Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Net-billinng opłacalność


Patatay

Recommended Posts

No ale ja odkąd mam PV nie podaję stanu - licznik z GSM z Taurona.

I całe rozliczenie, energię pobraną, oddaną mam w apce

Dla ścisłości - w eLiczniku są stany poboru i oddania _przed_ bilansowaniami godzinowym i międzyfazowym (zdaje się to samo co wyświetla fizyczny licznik "na słupie"). Szkoda że nie ma stanu magazynu i/lub danych po bilansowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznika, przecież o tym piszemy.

 

Na fakturze w PGE stanów licznika nie ma.

W PGE aplikacji nie ma.

Nawet na ich stronie na koncie klienta (prosunenta) nie ma żadnych szczegółowych danych a te co są do niczego nie przystają.

Bilansowanie międzyfazowe w PGE akurat było prawidłowo robione od dawna.

Edytowane przez stos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fakturze z ENERGA jest stan licznika oraz zbilansowane salda godzinowe.

Sam sposób bilansowania międzyfazowego jest korzystny dla prosumenta, więc o co spór?

 

Nie ma sporu.

Są tylko różnice pomiędzy Tauronem, PGE i Enea i Energa.

Każdy udostępnia klientowi inny zakres danych.

Z tego co widzę PGE podaje ich najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla net-meteringowca to jakaś różnica (godzinowe) ?

Bo na przykład widzę różnicę (na plus) po tym, jak Tauron zmienił sposób bilansowania międzyfazowego

No tak, jakbyś np. od 15.00 do 15.30 nie miał poboru a dużą produkcję, a od 15.30 do 16.00 pobór ponad produkcję, to bez bilansowania miałbyś część poboru 15.30-16.00 odliczoną z magazynu (czyli ze stratą 20%), a z bilansowaniem nie koniecznie (jeśli w okienku godzinowym masz więcej produkcji niż poboru, wszystko masz jakby z własnej produkcji, mimo że chwilowe zużycie były czasem większe od produkcji).

 

Inaczej mówiąc (może jaśniej) - bez bilansowania godzinowego każdą chwilową nadprodukcję oddawałbyś do magazynu (rachunkowo, strata 20%), a z bilansowaniem godzinowym możesz tę chwilową nadprodukcję wykorzystać w innym momencie danego okienka godzinowego (gdy pobór przekracza produkcjię, bez 20% "prowizji" za magazynowanie).

 

BTW, z tego powodu okienka grzania CWU (prądem, pompą ciepła) mam ustawione na przełomie godzin, np. 9.30-10.30 i 15.30-16.30 (statystycznie większa autokonsumpcja).

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fakturze w PGE stanów licznika nie ma.

W PGE aplikacji nie ma.

Nawet na ich stronie na koncie klienta (prosunenta) nie ma żadnych szczegółowych danych a te co są do niczego nie przystają.

Bilansowanie międzyfazowe w PGE akurat było prawidłowo robione od dawna.

 

W PGE można pobrać dane przed bilansowaniem godzinowym i po bilansowaniu, na każdą godzinę na każdy dzień, do Excela (w "Twoje Zużycie").

To są bardzo dobre, dokładne, bazowe dane. Jedyna ich wada, to że ich w ogóle może nie być (ja nie mam danych od czerwca 2023).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PGE można pobrać dane przed bilansowaniem godzinowym i po bilansowaniu, na każdą godzinę na każdy dzień, do Excela (w "Twoje Zużycie").

To są bardzo dobre, dokładne, bazowe dane. Jedyna ich wada, to że ich w ogóle może nie być (ja nie mam danych od czerwca 2023).

 

Zabawny jest ten system zamawiania tych danych.

 

Szanowny Kliencie,

zamówienie raportu dobowo-godzinowego z dnia 2023-10-09 dla konta rozliczeniowego: ~~~

nie mogło zostać zrealizowane z powodu braku dostępnych danych dla wskazanego okresu. Oznacza to, że za wskazany okres Operator Systemu Dystrybucyjnego nie przekazał danych pomiarowych/odczytowych. W serwisie PGE eBOK, w zakładce „Archiwum raportów” wyświetlany jest status: „Anulowano (brak danych)”.

Zaloguj się do PGE eBOK i zamów raport wybierając inne dane (dane dobowo-godzinowego zużycia dostępne są od kwietnia 2022r.).

 

Możesz zamówić sobie dane tylko nie te które potrzebujesz. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fakturze w PGE stanów licznika nie ma.

W PGE aplikacji nie ma.

Nawet na ich stronie na koncie klienta (prosunenta) nie ma żadnych szczegółowych danych a te co są do niczego nie przystają.

Bilansowanie międzyfazowe w PGE akurat było prawidłowo robione od dawna.

 

Dobrze, ale ja przecież od początku piszę o Tauronie, linkowany artykuł też Taurona dotyczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawny jest ten system zamawiania tych danych.

 

Szanowny Kliencie,

zamówienie raportu dobowo-godzinowego z dnia 2023-10-09 dla konta rozliczeniowego: ~~~

nie mogło zostać zrealizowane z powodu braku dostępnych danych dla wskazanego okresu. Oznacza to, że za wskazany okres Operator Systemu Dystrybucyjnego nie przekazał danych pomiarowych/odczytowych. W serwisie PGE eBOK, w zakładce „Archiwum raportów” wyświetlany jest status: „Anulowano (brak danych)”.

Zaloguj się do PGE eBOK i zamów raport wybierając inne dane (dane dobowo-godzinowego zużycia dostępne są od kwietnia 2022r.).

 

Możesz zamówić sobie dane tylko nie te które potrzebujesz. :)

 

Do którego miesiąca masz dane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...