaka była.

Oczywiście można by usunąć te drzwi balkonowe i zrobić normalny dach, ale czy dużo na tym zyskam ?

Swoją drogą nie ukrywam, że takie rozwiązanie jak na zdjęciu nam się podoba.

Jest mi w ogóle ktoś w stanie powiedzieć jakiego rzędu będą to oszczędności jeśli zrezygnuję z kominka, a co za tym idzie drugiego komina ?

Chodzi o zupełnie orientacyjny koszt bo nie wiem o jakich kwotach w ogóle mówimy.

 

Druga sprawa.

Decydując się na rekuperację jakie mogę poczynić z tym "ograniczenia" w projekcie/budowie domu ?

Nie wiem czy się dobrze wyraziłem, ale mam tutaj na myśli chociażby usunięcie, a w zasadzie nie murowanie kanałów wentylacyjnych do wentylacji grawitacyjnej. Chodzi o to aby nie robić czegoś na wstępnym etapie co nie będzie używane lub będzie niepotrzebne przy późniejszym montażu rekuperacji.

 

Trzecia sprawa. Czy warto zastanowić się nad położeniem dachówki cementowej zamiast ceramicznej (jak to jest w projekcie) ? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że będzie taniej tylko czy warto ? Nie będę sobie pluł w brodę za 5-10 lat albo i wcześniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli tą podstawową wersję, czyli tak jak to wygląda na pierwszym zdjęciu chociażby.

Rzut parteru i poddasza, również tak jak jest to przedstawione na zdjęciach.

 

Czy ten dach można jeszcze jakoś uprościć :) ? Wybrałem chyba najbardziej prostą wersję jaka była.

Oczywiście można by usunąć te drzwi balkonowe i zrobić normalny dach, ale czy dużo na tym zyskam ?

Swoją drogą nie ukrywam, że takie rozwiązanie jak na zdjęciu nam się podoba.

Jest mi w ogóle ktoś w stanie powiedzieć jakiego rzędu będą to oszczędności jeśli zrezygnuję z kominka, a co za tym idzie drugiego komina ?

Chodzi o zupełnie orientacyjny koszt bo nie wiem o jakich kwotach w ogóle mówimy.

Około 7-10KPLN na każdy komin przy budowie, plus późniejsza konserwacja i naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zafuguję dokładnie ściany z zewnątrz i pomaluję czymś takim albo podobnym: https://www.jumbo-shop.pl/lazienka/hydroizolacja-lazienki/folia/folia-uszczelniajaca-w-plynie/folia-w-plynie-powloka-uszczelniajaca-hydroizolacja-15-kg

czy uzyskam jakies realne polepszenie szczelności powietrznej budynku (zakładając że pozostałe przegrody są szczelne i mają ciągłość izolacji ze ścianami)?

czy do takiej foli w płynie da się przykleić normalnie styropian?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zafuguję dokładnie ściany z zewnątrz i pomaluję czymś takim albo podobnym: https://www.jumbo-shop.pl/lazienka/hydroizolacja-lazienki/folia/folia-uszczelniajaca-w-plynie/folia-w-plynie-powloka-uszczelniajaca-hydroizolacja-15-kg

czy uzyskam jakies realne polepszenie szczelności powietrznej budynku (zakładając że pozostałe przegrody są szczelne i mają ciągłość izolacji ze ścianami)?

czy do takiej foli w płynie da się przykleić normalnie styropian?

 

Ty jesteś chyba z tych co wierzą w oddychające ściany? To mit, wg, badań cos koło 98% powietrza uchodzi z budynku wentylacją (jeżeli jest sprawna) wiec uszczelnienie ścian na siłę mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 7-10KPLN na każdy komin przy budowie, plus późniejsza konserwacja i naprawy.

 

Komin izostatyczny <1800zł z dostawą.

Klinkier i zaprawa do jego obmurowania powyżej poziomu dachu - 500zł.

BK do obmurowania na poddaszu... Dobre pytanie. Czy przyjąć te kilkadziesiąt złotych, czy że darmo, bo jeszcze pół palety mi zostało?

Obróbka blacharska - w cenie. Robocizna liczona z m2 dachu niezależnie od ilości kominów.

 

Robocizna - w cenie SSO. Nie dostałem zniżki, jak zrezygnowałem z jednego komina względem projektu. Ale niech będzie z 500zł. Razem przesadzasz co najmniej 2x (porównując z wersją na bogato - z klinkierem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty jesteś chyba z tych co wierzą w oddychające ściany? To mit, wg, badań cos koło 98% powietrza uchodzi z budynku wentylacją (jeżeli jest sprawna) wiec uszczelnienie ścian na siłę mija się z celem.

 

a czy przypadkiem wentylacja (mechaniczna) nie staje się sprawna gdy budynek jest szczelny?

albo czy szczelność budynku nie jest elementem składowym instalacji wentylacji mechanicznej?

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zawsze zastanawia po co ludzie wybierają projekty domów które później bardzo mocno modyfikują (wygląd , konstrukcja) i tak naprawdę z tego co im się podobało i dlaczego wybrali dany projekt malo co pozostanie a sam dom będzie całkowicie inaczej wyglądał niż w wizualizacji i niestety w większości dużo gorzej ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według http://eko.org.pl/energia/heatmaster/heatmaster.php różnica między standardową 'nieszczelnością' budynku a szczelnościa w standardzie pasywnym to ponad 2 x większe zapotrzebowanie na energię do ogrzewania

w moim przypadku to ~1400zł rocznie

 

myślę że inwestycja w szczelność zwróci się szybko

 

komfort użytkowania trudno wycenić

 

Wg profesjonalnych obliczen OZC ta róznica to 10-12%, oczywiscie mówimy o n50 dla budynków normowo szczelnych (n50=4) i n50=0,6 dla budynków pasywnych. nadmierna ufnosc w uzyskane wyniki z kalkulatorów które dosc zgrubnymi szacunkami powoduje liczenie opłacalnosci poszczgolnych działan/ulepszen termomodernizacyjnych jest bez sensu. Oczywiscie dom trzeba uszczelnic ale tez trzeba miec na uwadze realne zyski wynikające z tego uszczelnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg profesjonalnych obliczen OZC ta róznica to 10-12%, oczywiscie mówimy o n50 dla budynków normowo szczelnych (n50=4) i n50=0,6 dla budynków pasywnych. nadmierna ufnosc w uzyskane wyniki z kalkulatorów które dosc zgrubnymi szacunkami powoduje liczenie opłacalnosci poszczgolnych działan/ulepszen termomodernizacyjnych jest bez sensu. Oczywiscie dom trzeba uszczelnic ale tez trzeba miec na uwadze realne zyski wynikające z tego uszczelnienia.

 

mam rozumieć że jeśli 10-12% w moim przypadku to 100 zł rocznie to inwestycja w szczelność rzędu max 1000 - 1500 zł ma sens?

czyli np. folia + taśma na styku 'dachu' i 'ścian' oraz okien i drzwi i staranne zafugowanie ścian (ale bez malowania jakimś uszczelniającym specyfikiem) jest uzasadnione ekonomicznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...