BrodowskiG 19.12.2021 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2021 Jeśli chciałbyś po kilku latach wymienić zasobnik to nie będzie się to opłacało. Jeśli masz tak mega niskie koszty ogrzewania to jaki jest sens wydawać kilka tysi na pompę, najmniejszy kocioł elektryczny+zasobnik i temat załatwiony. Trochę paneli PV i nie dość, że ogrzewanie za darmo to i prąd na inne cele.Słyszałeś kiedyś pracującą pompę cwu? PS jak założysz pompę to cieplą wodę wykorzystaj do zmywarki i pralki, lepiej niż grzać grzałką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.12.2021 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2021 (edytowane) Rozważam wykonanie w swoim domu różne źródeł ciepła, m.in. wodną podłogówkę. Obciążenie cieplne to max 2500W, w praktyce pewnie 1500-2000W na cały dom 113m2. Ile kWh potrzebujesz na CO i ile na CWU, że chcesz PC? PC do CWU nie bardzo się nadają do CO. Tu masz nie najnowsze, ale za to szerokie zestawienie pomp ciepła do CWU: https://globenergia.pl/top-50-pompy-ciepla-do-cieplej-wody-uzytkowej/ Zwróć uwagę, do jakiej temperatury zewnętrznej pracują. Sprawdź tez aktualne ceny następców tych, co jako tako w mrozy się sprawdzają. Z dogrzewaniem grzałkami poniżej temperatury załączania sprężarki tez nie jest różowo, bo: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?249434-Ogrzewanie-pod%C5%82ogi-PC-PW-z-zasobnikiem&p=7456828&viewfull=1#post7456828 Czy do samoróbki z klimy, czy do grzania podłogi PC do CWU - trzeba wystrugać sterowanie. Minimalizacja amplitudy nie jest prosta, bo bezwładnosć podłogówki powoduje, że nie zdąży zareagować na zmiany zysków słonecznych, bytowych czy zmianę temperatury zewnętrznej. Najprościej z dobrych rozwiązań - krzywa grzewcza. Bardziej zaawansowane algorytmy mogą wykorzystywać krótkoterminową prognozę pogody (włącznie z nasłonecznieniem). Przy własnej automatyce histerezę możesz sobie zrobić i +- 0,01*C i nawet przy buforze nie będzie to powodowało taktowania. Tylko to nijak ma się do amplitudy - a chyba o to chodzi, żeby temperatura była stała. Edytowane 19 Grudnia 2021 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 19.12.2021 22:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2021 Jeśli chciałbyś po kilku latach wymienić zasobnik to nie będzie się to opłacało. Jeśli masz tak mega niskie koszty ogrzewania to jaki jest sens wydawać kilka tysi na pompę, najmniejszy kocioł elektryczny+zasobnik i temat załatwiony. Trochę paneli PV i nie dość, że ogrzewanie za darmo to i prąd na inne cele. Słyszałeś kiedyś pracującą pompę cwu? PS jak założysz pompę to cieplą wodę wykorzystaj do zmywarki i pralki, lepiej niż grzać grzałką Weź to policz i zastanów się nad zdaniem "to nie będzie się opłacać". Dobry zbiornik 200l (taki potrzebuję na cwu) to minimum 2 tysiące. Można taniej, ale to nie będzie ta sama klasa. Wlicz PV i na pewno nie będzie 7-9 tysięcy. Tę pompę to sobie sam podłączę, PV nie dam rady (praca na wysokości, nie będę ryzykował kalectwa). Prąd na inne cele? Kwestia policzenia sobie, najwięcej prądu zużywam po zmroku, więc co, magazyn energii? Słyszałem pompę cieplną do cwu pracującą i jej nie słyszałem stojąc obok. To i tak bez znaczenia, bo całość będzie stała w piwnicy. Już lepiej położyć te kable jak ma Kaizen, bo mam wtedy maksymalną sterowalność temperaturą per pokój. Znam jednak jeden dom pasywny w Wierzycy, w którym grzeje się podłogówkę wodą z bufora grzanego grzałką i mają niskie rachunki, ale też dom dużo mniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 19.12.2021 23:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2021 Ile kWh potrzebujesz na CO i ile na CWU, że chcesz PC? PC do CWU nie bardzo się nadają do CO. Tu masz nie najnowsze, ale za to szerokie zestawienie pomp ciepła do CWU: https://globenergia.pl/top-50-pompy-ciepla-do-cieplej-wody-uzytkowej/ Zwróć uwagę, do jakiej temperatury zewnętrznej pracują. Sprawdź tez aktualne ceny następców tych, co jako tako w mrozy się sprawdzają. Z dogrzewaniem grzałkami poniżej temperatury załączania sprężarki tez nie jest różowo, bo: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?249434-Ogrzewanie-pod%C5%82ogi-PC-PW-z-zasobnikiem&p=7456828&viewfull=1#post7456828 Czy do samoróbki z klimy, czy do grzania podłogi PC do CWU - trzeba wystrugać sterowanie. Minimalizacja amplitudy nie jest prosta, bo bezwładnosć podłogówki powoduje, że nie zdąży zareagować na zmiany zysków słonecznych, bytowych czy zmianę temperatury zewnętrznej. Najprościej z dobrych rozwiązań - krzywa grzewcza. Bardziej zaawansowane algorytmy mogą wykorzystywać krótkoterminową prognozę pogody (włącznie z nasłonecznieniem). Przy własnej automatyce histerezę możesz sobie zrobić i +- 0,01*C i nawet przy buforze nie będzie to powodowało taktowania. Tylko to nijak ma się do amplitudy - a chyba o to chodzi, żeby temperatura była stała. Przeczytaj co pisałem w tym wątku, bo dajesz nieadekwatną odpowiedź. Jeszcze raz: nie będę zasilał PC powietrzem zewnętrznym. To zestawienie jest z 2016 roku i je oczywiście znam - przejrzałem parametry wszystkich urządzeń (i wiele innych). Sterowanie: zastanawiam się nad tym, ale wygląda na to, że w domach z dużą akumulacją nie jest to problem. Zyski słoneczne w okresach przejściowych działają na moją korzyść, bo skracają okres grzewczy. W okresie "twardego" okresu grzewczego, czyli od listopada do końca lutego, zyski słoneczne nie są w stanie przegrzać domu, bo zbyt krótko i zbyt nisko operuje słoneczko. Własna automatyka? Dwa czujniki temperatury (np przylgowe) i dwie pompy: jedna para na obwód mieszający (plus oczywiście zawór zwrotny) oraz drugi na zasilanie podłogówki. Do tego jakieś naczynko z membraną, zawór bezpieczeństwa itp. Podłogówka podłączona do rozdzielacza, bez mieszaczy, grup pompowych itp. Nie rozumiem, dlaczego ta PC miałaby taktować, skoro zapotrzebowanie ciepła na CO jest porównywalne lub mniejsze niż na CWU. Przy CWU może taktować, a przy CO już się popsuje czy będzie działać nieoptymalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.12.2021 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 (edytowane) Przeczytaj co pisałem w tym wątku, bo dajesz nieadekwatną odpowiedź. Jeszcze raz: nie będę zasilał PC powietrzem zewnętrznym. To czym? Gruntem? Czy chcesz perpetuum mobile, które wodę ogrzeje powietrzem wewnętrznym a powietrze wewnętrzne tak ogrzaną wodą? Sterowanie: zastanawiam się nad tym, ale wygląda na to, że w domach z dużą akumulacją nie jest to problem. Zyski słoneczne w okresach przejściowych działają na moją korzyść, bo skracają okres grzewczy. W okresie "twardego" okresu grzewczego, czyli od listopada do końca lutego, zyski słoneczne nie są w stanie przegrzać domu, bo zbyt krótko i zbyt nisko operuje słoneczko. Popatrz na wykresy promieniowania gdzie masz moc w W/m2 powierzchni poziomej. Zimą przez m2 pionowego okna wpada znacznie więcej m2 po rzuceniu na powierzchnię poziomą. Żródło Własna automatyka? Dwa czujniki temperatury (np przylgowe) i dwie pompy: jedna para na obwód mieszający (plus oczywiście zawór zwrotny) oraz drugi na zasilanie podłogówki. Do tego jakieś naczynko z membraną, zawór bezpieczeństwa itp. Podłogówka podłączona do rozdzielacza, bez mieszaczy, grup pompowych itp. Nie rozumiem, dlaczego ta PC miałaby taktować, skoro zapotrzebowanie ciepła na CO jest porównywalne lub mniejsze niż na CWU. Przy CWU może taktować, a przy CO już się popsuje czy będzie działać nieoptymalnie? Te czujniki temperatury to temperaturę czego mają mierzyć? Wody? To do tego trzeba dołożyć automatykę która wyliczy, jaka ma być tz i przy jakiej temperaturze powrotu i przepływie zależnie od... No właśnie. Czego? Temperatury na zewnątrz? Czy może warto uwzględnić, czy te -5* są w wietrzną noc, czy bezwietrzny, słoneczny dzień? Jeżeli te temperatury będą sterowały pracą PC to taktowanie będzie tym większe, im mniejsza histereza. Co do wielkości zapotrzebowania na ciepło... Ile kWh potrzebujesz w styczniu, dla przykładu? Ja 595kWh. Czyli średnia moc to 800W. W najzimniejszym miesiącu. W listopadzie 500W. Edytowane 20 Grudnia 2021 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 20.12.2021 10:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 To czym? Gruntem? Czy chcesz perpetuum mobile, które wodę ogrzeje powietrzem wewnętrznym a powietrze wewnętrzne tak ogrzaną wodą? Nie trolluj, pisałem o tym. Popatrz na wykresy promieniowania gdzie masz moc w W/m2 powierzchni poziomej. Zimą przez m2 pionowego okna wpada znacznie więcej m2 po rzuceniu na powierzchnię poziomą. A Ty popatrz za okno, tabelkowy teoretyku. Zalegający poziomo śnieg wyraźnie pokazuje, że ilość energii od słońca zimą nie ma szansy przegrzać domu. Jak Ty w ogóle funkcjonujesz, skoro wyciągasz tak absurdalne wnioski z tego co się dzieje wokoło? Te czujniki temperatury to temperaturę czego mają mierzyć? Wody? To do tego trzeba dołożyć automatykę która wyliczy, jaka ma być tz i przy jakiej temperaturze powrotu. Jeżeli te temperatury będą sterowały pracą PC to taktowanie będzie tym większe, im mniejsza histereza. Automatyka nic nie musi liczyć, tylko pilnować, aby woda miała Tz w zadanych granicach, powiedzmy 23-27 stopni. PC będzie pracować niezależnie - jak spadnie temperatura wody poniżej zadanej, to grzanie się załączy i tyle. Co do wielkości zapotrzebowania na ciepło... Ile kWh potrzebujesz w styczniu, dla przykładu? Ja 595kWh. Czyli średnia moc to 800W. W najzimniejszym miesiącu. W listopadzie 500W. Jaki to ma związek z tematem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 20.12.2021 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 Niech sobie drutuje po swojemu, na końcu wyda tyle co by zapłacił za jedno porządne rozwiązanie a jak coś się stanie to rodzina nie ogarnie ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 20.12.2021 11:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 Niech sobie drutuje po swojemu, na końcu wyda tyle co by zapłacił za jedno porządne rozwiązanie a jak coś się stanie to rodzina nie ogarnie ogrzewania. Gdzie jest druciarstwo? Co to jest porządne rozwiązanie, bo chyba nie przewymiarowana 5-krotnie pompa ciepła? Napisz co jest nie tak z tym rozwiązaniem, chętnie poczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 20.12.2021 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 Chcesz ogrzewać dom czymś co w ogóle nie jest do tego przewidziane, nie masz tam żadnego sterowania pod ogrzewanie, chcesz podbierać powietrze wentylacyjne i mieszac z gruntowym wymiennikiem, jak zrobisz sterowanie tego?Panasonic ma pompy 3kW więc jakie przewymiarowanie 5 razy?jak jest zapotrzebowanie tak małe, że pompa się nie opłaca to zwykły zasobnik + grzałkajak nie bedziesz chcial płacic za prad to można dolozyc PV, nie wiem po co magazyn energii jak buforem jest siec, tak samo jak zasobnikiw swoim rozwiazaniu masz tak, że podłogówka zabierze ciepło z dołu zasobnika, więc czujnik temp. załączy pompę z opóźnieniem(uwarstwowienie), żeby przemieszac wodę w zasobniku dołożysz pompę, gdzie sama pompa to pół tysiąca a jak wymiesza to spadnie temp. w górnej czesci, czyli zanim się nagrzeje to będzie zimniejsza w kranie, chyba że będziesz ją bardziej grzał, ale wtedy poleci COP. chyba ze planujesz pompe mieszajaca na stale wlaczyc i pozbyc sie uwarstwowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.12.2021 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 (edytowane) Nie trolluj, pisałem o tym. Masz na myśli wątek, w którym obalałeś drugą zasadę termodynamiki? System ogrzewania nie zwróci się nigdy, bo to nie inwestycja. Ale policzmy koszty: - nagrzewnica wodna ok. 1800 zł (wybrałem powiększoną, żeby móc ją zasilać parametrem +45* i uzyskać temp powietrza +50 stopni). W tym wątku chcesz zbudować perpetuum mobile łamiące pierwszą zasadę termodynamiki? Powodzenia. I ile chcesz wyciągnąć ciepła z wyrzutni o takiej temperaturze: I jaką pompą do CWU tego dokonasz oraz z jakim COP? A Ty popatrz za okno, tabelkowy teoretyku. Zalegający poziomo śnieg wyraźnie pokazuje, że ilość energii od słońca zimą nie ma szansy przegrzać domu. Popatrz teoretyku na praktyczne pomiary: Przy czym ten wieczorny skok to rozpalony komienek, a ten przedpołudniowy to słoneczko przygrzało w okno od wschodu. Powiedz, kiedy by tu się Twoja podłogówka odpalała, a kiedy wyłączała. Jak Ty w ogóle funkcjonujesz, skoro wyciągasz tak absurdalne wnioski z tego co się dzieje wokoło? Wygodnie. Automatyka nic nie musi liczyć, tylko pilnować, aby woda miała Tz w zadanych granicach, powiedzmy 23-27 stopni. A skąd będzie wiedziała, jaka jest ta zadana temperatura? Czy masz wątpliwości, że zależy ona od zysków i strat? Jaki to ma związek z tematem? Obciążenie cieplne to czysto teoretyczny wskaźnik który nic nie mówi o ilości ciepła, jaką trzeba dostarczyć systemem grzewczym. To są tylko straty - które w większości pokrywasz zyskami. Znając QH,nd,n można policzyć, jaką średnią moc musi dostarczać system grzewczy. Do tego jak się okaże, że rocznie potrzebujesz na CO ze 2000kWh (kosztujące w prądzie COP=1 800 zł rocznie) z czego większość w mrozy, w które PC do CWU się nie odpali a resztę wyprodukuje z COP w okolicach 1,5, to jaki sens kombinowania z PC? Edytowane 20 Grudnia 2021 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goguś1719517740 20.12.2021 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 Chopy moje jest mojsze ? dajcie spokój bo tylko burdel robicie z tymi udowodnieniami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.12.2021 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 Chopy moje jest mojsze ? dajcie spokój bo tylko burdel robicie z tymi udowodnieniami . A Twój post o zawartości 0% merytoryczności niby nie robi burdelu? Masz coś do powiedzenia w temacie - to powiedz. A nie zabawiasz się w ORMOwca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 20.12.2021 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 Do tego jak się okaże, że rocznie potrzebujesz na CO ze 2000kWh (kosztujące w prądzie COP=1 800 zł rocznie) z czego większość w mrozy, w które PC do CWU się nie odpali a resztę wyprodukuje z COP w okolicach 1,5, to jaki sens kombinowania z PC? Tak źle to może nie, bo jak ma gruntowy wymiennik i bedzie brał z wentylacji to raczej na plusie będzie powietrze zasysane. bardziej mnie ciekawi jak to wysteruje, inaczej bedzie działała wentylacja przy włączonej pompie, inaczej przy wyłączonej, wentylacje wyłączy a pompa będzie wyciągać powietrze. może bedzie zasysała powietrze razem z wentylacją przez gruntowy wymiennik a może bedzie korzystała z powietrza wylatującego z domu? do wywiewanego powietrza bedzie dobierać powietrze z zewnątrz? pompa da rade i przy minus 10. a jak wentylacja stanie to bedzie ciągnąć z zewnątrz czy przez wymiennik gruntowy? Wentylacja swoje pompa swoje, nie widzę, żeby mogło to współpracować, jedynie na zasadzie, że jakoś będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 20.12.2021 15:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 Chcesz ogrzewać dom czymś co w ogóle nie jest do tego przewidziane, nie masz tam żadnego sterowania pod ogrzewanie, chcesz podbierać powietrze wentylacyjne i mieszac z gruntowym wymiennikiem, jak zrobisz sterowanie tego? Panasonic ma pompy 3kW więc jakie przewymiarowanie 5 razy? jak jest zapotrzebowanie tak małe, że pompa się nie opłaca to zwykły zasobnik + grzałka jak nie bedziesz chcial płacic za prad to można dolozyc PV, nie wiem po co magazyn energii jak buforem jest siec, tak samo jak zasobniki w swoim rozwiazaniu masz tak, że podłogówka zabierze ciepło z dołu zasobnika, więc czujnik temp. załączy pompę z opóźnieniem(uwarstwowienie), żeby przemieszac wodę w zasobniku dołożysz pompę, gdzie sama pompa to pół tysiąca a jak wymiesza to spadnie temp. w górnej czesci, czyli zanim się nagrzeje to będzie zimniejsza w kranie, chyba że będziesz ją bardziej grzał, ale wtedy poleci COP. chyba ze planujesz pompe mieszajaca na stale wlaczyc i pozbyc sie uwarstwowienia Poruszyłeś wiele wątków, więc po kolei: Chcesz ogrzewać dom czymś co w ogóle nie jest do tego przewidziane PC jest przewidziana do grzania wody, więc czemu ma znaczenie czy woda będzie odbierana w dużym tempie na potrzeby CWU czy powoli będzie ubywało ciepła z górnej części zbiornika? Piszę bez podtekstów, bo kompletnie tego nie rozumiem. nie masz tam żadnego sterowania pod ogrzewanie Ogrzewaniem będzie podłogówka, sterowana termostatem pokojowym, zasilana ze zbiornika CWU (poprzez wężownicę). Drugi termostat będzie dbał o to, żeby była odpowiednia Tz wody do podłogówki. Czy coś jeszcze potrzeba? W samej pompie jest trzeci termostat, wbudowany, który ma dbać aby temperatura wody była nie niższa niz.. i nie wyższa niż... Pompa może pracować w trzech trybach: czysta pompa (eco mode), pompa plus grzałka (tryb normalny, grzałka załącza się jak sama pompa nie daje rady), tryb boost, w którym grzeje i pompa i grzałka pełną mocą, bo np za 30 minut potrzeba będzie ekstra ciepłą wodę dla gości na prysznic. chcesz podbierać powietrze wentylacyjne i mieszac z gruntowym wymiennikiem, jak zrobisz sterowanie tego Podajesz dwa źródła powietrza na wejście PC, plus przepustnice zwrotne na tych źródłach, żeby powietrze biegło zawsze w jednym kierunku. To samo na wyjściu z pompy i reku. Panasonic ma pompy 3kW więc jakie przewymiarowanie 5 razy? No to dwa razy -często polecasz klientom przewymiarowanie pompy ciepła dwukrotnie. Znajdziesz taką pompę, abym mógł ją podłączyć do GWC (max 600 m3/h), z baniakiem minimum 200l i wszelkimi do tego pompkami i zaworkami za 9000 zł? Jeśli tak, to super, bo jeszcze niedawno czegoś takiego na rynku nie było. Zrozum, że ja się nie upieram przy pompie cwu, bo mam takie widzimisie, tylko dlatego, że dopiero ten rodzaj pomp jest dostosowany do potrzeb cieplnych mojego domu. jak jest zapotrzebowanie tak małe, że pompa się nie opłaca to zwykły zasobnik + grzałka Coś słyszałem, że prąd ma podrożeć o 24% od przyszłego roku. Twoje szacunki uwzględniają dzikie podwyżki cen energii, że piszesz "nie opłaca się"? Poza tym jak miałbym grzać zwykłą grzałką, to bym ją podłączył bezpośrednio do tej podłogówki, a nie przez jakiś bufor. Albo lepiej w ogóle bym zrezygnował z wodnej podłogówki na rzecz kabli z indywidualnym sterowaniem. jak nie bedziesz chcial płacic za prad to można dolozyc PV, nie wiem po co magazyn energii jak buforem jest siec Jak długo jeszcze, pół roku? Jaki to ma sens przy naprawdę minimalnych potrzebach grzewczych? Ta PV to jest dopiero bezsens i leczenie objawowe. w swoim rozwiazaniu masz tak, że podłogówka zabierze ciepło z dołu zasobnika, więc czujnik temp. załączy pompę z opóźnieniem(uwarstwowienie) Nie wczytałeś się. Pompę do mieszania wody załączy czujnik przylgowy na zasilaniu podłogówki. żeby przemieszac wodę w zasobniku dołożysz pompę, gdzie sama pompa to pół tysiąca Ceny od 300 zł. Tego nie ominę. Druga pompa do zasilania podłogówki. jak wymiesza to spadnie temp. w górnej czesci, czyli zanim się nagrzeje to będzie zimniejsza w kranie, chyba że będziesz ją bardziej grzał, ale wtedy poleci COP A jak naleję wody do wanny (120-150l), to leci COP czy po prostu trzeba nagrzać wodę od +5 do +45 - to Cię nie martwi? Ja chcę tylko przypomnieć, że w domach pasywnych ilość energii na utrzymanie komfortu cieplnego jest sporo niższa niż na CWU. Jakby COP nie spadł, to i tak będzie mi się opłacać grzać pompą, a nie grzałką, bo do 1 COP nigdy nie spadnie. Powtarzam: martwiłbym się tym, gdybym wybrał pompę zew zbiornikiem 100l, ale nie 300l, bo taka jest przystosowana do wielkich odbiorów ciepłej wody użytkowej, a takich u mnie nie będzie. Jeszcze jakby ktoś się czepiać tych +45 w zbiorniku - nie wiem czy tyle będzie, czy może +48, a może +42. Wyjdzie ile wyjdzie, trzeba poeksperymentować. chyba ze planujesz pompe mieszajaca na stale wlaczyc i pozbyc sie uwarstwowienia Warstwienie wody w zbiorniku działa na moją korzyść, bo nie muszę mieszać wody w zewnętrznym mieszaczu czy jakimś innym zaworze. Na dole mam temperaturkę w sam raz pod podłogówkę, na górze pod cwu. Wszystko o co muszę się martwić, to żeby woda na górze była ogrzewana w wystarczająco dużym tempie, co się sprowadza do mocy pompy, a raczej układu pompa grzałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 20.12.2021 15:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 Chopy moje jest mojsze ? dajcie spokój bo tylko burdel robicie z tymi udowodnieniami . O co Ci chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 20.12.2021 15:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 Tak źle to może nie, bo jak ma gruntowy wymiennik i bedzie brał z wentylacji to raczej na plusie będzie powietrze zasysane. bardziej mnie ciekawi jak to wysteruje, inaczej bedzie działała wentylacja przy włączonej pompie, inaczej przy wyłączonej, wentylacje wyłączy a pompa będzie wyciągać powietrze. może bedzie zasysała powietrze razem z wentylacją przez gruntowy wymiennik a może bedzie korzystała z powietrza wylatującego z domu? do wywiewanego powietrza bedzie dobierać powietrze z zewnątrz? pompa da rade i przy minus 10. a jak wentylacja stanie to bedzie ciągnąć z zewnątrz czy przez wymiennik gruntowy? Wentylacja swoje pompa swoje, nie widzę, żeby mogło to współpracować, jedynie na zasadzie, że jakoś będzie. Napisałem w poście wyżej. Oczywiście, że strumienie powietrza od reku i do pompy się nie zgrywają (prawie nigdy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 20.12.2021 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 A Ty popatrz za okno, tabelkowy teoretyku.. Jak Ty w ogóle funkcjonujesz, skoro wyciągasz tak absurdalne wnioski z tego co się dzieje wokoło? swego czasu Kaizen przekonywał że przy otwartym oknie czy czymś podobnym, w rekuperacji tworzy się jakiś wielki ciąg wsteczny i wirniki rekuperatora zaczynają kręcić się w drugą stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 20.12.2021 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 PC jest przewidziana do grzania wody, więc czemu ma znaczenie czy woda będzie odbierana w dużym tempie na potrzeby CWU czy powoli będzie ubywało ciepła z górnej części zbiornika? Piszę bez podtekstów, bo kompletnie tego nie rozumiem. Podajesz dwa źródła powietrza na wejście PC, plus przepustnice zwrotne na tych źródłach, żeby powietrze biegło zawsze w jednym kierunku. To samo na wyjściu z pompy i reku. No to dwa razy -często polecasz klientom przewymiarowanie pompy ciepła dwukrotnie. Znajdziesz taką pompę, abym mógł ją podłączyć do GWC (max 600 m3/h), z baniakiem minimum 200l i wszelkimi do tego pompkami i zaworkami za 9000 zł? Jeśli tak, to super, bo jeszcze niedawno czegoś takiego na rynku nie było. Zrozum, że ja się nie upieram przy pompie cwu, bo mam takie widzimisie, tylko dlatego, że dopiero ten rodzaj pomp jest dostosowany do potrzeb cieplnych mojego domu. Coś słyszałem, że prąd ma podrożeć o 24% od przyszłego roku. Twoje szacunki uwzględniają dzikie podwyżki cen energii, że piszesz "nie opłaca się"? Poza tym jak miałbym grzać zwykłą grzałką, to bym ją podłączył bezpośrednio do tej podłogówki, a nie przez jakiś bufor. Albo lepiej w ogóle bym zrezygnował z wodnej podłogówki na rzecz kabli z indywidualnym sterowaniem. Jak długo jeszcze, pół roku? Jaki to ma sens przy naprawdę minimalnych potrzebach grzewczych? Ta PV to jest dopiero bezsens i leczenie objawowe. Nie wczytałeś się. Pompę do mieszania wody załączy czujnik przylgowy na zasilaniu podłogówki. Ceny od 300 zł. Tego nie ominę. Druga pompa do zasilania podłogówki. A jak naleję wody do wanny (120-150l), to leci COP czy po prostu trzeba nagrzać wodę od +5 do +45 - to Cię nie martwi? Ja chcę tylko przypomnieć, że w domach pasywnych ilość energii na utrzymanie komfortu cieplnego jest sporo niższa niż na CWU. Jakby COP nie spadł, to i tak będzie mi się opłacać grzać pompą, a nie grzałką, bo do 1 COP nigdy nie spadnie. Powtarzam: martwiłbym się tym, gdybym wybrał pompę zew zbiornikiem 100l, ale nie 300l, bo taka jest przystosowana do wielkich odbiorów ciepłej wody użytkowej, a takich u mnie nie będzie. Jeszcze jakby ktoś się czepiać tych +45 w zbiorniku - nie wiem czy tyle będzie, czy może +48, a może +42. Wyjdzie ile wyjdzie, trzeba poeksperymentować. Warstwienie wody w zbiorniku działa na moją korzyść, bo nie muszę mieszać wody w zewnętrznym mieszaczu czy jakimś innym zaworze. Na dole mam temperaturkę w sam raz pod podłogówkę, na górze pod cwu. Wszystko o co muszę się martwić, to żeby woda na górze była ogrzewana w wystarczająco dużym tempie, co się sprowadza do mocy pompy, a raczej układu pompa grzałka. chodzi o trwałość urządzenia tylko reku bedzie tez jakoś sterowane, może będzie się wyłączać albo zmieniać wydajność. pompa zrobi podciśnienie.... pompa 3kW do CO+CWU przy grzaniu bufora możesz grzać w II taryfie ludziom ze starymi umowami nie zmienia warunków z tego co czytałem ale jak ruszy pompa mieszajaca to temp. w zasobniku nie spadnie na tyle, że wzięcie prysznica bedzie niekomfortowe(zanim sie podgrzeje)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 20.12.2021 16:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 (edytowane) chodzi o trwałość urządzenia tylko reku bedzie tez jakoś sterowane, może będzie się wyłączać albo zmieniać wydajność. pompa zrobi podciśnienie.... pompa 3kW do CO+CWU przy grzaniu bufora możesz grzać w II taryfie ludziom ze starymi umowami nie zmienia warunków z tego co czytałem ale jak ruszy pompa mieszajaca to temp. w zasobniku nie spadnie na tyle, że wzięcie prysznica bedzie niekomfortowe(zanim sie podgrzeje)? Znów, po kolei: ale jak ruszy pompa mieszajaca to temp. w zasobniku nie spadnie na tyle, że wzięcie prysznica bedzie niekomfortowe(zanim sie podgrzeje)? A jak nalejesz wody do wanny, o co już pytałem, to pod prysznicem zrobi się nieprzyjemnie? Jeśli tak, to masz za mały zbiornik albo za niską w nim temperaturę. Pytanie: czy moc pompy jest wystarczająca do uzupełniania ciepła na górze zbiornika w czasie jej mieszania? ludziom ze starymi umowami nie zmienia warunków z tego co czytałem Nie mam żadnej umowy i nie mam kasy na PV. chodzi o trwałość urządzenia Jeszcze raz: potrzeby grzewcze są dużo niższe niż zapotrzebowanie na cwu, w moim domu dużo niższe niż deklarowany profil obciążenia pompy (XL czy tam XXL). Innymi słowy, pompa może w ogóle tego nie zauważyć, bo latem często biorę prysznice, a zimą rzadziej, ale dojdzie CO. ps. Rzadko to nie znaczy raz na tydzień, tylko dwa razy dziennie tylko reku bedzie tez jakoś sterowane, może będzie się wyłączać albo zmieniać wydajność. pompa zrobi podciśnienie.... Nie zrobi, jeśli doprowadzi się do niej równolegle powietrze z GWC. Pompa weźmie powietrze najpierw z reku, bo on dmucha, a w mniejszym stopniu z GWC. Tak jak powinno być. Edytowane 20 Grudnia 2021 przez Ratpaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 20.12.2021 16:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 swego czasu Kaizen przekonywał że przy otwartym oknie czy czymś podobnym, w rekuperacji tworzy się jakiś wielki ciąg wsteczny i wirniki rekuperatora zaczynają kręcić się w drugą stronę Kaizen już takie rzeczy udowadniał, że nic mnie nie zdziwi. Najlepsze jest stawianie tez wbrew wiedzy przeciętnego 5-cio latka, np że ilość promieniowania rozproszonego od słońca jest taka sama w cieniu i na dachu domu Mylić się jest rzeczą ludzką, ja też się dałem wkręcić nie raz, ale przynajmniej nie wytrzepuję pomysłów ze skarpet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.