Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ogrzewanie szkieletowego Kamilka parterowego 86m


sito

Recommended Posts

Witam, trochę juz tu przesiaduję i studiuję tematy ogrzewania. Czytałem sporo o ogrzewaniu COP-1 , ogrzewaniu kablami Kaizena , wertowałem też o kanałówkach i splitach .

 

Do rzeczy , bedziemy budowali domek szkieletowy 86m , parterowy , bryła prostokąt, na Śląsku koło Pyrzowic , po 40 latach mieszkania w blokowisku pora na życie na wsi :yes: . Domek to Kamilek , projekt juz kupiony, pozwolenie mamy, czekamy na kredyt . W projekcie mamy kotłownię , kocioł na pellet i kaloryfery.... Na etapie adaptacji chcieliśmy to zmienić na czysty "sztrom" ale Pani projektant od razu powiedziała ze nie zmieścimy się w EP. Zaproponowała zostawić jak jest a potem kierownik budowy zmieni to odpowiednim wpisem oczywiście jeżeli nie będzie to COP-1 . Całe życie mieszkamy w bloku i nie wyobrażam sobie mieć kotłowni , nawet takiej co wymaga interwencji raz na kilka dni :yes: .

 

Bedę systematycznie tu zamieszczał fotki i dane domu, bo nie chcę zeby post był przydługawy . Dom to standardowy szkielet ale podciągnięty juz pod WT2021. W standardzie ma 10cm styro na zewnątrz ( bierzemy 15cm żeby zakryć kasety z rolet okiennych ) , 15cm wełny od środka . Strop wełna 25cm , fundament styro 10cm. Wentylacja grawitacyjna. Okna 3 szybowe z roletami zewnętrznymi . Ekspozycja na południe, salon i kuchnia mają okna na południe i zachód :yes: Od północy bedzie wejscie do domu , okno z sypialni , okno kotłowni w której bedzię spiżarka lub drugi kibelek .

 

Jesteśmy po rozmowie z kilkoma osobami co maja ten dom, wszyscy mówią ze domek jest mega ciepły. Ci co grzeją kotłem na pellet zgodnie mówią ze idzie na CO i CWU od 2 do 2,5 tony pelletu. Z masochistami co grzeją węglem nawet nie rozmawiałem a jest tez ich sporo.

 

Co do cen :