Ratpaw 19.07.2023 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 Porównaj poprzez liczenie (a nie przeczucie) czy lepiej jest dać ścianę z BK 24cm + 20 cm styro czy silkę 18 cm + 26 cm styro. Po drugie, oszczędza się i na ogrzewaniu i na chłodzeniu i na zakupie pompy ciepła, bo zamiast np 7 kW wystarczy 5 kW. Jak się po wielu latach zepsuje, to znów będzie oszczędność. 4 lata temu wystarczało 12 cm styropianu? A dziś trzeba zrobić termomodernizację dużo droższą niż wtedy dodatkowe kilkanaście cm styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.07.2023 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 (edytowane) Domowi z 30-ma centymetrami styropianu też nie przeszkadza lambda warstwy konstrukcyjnej. Producenci BK wmówili inwestorom, że dom ociepla się murem, a ci w kółko to powtarzają. A masz między ścianą konstrukcyjną a gruntem i światem zewnętrznym wszędzie 30cm termoizolacji? Ja do gruntu mam zero pod ścianą konstrukcyjną a przy stolarce może ze 3 cm. To latem, wszystkie ściany wewnętrzne (z lewej strony działowa, z prawej konstrukcyjna). Zimą oczywiście ciepło z wylewki grzewczej ucieka do gruntu ale na termowizji to słabo widać. Jak się przyjrzysz, to w nieotynkowanych wtedy jeszcze otworach drzwiowych mostka nie ma. Całą robotę robi tynk o lambdzie podobnej do silki. Jakbym teraz robił, to bym najpierw robił posadzkę (styk EPS z BK bezpośrednio) i dopiero tynki. Edytowane 19 Lipca 2023 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giman 19.07.2023 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 BK to ma zalety dla wykonawcy i to spore zalety. Murujesz sam - tylko BK, nie murujesz - po kiego BK. źródło stare, ale poza cenami to aktualne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 19.07.2023 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 Pierwszą warstwę należy zrobić na ciepły BK, potem wyżej silka, a tynkować właśnie nie do końca w dół, tylko do posadzki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 19.07.2023 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 BK to ma zalety dla wykonawcy i to spore zalety. Murujesz sam - tylko BK, nie murujesz - po kiego BK. źródło stare, ale poza cenami to aktualne. Raczej wymysły jakiegoś teoretyka. Jak można napisać, że ceramika poryzowana ma znaczna nasiąkliwość i jednocześnie wysoką mrozoodporność? Taki materiał niezabezpieczony przed zalewaniem deszczami wygląda po kilkunasu latach jak kupka gruzu. To nawet nie ma startu do cegły pełnej czerwonej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giman 19.07.2023 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 Nawet nie patrzyłem - porównywałem tą tabele pod kątem BK i silka. Nawet jak uznasz, ze tabela jest od czapy to nadal jesteś za silką tylko pewnie z innych powodów niż te z tabeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 19.07.2023 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 Nawet nie patrzyłem - porównywałem tą tabele pod kątem BK i silka. Nawet jak uznasz, ze tabela jest od czapy to nadal jesteś za silką tylko pewnie z innych powodów niż te z tabeli Ja tylko twierdzę, że tabela jest z dupy wzięta - mieszkanka prawd, półprawd i głupot. Np BK jest kruchy, a nie silka nie? Ehh. Silikat wybrałem ze względu na dużą akumulacyjność cieplną, co ma znaczenie przy chłodzeniu pasywnym (oddawanie ciepła nocnym wietrzeniem w ciągu lata). Druga w kolejce była wytrzymałość - mogłem legalnie wykonać relatywnie cienkie i jednocześnie wytrzymałe i akustycznie izolacyjne ściany. I to był trzeci argument. Mieszkałem w bloku z Porothermu przez 10 lat i latem nie dało się w nim wytrzymać, tak szybko się przegrzewał. Zimą było OK, akustyka też OK. BK ciężkich gatunków też jest OK, bardzo dobry materiał, ale silikat bardzo ładnie wyrównuje temperatury dobowe i super wycisza. Porothermu to bym nigdy nie polecał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.07.2023 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 (edytowane) źródło stare, ale poza cenami to aktualne. Co niby się dzieje z BK wystawionym na warunki atmosferyczne? Od czasów budowy mam kilka bloczków pod chmurką - od kilku lat stoi na nich buda psa. Leje się deszcz, śnieg, nasiąkają, woda rozmarza w nich i rozmarza. W rodzinie mamy dom z BK który z ćwierć wieku stał nieotynkowany. Nic się z BK nie dzieje. Niby keramzytobeton ma wyższą termoizolacyjność od BK? Pustak Leca BLOK 24 λ = 0,191 W/mK BK Solbet 500 0,130 BK Solbet 350 0,085 Wytrzymałość na ściskanie: 2,5 MPa - tyle samo Leca co BK Solbet 500. Ale w tabelce to dla jednego oznacza to "dobra" a dla innego "słaba" - chociaż liczba ta sama. Czyli krótko - bzdury. Pierwszą warstwę należy zrobić na ciepły BK, potem wyżej silka, a tynkować właśnie nie do końca w dół, tylko do posadzki. I jakie wtedy ma zalety silka? Jak ta słabo odporna na ściskanie warstwa BK zniesie obciążenie murem z silki? I co z otworami na stolarkę? Edytowane 19 Lipca 2023 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
casual 19.07.2023 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 Autora wątku uprasza się o cierpliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giman 19.07.2023 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 Nie będę się upierał za tabelką. Dwa głosy, że częściowo bzdury i to głosy zwolenników różnych materiałów. Więc przyjmuję, że częściowo bzdury i tabelki więcej nie propaguję Ja wybrałem silke z bardzo podobnych powodów co Ratpaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 19.07.2023 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 I jakie wtedy ma zalety silka? Jak ta słabo odporna na ściskanie warstwa BK zniesie obciążenie murem z silki? I co z otworami na stolarkę? A co z otworami? Są Te dolne 20 cm BK nie powinno przeszkadzać w niczym, ponieważ normalny człowiek da minimum te 15 cm styropianu pod posadzkę. Do tego posadzka, okładzina i będzie na pewno powyżej 20 cm. BK ma mieć wystarczającą odporność na ściskanie i tyle. Grubość ściany to też grubość podpory pod strop. Najważniejsza jest (dla mnie) akumulacyjność cieplna i izolacyjność akustyczna. Od tego jest właśnie projekt, żeby to wszystko spasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giman 19.07.2023 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 Dzięki casual orzeźwiłeś mnie Jakie macie wskazówki co do projektów? Może jakiś gotowiec ktoś zna co w/w zawiera + delikatna adaptacja. Gotowiec plus adaptacja to bardzo dobry kierunek. Projektów jest tysiace da się dopasować. Wyszukiwarki z rozbudowanymi filtrami: http://www.tooba.pl http://www.extradom.pl/projekty-domow Na co jeszcze zwrócić uwagę w początkowej fazie? Podjąć dezycję czy wszystko zlecasz czy część chcesz robic sam/z rodziną. Architekt adaptujacy lokalny co to zna i lubi się z decydentami (złe to ale pragmatyczne). Zabezpieczyć kasę z buforem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.07.2023 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 (edytowane) A co z otworami? Są No są. Są. Są zawsze mostkiem termicznym. Kwestia, jak wielkim. Jakim u Ciebie? U mnie takim: Dla porównania moje od zewnąrz (po bokach BK500, od góry nadproże prefabrykowane BK, na dole "ciepły parapet" - 20cm grafitu, okna zlicowane z nasuniętym EPSem tak daleko, jak poczucie estetyki żony pozwoliło): BTW na dole mostka nie ma (czy raczej jest prawie niewidoczny) - zasługa ciepłego parapetu. Lambda materiału dookoła okna ma duże znaczenie. A to nie tylko strata złotówek ale przede wszystkim ryzyko wykraplania, grzyba i pleśni. Zwłaszcza przy ogrzewaniu podłogowym, przy którym konwekcja praktycznie nie istnieje i wymiana powietrza przy oknie jest zerowa i jak ktoś chce mieć komfort wilgotności (czy to korzystając z nawilżaczy, czy ERV). Najważniejsza jest (dla mnie) akumulacyjność cieplna i izolacyjność akustyczna. Dobrze pamiętam, że masz strop akustyczny? Znaczy pudło rezonansowe? Coś niekonsekwentna ta najważniejszość akustyki. Czy może źle pamiętam, i masz strop monolityczny, żeby z nawiązką nie zaprzepaścić zysków z silki znikomą izolacją akustyczną od góry? Edytowane 19 Lipca 2023 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 19.07.2023 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 BTW na dole mostka nie ma (czy raczej jest prawie niewidoczny) - zasługa ciepłego parapetu. Lambda materiału dookoła okna ma duże znaczenie. Kiedyś porównywałem zdjęcia termowizyjne dla ciepłego montażu w MOWO i zwyczajnie, jak u Ciebie i "na oko" wyglądały te mostki bardzo podobnie. Jak oszacowałem na podstawie podanych w Sieci danych, różnica między tymi montażami w największe mrozy (-16 dla Gdyni) wynosiła dla całego mojego domu mniej niż 100W (piszę z głowy). Nawet niech będzie 200W przez te 3% sezonu grzewczego - naprawdę nie umrę od rachunków. Dobrze pamiętam, że masz strop akustyczny? Znaczy pudło rezonansowe? Coś niekonsekwentna ta najważniejszość akustyki. Czy może źle pamiętam, i masz strop monolityczny, żeby z nawiązką nie zaprzepaścić zysków z silki znikomą izolacją akustyczną od góry? Nad głową mam wiązary, pół metra wełny, poddasze nie mieszkalne, potem pełne deskowanie, papa, dachówka. Może i akustycznie da się to lepiej zrobić, ale u mnie akurat większym problemem jest bliskie położenie drogi z płytami YOMB - to jest największe źródło hałasu. Ściany i szczelna stolarka (fixy) od strony ulicy dobrze go wygłuszają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusik6 19.07.2023 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 W życiu bym nie chcial mieć 26cm styro, ciekawe jak wyglądają wtedy otwory okienne. By spełnić UW ściany wystarczy dziś 15cm, oczywiście przy BK Tak 6 lat temu przy WT 2017 spełniało się normy ściany mając BK i 12 cm styropianu. Co z super ciepłej ściany, jeśli dasz duze przeszklenie które ma UW 0.9? Ocieplacie ścianę na maksa a ciepło i tak wieje oknem albo dachem, zależy jaki dom. Bo zdarzają się sytuację że na ścianę idzie super lambda styro grafit a w sufit podwieszany pchają wełnę 25cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 19.07.2023 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 Jak wyglądają ściany? Tak jak w tych pięknych kamienicach ze ścianami 45-50 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.07.2023 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 Kiedyś porównywałem zdjęcia termowizyjne dla ciepłego montażu w MOWO i zwyczajnie, jak u Ciebie i "na oko" Jakie cyferki przy MOWO widzało oko? Bo chyba nie masz na myśli kolorów, które termowizja standardowo daje takie same dla najcieplejszego miejsca (niezależnie od tego, czy to jest +300 czy -2*)? Nad głową mam wiązary, pół metra wełny, poddasze nie mieszkalne, potem pełne deskowanie, papa, dachówka. Może i akustycznie da się to lepiej zrobić, ale u mnie akurat większym problemem jest bliskie położenie drogi z płytami YOMB - to jest największe źródło hałasu. Ściany i szczelna stolarka (fixy) od strony ulicy dobrze go wygłuszają. Pół metra wełny waży z 9x mniej, niż 24cm BK500. Naprawdę uważasz, że dźwięk biegnie po linii prostej? Weź popatrz na różne eksperymenty z falami dźwiękowymi. Akustyka domu jest tak dobra, jak jego najsłabsze ogniwo. Nie ma sensu się skupiać na murze, jak robisz autostradę akustyczną od góry. Jakbyś zrobił strop monolityczny - miałoby sens akustyczny stosowanie silki. A tak idę o zakład, że z BK i stropem monolitycznym mam ciszej, niż Ty z silką i pudłem rezonansowym nad głową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 19.07.2023 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 Jakie cyferki przy MOWO widzało oko? Bo chyba nie masz na myśli kolorów, które termowizja standardowo daje takie same dla najcieplejszego miejsca (niezależnie od tego, czy to jest +300 czy -2*)? Założyłem wątek na ten temat, poszukaj, mi się nie chce. Pół metra wełny waży z 9x mniej, niż 24cm BK500. Naprawdę uważasz, że dźwięk biegnie po linii prostej? Weź popatrz na różne eksperymenty z falami dźwiękowymi. Akustyka domu jest tak dobra, jak jego najsłabsze ogniwo. Nie ma sensu się skupiać na murze, jak robisz autostradę akustyczną od góry. Jakbyś zrobił strop monolityczny - miałoby sens akustyczny stosowanie silki. A tak idę o zakład, że z BK i stropem monolitycznym mam ciszej, niż Ty z silką i pudłem rezonansowym nad głową. Wiem co słyszę. Goście też się dziwią, jak u mnie jest cicho. Wiatr hula, a w domu widać tylko tańczące drzewa i krzaki. Pudło rezonansowe było do czasu, aż włożyłem wełnę na poddaszu - od razu cisza się zrobiła aż w uszach dzwoni. Na poddaszu też zresztą nie jest jakoś głośno, bo na ścianach szczytowych mam przecież jeszcze 30 cm styropianu. Na poddaszu słychać najbardziej szum deszczu (i faktycznie jest to szum) i te odgłosy od YOMBów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giman 19.07.2023 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 A tak idę o zakład, że z BK i stropem monolitycznym mam ciszej, niż Ty z silką i pudłem rezonansowym nad głową. Czyli idąc tym tokiem to najlepiej silka na ściany i strop ciężki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
casual 19.07.2023 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 Właściciele szkieleciaków to pewnie majątek u laryngologów zostawiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.