Thor01 07.06.2021 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2021 (edytowane) Musiałbym być niezłym młotem aby opierać zakup samochodu na przyspieszeniu. (...)Zrób analize ekonomiczną kiedy zakup nowego EV zrówna się z Nowym LPG. Właśnie chodzi o te zyski wobec wydatków, wydatków podobno jest więcej niż zysków, ale to było jakiś chyba rok czy dwa temu. Wiadomo że z dna na dzień technologia jest ulepszana. (...) Wszystko zaczęło się od zdania z poprzedniej strony, że żaden prawdziwy facet nie kupi samochodu elektrycznego, czyli Melexa. Otóż jest to mylący, ciągle powtarzany kłamliwy stereotyp, dawno nieaktualny. Silnik elektryczny jest lepszy niż silnik spalinowy. Mniej skomplikowany, bardziej niezawodny, mający wysokie parametry przy szerokim zakresie obrotów. Pozostaje kwestia niedoskonałego zasilania, dlatego powstały samochody hybrydowe. Już nie wymieniając marki, ale TEN producent oferuje już czwartą generację hybryd, gdy koncerny europejskie nerwowo nadrabiają czas i oferują hybrydy mniej zaawansowane. W moim samochodzie dwa silniki elektryczne współpracują z silnikiem spalinowym (cykl Atkinsona, sprawność 40%) poprzez sprzęgnięcie ich przekładnią planetarną, pełniącą jednocześnie funkcję bezstopniowej skrzyni biegów. Układ zapewnia ruszanie elektryczne i włączanie spaliniaka w najbardziej korzystnym momencie. Układ umożliwia również hamowanie silnikiem elektrycznym (odzysk energii), jeden z tych silników spełnia również rolę rozrusznika. Trzeci silnik elektryczny jest umieszczony na osi tylnej (4x4). Taka hybryda kosztuje tyle co odpowiednik z automatem i dieslem (chociaż T nie montuje już diesli do osobowych aut). Pali jednak mniej niż diesel, mniej kopci przy ruszaniu itd. Efekt uboczny - REWELACYJNE przyspieszenie. Wiele razy spotkałem się z hejtem na drodze, gdy ktoś zajeżdżał mi drogę i puszczał za sobą kłąb dymu ze starego diesla, pokazując wyższość kopciaka. Niektórzy gardzą hybrydami (i rozumiem, że elektrycznymi również), ale nowe napędy hybrydowe T są już potężne i mogą nauczyć moresu tych wesołków ze starych bmw i audi. Dlatego lubię przyspieszać Koszty. Oczywiście, że samochód droższy. Ale dlaczego tylko od hybryd czy elektryków oczekujemy, że mają być tańsze, gdy wszystkie samochody spalinowe są coraz droższe i droższe. W wielu miastach Europy hybrydy zdominowały taxi, w Polsce również coraz częściej to widzimy. W jednej z korporacji taxi używają tylko hybryd i do tego przerobionych na LPG. Myślę, że nie ma się co spierać co do ekonomii takiego rozwiązania. Na koniec. Pluginy i elektryki będą współpracowały z instalacją PV z magazynem energii. Nowy rodzaj łącza do ładowania umożliwia taką współpracę. I to właśnie ten mój "dream". Plugin, hybrydowy falownik, dołożone ze 2 kWp do PV. Funkcjonalność, nowoczesność, ekologia i wcale nie zawalidroga na szosie. Za negatywne moje emocje w związku z tematem przepraszam . Edytowane 7 Czerwca 2021 przez Thor01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 07.06.2021 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2021 ...... Ja nie jestem przeciwnikiem elektryków i hybryd. Mi chodzi tylko o $$ w cyklu zycia pojazdu tzn 15-20 lat Za negatywne emocje nie przepraszaj ja jetem porostu pojebany nie wiem jak reszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Thor01 07.06.2021 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2021 J..... . Zapewne sumarycznie ciągle taniej wychodzi LPG vs. EV nawet z PV. Ale to początek drogi. 300 lat temu zmiana rozwiązania resorowania w powozach zajęła 50 lat. Sądzę, że za 20 samochody spalinowe (osobowe) będą tylko do rekreacji i szpanu na zlotach. Tanieje i upowszechnia się nowa technologia, a gdy ospałe koncerny niemieckie naprawdę postawią na nowy napęd, to zacznie być ciekawie. Plugin o którym pisałem, ma baterię 18,1 kWh (155 kg pod podłogą)`. Umożliwia to ponad 80 km w mieście. To ciągle hybryda, więc odzyskuje E z hamowania i można naładować accu silnikiem spalinowym. Po założeniu instalacji LPG i ładowaniu z instalacji domowej z PV i przy odpowiednim stylu jazdy koszty za 100 km w mieście mogą się moim zdaniem zawierać w granicach około 2 zł . Myślę, że można uwzględniać w porównaniach już też takie rozwiązanie. O współpracy z domowym PV z magazynem pisałem. Emocje dotyczyły globalnie wszystkich moich postów. Oczywiście, że nie kupiłem hybrydy dla przyspieszania. Przede wszystkich jest bardzo cicha, nawet z włączonym silnikiem spalinowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 07.06.2021 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2021 ... Przy czym nie mam wątpliwości, że w pewnym momencie państwo położy łapę też na energii elektrycznej z pv, którą zechcemy ładować elektryki. Założą zdalne liczniki i dowalą akcyzę. ... No już się zaczęło: https://www.money.pl/gospodarka/masz-panel-fotowoltaiczny-juz-na-nim-nie-zarobisz-rzad-szykuje-zmiany-6647976858966688a.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 07.06.2021 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2021 Postęp to postęp ale kasa musi się zgadzać może za 20-30 lat elektryk będzie miał sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gnago 07.06.2021 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2021 Ale wam we łbach namieszało ! Czy koniecznie auto musi dźwigać na sobie całą baterie lipo czy innych cudasi? Których dług energetyczny jest kilkakrotnie większy niż tuzina standardowych spaliniaków. Jedyna rozsądna NA DZIŚ hybryda to napęd elektryczny na koła, na pokładzie diesel z FAP . Ten drugi napędza cały czas generator prądu i niewielką baterię dostarczającą mocy przy przyspieszeniach i odbiera energię z silników trakcyjnych przy hamowaniu. Silnik spalinowy pracuje na optymalnych obrotach. Na podobnej zasadzie działają lokomotywy na kolei od stu lat efektem nawet do 50 % oszczędności na oleju napędowym. Zatem o ile dobry ropniak na jednym baku robi 1000 km to ta hybryda wyrabiałaby ok 2000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Thor01 07.06.2021 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2021 Ale wam (...) Czy koniecznie auto musi dźwigać na sobie całą baterie lipo czy innych cudasi? (...). Zatem o ile dobry ropniak na jednym baku robi 1000 km to ta hybryda wyrabiałaby ok 2000 km Są różne rozwiązania, takie o którym piszesz stosowano w hybrydzie mitsubishi, tyle że z silnikiem benzynowym (outlander). Póki co w hybrydach dominuje Toyota, która święci sukcesy sprzedaży na świecie. Ich system sprawdza się doskonale od wielu lat. Rozwiązanie które opisujesz swego czasu obśmiali w top gear, ale tylko ze względu na niechęć (wówczas) do silników elektrycznych. Zbudowali pokrakę, aby przekonywać ludzi o bezsensie porzucania spalinowozów. Rav4 hybrid i plugin różni się praktycznie tylko wielkością baterii (i zapewne mocą falownika) iwybajerzonym wyposażeniem. U mnie jest chyba coś około 0,5 kWh i wyraźnie brakuje energii elektrycznej gdy częściej depczę w pedał. . Czysto elektrycznie przejadę około 2,4 km i dalej system broni baterii i włącza silnik spalinowy. Dlatego w rozwiązaniu o którym mówisz moim zdaniem powinna być bateria z przynajmniej kilka kWh, a wtedy fajnie byłoby doładowywać taką baterię też z gniazdka, najlepiej z tanim prądem z PV lub odpowiednią taryfą. Kilkadziesiąt kilo to raptem jeden pasażer. Po mieście lepiej jeździć z ograniczaniem emisji spalin. I dlaczego tylko diesel, a nie np. silnik z paliwem LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gnago 07.06.2021 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2021 Diesel ma na dziś najwyższą sprawność. Co do baterii wspomagającej masz całkowita rację dlatego tez napisałem " i niewielką baterię dostarczającą mocy przy przyspieszeniach i odbiera energię z silników trakcyjnych przy hamowaniu. przy dobrym zgraniu układu tych baterii nie trzeba doładowywać bo z natury ładowane przez silniki trakcyjne i generator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gnago 07.06.2021 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2021 Ale wracając do tematu głównego idzie tańsze i swojskie polskie https://www.wroclaw.pl/przedsiebiorczy-wroclaw/saule-technologies-olga-malinkiewicz-columbus-energy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 07.06.2021 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2021 Są różne rozwiązania, takie o którym piszesz stosowano w hybrydzie mitsubishi, tyle że z silnikiem benzynowym (outlander). Póki co w hybrydach dominuje Toyota, która święci sukcesy sprzedaży na świecie. Ich system sprawdza się doskonale od wielu lat. Akurat jeśli chodzi o SUVy w technologii PHEV to najdłużej na rynku jest właśnie wspomniany Outlander od 2013r., więc zakładam, że poprawili już wszystkie błędy. RAV4 PlugIn są z tego co kojarzę od niedawna 2019? wcześniej były oczywiście mild hybrid, ale to faktycznie ściema i z PHEV nie mają nic wspólnego... Zamierzam w niedalekiej przyszłości kupić takiego właśnie PHEVa dla żonki plus ładowarka EV do falownika. Żona robi max 20-30km dziennie, więc użytkowanie będzie w zasadzie darmowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 08.06.2021 11:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 Wszystko zaczęło się od zdania z poprzedniej strony, że żaden prawdziwy facet nie kupi samochodu elektrycznego, czyli Melexa. Otóż jest to mylący, ciągle powtarzany kłamliwy stereotyp, dawno nieaktualny. Ale mowa jest o prawdziwym mężczyźnie,który nie kupi melexa czy odkurzacz a Ja nawet za darmo takiej Tesli bym nie chciał,właśnie dlatego, że nie czuć tam auta,prawdziwego auta, dla prawdziwych facetów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giman 08.06.2021 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 Ale mowa jest o prawdziwym mężczyźnie,który nie kupi melexa czy odkurzacz a Ja nawet za darmo takiej Tesli bym nie chciał,właśnie dlatego, że nie czuć tam auta,prawdziwego auta, dla prawdziwych facetów Wrócił. O kurde za co dali ci ponad 24h Co do prawdziwości to czuć wielką niepwność i stereotypizację. Trzymaj się, walcz z tymi słabościami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 08.06.2021 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 Ale mowa jest o prawdziwym mężczyźnie,który nie kupi melexa czy odkurzacz a Ja nawet za darmo takiej Tesli bym nie chciał,właśnie dlatego, że nie czuć tam auta,prawdziwego auta, dla prawdziwych facetów Jechałeś kiedyś Teslą? czy w ogóle jakimś innym elektrykiem? Głęboko w to wątpię bo gdybyś jechał to byś miał inne zdanie co do "czucia" auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 08.06.2021 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 $$$ Czuć to se wacka w majtach możecie Cham jesteś do potęgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gnago 08.06.2021 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 $$$ Czuć to se wacka w majtach możecie Nie łam się chłopie, dzisiejsza chirurgia potrafi cuda czynić ,pompka z balonikiem silikonowym obszyta twoją skórą i zakasujesz wielkością niejednego murzyna i znów poczujesz się jak facet. A jak się postarasz, to grosza nie zapłacisz wszystko na fundusz:cool:. Albo na koszt sprawcy okaleczenia:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LukaszP66 08.06.2021 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 Ale mowa jest o prawdziwym mężczyźnie,który nie kupi melexa czy odkurzacz a Ja nawet za darmo takiej Tesli bym nie chciał,właśnie dlatego, że nie czuć tam auta,prawdziwego auta, dla prawdziwych facetów A tym byś nie poganiał ?Głupoty piszesz. https://motofilm.pl/2020/03/koenigsegg-gemera-oficjalnie-ma-4-miejsca-1723-km-i-trzy-silniki-elektryczne/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 08.06.2021 18:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 A tym byś nie poganiał ?Głupoty piszesz. https://motofilm.pl/2020/03/koenigsegg-gemera-oficjalnie-ma-4-miejsca-1723-km-i-trzy-silniki-elektryczne/ Jest to hybryda na bazie silnika spalinowego a nie typowy odkurzacz. To jest właśnie ta kolosalna różnica, gdzie prawdziwy mężczyzna nie wybierze dźwięku odkurzacza pod uwagę Tym oczywiście, że bym pojeździł, Tesla absolutnie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LukaszP66 08.06.2021 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 Mój były szef ma tesle ,nie kierowałem ale wystarczyło że siedziałem z boku ,to jest pocisk a nie samochód .Myślę że zmienisz zdanie jak będziesz miał okazję się kiedyś przejechać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 08.06.2021 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 Tym oczywiście, że bym pojeździł, Tesla absolutnie nie. Nie wiem ale świat motoryzacji u Ciebie kończy się na Tesli, masz neta to poczytaj sobie ile marek samochodowych robi już elektryki, a gdyby nie chciało Ci się zaglądać w neta to jak będziesz na mieście zwróć uwagę ile samochodów ma zielonkawe tablice rejestracyjne, to właśnie są elektryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Thor01 08.06.2021 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 Jest to hybryda na bazie silnika spalinowego (...) Tym oczywiście, że bym pojeździł, Tesla absolutnie nie. W przyszłości dla "prawdziwych mężczyzn" będą tworzone mega-elektryki z... centralnie położonym małym, pokazowym silniczkiem spalinowym, aby dobrze się ci faceci poczuli. Ryk 8 cylindrów z głośników,, za szybką przekroje komór z tłokami i spalaniem, wydmuch spalin z wentylacji itp. A dla hardokorowców dwusuwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.