muszkieter7 12.09.2021 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2021 Pisałem kiedyś wątek o budowie domu w technologii jednowarstwowej. Ytong Energo plus 36,5 w pełnej technologii Ytong tzn ytong 36,5 odmiany 300, klej Ytong, płyty Multipor do ocieplenia elementów żelbetowych, zaprawa lekka multipor x700. Dom posiada tynki wewnętrzne i co najważniejsze posiada wyprawę na zewnątrz: multipor na siatce, gr warstwy 5-6 mm oraz tynk silikonowy Caparol. Piszę bo w poprzednich wątkach część forumowiczów twierdziła że nie znajdę ekipy, ekipa się znalazła i pod okiem specjalisty z Xella nakładała zaprawę ciepłochronną multipor. Ps. w domu który przestał bez dachu zimę jest sucho przy zamkniętych oknach średnio 55 proc wilgotności. Życzę powodzenia tym którzy widzą dom bez styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 12.09.2021 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2021 Dom posiada tynki wewnętrzne i co najważniejsze posiada wyprawę na zewnątrz: multipor na siatce, gr warstwy 5-6 mm oraz tynk silikonowy Caparol. Jaki konkretnie tynk się na ten multipor nadaje wg producenta? Ile taka elewacja kosztowała? Masz gwarancję na piśmie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muszkieter7 14.09.2021 05:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2021 Czołem, wiedziałem że mnie znajdziesz, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sebixx 14.09.2021 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2021 Cześć! Czy dobrze rozumiem że dałeś Multipor od zewnątrz i na to tynk? Jaką grubość płyt Multipor dałeś? Czy płyty te faktycznie są tak kruche i jak to wygląda z ich wytrzymałością na elewacji po otynkowaniu? Sam buduję ścianę jednowarstwową tyle że z ceramiki i w razie wysokich rachunków za ogrzewanie chce docieplić właśnie Multiporem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muszkieter7 14.09.2021 11:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2021 Multipor 12 cm, jest pod okapem jako ocieplenie murłaty, i na wszystkich elementach żelbetowych jako zewnętrzna warstwa. Dom był budowany przy aktywnym doradztwie Ytong Xella. Płyty są kruche ale jak dostają zaprawy i siatki to można w nie walić pięścią a stukając efekt jest jak lita ściana, mam też węgarki przy oknach z multipora. Multipor jest oddychający tak samo jak zaprawa x700, jedyny mankament cena. Ale chcą mieszkać w domu oddychającym inaczej się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.09.2021 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2021 Ale chcą mieszkać w domu oddychającym inaczej się nie da. Co nazywasz oddychaniem? Nieszczelne ściany przez które przelatuje powietrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 14.09.2021 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2021 Cześć! Czy dobrze rozumiem że dałeś Multipor od zewnątrz i na to tynk? Jaką grubość płyt Multipor dałeś? Czy płyty te faktycznie są tak kruche i jak to wygląda z ich wytrzymałością na elewacji po otynkowaniu? Sam buduję ścianę jednowarstwową tyle że z ceramiki i w razie wysokich rachunków za ogrzewanie chce docieplić właśnie Multiporem. Z ciekawości: ile m2 powierzchni grzewczej ma ten dom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muszkieter7 14.09.2021 19:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2021 Kaizen, wybacz ale nie mogę przejść obojętnie jak teoretyzujesz nie mając pojęcia. W tym domu wiatr nie hula, po prostu wilgoć migruje z wnętrza na zewnątrz, uprzedzając twoje kolejne wywody przegroda jest paroprzepuszczalna ale nie wiatroprzepuszczalna, a jak wiesz cząsteczka pary wodnej ma mniejszy rozmiar niż cząsteczka wody i na tej zasadzie działają membrany dachowe. nie muszę wietrzyć bo to za mnie robi bloczek odmiany 300 czyli bardzo porowaty i multipor jeszcze bardziej porowaty i oddychający oraz paroprzepuszczalna zaprawa x700 i to działa nawet jakbyś całą swoją teorię zaprzęgał że nie ma prawa. Mam już wiedzę jak wygląda klimat w takim domu bo już jest, ma tynki i wewnątrz i zewnątrz, ma też membranę wyskoparoprzepuszczalną., Więc z całym szacunkiem ale tej technologii nie znasz a tylko chołubisz styro bo go masz, a jak wiadomo każda sroczka swój ogon chwali. Ps na tynki cementowo wapienne nałożyłem gładź wapienna Kreisel 660, a na to będzie farba baumita Clima color, wszystko jest paroprzepuszczalne o znikomym oporze dyfuzyjnym, no Caparol ma 0,14 ale reszta pomijalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sebixx 15.09.2021 05:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Z ciekawości: ile m2 powierzchni grzewczej ma ten dom? 99,98 m2 czyli 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sebixx 15.09.2021 05:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Multipor 12 cm, jest pod okapem jako ocieplenie murłaty, i na wszystkich elementach żelbetowych jako zewnętrzna warstwa. Dom był budowany przy aktywnym doradztwie Ytong Xella. Płyty są kruche ale jak dostają zaprawy i siatki to można w nie walić pięścią a stukając efekt jest jak lita ściana, mam też węgarki przy oknach z multipora. Multipor jest oddychający tak samo jak zaprawa x700, jedyny mankament cena. Ale chcą mieszkać w domu oddychającym inaczej się nie da. Ja robię tak, że elementy żelbetowe tj, wieńce i podciągi ocieplam 10cm styrodurem. Patrząc od wewnątrz wieniec, styrodur, 8 cm pustak ceramiczny. Przewiązanie ścian zewnętrznych z wewnętrznymi też ocieplam 10 cm styrodurem w środku przewiązania. 12 cm Multipor to spory wydatek choć jest to bardzo ciekawy produkt. Ocieplając swoje wieńce od zewnątrz zyskałbym te 8 cm ocieplenia i miałbym zamiast 10 cm styroduru 18 cm Multiporu. Jest o czym myśleć... Dziękuję za odpowiedź i trzymam kciuki Ps. pierwszy sezon grzewczy niewiele pokaże, trzeba dać wyfrunąć wilgoci technologicznej. Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 15.09.2021 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2021 (edytowane) Kaizen, wybacz ale nie mogę przejść obojętnie jak teoretyzujesz nie mając pojęcia. W tym domu wiatr nie hula, po prostu wilgoć migruje z wnętrza na zewnątrz, uprzedzając twoje kolejne wywody przegroda jest paroprzepuszczalna ale nie wiatroprzepuszczalna, a jak wiesz cząsteczka pary wodnej ma mniejszy rozmiar niż cząsteczka wody i na tej zasadzie działają membrany dachowe. Z jakiego słownika wziąłeś zatem definicję słowa "oddychanie"? Ta para, to niby w którą stronę ma wędrować i po co? W zimie ma uciekać z domu, gdy jest sucho na maksa? Czy latem, gdy wilgotność po obydwu stronach jest podobna? K nie muszę wietrzyć bo to za mnie robi bloczek odmiany 300 czyli bardzo porowaty i multipor jeszcze bardziej porowaty i oddychający oraz paroprzepuszczalna zaprawa x700 i to działa nawet jakbyś całą swoją teorię zaprzęgał że nie ma prawa. A jak pozbędziesz się CO2 i wpuścisz tlen? Mam już wiedzę jak wygląda klimat w takim domu bo już jest, ma tynki i wewnątrz i zewnątrz, ma też membranę wyskoparoprzepuszczalną. Wiedzę, to mam ja bo od dawna w domu monitoruję wilgotność, temperaturę i stężenie CO2. W zimie trzeba nawilżać non stop i wypuszczanie wtedy pary ścianami to czysta rozrzutność. Już lepiej magazynować parę w murze - ale nie uratuje przed nawilżaniem. Latem jak nie osuszysz klimą to i temperatura, i wilgotność podobna i nie ma parcia pary. A jak osuszysz, to bez sensu wpuszczać jeszcze parę ścianami, jak wilgotność powyżej normy. Parametry w domu murowanym z mokrymi tynkami stabilizują się w 3-4 sezonie grzewczym. Więc nie masz co oceniać na podstawie obecnych parametrów. Oddychanie ścian to mit. Przegroda ma być tak zbudowana, żeby wewnątrz nie następowała kondensacja - paroprzepuszczalność całej przegrody jest zbędna a nawet szkodliwa. Jak myślisz, dlaczego przy ocieplaniu wełną z jednej strony daje się paroizolację, a nie membranę z obydwu stron? Bez wentylacji się nie obejdzie. Wietrzenie (taka opcja w rekuperatorze) w zasadzie jest zbędna. Edytowane 15 Września 2021 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muszkieter7 15.09.2021 16:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Hmm czyli producent Ytonga Xella sprzedaje w Polsce i Europie szkodliwe przegrody paroprzepuszczalne hmmm chyba ich pozwę a wiedzą że jestem upierdliwy bo z 10 razy wzywałem ich na budowę. Podeprę się w sądzie Twoimi argumentami, jak przegram oddasz za prawnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 15.09.2021 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Hmm czyli producent Ytonga Xella sprzedaje w Polsce i Europie szkodliwe przegrody paroprzepuszczalne hmmm Nie sprzedaje przegród. Sprzedaje materiały budowlane. Jak je należy poskładać do kupy to sprawa projektanta. Dlaczego teraz domy że szczelnymi oknami bez rekuperatorów grzybieją? Bo są zamkniętymi termosami. Jak ktoś zrobił szczelne okna (bez nawiewników) w czelnym domu to nie ma wentylacji. Grzyb to najmniejszy problem. Jak sobie nie zrobisz działającej wentylacji, to nie będziesz miał czym oddychać. A jak zrobisz, to wilgoć nie będzie żadnym problemem - raczej suchość w sezonie grzewczym i robiąc paroprzepuszczalne przegrody zewnętrzne tylko ten problem spotęgujesz. Przeliczyłem sobie taką przegrodę (ale z płytami 5cm, bo w bazie BD cieńszych nie było) i wyszło coś takiego: Niby zaprojektowane prawidłowo, bo zdąży odparować między sezonami grzewczymi. Ale nie dość, że ma o 36% gorsze U od typowej ściany (w której kondensacja w ogóle nie występuje) z 20cm EPS to jeszcze to U ulega pogorszeniu przez skondensowaną wilgoć. A wentylacji potrzebujesz tak czy inaczej. A w wilgotność 55% nie wierzę, jak ja zewnątrz sporadycznie spada do takiego poziomu ledwo na kilka chwil w miesiącu i to chwilach, gdy temperatura : Zmień higrometr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sebixx 15.09.2021 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Przecież w domach zbudowanych w technologii ścian 1W para wodna jest również usuwana przez wentylację. Nie rozumiem dlaczego ludzie uważają że para wodna wnika tylko w ścianę 1W skoro wnika również w ściany 2W i 3 W. Różnica polega na tym, że ściana 1W szybciej odda tą parę gdyż jest otwarta dyfuzyjnie z dwóch stron przegrody, natomiast ściana 2W ze styro otwarta jest tylko od strony wewnętrznej domu. Dzięki tej właściwości ściana 1W szybciej wysycha np z wilgoci technologicznej i jest to niewątpliwa zaleta. Nie należy też się czarować, że przez ścianę migrują hektolitry wody i ściana zrobi się mokra. Są opracowania naukowe które podają, że przez ścianę migruje 2-5% całej wyprodukowanej pary wodnej, a resztę wyciąga wentylacja. Pytanie tylko którą ścianę te 5% pary wodnej, szybciej opuści. Natomiast by zatrzymać wilgoć w ścianie można wykonać np tynki gipsowe, które zatrzymają wilgoć na jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pandzik 15.09.2021 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Ciekawe czy doczekamy się rzetelnej opinii o tej ścianie po zimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muszkieter7 15.09.2021 20:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Panowie Ytong 36,5 ma dwa razy mniejszą masę na M3 czyli jest dwa razy bardziej wypełniony powietrzem a przez różnicę grubości ma o 150 procent więcej porów niż 600, ciekawostką jest że murowanych szczytów się nie podpiera jak w przypadku 24, wrzuciłem kiedyś bloczek do basenu pływał bo jest wypełniony porami powietrza, podobnie jak stosuje się złoża w butlach gazowych aby zwielokrotnić ich pojemność, podobnie działa lekki bloczek, budowałem dom korzystając z porad Ytonga na placu budowy, tak aby zachować pełny system ściany jednowarstwowej, kondensacja zapewne będzie zachodzić w ścianie . Jedno mnie dziwiło, jak przychodziłem zimą gdy nie było okien i przykładałem do 600 dłoń to chłodziło a gdy dotykałem 300 ciepło dłoni odbijało się od 300, o multipirze nie wspomnę bo to oddawalo jak styro. Kaizen zrób rzetelne obliczenia zaprawa x700 ma współczynnik 0,18, bloczek 0,23, nie twierdzę że będzie cieplej niż w 24+20, mam swoje obserwacje z tynków wewnętrznych, na ścianach działowych i nośnych z ytong 24 i ytong 12 odmiany 600 pojawiły się rysy skurczowe, twardy ytong wciągnął wodę podczas gdy na ścianach zewnętrznych 36,5 nic takiego nie miało miejsca, 36, stabilizuje wilgoć poprzez swoją pojemność i porowatość. Budowałem z ytongiem dom w technologii jednowarstwowej i ściany są w pełnej technologii Ytong, tak jak budują np. Niemczech. Nie kupowałem kleju od Ziutka a tynku z Frans polu. Proponuję poczytać o tej technologii bo nie jest tożsama z bk+ styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muszkieter7 15.09.2021 21:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Jak będę docieplał dam znać, hmm choć mam kolegę który mieszka w takim domu od 4 lat ale bez zachowania pełnej technologii co do komponentów i oddychalnosci i nie narzeka. On kupował klej i tynki u Ziutka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muszkieter7 15.09.2021 21:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Mam dwa higrometry, cyfrowy i na włosku różnica wskazań ok 2 procent, chroniłem dom przed zamkniem przez całą zimę, plandeka plus o okiennice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 15.09.2021 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Dzięki tej właściwości ściana 1W szybciej wysycha np z wilgoci technologicznej i jest to niewątpliwa zaleta. Zaleta? Jakoś pierwszej zimy gdy miałem reku bez odzysku wilgoci to mi wilgotność spadała poniżej 30% bez nawilżania. PIERWSZEGO roku. Więc to wada już w nowym domu. Ale nieistotna - bo to ma jakiekolwiek znaczenie przez dwie - trzy zimy. A że w sezonie grzewczym pomimo przesuszenia wnętrza para może uciekać przez ściany to niewątpliwa wada. Panowie Ytong 36,5 ma dwa razy mniejszą masę na M3 czyli jest dwa razy bardziej wypełniony powietrzem a przez różnicę grubości ma o 150 procent więcej porów niż 600, A wiesz, ile powietrza jest w EPS? Kilkanaście x więcej, niż w Ytong EnergoUltra+ A kto buduje z 600? Ale tak długo jak są naiwni to marketing producentów będzie wykorzystywał różne nieistotne cechy produktu, żeby go sprzedać. ciekawostką jest że murowanych szczytów się nie podpiera jak w przypadku 24, wrzuciłem kiedyś bloczek do basenu pływał bo jest wypełniony porami powietrza, Tak samo, jak każdy materiał o gęstości mniejszej, niż 1000kg/m3. W tym BK 400, 500, 600, każdy EPS i XPS. Najmniej się zanurzy EPS. I o czym to świadczy? jak przychodziłem zimą gdy nie było okien i przykładałem do 600 dłoń to chłodziło a gdy dotykałem 300 ciepło dłoni odbijało się od 300 Szkoda, że nie dotknąłeś EPSa. To oczywista oczywistość że materiał o niższej gęstości i niższej lambdzie odbierze mniej ciepła w jednostce czasu - więc mówiąc kolokwialnie będzie "cieplejszy" w dotyku.. Kaizen zrób rzetelne obliczenia zaprawa x700 ma współczynnik 0,18, bloczek 0,23, A konkretnie to jaki współczynnik ma taki? Bo przecież przy zaprawie nie podajesz chyba U? na ścianach działowych i nośnych z ytong 24 i ytong 12 odmiany 600 pojawiły się rysy skurczowe Ups... A cóż Cię skłoniło do zastosowania 600 w domu? Sens tego żaden. Ani to ciepłe, ani akumulacyjne, ani akustyka nie szczególna. Rozumiem takich, co dają silkę czy beton dla akumulacji czy tłumienia dźwięków na ściany działowe. Ale BK 600? A jakie znaczenie ma to dotykanie nieotynkowanej ściany, z którą szybko się pożegnasz i dotykać sobie będziesz mógł tynków? O gęstości 2000kg/m3 albo i więcej (po wyschnięciu całkowitym)? twardy ytong wciągnął wodę podczas gdy na ścianach zewnętrznych 36,5 nic takiego nie miało miejsca Jak to zmierzyłeś? I czemu miałby wciągać mniej, jak ma więcej przestrzeni które chętnie wodę przyjmą? Ale najważniejsze - skąd miał wciągać, skoro, jak rozumiem, nie otynkowałeś go jeszcze mokrym tynkiem? Polewałeś wodą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muszkieter7 16.09.2021 05:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2021 Jak pisze x700 to lekka zaprawa tynkarska o współczynniku lambda, 0,18 zaprawa klejowa ytong ma 0,47. Multipor to specyficzna zaprawa o granulacji 0-12 mm z dodatkami które powodują że jest wysoko elastyczna, dobrze zespaja się np z drewnem, grubość warstwy od 3-10 mam, jest do klejenia i wypraw tynkarskich. Polecam kartę techniczna. Ps Kaizen muszę Ciebie zszokować w szczytach na styku dachu też nie mam steropianu tylko jest na styk do bloczka 36,5 a szczelina wypełniona taśmami rozprężnymi tak aby było wiatroszczelnie ale paroprzepuszczalnie. Generalnie to Twoja teoria jest ok ale wg mnie sprawdza się na 2 W, inna jest specyfika przegrody otwartej dyfuzyjne a inna zamkniętej. Zwłaszcza że w 2W nie ma znaczenia czym pokrywasz ściany i jaki to coś ma Sd. Nie twierdzę że 1W w tym wykonaniu będzie cieplejsze, ale akumulacyjność cieplna większa i zdolność przyjmowania wilgoci będzie wieksze. Różnica jest taka że pokazujesz teorię ściany 2W zamkniętej dyfuzyjnie i próbujesz ją dopasować do 1W otwartej dyfuzyjne. Wg mnie to jakby badać na jednoosiowej hamowni pojazd 2x4 i 4x4 i stwierdzić że to jest to samo. Nie jest, specyfika jest różna i nieporównywalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.