Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

20 cm styropianu czy to nie jest przesada?


KowalM

Recommended Posts

Kiedyś dawało się 10. Nawet 5, teraz niektórzy to już i 25 cm dają. No, a pewna grubość już jest bez sensu, bo nic więcej nie daje.

 

W moim przypadku nieogrzewany garaż ma 20 cm ocieplenia tak samo jak dom. Wydaje mi się to trochę bez sensu. Z drugiej strony będzie w nim rekuperator, który nimby jest ocieplony i nie trzeba go obudowywać. Także nie wiem. Dach garażu też mam 20 cm + spady, więc w najszerszym miejscu dachu mam 40 cm izolacji w projekcie. Pytanie po co???

Ja budowałem 13 lat temu i dałem 20cm grafitu....zastanawiałem się czy nie za mało:D

Zdjęcie033.jpgZdjęcie037.jpgZdjęcie035.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

A tak swoją drogą, ciekawe, ile aut w przyszłości będzie stało i się ładowało z dala od domu? Pewnie domy z garażem w bryle staną się reliktem przeszłości i taki garaż będzie obniżał cenę, jak ktoś straci dom a może i zginie przez coś takiego

Ciekawa teoria :)

Dopasowana do tego, że nie masz garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut 100 dni w roku x 2kW to raptem 33kWh nawet po dzisiejszych cenach w drogiej strefie to poniżej 2,5K zł przez 50 lat.

I w nieogrzewanym garażu nie masz tak ciepło, jak po 10 minutach pracy farelki w aucie pod chmurką.

 

Stawiam między przednimi fotelami. Jedna najtańsza zwykła mi padła - teraz w dwóch samochodach (jeszcze) jeżdżą takie z Juli (kupione w promocji, po 79zł).

 

Ciekawe i tanie rozwiązanie.

Jednak jest uciążliwe i raczej ryzykowne.

Wstawianie między fotele farelki 2kW i pozostawienie bez nadzoru?

Palą się nie tylko samochody elektryczne, te z farelkami wewnątrz tez mogą się zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas jeździ w aucie. Po południu podłączam a rano inteligentne gniazdko odpala ją na 10 minut przed planowanym wyjazdem.

Straszysz ludzi pożarami instalacji PV, pożarami samochodów BEV a zachwalasz niekontrolowane ogrzewanie wnętrza samochodu farelką ustawioną między fotelami ....:no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób? Wszystko zgodnie z przeznaczeniem, sprzęt niemodyfikowany.

 

W domu też zostawiam kable (o 5x większej mocy) bez nadzoru. Klimę też.

 

W 10 minut, nawet gdyby coś się działo (choć nie wiem co) to tak się zmrożone auto rozpali, że bez problemu zgaszę. Ale jakoś przez ładnych kilka lat problemów brak.

 

A nawet gdyby - to autko stoi daleko od domku, więc i dom, i mieszkańcy bezpieczni. Nie to co auto z bateriami li-ion w garażu a bryle budynku.

 

"Wszystko zgodne z przeznaczeniem", z BHP i z rozumem :

 

"* Produkt jest przeznaczony wyłącznie do użytku domowego."

"* Nie umieszczaj produktu w pobliżu firanek / zasłon ani innych palnych materiałów - stwarza to ryzyko pożaru."

"* Produktem nie można sterować przy użyciu zewnętrznego wyłącznika czasowego lub osobnego pilota, który powoduje automatyczne włączenie produktu."

"* Nigdy nie pozostawiaj produktu bez nadzoru, jeżeli wtyk jest podłączony do gniazda."

"* Nie używaj produktu w otoczeniu zagrożonym wybuchem, np. w pobliżu łatwopalnych płynów, gazów lub pyłów."

:D

Edytowane przez d7d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś dawało się 10. Nawet 5, teraz niektórzy to już i 25 cm dają. No, a pewna grubość już jest bez sensu, bo nic więcej nie daje.

 

W moim przypadku nieogrzewany garaż ma 20 cm ocieplenia tak samo jak dom. Wydaje mi się to trochę bez sensu. Z drugiej strony będzie w nim rekuperator, który nimby jest ocieplony i nie trzeba go obudowywać. Także nie wiem. Dach garażu też mam 20 cm + spady, więc w najszerszym miejscu dachu mam 40 cm izolacji w projekcie. Pytanie po co???

 

wystarczy spojrzeć do przepisów budowlanych, aby rozwiać wszelkie wątpliwości !

podstawą doboru grubości izolacji jest :

- wymagany minimalny współczynnik przenikania ciepła danej przegrody

- zakładana obliczeniowa temperatura wewnątrz danego pomieszczenia

 

Jeśli dla garażu zakładamy temperaturę ti na poziomie między +8 do +16 stopni C to dla takiego pomieszczenia mamy wymóg współczynnika U :

- dach U=0,3 ( 14cm izolacji z lambdą 0,04 )

- ściana zewnętrzna U=0,45 ( 10cm izolacji z lambdą 0,04 )

- podłoga na gruncie U=1,20 ( 4cm izolacji z lambdą 0,04 )

... a jak dojdą inne warstwy przegrody, to pewnie ( po przeliczeniu ) i te grubości można szybko skorygować

Edytowane przez ŁUKASZ ŁADZIŃSKI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dla garażu zakładamy temperaturę ti na poziomie między +8 do +16 stopni C to dla takiego pomieszczenia mamy wymów współczynnika U :

- dach U=0,3 ( 14cm izolacji z lambdą 0,04 )

- ściana zewnętrzna U=0,45 ( 10cm izolacji z lambdą 0,04 )

- podłoga na gruncie U=1,20 ( 4cm izolacji z lambdą 0,04 )

... a jak dojdą inne warstwy przegrody, to pewnie ( po przeliczeniu ) i te grubości można szybko skorygować

 

Przypuszczam, że zimą będzie mniej niż 8 stopni. Garaż będzie z pustaka, a strop lany nota bene 18 cm żelbetu. Nie wiem też czy to nie przesada ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... strop lany nota bene 18 cm żelbetu. Nie wiem też, czy to nie przesada ????

 

Na szczęście Inwestorzy raczej nie weryfikują projektantów konstrukcji !

Najbardziej cienki strop jaki spotkałem miał 10cm grubości ( powojenne budownictwo ) i był wygięty w " piękny " łuk. Ani to podeprzeć, ani wzmocnić, pewnie pod wpływem swojego ciężaru i innych obciążeń doszedł do tego łuku i zatrzymał się na nim.

Za statykę budynku, w tym grubość stropu - odpowiada projektant konstrukcji i tego się " trzymaj ". Zakładam że budowa nie jest partyzantką, gdzie o grubości stropu miałby decydować murarz, cieśla ... inny osobnik mający zazwyczaj blade pojęcie o konstrukcji budynku, natomiast ( zazwyczaj ) opisujący siebie jako wszechwiedzący i podpierający się ( zazwyczaj ) argumentami w stylu : " ... a my Panie wylaliśmy strop u znajomej i wszystko jest pięknie " :) ... strach się bać :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, takie rzeczy to są konsultowane z architektem i kierownikiem budowy. Aczkolwiek sam jako laik wyłapałem kilka pomyłek w projekcie, aczkolwiek wynikały z wprowadzanych zmian w czasie projektowanie, no ale zawsze i trzeba pilnować, bo potem się okazuje, że miało być okno większe, a dziura jest mniejsza.

 

Z resztą wszystko konsultuję z architektem. Problem w tym, że on zawsze akceptuje to co ja mówię, a nie powie mi, że to kiepski pomysł. Chyba, że już rzeczywiście byłoby bez sensu.

 

Czyli o strop nawet nie pytam.

 

Zimą garaż będzie ogrzewany przez wspólną z budynkiem ścianę wewnętrzną (ocieplenia 10cm).

 

No właśnie przypuszczam, że coś tam ta ściana przepuści z tą 10cm izolacji (projektatn mi założył 5cm - chciałem więcej. Drzwi też coś przepuszczą, więc wydaje mi się wątpliwe dawanie 0 styropianu pod podłogę. Obecnie mam 8 cm i dam 150 eps, bo garaż na 2 auta. Pierwotnie miałem 15 cm. Czy może 5 dać?

Edytowane przez KowalM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...