Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jak uszczelnić wycięcie tynku zewnętrzym i izolacji ściany [pic]


Recommended Posts

Cześć,

 

wyciąłem otwór w izolacji ściany, żeby przykręcić drewniany klocek (5szt. służą jako dystanse do przykręcenia belki drewnianej), szukam najlepszej opcji zakmnięcia i zabezpieczenia szczeliny pomiędzy tynkiem cienkowarstwowym a tym drewnianym klockiem.

 

Obecnie jedyne co mi przychodzi do głowy to akryl do fasad, może macie inne pomysły?

Belka drewniana która będzie dystansowana tymi klockami powinna odchodzić od muru na ~3-5mm - zastanawiam się czy tej szczeliny też czymś nie zakleić, żeby woda nie wypłukiwała zbierającego się tam kurzu w postaci brudnych zacieków.

 

Proszę o rady.

dystans.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akryl obficie zaaplikuj na ścianki wewnętrzne styropianu a następnie wsuń klocek wklejając go na swoje miejsce. Tym samym w kolorze elewacji uszczelnij wypełniając szczeliny.

 

Jeśli belka miała wisieć i nie zgnieść styropianu to na kotwy hemiczne z wklejonymi szpilkami należało wsunąć rury PP długości równej z grubością styropianu. Otwór fo 20 - 25 to mniejsza ingerencja a przy zabezpieczeniu silikonem akrylowym większa żywotność aniżeli nawet zabezpieczone drewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np Sikaflex 11 FC+

OPIS PRODUKTUSikaflex®-11 FC+ jest jednoskładnikowym, uniwersalnym, elastycznym klejem i materiałem uszczelniającym

o bardzo dobrych właściwościach aplikacyjnych przeznaczonym do uszczelniania i klejenia większości typowych materiałów budowlanych. Może być stosowany

wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.

ZASTOSOWANIA

Sikaflex®-11 FC+ przeznaczony jest do klejenia wewnątrz i na zewnątrz różnych elementów do materiałów, takich jak:

▪ beton

▪ mury

▪ sztuczny kamień

▪ ceramika

▪ drewno

▪ metale

▪ szkło

Materiał uszczelniający do uszczelniania szczelin, połączeń pionowych i poziomych.

CHARAKTERYSTYKA / ZALETY

▪ Odkształcalność ±35 %

Dobra przyczepność do wielu różnych podłoży bez

wstępnej obróbki powierzchni

Dobra odporność mechaniczna i odporność na warunki atmosferyczne

▪ Bardzo niska emisja

▪ Oznakowanie CE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli belka miała wisieć i nie zgnieść styropianu to na kotwy hemiczne z wklejonymi szpilkami należało wsunąć rury PP długości równej z grubością styropianu

pomysł bardzo ciekawy, ale nie jestem pewien czy go dobrze rozumiem - o jakim przekroju i grubości ścianki miałaby być ta rura PP? Moment zginający dla pręta wystającego ze ściany na 20cm, obciążonego konstrukcją drewnianą, jest myślę dosyć spory i nie wiem czy rura PP o małym przekroju nie zostałaby zgięta (ściśnięta ścianka).

Przy takim rozwiązaniu trzeba by raczej wkleić 2 pręty jeden nad drugim z odstępem np. 6cm - aby tworzyły rodzaj ramy.

Chyba, że czegoś tu nie rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama tworzy się sama poprzez powierzchnię belki przykręconej do ściany.

Im jest ona większa tym większa siła jest potrzebna do jej odkształcenia

Nie wiem jaki jest pręt jeśli fi 8 - 10 to rura PP stabilizowana włóknem szklanym np. "stabi " FI 20 ma ściankę prawie 3 mm.

Nie rozpatruj tego na zginanie bo w środku masz pręt gwintowany ale raczej na ściskanie.

 

Jak mniemam belka drewniana jest przykręcona do ściany przynajmniej dwoma takimi mocowaniami.

Ma ona swoją powierzchnię i nacisk pewnej siły raczej nie spowoduje zgniecenia styropianu więc przedmiot dookoła pręta nie musi mieć wcale dużej powierzchni .

Przytwierdzona w ten sposób belka o ile jest przykręcona wystarczającą siłą nie spowoduje wyrobienia się otworu poprzez działanie sił pionowych czyli wyginających pręt w dół.

 

Mam na takim mocowaniu wiatę nad tarasem gdzie belka dźwiga 9 krokwi i pokrycie z poliwęglanu.

Prętów jest 5 na rozpiętości 5,5m. Belka ma 15cm szerokości.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama tworzy się sama poprzez powierzchnię belki przykręconej do ściany.

Im jest ona większa tym większa siła jest potrzebna do jej odkształcenia

Nie wiem jaki jest pręt jeśli fi 8 - 10 to rura PP stabilizowana włóknem szklanym np. "stabi " FI 20 ma ściankę prawie 3 mm.

Nie rozpatruj tego na zginanie bo w środku masz pręt gwintowany ale raczej na ściskanie.

 

Trochę nie rozumiem gdzie ta rurka ma być i jaką ona ma pełnić funkcję - zamiast tego klocka drewnianego czy oprócz niego? Załączam rysunek z moim dystansem w formie drewnianej kostki i to jak obecnie rozumiem Twoją propozycję. Sama belka oczywiście nie jest przykręcona do ściany tylko jest zdystansowana żeby nie dociskać jej do warstwy izolacji. Ale to chyba jasne, piszę tylko dla formalności.

Na rysunku nie ma styropianu tylko widać odstęp pomiędzy ścianą a belką. Pomarańczowa kostka to jest to co mam w tej chwili - jeśli zamiast niego miałaby być ta rurka to jakoś tego nie widzę, nawet przy dużej odporności na ściskanie. Ale zakładam, że skoro u Ciebie to działa to musi chodzić o coś innego.

Screenshot 2022-10-16 at 20.52.01.jpg

Edytowane przez shaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka zamiast klocka.

Tylko tyle i aż tyle.

Wszelkie inne informacje są w poprzednich wpisach,

Rurka zabezpiecza dodatkowo i miejscowo przed miejscowym zgnieceniem styropianu w punkcie uszkodzonego zbrojenia struktury kleju i tynku przez wiercenie.

 

Twoja belka nie dochodzi do elewacji dlatego punktowo klocek musi mieć pewną płaską powierzchnię np: wysokość identyczną z belką.

 

U mnie belka dociskana jest do elewacji.

Powierzchnia belki jest gwarantem i wyznacznikiem siły która jest użyta do dociśnięcia takiej aby siła tarcia potrafiła unieść ciężar który ma być oparty na belce..

Nie wiem jak to prościej wytłumaczyć.

 

Aby wbić pręt powiedzmy fi 5 do elewacji ze styropianu zbrojonego siatką i tynkiem potrzebna jest siła 10 Kg.

Aby wbić w identyczną elewację kołek o powierzchni 10cm x 10 cm potrzebna jest już siła 150 Kg

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz rozumiem, ale i tak nie odważyłbym się dokręcić belki bezpośrednio do elewacji :)

nie mam na tyle wiedzy żeby ocenić wytrzymałość tynku na ściskanie w przeliczeniu na daną powierzchnię, przy takim styropianie jaki akurat mam.

Zastanawiałem się też nad klockami z najtwardszego styroduru, ale też wymiękłem i skończyło się na drewnie.

 

Ale jeśli u Ciebie do działa to zazdro. Taka ingerencja w izolację to minimum z minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...