Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaka dachówka pod panele

Ratpaw

Recommended Posts

Chcę położyć poszycie w tym roku. Kręci mnie dachówka ceramiczna w głębokiej czerwieni, ale biorę pod uwagę instalację PV na południowej połaci. No i pytanie: czy i jakie znaczenie ma rodzaj dachówki przy montażu? Nie znam się na tym kompletnie, wiec tylko mogę się domyślać, że potrzebne są jakieś klamry do montażu szyn, do których montuje się panele. Na co zwrócić uwagę? Czy dachówka będzie jakoś uszkadzana, podcinana itp? Czy lepiej dać dachówkę płaską, falistą? Takie tam pytania :rolleyes:

Jeśli ma to jakieś znaczenie, to dach jest dwuspadowy, 30 stopni, po 110 m2 na połać.

• Odpowiedzi 66
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Każda ma inny system mocowania, i Abu ułatwić montaż a siła nacisku przenosiła się na krokwie nie na dachówkę to trzeba podszlifować czy naciąć. Wbrew pozorom to zamek który jest niewidoczny po ułożeniu dachówki. Na pewno na płaskiej dachowce jest tak jak w blachę, a więc tylko okrągły otwór pionowo do krokwi długi wkręt specjalny do montażu.

Tak szczerze pisząc to jeśli miałbym możliwość i budowałbym dom raz jeszcze z nieużytkowym poddaszem to w przypadku płaskich dachówek) zastosowałbym panele zamiast pokrycia dachowego. Po co dachówka pod panelami skoro można już teraz zastosować profile i połączenia(zintegrowany dach fotowoltaiczny) zapewniające pełną szczelność i dodatkowo doświetlenie poddasza.

Nie - bo otwór jest większy niż śruba, a szczelność zapewnia specjalna uszczelka i klej butylowy.

[ATTACH=CONFIG]464155[/ATTACH]

Jak szczelność jest tak zapewniona, to dla mnie żadna szczelność. Kwestia czasu kiedy się ona "skończy".