Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Moda ? ;)


Arturo1972

Recommended Posts

...

 

Przy czym nie mam wątpliwości, że w pewnym momencie państwo położy łapę też na energii elektrycznej z pv, którą zechcemy ładować elektryki. Założą zdalne liczniki i dowalą akcyzę.

...

 

No już się zaczęło: https://www.money.pl/gospodarka/masz-panel-fotowoltaiczny-juz-na-nim-nie-zarobisz-rzad-szykuje-zmiany-6647976858966688a.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ale wam we łbach namieszało ! Czy koniecznie auto musi dźwigać na sobie całą baterie lipo czy innych cudasi? Których dług energetyczny jest kilkakrotnie większy niż tuzina standardowych spaliniaków. Jedyna rozsądna NA DZIŚ hybryda to napęd elektryczny na koła, na pokładzie diesel z FAP . Ten drugi napędza cały czas generator prądu i niewielką baterię dostarczającą mocy przy przyspieszeniach i odbiera energię z silników trakcyjnych przy hamowaniu. Silnik spalinowy pracuje na optymalnych obrotach. Na podobnej zasadzie działają lokomotywy na kolei od stu lat efektem nawet do 50 % oszczędności na oleju napędowym. Zatem o ile dobry ropniak na jednym baku robi 1000 km to ta hybryda wyrabiałaby ok 2000 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wam (...) Czy koniecznie auto musi dźwigać na sobie całą baterie lipo czy innych cudasi? (...). Zatem o ile dobry ropniak na jednym baku robi 1000 km to ta hybryda wyrabiałaby ok 2000 km

Są różne rozwiązania, takie o którym piszesz stosowano w hybrydzie mitsubishi, tyle że z silnikiem benzynowym (outlander). Póki co w hybrydach dominuje Toyota, która święci sukcesy sprzedaży na świecie. Ich system sprawdza się doskonale od wielu lat. Rozwiązanie które opisujesz swego czasu obśmiali w top gear, ale tylko ze względu na niechęć (wówczas) do silników elektrycznych. Zbudowali pokrakę, aby przekonywać ludzi o bezsensie porzucania spalinowozów.

 

Rav4 hybrid i plugin różni się praktycznie tylko wielkością baterii (i zapewne mocą falownika) iwybajerzonym wyposażeniem. U mnie jest chyba coś około 0,5 kWh i wyraźnie brakuje energii elektrycznej gdy częściej depczę w pedał. . Czysto elektrycznie przejadę około 2,4 km i dalej system broni baterii i włącza silnik spalinowy.

 

Dlatego w rozwiązaniu o którym mówisz moim zdaniem powinna być bateria z przynajmniej kilka kWh, a wtedy fajnie byłoby doładowywać taką baterię też z gniazdka, najlepiej z tanim prądem z PV lub odpowiednią taryfą. Kilkadziesiąt kilo to raptem jeden pasażer. Po mieście lepiej jeździć z ograniczaniem emisji spalin.

 

I dlaczego tylko diesel, a nie np. silnik z paliwem LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel ma na dziś najwyższą sprawność. Co do baterii wspomagającej masz całkowita rację dlatego tez napisałem " i niewielką baterię dostarczającą mocy przy przyspieszeniach i odbiera energię z silników trakcyjnych przy hamowaniu. przy dobrym zgraniu układu tych baterii nie trzeba doładowywać bo z natury ładowane przez silniki trakcyjne i generator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne rozwiązania, takie o którym piszesz stosowano w hybrydzie mitsubishi, tyle że z silnikiem benzynowym (outlander). Póki co w hybrydach dominuje Toyota, która święci sukcesy sprzedaży na świecie. Ich system sprawdza się doskonale od wielu lat.

 

Akurat jeśli chodzi o SUVy w technologii PHEV to najdłużej na rynku jest właśnie wspomniany Outlander od 2013r., więc zakładam, że poprawili już wszystkie błędy. RAV4 PlugIn są z tego co kojarzę od niedawna 2019? wcześniej były oczywiście mild hybrid, ale to faktycznie ściema i z PHEV nie mają nic wspólnego...

Zamierzam w niedalekiej przyszłości kupić takiego właśnie PHEVa dla żonki plus ładowarka EV do falownika. Żona robi max 20-30km dziennie, więc użytkowanie będzie w zasadzie darmowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zaczęło się od zdania z poprzedniej strony, że żaden prawdziwy facet nie kupi samochodu elektrycznego, czyli Melexa.

 

Otóż jest to mylący, ciągle powtarzany kłamliwy stereotyp, dawno nieaktualny.

Ale mowa jest o prawdziwym mężczyźnie,który nie kupi melexa czy odkurzacz

a ;)

Ja nawet za darmo takiej Tesli bym nie chciał,właśnie dlatego, że nie czuć tam auta,prawdziwego auta, dla prawdziwych facetów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mowa jest o prawdziwym mężczyźnie,który nie kupi melexa czy odkurzacz

a ;)

Ja nawet za darmo takiej Tesli bym nie chciał,właśnie dlatego, że nie czuć tam auta,prawdziwego auta, dla prawdziwych facetów ;)

 

Wrócił. O kurde za co dali ci ponad 24h ;)

Co do prawdziwości to czuć wielką niepwność i stereotypizację. Trzymaj się, walcz z tymi słabościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

$$$

Czuć to se wacka w majtach możecie

 

Nie łam się chłopie, dzisiejsza chirurgia potrafi cuda czynić ,pompka z balonikiem silikonowym obszyta twoją skórą i zakasujesz wielkością niejednego murzyna i znów poczujesz się jak facet. A jak się postarasz, to grosza nie zapłacisz wszystko na fundusz:cool:. Albo na koszt sprawcy okaleczenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mowa jest o prawdziwym mężczyźnie,który nie kupi melexa czy odkurzacz

a ;)

Ja nawet za darmo takiej Tesli bym nie chciał,właśnie dlatego, że nie czuć tam auta,prawdziwego auta, dla prawdziwych facetów ;)

 

A tym byś nie poganiał ?Głupoty piszesz.

https://motofilm.pl/2020/03/koenigsegg-gemera-oficjalnie-ma-4-miejsca-1723-km-i-trzy-silniki-elektryczne/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to hybryda na bazie silnika spalinowego a nie typowy odkurzacz.

To jest właśnie ta kolosalna różnica, gdzie prawdziwy mężczyzna nie wybierze dźwięku odkurzacza pod uwagę :)

Tym oczywiście, że bym pojeździł, Tesla absolutnie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to hybryda na bazie silnika spalinowego (...)

Tym oczywiście, że bym pojeździł, Tesla absolutnie nie.

W przyszłości dla "prawdziwych mężczyzn" będą tworzone mega-elektryki z... centralnie położonym małym, pokazowym silniczkiem spalinowym, aby dobrze się ci faceci poczuli. Ryk 8 cylindrów z głośników,, za szybką przekroje komór z tłokami i spalaniem, wydmuch spalin z wentylacji itp. A dla hardokorowców dwusuwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku było wiadomo, że chodzi o głupkowaty argument dźwięku, bo osiągami wiele elektryków to petardy.

Puścisz z głośników i poczujesz się prawdziwie. :D

 

Z tymi osiągami to jest tak że są bdb ale w krótkim okresie czasu.

 

PS Elektryki nie wybuchają jak petardy ale jak się już palą to na całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaszpir, te częściowo zużyte akumulatory mogę w końcu wylądować w domach w magazynach energii, dzięki czemu staną się one dostępne (bo teraz to ciekawostka). Ludzie zaś będą szli w magazyny z powodu zmian prawnych odnośnie instalacji PV. Skończą się czasy sieci energetycznych, które nam przechowują energię z lata na zimę ze sprawnością 80%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...