bartolomeooo 21.06.2023 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Ocieplenie ściany zrobione do spodu krokwi (bo tak się ładnie ułożyły całe płyty styropianu). Na zimę dziury między murłatą a membraną zatkałem styropianem od wewnątrz. Teraz powoli zabieram się za ocieplenie dachu. Zanim jednak będę kładł wełnę wypadałoby zabezpieczyć dach przed szkodnikami - czyli zrobić podbitkę (zrobię z paneli prostopadle do muru). Wobec tego mam pytanie czy przed podbitką zatkać te dziury styropianem od zewnątrz (czyli przedłużyć ocieplenie ściany do samej membrany - chyba zostawia się szczelinę 2 cm od membrany, siatka, klej), czy nie ma takiej potrzeby, zrobić podbitkę i potem od razu wełnę upchać w tą dziurę? Mój chłopski rozum podpowiada, że sama podbitka nie wystarczy i wilgoć będzie się do wełny dostawać, z drugiej strony robiąc styropian między krokwie nie będzie przecież szczelnie a do tego ma być szczelina przy membranie... jak to zrobić dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 22.06.2023 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2023 Jeśli elewacja jest już ocieplona to blisko membrany ok 2 cm od niej powinno kończyć się właśnie ocieplenie elewacyjne.Obecnie daj tam styropian docięty pod skosem dachu i krokwi przyklejony na piankę do ocieplenia lub murłaty.Do tego dojdzie ocieplenie wełną pomiędzy krokwiami .Dodatkowo jeśli sytuacja na to pozwala styropian można dać także z drugiej strony murłaty czyli od wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 23.06.2023 22:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 No właśnie murłata jest po środku muru więc z obu stron brakuje +/- 5 cm żeby było na równo ze ścianą. Czy wobec tego doklejając ten styropian na piankę mogę go dokleić do murłaty na 5 cm grubość pianki? (Będzie to chyba dużo szybsze rozwiązanie niż doklejanie i docinanie najpierw 5 cm a potem tego grafitu. Rozumiem, że między krokwie a ten styropian też dawać piankę? Czy dawać potem na te docinki, które będą i tak schowane za podbitką siatkę i klej czy już nie trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 24.06.2023 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2023 Zamykanie drewna murłaty przez oklejenie jej styropianem tym bardziej jeśli pianka będzie na murłacie jest złym rozwiązaniem.Drewno musi oddychać dlatego proponuję dokleić styro do styropianu pozostawiając ową 5 cm przestrzeń lub wypełnić ją wełną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sativum 24.06.2023 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2023 Jak będzie cyrkulacja powietrza z jednej strony, to dlaczego miało by być nie ok? Od zewnątrz zamykasz styro + klej, a środek masz wentylowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 29.06.2023 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2023 zasada podstawowa jest taka, aby zachować ciągłość izolacji termicznej ściany z izolacją termiczna dachu ( przy zachowaniu wymaganej szczeliny wentylacyjnej dachu na całej powierzchni z wlotem u dołu i wylotem w kalenicy ). Z tego zdjęcia mało wynika, ale zakładając, że wełna mineralna jest miedzy krokwiami, a nad membrana dachową jest wymagana szczelina wentylacyjna ( nie widać na zdjęciu szczeliny pod membraną ), to należy wypełnić tą przestrzeń nad izolacją ściany i poziomo do murłaty - najlepiej wełna mineralną + siatka + tynk od zewnątrz.Podbitka jest sprawą drugorzędną, może być, ale może jej też nie być, natomiast ciągłość izolacji powinna być zachowana, czego tutaj raczej nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 29.06.2023 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2023 Mój chłopski rozum podpowiada, że sama podbitka nie wystarczy i wilgoć będzie się do wełny dostawać, z drugiej strony robiąc styropian między krokwie nie będzie przecież szczelnie a do tego ma być szczelina przy membranie... jak to zrobić dobrze? Wilgocią z zewnątrz się nie przejmuj, jak to nie jest chłodnia. To od wewnątrz będzie parła para wodna i w nocy nawet latem jest spora szansa osiągnięcia punktu rosy. Należy założyć, że idealna paroizolacja nie istnieje w budownictwie. Dlatego trzeba zapewnić wentylację. A ma być tak, jak jest opisane i rozrysowanie tutaj Czyli podstawowym warunkiem prawidłowego działania takiego dachu jest wykonanie dwóch szczelin : górnej utworzonej przez kontrłatę i dolnej utworzonej przez materiał dystansujący (rys.2). Obie szczeliny muszą być drożne na całej swojej długości i muszą mieć sprawnie działający wlot i wylot dla powietrza atmosferycznego. https://forum.muratordom.pl/entry.php?132738 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 29.06.2023 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2023 rysunek - poprawny, natomiast są typy membran dachowych, które nie wymagają szczeliny pod membraną ( tak na marginesie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 29.06.2023 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2023 rysunek - poprawny, natomiast są typy membran dachowych, które nie wymagają szczeliny pod membraną ( tak na marginesie ) https://fachowydekarz.pl/kondensacja-pary-wodnej-na-membranie-zjawisko-naturalne-lecz-niezrozumiale/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 23.07.2023 14:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2023 Dopiero się zabieram za tą robotę.Więc zrobię tak: przy samej murłacie daje płytę 5cm z wełny (bez żadnego kleju) i do tego przedłużam styropian elewacyjne (zostawiając 2cm od membrany) i przyklejając go tylko na klej do styropianu poniżej. Potem siatka i klej. Dwa pytania jeszcze:1. Co zrobić pomiędzy ten doklejony styro a krokwie? Ma być na wcisk? Czy może zostawić szczelinę i zapianowac? 2. Jak już zostawię tę szczelinę 2 cm od membrany i nie zrobię podbitki to jaka jest szansa że po ścianie nie wejdą mi myszy albo inne gady? Mój ojciec widział jak mysz podupca po ścianie (podobno)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giman 23.07.2023 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2023 Zamykanie drewna murłaty przez oklejenie jej styropianem tym bardziej jeśli pianka będzie na murłacie jest złym rozwiązaniem. Dlaczego w sumie? A jak ktoś ma parterówkę i izolację na stropie i ją łączy z elewacyjną to raczej murłatę zamknie całkowicie. Bo jak inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 25.07.2023 15:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 Zrobiłem według powyższych wskazówek. Strasznie gówn**na robota, mam nadzieję, że jest tego warta, bo nie rozumiem czemu po prostu nie można tam dać wełny która będzie między krokwiami. No ale jest, 5 cm wełny obok murłaty i styropian pod skosem. Przy krokwiach pianuję. Na końcu jeszcze siatka i klej (potrzebna...?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jeff9870 28.07.2023 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2023 (edytowane) I would recommend simply lifting a corner of the existing flooring and cutting through 3 planks to make a hole big enough to get into & lift pre-cut strips of insulation through, if it’s difficult to lift the whole plank for any reason 10.0.0.0.1 192.168.1.254. Shouldn’t take more than a few minutes. However if it’s ply lined then it’s a different story. Edytowane 2 Sierpnia 2023 przez jeff9870 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.