Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Biały czy Grafitowy styropian - grubość 20 cm


Korleon

Recommended Posts

W dwóch wersjach tzn 0,031 i 0,032 tak? Ale w kalkulatorze do OZC nie ma opcji wyboru wartości lambdy. Jest tylko grubość styropianu.

 

Nie ma czegoś takiego, jak "kalulator OZC". A jeżeli nie podajesz parametrów, to nie dostajesz obliczeń (to jest to O w OZC), tylko w najlepszym wypadku szacunki.

A jak kalkulatorem OZC nazywasz cieplowlasciwie, to klik

 

Za te 2700 zł dokup dodatkowe 5cm czy ile tam się uda. Albo kup lepsze kołki, np Ecotwisty. Lambdę to można rozważać między 032 a 040, a nie w takim przypadku.:D

 

Do 20cm domków jednorodzinnych kołkować nie trzeba jak nie ma specjalnych przesłanek do tego. Dołożenie więcej cm to już jest przesłanka do kołkowania. A kołki dla ponad 20cm tanie nie są, robią mostki i zwiększają koszt robocizny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dobra, do lepszej lambdy nie ma co dopłacać, bo faktycznie licząc U przegrody nie ma praktycznie różnicy. A jak z twardości styropianu?

0,031 Wytrzymałość na rozciąganie prostopadłe: ≥ 100 [kPa]

Wytrzymałość na zginanie: ≥ 100 [kPa]

0,032 Wytrzymałość na rozciąganie prostopadłe (TR): ≥ 80 [kPa]

Wytrzymałość na zginanie: ≥ 75 [kPa]

 

Cytujesz deklaracje? Sprawdziłeś tych producentów, jak bardzo mijają się z prawdą na https://snrwb.gunb.gov.pl/public/?page=probki#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie patrzeć na dane producentów to czym się kierować przy zakupie?

 

Chyba po prostu zdrowym rozsądkiem. Są takie tematy przy budowie gdzie czytanie dużo pomaga, a są takie gdzie od zbyt dużej ilości informacji można zgłupieć.

Styropian to raj marketingowców.

Pytaj w okolicznych hurtowniach budowlanych co im schodzi i co nie wraca, pytaj dobrych ekip na czym robią, gadaj z ludźmi, którzy się ostatnio budowali. Nieraz taka zbiorowa mądrość jest najlepszą wypadkową. Perfekcji nigdy nie osiągniesz :) Wymyślisz sobie styropian 20% droższy, który trzeba ściągać z drugiego końca Polski, a efekt końcowy to oszczędności 200 zł rocznie albo i nie.

 

Ja sobie pi razy oko spojrzałem jakie różnice są pomiędzy różnymi styropianami na tej stronie:

 

https://termoorganika.pl/kalkulator-wspolczynnika-u-przegrody

 

dało mi to jakiś tam obraz, ociepliłem grafitem 0.33 i żyję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie patrzeć na dane producentów to czym się kierować przy zakupie?

Klej, siatka i wyprawka tynkowa są o wiele ważniejsze niż styropian. Kasę włóż w grubość, nie lambdę. Twardość elewacji zależy od kleju do siatki i czy sama siatka jest położona pojedynczo czy podwójnie, a nie od styropianu. Chcesz twardości w newralgicznych miejscach, to zainteresuj się Carbonitem od Caparola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie patrzeć na dane producentów to czym się kierować przy zakupie?

Fizyką? Podawane parametry nawet jeśli są rzetelne to dotyczą wyników laboratoryjnych określonych w normach. W warunkach rzeczywistych, tj. na ścianie budynku, o różnych porach roku i narażeniu na zmiany pogody z zewnątrz i migrację pary wodnej z wnętrza budynku to parametry termoizolacji będą ulegać i tak znacznym wahaniom. Z fizyki wiadomo, że im zawilgocenie ma wpływ na termoizolacyjność. Im większe zawilgocenie, tym ten parametr zbliża się do tej samej wartości niezależnie od deklaracji producenta (niezależnie czy rzetelnej czy nie). Chyba, że mówimy o różnych materiałach o zupełnie innej np. chłonności czy oporze dyfuzyjnym (różnica jest np. między EPS a XPS, ale EPS grafit czy biały to bez znaczenia). Rolę gra więc cały układ ściany a nie tylko pojedyncza warstwa. Zły projekt i wykonanie w ekstremalnych przypadkach może przyczyniać się do pogłębiania kondensacji pary wodnej w warstwie termoizolacji, co podniesie koszty eksploatacji chałupy.

Czyli, brać co tańsze, ale jednocześnie spełnia podstawowe parametry EPS80, nie rozłazi się w rękach i trzyma wymiary. I raczej nie grafit ze względu na upierdliwość w klejeniu (pod wpływem słońca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazowane co mają dać? Uniemożliwić uzupełnienie szczelin na całej głębokości pianą?

 

uzupełnienie szczelin na całej głębokości?

Dobre sobie... 1 ekipa na 100 tak robi.

Lepsza faza niż te 99% ekip.

 

Znajdź płyty z fazą o grubości 25-30 cm.

https://styro24.pl/styropian-elewacyjny-c-1/styropian-swisspor-lambda-white-fasada-031-p-12

Edytowane przez Gik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzupełnienie szczelin na całej głębokości?

Dobre sobie... 1 ekipa na 100 tak robi.

Lepsza faza niż te 99% ekip.

 

 

https://styro24.pl/styropian-elewacyjny-c-1/styropian-swisspor-lambda-white-fasada-031-p-12

 

Akurat styropian będę kleił z ojcem (majstrem) to pianowanie szczelin nie będzie problemem, ale mimo to lepiej wziąć styropian z frezem? Wtedy nie ma konieczności pianowania? Zachodzi na tyle dokładnie że nie będzie szczelin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat styropian będę kleił z ojcem (majstrem) to pianowanie szczelin nie będzie problemem, ale mimo to lepiej wziąć styropian z frezem? Wtedy nie ma konieczności pianowania? Zachodzi na tyle dokładnie że nie będzie szczelin?

 

Jeśli będziesz sam kleić to nie. Ale... zamiast wypełniać całe szczeliny, co jest idiotyzmem :lol2: (o ile nie zrobisz szerokich szczelin.)

 

Ważniejsze jest aby co którąś warstwę pojechać warkoczem przy ścianie i położyć płyty.

Aby utrudnić cyrkulację powietrza za płytą.

Pierwsza taka powinna być na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat styropian będę kleił z ojcem (majstrem) to pianowanie szczelin nie będzie problemem, ale mimo to lepiej wziąć styropian z frezem? Wtedy nie ma konieczności pianowania? Zachodzi na tyle dokładnie że nie będzie szczelin?

 

Pooglądaj filmy jak wygląda styropian po przyklejeniu (możesz poszukać po haśle "pianowanie"). Szczelin mniejszych czy większych nie da się uniknąć (no, może aptekarz Etixxem uniknie sobie klejąc - ale wątpię). Jak masz frez, to piana nie ma szans dotrzeć do drugiej połowy szczeliny. A i ułożyć go nie da się tak ściśle właśnie przez frez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważniejsze jest aby co którąś warstwę pojechać warkoczem przy ścianie i położyć płyty.

Aby utrudnić cyrkulację powietrza za płytą.

 

Co rada, to kolejna mina.

KAŻDĄ płytę należy obwodowo kleić na klej z wora. Nie tylko nie przepuszcza powietrza, ale też pary wodnej w przeciwieństwie do pianokleju (klej w pianie można dać wewnątrz ramki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...