asolt 06.10.2021 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2021 projekt to głupota i wywalanie kasy w błoto .. ..... przy nowym budownictwie nawet jakby dało się rozstaw co 20-30cm to też było by ok. ..... Z czym by bylo ok?, dla kotła gazowego faktycznie róznica jest niewielka bo podniesienie Tz ma stosunkowo niewielki wpływ na sprawnosc kotła. Przy PC ten wpływ jest wiekszy i przeklada sie zwiekszenie kosztów eksploatacji. Skoro te 20-30 cm to dlaczego u siebie masz 10-15 cm? To taka hipokryzja, komu innemu doradzic aby miał gorzej a u siebie zrobic lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 06.10.2021 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2021 I zawsze pomieszczenie o największym zapotrzebowaniu na ciepło* powinno mieć maksymalne zagęszczenie, a pozostałe odpowiednio do zapotrzebowania większe. No zaraz. To jak to jest? Przecież oprócz obciążenia danego pomieszczenia trzeba wziąć pod uwagę jego wielkość, a nie samo obciążenie. Np. u mnie: WIATROŁAP - Φ 196 W, 4,92 m2 SALON - Φ 769 W, 38,39 m2 (razem z jadalnią) JADALNIA - Φ 1153 W, 38,39 m2 (razem z salonem) KUCHNIA - Φ 622 W, 13,60 m2 I teraz jak to pogodzić? W projekcie-gotowcu nie miałem podłogówki w salonie i w jadalni. W wiatrołapie co 20 cm, a w kuchni co 15 cm. Mam szczerą nadzieję, że rozstaw co 15 cm będzie także prawidłowy dla salonu z jadalnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ejay3 06.10.2021 15:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2021 Jak za zimno na poddaszu to musisz podnieść krzywą grzewczą a na dole obnizyć przepłwy i w ten sposób obniżyć później temperaturę na parterze. Od tego zaczelem, dół skręciłem nawet na 0.3l/min efekt względem sterownika zawieszonego na dole w holu bez podłogówki dalej bylo ciepłej o 1 stopien. Krzywa podniosłem o 2. Ale pojawił się brak odbioru ciepła z kotła. Góra zaczęła grzać ale otrzymałem taktowanie kotła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 06.10.2021 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2021 Przecież oprócz obciążenia danego pomieszczenia trzeba wziąć pod uwagę jego wielkość Oczywiście masz rację. Chodzi o wskaźnik na m2. Doprecyzowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 06.10.2021 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2021 Z czym by bylo ok?, dla kotła gazowego faktycznie róznica jest niewielka bo podniesienie Tz ma stosunkowo niewielki wpływ na sprawnosc kotła. Przy PC ten wpływ jest wiekszy i przeklada sie zwiekszenie kosztów eksploatacji. Skoro te 20-30 cm to dlaczego u siebie masz 10-15 cm? To taka hipokryzja, komu innemu doradzic aby miał gorzej a u siebie zrobic lepiej. A czy ja mu każe robić co 20-30cm ? Piszę jedynie że nowym ciepłym domu nawet jakby miał takie odległości to też by nagrzał dom i nie trzeba mieć bardzo dużego zagęszczenia aby nagrzać dom. Zbyt duże zagęszczenie też nie jest dobre , bo później jest problem z przepływem i trzeba dławić linię. Po co więc dawać pełno rur aby je później dławić ? Piszę że dla mnie robienie projektu i płacenie za to w nowym domu to głupota i marnotrawstwo kasy. Ty z tego żyjesz , więc zapewne masz inne o tym zdanie ... Ja dałem co 15cm i co 10cm w łazienkach , tyle że ja mam pompę ciepła. Co 10cm nie dawałem bo nie widziałem sensu a przy pompie i tak nie mogę zejść bardzo nisko z temp zasilania bo zacznie taktować pompa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 06.10.2021 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2021 Jak za zimno na poddaszu to musisz podnieść krzywą grzewczą a na dole obnizyć przepłwy i w ten sposób obniżyć później temperaturę na parterze. Od tego zaczelem, dół skręciłem nawet na 0.3l/min efekt względem sterownika zawieszonego na dole w holu bez podłogówki dalej bylo ciepłej o 1 stopien. Krzywa podniosłem o 2. Ale pojawił się brak odbioru ciepła z kotła. Góra zaczęła grzać ale otrzymałem taktowanie kotła To przenieś sterownik na poddasze. Jak dla mnie steerownik wyłacza grzania jak osiągnie żądaną temp na parterze i dlatego poddasze nie dogrzane. Czujnik temp powinien być tam gdzie nie jest dogrzewane pomieszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 06.10.2021 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2021 Od tego zaczelem, dół skręciłem nawet na 0.3l/min efekt względem sterownika zawieszonego na dole w holu bez podłogówki dalej bylo ciepłej o 1 stopien. Krzywa podniosłem o 2. Ale pojawił się brak odbioru ciepła z kotła. Góra zaczęła grzać ale otrzymałem taktowanie kotła Czy dobrze zrozumiałem, że nie spadła temperatura na parterze, wzrosła na piętrze co by oznaczało wzrost ilości ciepła dostarczanego do domu - a jednocześnie kocioł zaczął taktować? Czy może to zbiegło się ze wzrostem temperatury za oknem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 06.10.2021 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2021 Ja z tego nie żyję, więc pozwolę się z Tobą nie zgodzić, że projekt to wywalanie kasy.Dlaczego? Bo w projekcie mam wypisane ile i jakiego materiału będę potrzebował - co pozwala inwestorowi uniknąć naciągnięcia przez wykonawcę. Bo np u mnie wyliczono 600mb rurki i tyle było a rozstawy mam - garaż co 30cm, dwie sypialnie również co 30cm, jedna co 25cm, sień co 20cm, salon/kuchnia, łazienka co 10cm plus w łazience dodatkowo miał być grzejnik bo za mała moc podłogi na obliczeniowe 24stC ale go odpuściłem i jest OK. Skutkiem takich rozstawów jest niższa temperatura w sypialniach, co niektórzy uważali za niemożliwe do osiągnięcia w małym domku z reku, przy niemal identycznych przepływach. Zwiększyłem jedynie przepływ w łazience a zmniejszyłem w garażu, bo niepotrzebna mi tam obliczeniowe +15stC zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ejay3 06.10.2021 22:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2021 Czy dobrze zrozumiałem, że nie spadła temperatura na parterze, wzrosła na piętrze co by oznaczało wzrost ilości ciepła dostarczanego do domu - a jednocześnie kocioł zaczął taktować? Czy może to zbiegło się ze wzrostem temperatury za oknem? Nie mogę przenieść sterownika na górę kabla nie mam jak puścić z kotłowni. Musi zostać na dole na schodach w tzw. Najzimniejszym miejscu bez podłogówki. Dławiąc petle na dole spowolnilem tylko na grzewanie tego dołu. Ale i tak w miejscach z podłogówka jest ich 6 grzeję wyżej niż temp. Na sterowniku.. Pętle zdławione na 0.3 niżej nie zejdę bo nic bym nie widział. Góra i tak zimniejsza niż dół. A taktuje bo przy zdlawionych pętlach pompa zmniejsza sobie moc że 100% na 80 bo nie ma odbioru ciepła i fakt dzieje się to przy zewnętrznej 10 i wiecej. Może jak będzie chłodniej to pójdzie. Poprawiając wcześniejsze informacje pętle są co 10 przy zew. Ścianach reszta co 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 07.10.2021 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Ja z tego nie żyję, więc pozwolę się z Tobą nie zgodzić, że projekt to wywalanie kasy.. Projekt za darmo nie jest. Jak jest za darmo to ok. Wtedy faktycznie jest łatwiej , ale to głównie temu co samodzielnie robi. Fachowiec w większości bierze rury pakowane po chyba 600mb i ewentualnych odpadów ma bardzo mało. Ja płaciłem fachowcowi za usługę , rurę zaoponował mi w takiej cenie że taniej było mi przez niego kupić i płaciłem za to co faktycznie zuzył. Co do zróżnicowania temp to można to uzyskać dławiąc przepływ na rotametrze. U mnie mam wszystko na max otwarte i jestem zadowolony bo nie lubię mieć zróżnicowanych temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 07.10.2021 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Nie mogę przenieść sterownika na górę kabla nie mam jak puścić z kotłowni. Musi zostać na dole na schodach w tzw. Najzimniejszym miejscu bez podłogówki. Dławiąc petle na dole spowolnilem tylko na grzewanie tego dołu. Ale i tak w miejscach z podłogówka jest ich 6 grzeję wyżej niż temp. Na sterowniku.. Pętle zdławione na 0.3 niżej nie zejdę bo nic bym nie widział. Góra i tak zimniejsza niż dół. A taktuje bo przy zdlawionych pętlach pompa zmniejsza sobie moc że 100% na 80 bo nie ma odbioru ciepła i fakt dzieje się to przy zewnętrznej 10 i wiecej. Może jak będzie chłodniej to pójdzie. Poprawiając wcześniejsze informacje pętle są co 10 przy zew. Ścianach reszta co 15 Moment ... To jest sterownik czy termostat zamontowany na parterze ? jak termostat to wyłącz go i grzej za pomocą samej krzywej grzewczej. Sprawdź bez termostatu na samej krzywej grzewczej. Tak naprawdę jedynie co możesz zrobić to korygować to rotametrami (skręcając / rozkręcają) i podnoszeniem/obniżeniem krzywej grzewczej. jakby poddasze było tak samo ciepłe jak parter to powinny być identyczne temp. jak na roatametch sa wszedzie zbliżone przepłwywy i jest zimniej na poddaszu to widać że poddasze ma większe zapotrzebowanie na energię niż parter i zapewne musiałbyś mieć dwa obiegi i dwie różne krzwe jedną na parter , drugą na poddasze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 07.10.2021 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Kaszpir zadał dobre pytanie. Bo choć piszesz, że : ... junkers 14kw plus cw400 ustawiony na sterowaniu pogodowym.... To coś mi się wydaje, że sterujesz kotłem (jego włączeniami) za pomocą termostatu z cw400... Dlatego pytanie kontrolne: czy są momenty, w których pompa w kotle zatrzymuje się, czy pracuje 24h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 07.10.2021 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Projekt za darmo nie jest. Jak jest za darmo to ok. Wtedy faktycznie jest łatwiej , ale to głównie temu co samodzielnie robi. Fachowiec w większości bierze rury pakowane po chyba 600mb i ewentualnych odpadów ma bardzo mało. Ja płaciłem fachowcowi za usługę , rurę zaoponował mi w takiej cenie że taniej było mi przez niego kupić i płaciłem za to co faktycznie zuzył. Co do zróżnicowania temp to można to uzyskać dławiąc przepływ na rotametrze. U mnie mam wszystko na max otwarte i jestem zadowolony bo nie lubię mieć zróżnicowanych temp. Pomijając co kto lubi ...Płaciłem 2 lata temu 700zł za projekt podłogówki i OZC. Miałem 600mb rurki przy podanych wyżej rozstawach. Gdybym robił wszędzie co 10-15cm to ile bym więcej wydał płacąc ponad 400zł za 200mb rurki o klipsach nie wspominając ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ejay3 07.10.2021 21:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Kaszpir zadał dobre pytanie. Bo choć piszesz, że : To coś mi się wydaje, że sterujesz kotłem (jego włączeniami) za pomocą termostatu z cw400... Dlatego pytanie kontrolne: czy są momenty, w których pompa w kotle zatrzymuje się, czy pracuje 24h? Tak są takie momenty gdy nie grzeje bo jest za ciepło robi sobie takie przedmuchy z pompy na 100% bez palnika trwa to może z 5min i powtarza się co np. 20 wten sposób chyba? Sprawdza sobie temperaturę rzeczywista gdy już ta spadnie o 2-3 stopnie od zadanej uruchamia palnik. Nie posiadam termostatów. Kocioł w kotłowni cw 400 na parterze 2 rozdzielacze bez pomp sprzęgieł i mieszaczy. Cw 400 sterowanie temperatura zew. Z punktem początkowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ejay3 07.10.2021 21:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2021 jakby poddasze było tak samo ciepłe jak parter to powinny być identyczne temp.jak na roatametch sa wszedzie zbliżone przepłwywy i jest zimniej na poddaszu to widać że poddasze ma większe zapotrzebowanie na energię niż parter i zapewne musiałbyś mieć dwa obiegi i dwie różne krzwe jedną na parter , drugą na poddasze. Na poddaszu jest zimniej tak bo jest gorsza izacja ale rozchodzi się o temperaturę wejścia na górny rozdzielacz która jest 2 C niższa niż adekwatnie na Dolnym. Czyli temperatura panelu dół ma 26 a Góra 24tu jest problem. Podniesienie krzywej przy zakręceniu Dolnych rotsmetrow powoduje brak odbioru ciepła czyli przy zadanej 28 z kotła rzeczywista robi się szybko 35 i kocioł gasnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 08.10.2021 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2021 Na poddaszu jest zimniej tak bo jest gorsza izacja ale rozchodzi się o temperaturę wejścia na górny rozdzielacz która jest 2 C niższa niż adekwatnie na Dolnym. Czyli temperatura panelu dół ma 26 a Góra 24tu jest problem. Podniesienie krzywej przy zakręceniu Dolnych rotsmetrow powoduje brak odbioru ciepła czyli przy zadanej 28 z kotła rzeczywista robi się szybko 35 i kocioł gasnie. Nie wiem jak długie jest połaczenie pomiędzy rozdzielaczami i czy jest dobrze ocieplone , ale wygląda że po prostu przy transporcie ciepła masz sporą stratę - 2 stopnie. Więc musiałbyś mocno ocieplić połącznie i ograniczyć do minimum długość połączenia aby strata była minimalna. Ale jak sam piszesz że poddasze jest gorzej ocieplone niż parter to i tak będzie chłodniejsze , bo straty będą większe i trzeba będzie dostarczyć więcej ciepła niż na parter ... Szczerze mówiąc jak nie ma możliwości to chyba jedynie co ci zostaje to montaż termostatów na każdej linni na parterze i podniesienie krzywej grzewczej. Bo kręcenie rotametrami jak piszesz nic nie daje .. Jak masz poddasze o gorszej izolacji niż parter to i rozłożenie rur powinno być zupełnie inne ale tego się nie zmieni .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.