Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Brama Hormann szczelina


Recommended Posts

witam forumowiczów,

Mam zamontowana bramę Hormann od 3 lat (2,4 x 2,2), niestety od samego prawie początku jest problem z małymi szczelinami po zamknięciu, poniżej przesyłam zdjęcia.

 

Najprawdopodobniej pojawiły się one po zamontowaniu płytek w garażu, czyli podniesienie poziomu o kilka milimetrów, co moge z tym zrobić, jak to uszczelnić?

 

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Położenie płytek w garażu to nie jest kilka milimetrów ale centymetr.

Owy centymetr spowodował centymetrowe podniesienie całości bramy która nie schodzi już niżej. Trochę to dziwne bo prowadnica raczej idzie po dość dużym łuku więc jeśli ostatni górny element bramy odstaje od pionu i tworzy szczelinę wydaje się że brama a raczej prowadnice została trochę za nisko zamontowana a instalator nie wziął pod uwagę okładziny.

Możesz spróbować wykonać ponownie kalibrację obu poziomów dolnego a następnie górnego.

Jeśli uszczelka dolna nie podda się o ten 1 cm powodując że ostatni górny element wskoczy kółkiem na pionowy odcinek prowadnicy to zgłoś problem firmie która instalowała.

 

Najlepiej zamieść pierwszą fotkę górnego odcinka prowadnicy tam gdzie jest górne kółko i łuku prowadnicy,

Druga fotka to uszczelka dolna bramy,

Fotki oczywiście przy dobrym oświetleniu bo lampa aparatu nie odda jak faktycznie wygląda całość.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko tak, ale.. nie wiemy czy brama jest automatyczna?

Tak czy inaczej na zdjeciach widać nieszczelności w środkowej części wysokości, na pionach, na środku, a to nic innego jak regulacja docisku na zawiasach.

Należy poluzować jedną nakrętkę umieszczoną prostopadle do zawiasu, przesunąć elementy by lepiej dolegało (z wyczuciem, nie za mocno) i dokręcić.

Wyprostowanie "pofalowanej" bramy faktycznie może podnieść jej wysokość o kilka mm i może odstać od uszczelki na górze, a wtedy trzeba sięgnąć do kolejnych regulacji.

Dlatego uważam że powinien to zrobić ktoś, kto się zna na tych bramach.

A przy okazji zawsze warto nasmarować zawiasy i uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestie.

Brama jest automatyczna, napęd somfy.

Ponowne uczenie bramy wykonałem ale niestety nie przyniosło ono dużego efektu, kilka ustawień próbowałem ale za każdym razem, gdzies pojawiała się szczelina.

 

Jeżeli dobrze rozumiem, to najlepiej wyregulować docisk poprzez regulację zawiasów/kółek, które znajdują się w prowadnicach.

 

 

Poniżej załaczam zdjęcia:

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie pogoda oraz czas pozwolił na przekręcenie tego górnego kółka, niestety efektu za dużego nie ma, wręcz powiedziałbym, że żadnego.

Pytanie mam: czy kółko kolejne, gdzie jest największa szpara po zamknięciu bramy powinno być "luźne", czy raczej powinno się zapierać o prowadnicę by panele nie miały miejsca się odsunąc i tym samym robić tą szparę

 

20230107_113632_resized (002).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę pierwszy mój komentarz:

Wszystko tak, ale.. nie wiemy czy brama jest automatyczna?

Tak czy inaczej na zdjeciach widać nieszczelności w środkowej części wysokości, na pionach, na środku, a to nic innego jak regulacja docisku na zawiasach.

Należy poluzować jedną nakrętkę umieszczoną prostopadle do zawiasu, przesunąć elementy by lepiej dolegało (z wyczuciem, nie za mocno) i dokręcić.

Wyprostowanie "pofalowanej" bramy faktycznie może podnieść jej wysokość o kilka mm i może odstać od uszczelki na górze, a wtedy trzeba sięgnąć do kolejnych regulacji.

Dlatego uważam że powinien to zrobić ktoś, kto się zna na tych bramach.

A przy okazji zawsze warto nasmarować zawiasy i uszczelki.

 

To można zrobić przy każdej pogodzie. Nie ma być dociśnięte na maksa a z wyczuciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie pogoda oraz czas pozwolił na przekręcenie tego górnego kółka, niestety efektu za dużego nie ma, wręcz powiedziałbym, że żadnego.

Pytanie mam: czy kółko kolejne, gdzie jest największa szpara po zamknięciu bramy powinno być "luźne", czy raczej powinno się zapierać o prowadnicę by panele nie miały miejsca się odsunąc i tym samym robić tą szparę

 

[ATTACH=CONFIG]463204[/ATTACH]

 

Regulacja może dotyczyć nie tylko jednego elementu ale kilku .

Jeśli wyregulujesz że będzie się zapierać o prowadnicę to spowoduje likwidację luzu na łączniach paneli górnego i drugiego o którym piszesz ale z kolei może pojawić się luz gdzieś indziej dlatego ze z jednej strony górę ogranicza siłownik a z drugiej posadzka co powoduje falowanie bramy na luzach prowadnicy.

Brama powinna zamykać się z takim naciskiem na posadzkę tak aby nie powodowało to jej falowania. Z drugiej strony wszystkie kółka na panelach muszą trafić na pionową część prowadnicy.

Jeśli z jakiegoś powodu tak nie jest to wezwij instalatora aby ponowił regulację gdyż podczas instalacji nie uwzględnił jej grubości.

 

Odbezpiecz bramę tak aby zamykać ją ręcznie bez napędu. Jeśli po zamknięciu przy ościeżach nie pojawią się jakiekolwiek szpary na panelach i ich łączeniu to oznacza ze prowadnice i kółka są dobrze ustawione a sprawa dotyczy ustawienia krańcowych położeń w napędzie

Jeśli po ręcznym zamknięciu pojawią się szpary to wołaj instalatora.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli z jakiegoś powodu tak nie jest to wezwij instalatora aby ponowił regulację gdyż podczas instalacji nie uwzględnił jej grubości.

 

To brzmi roszczeniowo. Nie widzę podstaw do reklamacji, a co najwyżej usługi regulacyjnej.

Poza tym od początku twierdzę, że "problem" jest błahy i pomoże proste ustawienie docisku a dopiero później przechodzenie do bardziej zaawansowanych czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To brzmi roszczeniowo. Nie widzę podstaw do reklamacji, a co najwyżej usługi regulacyjnej.

Poza tym od początku twierdzę, że "problem" jest błahy i pomoże proste ustawienie docisku a dopiero później przechodzenie do bardziej zaawansowanych czynności.

 

Możliwe albo czytając dopatrujesz się złych intencji.

 

Jedyne co to zamiast słowa wezwać należało by użyć poprosić.

 

Według mnie instalator regulując bramę podczas montażu powinien zapytać klienta o ewentualną późniejszą okładzinę i lub uwzględnić ją podczas regulacji tak by poddała się uszczelka nie powodując falowania paneli.

 

Zgadzam się że powód powstawania szczeliny może być błahy ale wymaga uwzględnienia wszystkich elementów regulacyjnych danego systemu prowadnic itp.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej pracy zajmuję się montażem bram i absolutnie zawsze pytamy o poziom. Mało kiedy Inwestorzy się w tym temacie orientują, a jak już to mgliście.

Kolejna sprawa - w garażu niemal zawsze są korekty, bo dochodzi spadek itp..

 

Owszem - intuicyjnie staję po stronie słabszej, a za taką - w świetle wypowiedzi - uznałem Wykonawcę.

 

...

Zgadzam się że powód powstawania szczeliny może być błahy ale wymaga uwzględnienia wszystkich elementów regulacyjnych danego systemu prowadnic itp.

Tak, na szczęście korekta ustawienia górnego kółka nie zaszkodzi i z założenia nie zepsuje nic, ale czynności naprawcze można zaczynać od najprostszych, zwłaszcza gdy istnieje duże prawdopodobieństwo, że w tym właśnie tkwi sedno.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej pracy zajmuję się montażem bram i absolutnie zawsze pytamy o poziom. Mało kiedy Inwestorzy się w tym temacie orientują, a jak już to mgliście.

)

 

Nie wiem na jakich trafiałeś, Inwestor na tym etapie wybudował dom więc jeśli nie był to generalny wykonawca który zrobił to za niego to przy metodzie gospodarczej przez wszystkie ekipy budowlane został już na tyle przeszkolony że dobrze wie czego chce, a już na pewno czy będą płytki czy żywica.

 

 

Owszem - intuicyjnie staję po stronie słabszej, a za taką - w świetle wypowiedzi - uznałem Wykonawcę.

 

I słabszą stroną jest wykonawca.......A podobno to inwestor jest tym mało zorientowanym

Przecież wykonawca nigdy nie stanie po stronie inwestora.

 

 

Tak, na szczęście korekta ustawienia górnego kółka nie zaszkodzi i z założenia nie zepsuje nic, ale czynności naprawcze można zaczynać od najprostszych, zwłaszcza gdy istnieje duże prawdopodobieństwo, że w tym właśnie tkwi sedno.. :)

 

Czyż bym wyczuwał tu jakąś ironię.

 

Regulacja krańcówek została wykonana.

Za każdym razem szczelina się gdzieś pojawiała .

 

Sam także doradzałeś regulację kółek.

 

Jeśli taką metodą zlikwiduje odstawanie i fałd na jednym zawiasie to powstanie drugi.

 

Jeśli fałd występuje uszczelka raczej już się więcej nie podda.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często staję po stronie Inwestrów. W przypadku poziomu zero - podtrzymuję. Zmiany się rodzą nawet u zorientowanych Inwestorów na etapie wylewania, a co dopiero stanu surowego. To rzecz, która powinna być wyraźnie określona przez uprawnione osoby, w tym wykonawcę stanu surowego.

 

Co do regulacji: podałem inną /wg mnie właściwą/ kolejność regulacji. Póki co do niczego nie zmierzamy. Czekam na info zwrotne od autora postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...