Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grzejniki + ogrzewanie podłogowe - jak to pogodzić?


22Maciek22

Recommended Posts

Najpierw niech inwestorzy sie przekonają do instalacji WM, bo czujnik zawartosci tlenu jest przy WG tak potrzebny jak kolokwialnie mówiąc dzwonek zajacowi podczas polowania.

Oczywiscie ze nikt nie podejmował az tak szczegołowego rozwiniecia tematu tlenu, powinowactwa, hemoglobiny bo to nie forum medyczne, ale temat zawartosci tlenu i zwiazanej z tym wydajnosci wentylacji był podejmowany. Moze nie bezposrednio bo mowa była o zawartosci CO2, który tez ma wielki wpływ na komfort i samopoczucie. Jest jedno ale, przy naszych instalacjach domowych praktycznie niemozliwe jest ustalenie odpowiednich proporcji O, CO2 w powietrzu nawiewanym, mozemy dązyc jedynie składu powietrza takiego jaki jest na zewnątrz. Tylko tyle i az tyle.

 

Oczywiście mam na myśli domy słabo wentylowane, zbyt szczelne, którego użytkownikom "szkoda wypuszczać ciepło"...

Tak, masz rację, należy dążyćdo składu powietrza takiego jak na zewnątrz - poziom tlenu 21%, poziom CO2 nie więcej niż 0,04-0,05%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hue, hue, hue... To spuszczanie wody to skąd wytrzasnąłęś???

Fakt. Powinienen dodać: "tej samej grubości posadzka betonowa". Zatem jeszcze raz: tej samej grubości posadzka betonowa jak posadzka z ogrzewaniem podłogowym, będzie stabilizować temperaturę wnętrza skuteczniej, gdyż nie ma w niej plastikowych wstawek i innych akcesoriów o niskiej pojemności cieplnej czy wręcz izolatorów. .. Ewidentna strata ciepła. Wystarczy?

 

Ile ta strata wyniesie? Ile bedzie mniejsza pojemnosc cieplna posadzki bez rurek i z rurkami i czesciowo izolacjami. O ile pierwsze trudno policzyc bo jaka jest sprawnosc systemu regulacji?, to drugie łuz łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ta strata wyniesie? Ile bedzie mniejsza pojemnosc cieplna posadzki bez rurek i z rurkami i czesciowo izolacjami. O ile pierwsze trudno policzyc bo jaka jest sprawnosc systemu regulacji?, to drugie łuz łatwiej.

 

Zacytowałeś tekst z początku postu a akapit z jego zakończenia, tyczący zupełnie czegoś innego. Manipulujesz. Brzydko się bawisz...

 

Zatem powtórzę: Przy spadku temperatury wnętrza, (a także po osiągnięciu jego zadanej temperatury), bardziej nagrzane niż pozostałe przegrody warstwy podkładu posadzki podłogówki będą nagrzewać jej powierzchnię tak długo, aż ten nagromadzony nadmiar ciepła zostanie wyemitowany czy tego chcemy czy nie... Ewidentna strata ciepła!

Dlatego ekonomiczniejsze są emitery ciepła, których grzanie można szybko i łatwo zastopować do zera.

W okresach przejściowych nie trzeba grzać w ogóle lub trzeba grzać krótko i z małą intensywnością a czasem mocniej z większą intensywnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hue, hue, hue... To spuszczanie wody to skąd wytrzasnąłęś???

Fakt. Powinienen dodać: "tej samej grubości posadzka betonowa". Zatem jeszcze raz: tej samej grubości posadzka betonowa jak posadzka z ogrzewaniem podłogowym, będzie stabilizować temperaturę wnętrza skuteczniej, gdyż nie ma w niej plastikowych wstawek i innych akcesoriów o niskiej pojemności cieplnej czy wręcz izolatorów. Jeśli posiadamy dom, w którym wszystkie przegrody tj. posadzka, ściany i sufit dobrze akumulują ciepło, to wszystkie one a nie tylko posadzka, biorą udział w stabilizacji temperatury wnętrza, czytaj w samoregulacji temperatury pomieszczenia. Wystarczy?

Przy spadku temperatury wnętrza, bardziej nagrzane niż pozostałe przegrody warstwy podkładu posadzki podłogówki będą nagrzewać jej powierzchnię tak długo, aż ten nagromadzony nadmiar ciepła zostanie wyemitowany czy tego chcemy czy nie... Ewidentna strata ciepła. Wystarczy?

 

 

uuuuu... jest gorzej niż myślałem...nie o grubość posadzki tu chodzi, a o wodę, która jest w rurce ogrzewania podłogowego. Woda też ma swoją "pojemność cieplną"

Kumasz teraz, czemu pytałem o "spuszczanie wody"?

 

Zawsze podchodziłem z rezerwą do Twoich rewelacji o klimakaloryferach, ale techniczny background, który tu prezentujesz, utwierdza mnie w przekonaniu, że prawdopodobnie nie wiesz, o czym mówisz...

Edytowane przez firmer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o takim podłączeniu grzejników – pomysłodawca twierdzi, że lepszego i bardziej skutecznego sposobu nie ma i faktycznie jeśli, to tak rewelacyjnie działa, to w wielu miejscach można wiele zaoszczędzić na materiale i robociźnie.

JAK ROZKŁADAJĄ SIĘ TEMPERATURY NA GRZEJNIKU W MOIM SYSTEMIE https://www.youtube.com/watch?v=o6LA9w5yyc8.

Przy czym mnie najbardziej interesuje w tym podejście do grzejników z wylewki i przez otwory w stropie - nad podłogą takimi samymi kawałkami rurek podłączenie grzejnika.

Grzejnik podłaczany tylko od dołu..jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytowałeś tekst z początku postu a akapit z jego zakończenia, tyczący zupełnie czegoś innego. Manipulujesz. Brzydko się bawisz...

 

Zatem powtórzę: Przy spadku temperatury wnętrza, (a także po osiągnięciu jego zadanej temperatury), bardziej nagrzane niż pozostałe przegrody warstwy podkładu posadzki podłogówki będą nagrzewać jej powierzchnię tak długo, aż ten nagromadzony nadmiar ciepła zostanie wyemitowany czy tego chcemy czy nie... Ewidentna strata ciepła!

Dlatego ekonomiczniejsze są emitery ciepła, których grzanie można szybko i łatwo zastopować do zera.

W okresach przejściowych nie trzeba grzać w ogóle lub trzeba grzać krótko i z małą intensywnością a czasem mocniej z większą intensywnością.

 

I znowu insynuacje, posadzka z rurkami i posadzka bez rurek różnią sie akumlacyjnoscią, Wg Ciebie ta posadzka bez rurek jest bardziej akumulacyjna, chodziło mi straty czyli ile jest lepsza od posadzki z rurkami. Moze warto czytac ze zrozumieniem a nie od razu zarzuty o manipulację.

Co do strat zwiazanym z ewidentną stratą ciepła wynikającą z róznicy temperatur powietrz i posadzki. Przy prawidłowym sterowaniu ta róznica wynika ze aktualnych strat danego pomieszczenia i dobry regulator dba o to aby ta róznica była taka jak ma byc, nie za duza i nie za mała. Im blizej do zadanej temperatury tym róznica mniejsza, a momencie osiągniecia temperatury zadanej czyli zrównania sie temperatury powietrza i psadzki powinna byc zerowa. Gdzie w takim przypadku jest ten nadmiar, dlaczego jest tylko mowa o grzaniu ciagłym pełną mocą. Wtedy faktycznie w momencie zakoniczenia grzania posadzka emituje ciepło. Dlaczego jako argument złych cech podłogówki jest podawany przykład złego sterowania. To jest manipulacja, bo przy nieprawidłowym sterowaniu zaden system grzewczy nie bedzie działał prawidłowo, grzejniki w tym regullusy równiez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz Dom powinien zapewnić komfort cieplny i bezpieczeństwo cieplne całej rodzinie.

 

• Nie jest komfortową sytuacja gdy ciepła mamy za mało lub gdy mamy go za dużo a także gdy jest podane w złym czasie. Powinniśmy móc otrzymywać tyle CIEPŁA ILE TRZEBA I dokładnie wówczas KIEDY TRZEBA.

 

• Ciepło powinno być produkowane przez źródło ciepła tak, by była w maksymalnym stopniu wykorzystana kaloryczność użytego paliwa/ sprawność źródła ciepła. Jeśli w trakcie produkcji ciepła nie ma na nie pełnego zapotrzebowania, wyprodukowany nadmiar powinien być magazynowane w zbiorniku buforowym. Powinno to być „ciepło na potem”. Ładowanie energii w betonową posadzkę, bez względu na to czy aktualnie jest zapotrzebowanie na ciepło czy też go nie ma, oznacza marnotrawstwo ciepła, oznacza konkretną stratę finansową!

 

• Grzejniki mają grzać – kiedy chcemy, jak długo chcemy i tam gdzie chcemy.

 

Instalacja c.o. powinna być tak sterowalna, by natychmiast po osiągnięciu pożądanej temperatury lub pojawieniu się dużych uzysków ciepła a również w razie braku potrzeby kontynuowania grzania (np. wyjście do pracy, wyjazd), grzanie pomieszczeń można było jak najszybciej całkowicie przerwać.

 

Reasumując jak dla mnie: preferuję nawet kilkukrotną zmianę temperatury wnętrza w ciągu dnia w zakresie +- 0,5 oC.

Edytowane przez boguslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co - już krucjaty to koniec a jeśli tak, to co z tym będzie :

Co sądzicie o takim podłączeniu grzejników – pomysłodawca twierdzi, że lepszego i bardziej skutecznego sposobu nie ma i faktycznie jeśli, to tak rewelacyjnie działa, to w wielu miejscach można wiele zaoszczędzić na materiale i robociźnie.

JAK ROZKŁADAJĄ SIĘ TEMPERATURY NA GRZEJNIKU W MOIM SYSTEMIE https://www.youtube.com/watch?v=o6LA9w5yyc8.

Przy czym mnie najbardziej interesuje w tym podejście do grzejników z wylewki i przez otwory w stropie - nad podłogą takimi samymi kawałkami rurek podłączenie grzejnika.

Grzejnik podłaczany tylko od dołu..jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...